Ημερήσια εξετάσεις 2009

Ξεκίνησε από VAIOS, 27 Μαΐου 2009, 12:17:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2009, 08:31:25 ΜΜ
είναι σαφές οτι το σχολικό βιβλίο ως υποδιαστολή στην ψευδογλώσσα χρησιμοποιεί το κόμμα ( , )
ενώ στη ΓΛΩΣΣΑ την τελεία ( . )

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 28 Μαΐου 2009, 09:22:38 ΜΜ
Η ψευδογλώσσα δεν εχει τυπους ακέραιο ή πραγματικό.
συνεπώς η ασκηση παρεπεμπε σαφως στη ΓΛΩΣΣΑ

... και μιλάει για "Χαρακτήρας" - σίγουρα αναφέρεται στη ΓΛΩΣΣΑ...

Ας πάρουμε λοιπόν την εντολή ΓΡΑΨΕ -32,0

Τι θα εμφανίσει; Διαλέξτε α) ή β);
α) -32  0
β) -32,0




Άλλο τώρα: Σε αλγόριθμο, η εντολή Εμφάνισε 0,42,-32,0 τι θα εμφανίσει;
α) 0  42 -32 0
β) 0,42 -32,0
γ) 0 42 -32,0

P.Tsiotakis


novulus

Βρε παιδιά δεν καταλαβαινόμαστε. Δεν λέω ότι ο -32,0 είναι ακέραιος. Εντάξει; ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ. Απλώς λέω ότι στην ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει αριθμός που να συμβολίζεται -32,0. Υπάρχει ο -32 υπάρχει ο -32.0 αλλά όχι ο -32,0.

Τώρα τι εμφανίζει στην ψευδογλώσσα το α * ( Όνομα / Ισχύει ) + Όνομα;
Οτι και το
Εμφάνισε Α[1,2].
Προφανώς το στοιχείο που βρίσκεται σε απόσταση 6/5 από την αρχή!!!
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

P.Tsiotakis

Παράθεση από: novulus στις 29 Μαΐου 2009, 01:19:35 ΠΜ
... λέω ότι στην ΓΛΩΣΣΑ δεν υπάρχει αριθμός που να συμβολίζεται -32,0. Υπάρχει ο -32 υπάρχει ο -32.0 αλλά όχι ο -32,0.

Έχεις δίκιο, ωστόσο δεν είναι η υποδιαστολή ( , ) ο λόγος που μπέρδεψε όσους μπέρδεψε.
Είναι σαφές οτι είναι υποδιαστολή

Βέβαια, όταν δεχόμαστε το ΕΜΦΑΝΙΣΕ στην ΓΛΩΣΣΑ γιατί να μη δεχόμαστε το κόμμα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση

Wizard

Έχω την εντύπωση στο Θέμα 1Α3, πολλοί θα το βρήκαν χωρίς να πολυκατάλαβαν ότι έπαιζε ρόλο ο μη ταξινομημένος πίνακας. Αν η εκφώνηση ήταν "Όταν γίνεται  σειριακή  αναζήτηση κάποιου στοιχείου σε έναν ταξινομημένο πίνακα, δεν είναι απαραίτητο να προσπελαύνονται όλα τα στοιχεία του πίνακα, αν το στοιχείο που αναζητούμε δεν υπάρχει στον πίνακα", πιστεύω ότι αρκετοί θα το κάνανε λάθος.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Wizard στις 29 Μαΐου 2009, 08:51:36 ΠΜ
Έχω την εντύπωση στο Θέμα 1Α3, πολλοί θα το βρήκαν χωρίς να πολυκατάλαβαν ότι έπαιζε ρόλο ο μη ταξινομημένος πίνακας. Αν η εκφώνηση ήταν "Όταν γίνεται  σειριακή  αναζήτηση κάποιου στοιχείου σε έναν ταξινομημένο πίνακα, δεν είναι απαραίτητο να προσπελαύνονται όλα τα στοιχεία του πίνακα, αν το στοιχείο που αναζητούμε δεν υπάρχει στον πίνακα", πιστεύω ότι αρκετοί θα το κάνανε λάθος.

Το πιστεύω κι εγώ αυτό ...

johnny_xp

Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι το Θέμα 1/Δ αναφέρεται στη ΓΛΩΣΣΑ ή στη ψευδογλώσσα;

Αν αναφέρεται στη ΓΛΩΣΣΑ το σύμβολο  32,0 (έτσι όπως δίνετε) αποτελεί συντακτικό λάθος και δεν αντιστοιχεί σε κανέναν τύπο δεδομένων της στήλης Β.

Αν αναφέρεται στη ψευδογλώσσα το σύμβολο ΑΛΗΘΗΣ δεν αντιστοιχεί επίσης σε κανέναν τύπο δεδομένων της στήλης B, διότι στη ψευδογλώσσα είναι ορισμένο το σύμβολο (μόρφωμα)  Αληθής και όχι ΑΛΗΘΗΣ (σχολικό βιβλίο, σελίδα 31).

Επομένως σε κάθε περίπτωση (αυστηρά) η εκφώνηση είναι εσφαλμένη.

Αν υπάρχει ουσία σε όλη αυτή τη κουβέντα είναι μία: μιλάμε για ένα μάθημα στο οποίο ύστερα από σχεδόν μια δεκαετία δεν έχουμε ακόμα συνεννοηθεί ποια είναι η αλφαβήτα. Και δεν πρόκειται να συνεννοηθούμε ποτέ…

petrosp13

Δηλαδή ο μαθητής που είδε το 0,42 δεν κατάλαβε ότι είναι πραγματικός;
Και μπερδεύτηκε στο -32,0;
Το να πούμε ότι τα παιδιά μπερδεύτηκαν γιατί πίστεψαν ότι είναι ακέραιο δεδομένο, έχει κάποια λογική
Αλλά το να ασχολούμαστε με το κόμμα, την ώρα που πιο πάνω έδινε αντίστοιχο παράδειγμα που θα το έκαναν ΟΛΟΙ σωστό, νομίζω ότι είναι ατυχές
Δυστυχώς ή ευτυχώς, όλες οι εξετάσεις ενός ανθρώπου στην ζωή του, δεν αποδεικνύουν μόνο την γνώση του στο αντικείμενο που δίνει εξετάσεις, αλλά και την γενική ευστροφία του
Άρα, ένας μαθητής που έδωσε το συγκεκριμένο θέμα και το μυαλό του σκεφτόταν λίγο πονηρά θα έπρεπε:

  • Να καταλάβει ότι όταν λένε αυτοί "κόμμα" σε αυτή την άσκηση, εννοούν υποδιαστολή. Φαίνεται από το 0,42
  • Να πονηρευτεί από την σημείωση ότι κάποια κατηγορία μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί

Τα θέματα τα ορίζουν άνθρωποι, όπως όλοι μας. Δεν είναι ούτε θεοί, ούτε ανόητοι.
Συνεπώς, όταν προσπαθείς να λύσεις κάτι που σου δίνεται, προσπαθείς να μπεις και λίγο στο πνεύμα του τι εννοεί ή τι μπορεί να εννοεί αυτός που έθεσε το πρόβλημα. Είναι κι αυτό μέρος της αλγοριθμικής σκέψης.
Και φυσικά, δεν μιλάω μόνο για πανελλαδικές, μόνο για μαθητές. Αυτά ισχύουν παντού και πάντα, σε όλες τις εξετάσεις που δίνουμε σε όλη μας την ζωή.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

Χθες στο ΒΚ , ετόλμησα να θέσω θέμα για το 32,0.
...
Μόνο που δεν με ειρωνεύτηκαν !!!

Κανένα σχόλιο. Το , είναι η υποδιαστολή. Πάμε στο επόμενο.

Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο ; Γιατί ;

novulus

Στην επιστήμη δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ισχύει η αυτό που λέει η πλειοψηφία. Ισχύει η αλήθεια.
Άρα το τι είπαν στο βαθμολογικό μέ αφήνει παγερά αδιάφορο. Μετά από αμέτρητες γραμμές κώδικα και πραγματικά ομηρικά ξενύχτια στο debugging έχω καταλάβει ότι το , και η . δεν είναι το ίδιο.
Για να τρέξει ένα πρόγραμμα όχι μόνο πρέπει να καταπιείς την κάμηλο αλλά και να σου γίνουν τα μάτια σαν γερμανικά φανάρια (έχετε δει προπολεμικές Mercedes;) διυλίzoντας τον κώνωπα. Εδώ συζητάμε για computer science και όχι για την συμπαθή μου λογοτεχνία με ερωτήματα "τι θέλει να πει ο ποιητής". Ο μεταγλωττιστής δεν έχει έλεος και συναισθήματα. Ακολουθεί κανόνες. Λόγω αυτών των κανόνων το -32 είναι ακέραιος, το -32.0 πραγματικός (αναπαριστώνται στην μνήμη διαφορετικά) και το 32,0 δεν υπάρχει.
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

bagelis

Το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί με το "," μήπως κρύβει ένα πολύ μεγαλύτερο ερώτημα:

Τελικά τι είναι σωστό για το μάθημα?

1) διδάσκουμε αλγοριθμική σκέψη με μία χαλαρή γλώσσα περιορισμένης αυστηρότητας σαν εργαλείο
ή
2) διδάσκουμε μία αυστηρή γλώσσα προγραμματισμού με όλη την αυστηρότητα που αυτή έχει?


Προσωπικά ψηφίζω το πρώτο....

gpapargi

Παράθεση από: novulus στις 29 Μαΐου 2009, 02:13:01 ΜΜ
Στην επιστήμη δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ισχύει η αυτό που λέει η πλειοψηφία. Ισχύει η αλήθεια.
Άρα το τι είπαν στο βαθμολογικό μέ αφήνει παγερά αδιάφορο. Μετά από αμέτρητες γραμμές κώδικα και πραγματικά ομηρικά ξενύχτια στο debugging έχω καταλάβει ότι το , και η . δεν είναι το ίδιο.
Για να τρέξει ένα πρόγραμμα όχι μόνο πρέπει να καταπιείς την κάμηλο αλλά και να σου γίνουν τα μάτια σαν γερμανικά φανάρια (έχετε δει προπολεμικές Mercedes;) διυλίzoντας τον κώνωπα. Εδώ συζητάμε για computer science και όχι για την συμπαθή μου λογοτεχνία με ερωτήματα "τι θέλει να πει ο ποιητής". Ο μεταγλωττιστής δεν έχει έλεος και συναισθήματα. Ακολουθεί κανόνες. Λόγω αυτών των κανόνων το -32 είναι ακέραιος, το -32.0 πραγματικός (αναπαριστώνται στην μνήμη διαφορετικά) και το 32,0 δεν υπάρχει.

Εντάξει είναι λάθος της επιτροπής από αυτά που συμβαίνουν συχνά. Αλλά δε σηκώνει διαφορετική ερμηνεία. Όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι υποδιαστολή.

novulus

Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

novulus

Sorry ξέφυγε, εννοώ καλυμμένος.
Thus spake the master programmer:
"When you have learned to snatch the error code from the trap frame, it will be time for you to leave."

P.Tsiotakis

Παίδες, μετά αυτά τα θέματα καταλήξαμε να συζητάμε αν το -32,0 είναι πραγματικό ή ακέραιος στη ΓΛΩΣΣΑ!!