2005 - Απαντήσεις Μαθητών

Ξεκίνησε από Sergio, 08 Ιουν 2005, 01:26:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το χώρο για να συγκεντρώσουμε και να καταγράψουμε κάποιες απαντήσεις των μαθητών, σωστές και λάθος, που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν όλους για την καλύτερη κατανόηση των μαθησιακών δυσκολιών που αναδεικνύονται μέσα από τις απαντήσεις τους.

Θα μπορούσαμε από τη στιγμή που πλέον άρχισε η βαθμολόγηση των γραπτών, να κάνουμε όλοι μία προσπάθεια να καταγράψουμε, να συγκεντρώσουμε και να μοιραστούμε τα σημεία που βλέπουμε στα γραπτά των μαθητών.  Μας δίνεται η ευκαιρία να καταγράψουμε ό,τι βλέπουμε (όσο ακόμα τα θυμόμαστε) ώστε να χρησιμοποιήσουμε την εμπειρία όλων από τις φετινές εξετάσεις ως επιπλέον στοιχείο για την προαγωγή του μαθήματος την επόμενη σχολική χρονιά

Μία συστηματική (και εύκολη) καταγραφή τους σε χαρτί κατά τη βαθμολόγηση και 5 λεπτά την ημέρα για ανακοίνωσή τους στο Στέκι από τον καθένα είναι αρκετά.

Για να είναι εύκολη η πλοήγηση ανάμεσα στις απαντήσεις, ας ξεκινάμε αναγνωρίζοντας στην πρώτη γραμμή το επιμέρους ερώτημα που αναφερόμαστε, π.χ. :
Θέμα 1ο.Α.2
Θέμα 4ο.β

κ.ο.κ.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Θέμα 1.Δ
Ας κάνω την αρχή με τα (αρκετά) λάθη σε αυτό το ερώτημα όπως:
5*Χ-3*Υ/Α-Β^2
(5*Χ-3*Υ)/(Α-Β)^2
[(5*Χ)-(3*Υ)]/[Α-(Β^2)]
Τ_Ρ[(Χ^2)-(Υ^2)]


Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Θέμα 2
Συχνά οι απαντήσεις των μαθητών ενώ είχαν σωστό τον πίνακα τιμών (στο καθαρό ευτυχώς), έδιναν ώς απαντήσεις αυτές που αντιστοιχούσαν στο ... τέλος της κάθε επανάληψης και όχι αυτές που θα εκτυπώνονταν.

Ίσως αυτό να δείχνει κεκτημένη ταχύτητα ή / και έλλειψη σωστής σκέψης αλλά και ... εθισμό των μαθητών σε ασκήσεις της μορφής "...βρείτε τις τιμές στο τέλος κάθε επανάληψης..." που όμως δεν ήταν ακριβώς αυτό που ζητούσε το συγκεκριμένο θέμα.

Ευτυχώς η παρατήρηση της ΚΕΕΛ που ανέφερε και χθες ο Φίλιππος, επέτρεψε στους βαθμολογητές να είναι επιεικείς σε τέτοιες απαντήσεις
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

bagelis

Μιλώντας μόνο για λάθη:
ΘΕΜΑ 1.α.2
Οι μαθητές απάντησαν αποτελεσματικότητα, και λιγότεροι καθοριστικότητα. Οι περισσότεροι μάλλον με σωστή αιτιολόγηση (ατέρμων βρόχος)
ΘΕΜΑ 1.β.3. (Αν θυμάμαι καλά)
Ένα υποπρόγραμμα καλείται από άλλο πρόγραμμα ή υποπρόγραμμα.
Μερικοί το απάντησαν Λ με τη λογική ότι καλείται μόνο από πρόγραμμα.
ΘΕΜΑ 2.
Λάθη μόνο στη κλήση συνάρτησης (μη γνώση αντικατάστασης των πραγματικών με των τυπικών μεταβλητών).
ΘΕΜΑ 3.
1. Το κλασσικό λάθος:
ΓΙΑ ι από 1 ΜΕΧΡΙ Ν-1
     ΑΝ ... ΤΟΤΕ
           Εμφάνισε '............'
     ΑΛΛΙΩΣ
           Εμφάνσε '.............'
     ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
2. Μερικοί μαθητές πήγαν ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν (μάλλον από κακή συνήθεια)
3. Κάποιοι έπαιξαν με λογική μεταβλητή αλλά παρασυρμένοι από τη σειριακή έβαλαν
ΑΝ ... ΤΟΤΕ
    μέσος <-- ψευδής
ΑΛΛΙΩΣ
    ι <-- ι + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
3. Μερικοί έβαλαν μετρητή ή λογική μεταβλητή, αλλά εμφάνισαν έξω από την επανάληψη μόνο όταν δεν είναι τρέχων μέσος. Το άλλο μήνυμα το έβαλαν μέσα στην επανάληψη.
4. Πολλοί διάβασαν πίνακες, και μάλλον δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν δεδομένα //...//.
Ελάχιστοι έως κανείς δεν πήγε με ΟΣΟ. Όλοι χρησιμοποίησαν ΓΙΑ.
ΘΕΜΑ 4.
α. έλεγχος τιμών έξω από τα ΓΙΑ
    μη χρήση εισαγωγικών
    χρήση λάθους λογικού τελεστή (Η / ΚΑΙ) στον έλεγχο
β. Τα γνωστά: Υπολογισμοί πλήθους Λ αντί για Σ, μη εξίσωση του ελαχίστου με τα στοιχεία του πίνακα έτσι ώστε να βρεθούν πολλές ερωτήσεις, υπολογισμοί ΜΟ Σ και σύγκριση με συνολικό ΜΟ, εμφάνιση όλων των ερωτήσεων με φθίνουσα σειρά κ.α.
γ. Λύθηκε γενικά σωστά με δύο τρόπους:
Εύρεση πίνακα ΒΑΘ[ι] σαν άθροισμα +2 ή -1.
Εύρεση πλήθους Σ και Λ κατά γραμμή και πολλαπλασιασμός επί 2 και -1 αντίστοιχα στο τέλος.
Οι μαθητές φοβήθηκαν να τελειώσουν με ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ και αρκετοί έβαλαν και ένα
...
ΑΛΛΙΩΣ
    ΒΑΘ[ι] <-- ΒΑΘ[ι] + 0
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
για να αντιμετωπίσουν το "Ξ". Πάλι αρκετοί δεν χρησιμοποίησαν εισαγωγικά.

George

Βαγγέλη
Στο  θέμα 1.3.β είχα ένα μαθητή που προβληματίστηκε πολύ αλλά ευτυχώς το έβαλε Σωστό.
Ο προβληματισμός προερχόταν από το Σχολικό βιβλίο. Είχε παλαιότερη έκδοση και στην σελ. 215 έγραφε ''κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή άλλη διαδικασία''.
Αυτό στη φετινή έκδοση έχει διορθωθεί σε ''κάθε διαδικασία ή συνάρτηση μπορεί να καλείται από το κύριο πρόγραμμα ή άλλη διαδικασία ή συνάρτηση ''

Φίλιππος

Θέμα 2
αδυναμία εκτέλεσης του div σωστά.  Κάποιοι δώσαν αποτέλεσμα (2+1) div 2 = 1.5

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

Φίλιππος

Θέμα 2

αρκετοί δεν κάλεσαν ποτέ τη συνάρτηση αλλά εκτελούσαν διαρκώς τον κλάδο ΑΛΛΙΩΣ.  Αυτό ίσως να δείχνει αδυναμία υπολογισμού του MOD ή αδυναμία κλήσης της συνάρτησης

Sergio

Θέμα 3
Μία συζητήσιμα "σωστή" λύση κάποιων μαθητών ήταν η παρακάτω:
[glossa]
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν-1
  ΑΝ Β<>(Α+Α[i+1])/2 ΤΟΤΕ
    i<-Ν
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΑΝ i=Ν ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ "Είναι..."
ΑΛΛΙΩΣ
  ΓΡΑΨΕ "ΔΕΝ Είναι..."
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
[/glossa]

Η λύση ουσιαστικά προτείνει αλλαγή της τιμής του i σε N, όταν εντοπιστεί η συνθήκη που αναδεικνύει ότι ο πίνακας δεν είναι ο μέσος: [glossa]ΑΝ Β<>(Α+Α[i+1])/2 ΤΟΤΕ[/glossa]Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την επιπλέον αύξησή της σε Ν+1 από το τέλος_επανάληψης άρα:
- έξοδο από το βρόχο
- να μην ισχύει η συνθήκη [glossa]ΑΝ i=Ν τότε[/glossa] εκτός βρόχου

Εν τούτοις:
1) ο μαθητής θα μπορούσε (έπρεπε) να είχε χρησιμοποιήσει την Όσο αφού κατάλαβε ότι δεν είναι γνωστός ο αριθμός των επαναλήψεων
2) το διδακτικό πακέτο (τετράδιο μαθητή) προτείνει να μη αλλάζονται οι τιμες αρχής, τέλους και μεταβλητής ελέγχου μέσα στο σώμα του βρόχου, κάτι που είναι κοινά αποδεκτό σε αρκετές γλώσσες προγραμματισμού (που όμως δεν είναι το αντικείμενο του μαθήματος) όπως το standard της Pascal που είναι ίσως και το πλησιέσετρο δείγμα κοντά στην ψευδογλώσσα του βιβλίου.

ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

P.Tsiotakis

Η μόνη αναφορά που εντόπισα σχετική με το θέμα Σέργιο είναι στο τετράδιο μαθητή σελίδα 78. "Ποτέ μη χρησιμοποιείς εντολές που αλλάζουν την αρχική τιμή, την τελική τιμή, το βήμα ή τη μεταβλητή που ελέγχει την επανάληψη μέσα σε ένα βρόχο Για. Αν και μερικές γλώσσες το επιτρέπουν να τις αποφεύγεις γιατί οδηγούν σε προγράμματα δυσνόητα και συνήθως λανθασμένα"
Μπορεί το παραπάνω ΠΟΤΕ να θεωρηθεί ασάφεια;

Είναι σωστό να πάρει όλες τις μονάδες; Μάλλον όχι

Για το ενδεχόμενο αυτό λάθος δεν φταίει ο μαθητής. Το ένστικτό μου μου λέει οτι ο καθηγητής του χρησιμοποιεί το μαύρο πρόβατο του προγραμματισμού (GOTO) στη διδασκαλία και δεν καταλαβαίνει οτι καλύτερα για τα παιδιά θα ήταν να σταματήσει τη διδασκαλία και να γίνει κανονικός..τσοπάνης (χωρίς καμία δόση ειρωνίας για τους επαναγγελματίες κτηνοτρόφους)

bagelis

Ένα τέτοιο είδος λύσης έχω συναντήσει κατά καιρούς από μαθητές μου. Συμφωνώ με τους προηγούμενους στο ότι δεν είναι η καλύτερη λύση, από την άλλη όμως μεριά προσωπικά θαυμάζω τους μαθητές που έκαναν κάτι τέτοιο γιατί είναι τρανή απόδειξη του ότι έχουν την δυνατότητα να σκεφτούν μόνοι τους και να δημιουργήσουν κώδικες που δεν έχουν ξαναδεί.  Δεν νομίζω ότί τέτοιες λύσεις προτείνονται από καθηγητές. Μάλλον προκύπτουν από γνήσια και καθαρή σκέψη μαθητών και από αυτή την οπτική γωνία είναι πολύ ευχάριστο. Είναι επίσης και μια απόδειξη για το ότι ακόμα και καλοί μαθητές αισθάνονται πολύ άνετα με την για και καθόλου άνετα με την όσο - μέχρις_ότου. Σε αυτό ίσως να φταίμε και εμείς ή/και τα θέματα των εξετάσεων. Αν θυμάμαι καλά μόνο μια φορά σε νυχτερινό λύκειο έχουμε δει σαν θέμα καθαρό ΟΣΟ. Όλα τα άλλα θέματα είναι ΑΝ και ΓΙΑ (ή βγαίνουν και με ΓΙΑ) και ίσως και εμείς ασυνείδητα να έχουμε προσανατολίσει τους μαθητές μας εκεί.
Τέλος συμφωνώ με το ότι το θέμα δεν έχει αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο τρόπο αλλά δεν ξέρω αν θα του έκοβα μονάδες. Σε επίπεδο σχολικό μάλλον θα έδινα 20/20.

lsourtzo

to biblio leei oti den prepei na metabaloume tis times ton metabliton pou simetexoun se mia epanalipsi gia ....
gia auto ton logo pisteuw oti to thema den tha eprepe na parei ola ta moria ...

oson afora to sigekrimeno thema tora tha ithela na sas paratheso mia lisi pou ekanan merikoi  apo tous mathites mou ...
parolo pou arketes fores eixa eksigisei thn xrisi tis Flag den thn xrisimopoihsan sto sigekrimeno problima ...
antitheta protimisan na kanoun ta parakato !!
 c <-- 0
 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν-1
   ΑΝ Β<>(Α+Α[i+1])/2 ΤΟΤΕ
     c<-- c+1
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  
 ΑΝ c=Ν ΤΟΤΕ
   ΓΡΑΨΕ "Είναι..."
 ΑΛΛΙΩΣ
   ΓΡΑΨΕ "ΔΕΝ Είναι..."
 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

h lisi me problimatise giati ... mexri simera pisteua oti h xrisi tis flag den htan eukola katanoith sthn arxh bebaia, alla meta apo merikes askiseis mporousan oi mathites na eksikiothoun !!
malon ekana lathos ... afou poloi mathites protimisan auton ton plagio tropo ... ton opoio simiono oti den ton didaxthikan oute apo emena ( douleuw se frontistirio ) alla oute kai sta sxolia tous afou ola ta paidia htan apo diaforetika sxolia (eixan diaforetikous kathigites)!!
fenete oti tous erthe poio fisika !!

auta eixa na pw kai epistrefw tous problimatismous mou !!
kalo kalokairi !

P.Tsiotakis

Για μένα αυτή η λύση είναι πιο εύκολη. Τα παιδιά έχουν μάθει να χρησιμοποιούν μετρητή και τι πιο απλό από το να μετρούν τα στοιχεία που ικανοποιούν τη συνθήκη της εκφώνησης !!!

Φυσικά η λογική μεταβλητή χρησιμοποιείται γενικότερα σε ελέγχους..

Με εκτίμηση,