Επίπεδο Δυσκολίας Θεμάτων Γενικών Εξετάσεων

Ξεκίνησε από filippos, 09 Μαΐου 2006, 12:50:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

filippos

Επειδή αρκετές από τις συζητήσεις αναφέρονται στο επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων που αφορούν στις γενικές εξετάσεις, θεμάτων που δημοσιεύονται στον τύπο (ηλεκτρονικό και μη) θεμάτων προσομοίωσης κ.λπ.....ποιά είναι η γνώμη σας για το επίπεδο δυσκολίας των περισυνών θεμάτων που ζητήθηκαν στις ΕΠΙΣΗΜΕΣ γενικές εξετάσεις ενιαίων λυκείων;

EleniK

Φίλιππε καλημέρα.

Νομίζω ότι το περσυνό επίπεδο ήταν λίγο ανεβασμένο και η εκφώνηση του 3ου θέματος δε βοηθούσε ιδιαίτερα τα περισσότερα παιδιά. Βέβαια δεν είμαι υπέρ και των θεμάτων των προγούμενων χρόνων τα οποία ήταν υπερβολικά εύκολα π.χ. 2003. Θα έλεγα ένα επίπεδο ενδιάμεσης δυσκολίας όπου τα θέματα θα είναι βατά μέχρι το 15 και από εκεί και πέρα να αυξάνεται κλιμακωτά η δυσκολία. το 18με 20 να είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Μην ξεχνάμε ότι θέματα για 15 για εμάς μπορεί να σημαίνει ότι είναι για 10 για τα παιδιά.

Πάντως είμαι πολύ περίεργη με το επίπεδο των φετινών θεμάτων. Υπάρχει το πλαφόν του 10, οπότε το επίπεδο δεν νομίζω ότι πρέπει να ανέβει και άλλο σε σχέση με το περσυνό. Το αντίθεο μάλιστα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

gpapargi

Το ερώτημα είναι σχετικό Φίλιππε. Μιλάμε για επίπεδο δυσκολίας σε σχέση με τι;

Αν μιλάμε σε σχέση με τα θέματα των παλαιότερων ετών τότε τα περυσινά ήταν δύσκολα. Αλλά αυτό δεν πάει να πει τίποτα. Το μάθημα παλαιότερα έπαιζε το ρόλο του εύκολου 18 που διάβαζες 4 στάνταρ θεματάκια και πήγαινες και έγραφες. Πολλά φροντιστήρια δούλευαν μόνο με τα ΣΟΣ. Αυτό έπρεπε να αλλάξει και καλώς άλλαξε.

Για μένα το επίπεδο δυσκολίας θα πρέπει να κρίνεται σε σχέση με το διδακτικό πακέτο. Το άνω όριο δυσκολίας του διδακτικού πακέτου καθορίζεται από τις ασκήσεις 3 αστέρων του τετραδίου. Πιστεύω πως το διδακτικό πακέτο πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο.

Με βάση αυτά, θεωρώ τα περυσινά θέματα ως εντός των ορίων δυσκολίας του μαθήματος. Επίσης τα θεωρώ ιδιαίτερα εύστοχα υπό την έννοια ότι διόρθωσαν την πορεία που είχε πάρει το μάθημα.

Γενικά πιστεύω ότι ο μαθητής πρέπει εύκολα να φτάνει μέχρι το 12. Αλλά πάνω από 14 οι βαθμοί θα πρέπει να κερδίζονται με αίμα. Θέμα αδικίας δεν τίθεται αφού τα θέματα είναι τα ίδια για όλους. Και όποιος γράφει 17 θα πρέπει να μπαίνει με τα τσαρούχια. Οι καλοί να ξεχωρίζουν.

Vangelis

Η κατανομή της βαθμολογίας των περυσινών θεμάτων ήταν περισσότερο κανονική από όλες τις προηγούμενες χρονιές.   Αυτό σημαίνει ότι παρόλο την ιδιομορφία του τρίτου θέματος, γενικά ήταν "στρωτά" θέματα.  Η μέση τιμή ήταν στο 10 συνεπώς μόνο οι μισοί έγραψαν πάνω απο τη βάση.
Ένα πιθανό επιθυμητό μοντέλο (απο την πολιτεία) μπορεί να είναι αυτό που οι βαθμοί ακολουθούν την κανονική κατανόμή αλλά η μέση τιμή να είναι γύρω στο 12-13.
Επειδή ενδιαφέρομαι επιστημονικά για τον καθορισμό της δυσκολίας των θεμάτων και την πρόβλεψη της καταβομής της βαθμολογίας θα ήθελα όσοι απο εσάς ασχοληθούν με βαθμολόγηση να μου στείλουν ένα αντίγραφό των φύλλων βάθμολόγησης που θα χρησιμοποιήσουν.  Δηλαδή με ενδιαφέρει πως θα γράψουν οι μαθητές σε κάθε υποερώτημα των θεμάτων και όχι μόνο ο τελικός βαθμός (τον οποίο μπορώ να βρώ και απο το Υπουργείο).
Τα φύλλα μπορούν να σταλούν με φαξ στο 210-6014534.
Θα αναρτήσω και ένα ιδιαίτερο θέμα για τα φύλλα βαθμολογίας.