Νέος τρόπος εξέτασης της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές

Ξεκίνησε από tasospap, 03 Οκτ 2022, 01:54:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tasospap

Καλησπέρα σε όλους,

Σήμερα βγήκε το νέο ΦΕΚ (5136/3-10-2022) σύμφωνα με το οποίο:

"Η βαθμολογία κατανέμεται ανά εικοσιπέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Ειδικότερα, το πρώτο θέμα είναι θεωρίας. Το δεύτερο θέμα αποτελείται από το πρώτο μέρος, που είναι θεωρίας και βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες, και από το δεύτερο μέρος που, όπως και το τρίτο και το τέταρτο θέμα, είναι ασκήσεις ή προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του."

Ίδιες μονάδες σε όλα τα θέματα πλέον.


Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα

άρα φέτος θα είναι κάπως " χρονιά μικρής προσαρμογής " για όλους μας, ώστε να δούμε πως θα πάνε τα θέματα ... επίσης φαίνεται πως το "βάρος" θα μεταφερθεί στα Γ και Δ όπου μπορεί να υποθέσει κάποιος πως θα ανέβουν σε δυσκολία

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλό θα ήταν, να δοθούν κάποιες επιπλέον οδηγίες και διευκρινήσεις, για το τι σημαίνει θεωρία. Θα υπάρχουν ερωτήσεις ανάπτυξης ή όχι και αν ναι πόσες θα είναι αυτές οι μονάδες; (Προσωπικά δεν είμαι φίλος...) Να ξέρουμε αν τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να απαντούν σε τέτοιες ερωτήσεις. Για να μη γίνει αυτό που έγινε πέρυσι, που παιδιά που διάβασαν θεωρία και κουράστηκαν να τη μάθουνε, εξισωθούν με αυτόν που άφησε το βιβλίο άθικτο...
Ξαναγράφω, δεν ειμαι υπερ των ερωτήσεων ανάπτυξης, αλλά θα είναι καλό να γνωρίζουμε για να καθοδηγήσουμε τα παιδιά. και τώρα που τίθενται όλα αυτά εκ νέου στο μάθημα, καλό θα είναι να διευκρινιστεί.

NIKOS_KALYVAS

Κατά βάση δεν αλλάζει η μοριοδότηση της θεωρίας, παραμένοντας 40 μόρια στα 100.
Θα ελαφρύνει το Θέμα Α, αλλά δεν γνωρίζουμε το στυλ θέματος θεωρίας στο Β1, όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

Λαμπράκης Μανώλης

εγώ έτσι σαν μία πρώτη σκέψη (υποθετικά προφανώς ) θα έλεγα τα ακόλουθα:

θέμα Α --> ΣΛ, θεωρία ανάπτυξης και καμία πολύ χαλαρή θεωρητική άσκηση ή καμία αντιστόιχιση η πολλαπλής ( λέτε να έχουμε πολλαπλής), δηλαδή θεωρία - θεωρία 

Θέμα β--> θεωρητικό μέρος --> ΔΡ, πίνακες τιμών, κενά, μετατροπές, θεωρητικές ασκήσεις δηλαδή ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ --> αναπτυξη μικρού αλγορίμου (εδώ μπορεί να δυσκολέψει σε σχέση με τα παλιά)

Θέμα Γ+Δ--> τα κλασσικά αλλά λίογ πιο "πολλά" και "δύσκολα" αφού πλόεν υπάρχουν περισσότερες μονάδες 

έτσι σαν ιδέα πάντα

pgrontas

Αυτό που φαίνεται να συμβαίνει είναι ότι 10 μονάδες από το παλιό θέμα Β δίνονται στα Γ και Δ.

Προσωπικά κάτι τέτοιο δεν με βρίσκει εντελώς αντίθετο, αν αποτελέσει ευκαιρία να δοθεί μεγαλύτερο βάρος στις ασκησεις και γιατί όχι να γίνουν λίγο πιο δύσκολες.

Από την άλλη, θα δυσκολέψει περισσότερο η βαθμολόγηση γιατί οι 10 μονάδες του Β ήταν πιο 'αντικειμενικές' και προβλέπω αύξηση των αναβαθμολογήσεων.

Αυτό το οποίο δεν μου κάθεται καλά είναι η διευκρίνηση η οποία προσπαθεί να διασώσει το θέμα Α. Δηλαδή απαγορεύεται να υπάρξει άσκηση αντικειμενοστρεφούς μαζί με άσκηση εκσφαλμάτωσης στο θέμα Β ή απλά θα βαφτίσουμε τη μία θεωρητική και θα είμαστε ΟΚ;
Γιατί ο αντικειμενοστρεφής(πχ. ένα διάγραμμα), η εκσφαλμάτωση, η δημιουργία ενός τμήματος αλγορίθμου, τα ΔΡ και οι πίνακες τιμών (παλιότερα) είναι ξεκάθαρα ασκήσεις. Διαφορετικού είδους μεν από τα προβλήματα του Γ και Δ, ασκήσεις δε.
Δηλαδή για να είμαι πιο σαφής θεωρώ ότι η νέα ύλη θα μπορούσε να δώσει στο θέμα Β μια καινούρια χροιά και να αυξήσει την ποικιλία των ασκήσεων και το εύρος κάλυψης της ύλης, κάτι το οποίο μάλλον θα χαθεί με τη νέα βαθμονόμηση.



Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#6
Παράθεση από: pgrontas στις 03 Οκτ 2022, 04:52:35 ΜΜΓιατί ο αντικειμενοστρεφής(πχ. ένα διάγραμμα), η εκσφαλμάτωση, η δημιουργία ενός τμήματος αλγορίθμου, τα ΔΡ και οι πίνακες τιμών (παλιότερα) είναι ξεκάθαρα ασκήσεις. Διαφορετικού είδους μεν από τα προβλήματα του Γ και Δ, ασκήσεις δε.
Δηλαδή για να είμαι πιο σαφής θεωρώ ότι η νέα ύλη θα μπορούσε να δώσει στο θέμα Β μια καινούρια χροιά και να αυξήσει την ποικιλία των ασκήσεων και το εύρος κάλυψης της ύλης, κάτι το οποίο μάλλον θα χαθεί με τη νέα βαθμονόμηση.
Συμφωνώ απολύτως. Αυτά που αναφέρεις, είναι ασκήσεις. Και καλό θα ήταν να έμπαιναν "ασκήσεις " σε όλο το Β, για την κάλυψη μεγαλύτερου εύρους ύλης. Που κάπως έτσι θα είναι πιστεύω.
 Καλό είναι, να αποσαφηνίσουμε τι είναι ασκήσεις και τι θεωρία για να ξέρουμε περισσότερα για την προετοιμασία των παιδιών.

Ωστόσο θεωρώ σημαντικό κομμάτι μεταξύ άλλων και την αποσαφήνιση, του αν ως θεωρια θα λογίζεται ή όχι και η ανάπτυξη και πόσο (που λογικά λογίζεται...). Και αν εμείς, βάζουμε τα παιδιά να τη διαβάσουν, να πληρώνονται για τον κόπο τους  όσοι το κάνουν. Και γιατί να μη ξέρουν, πόσες μονάδες τελικά θα πιάνει αυτός ο κόπος.
Προσωπικά πέρυσι στεναχωρήθηκα, χωρίς να είμαι υπέρμαχος των ερωτήσεων ανάπτυξης, με αυτό που έγινε (μονο 4 μονάδες στις 100 : εξίσωση σχεδόν όσων τη διάβασαν με όσους δεν την άνοιξαν καθόλου). Σε άλλα μαθήματα πχ ΑΟΘ, ξέρουν πόσο πιάνει η ανάπτυξη.

Επίσης για τα θέματα Γ και Δ, μάλλον θα είναι πιο πολλά αλλά δεν είναι απαραίτητο να είναι πιο δύσκολα.  Μπορεί να είναι απλά πιο μεγάλα (ή γιατί όχι να μην είναι πάνω κάτω στα ίδια πλαίσια αλλά να μετράνε παραπάνω σε μονάδες). (Έτσι σαν ιδέα, όπως γράφεις αγαπητέ Μανώλη Λαμπράκη παραπάνω. Απλά, πάνω σε αυτό κουβεντιάζουμε για να έχουμε και ένα σκεπτικό για τα νέα διαγωνίσματα που θα στήσουμε. Περιμένουμε τις πάντα ωραίες προτάσεις σου λοιπόν.)
(Ωστόσο περι θεωρίας, εγω θα ήθελα μια επίσημη αποσαφήνιση.)

johnk

Το ΦΕΚ αναφέρει μέσα:

Τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων Γενικού Λυκείου από το ακαδημαϊκό έτος 2023-24 και εφεξής σύμφωνα με τον ν.  4186/2013 (Α'  193) όπως τροποποιήθηκε με τον ν.  4610/2019 (Α'  70), με το άρθρο 7 του ν.  4692/2020 (Α'  111) και εκ νέου με τον ν. 4777/2021 (Α' 25).

Άρα μήπως γίνει από τις επόμενες πανελλαδικές η αλλαγή;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#8
Παράθεση από: johnk στις 04 Οκτ 2022, 10:50:06 ΠΜΤο ΦΕΚ αναφέρει μέσα:

Τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων Γενικού Λυκείου από το ακαδημαϊκό έτος 2023-24 και εφεξής σύμφωνα με τον ν.  4186/2013 (Α'  193) όπως τροποποιήθηκε με τον ν.  4610/2019 (Α'  70), με το άρθρο 7 του ν.  4692/2020 (Α'  111) και εκ νέου με τον ν. 4777/2021 (Α' 25).

Άρα μήπως γίνει από τις επόμενες πανελλαδικές η αλλαγή;
Λέει για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, στο ακαδημαϊκό έτος 2023-24, δηλαδή για αυτούς που θα εισαχθούν να φοιτήσουν το 2023 -24.
Οπότε αφορά αυτούς που θα δώσουν Πανελλήνιες το 2023 (τρέχουσα σχολική  χρονιά).

meteo_xampos

Άρα συνάδελφοι πάμε σε εξετάσεις στιλ python ; Δηλαδή Γ και Δ θα είναι προγράμματα ή μπορεί να πεταχτεί κάτι σαν Γ1 άσκηση θεωρίας και Γ2 πρόγραμμα; Ξέρει κανείς υπάρχει επίσημη ενημέρωση; Π.χ. στα διαγωνίσματα που θα βάζουμε πλέον στα παιδιά θα κάνουμε τα θέματα 25άρια ;

Λαμπράκης Μανώλης

Ανεβάζω ένα ενδεικτικό διαγώνισμα στις δομές επανάληψης με τη νέα ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ μορφή των μονάδων έτσι για να χουμε να συζητάμε  ... πια χαλαρό το Α , το Β 2 θεωρητικά θέματα για τις 15 μονάδες και 1 θέμα με κώδικα, τα Γ και Δ ελαφρώς μεγαλύτερα από τα αυτά που είχαμε μέχρι τώρα

ΥΓ: το ίδιο διαγώνισμα που είχα ανεβάσει το καλοκαίρι για τη σύγκριση της δομής των θεμάτων

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=9096.0

bagelis

#11
Παλιό ΦΕΚ
Θ. Πληροφορική
Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και
Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής: Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και
η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων
για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας ναχρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα,σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή ταπροβλήματα.

Συγκρίνοντας το παλιό ΦΕΚ με το νέο, νομίζω ότι μπορούμε να καταλάβουμε ότι όλο το παλιό θέμα Β εθεωρείτο ασκήσεις, ενώ όλο το παλιό θέμα Α εθεωρείτο θεωρία. Κατά τη γνώμη μου συζητήσιμο αυτό στη πράξη. Υπάρχουν θέματα Α που είναι πιο δύσκολα από ασκήσεις. Πάντως εδώ φαίνεται απλά μία αλλαγή κατανομής για ομοιομορφία πιθανόν με τα υπόλοιπα μαθήματα.
Η αληθινή αλλαγή είναι οι 25 μονάδες στα Γ και Δ και πως μπορεί αυτή να αλλάξει τα θέματα σε όγκο ή/και δυσκολία.

George Eco

Παράθεση από: bagelis στις 09 Οκτ 2022, 08:28:32 ΜΜΗ αληθινή αλλαγή είναι οι 25 μονάδες στα Γ και Δ και πως μπορεί αυτή να αλλάξει τα θέματα σε όγκο ή/και δυσκολία.

Συμφωνώ.


Με το Α40 Β20 Γ20 Δ20 ένας μέτριος μαθητής επωφελείται κι αδικούνται δυνατότεροι.
Το 25 σε όλα δίνει τη δυνατότηα διαβάθμισης των Α,Β κι ευκολότερη προσθήκη πολυπλοκότητας και περισσότερων προς εξέταση ζητούμενων στα θέματα Γ,Δ. Για να είμαι ειλικρινής το προτιμώ, ως πιο δίκαιο.
Έτσι νομίζω



petrosp13

Έναν και μοναδικό φόβο έχω
Το Α θέμα μέχρι τώρα βαφτιζόταν ως θέμα "θεωρίας", αλλά σωστά οι θεματοδότες κάθε χρόνο έδιναν το πολύ 10-12 μονάδες στην "στείρα" αποστήθιση. Πχ, πέρσι οι ερωτήσεις ανάπτυξης βαθμολογήθηκαν μόνο με 4/100. Δεν θα μπορούσαν να αποδίδεται όλο το πρώτο θέμα σε στείρα θεωρία παπαγαλίας

Από φέτος που το Α θέμα θα βαθμολογείται μόνο με 25 μονάδες, ελπίζω να μην δούμε 10 μονάδες για ΣΛ (όπως κάθε χρόνο) και 15 μονάδες για θεωρία παπαγαλίας ώστε να συμπληρωθεί το Α θέμα

Καλό θα είναι να παρθούν αποφάσεις κεντρικά για αυτό το σημείο
-Πόσες ερωτήσεις θεωρίας θα ζητώνται; Σταθερός αριθμός
-Πόσες μονάδες θα αποδίδονται; Περίπου σταθερός αριθμός, δεν μπορούμε να παίζουμε σε ένα εύρος 4-12 μονάδες, είναι τεράστιο
-Μήπως ήρθε η ώρα να παρθούν αποφάσεις γενναίες ώστε οι ερωτήσεις θεωρίας να είναι μόνο κλειστού τύπου; Ας είναι δύσκολες ή ψαγμένες, αλλά κλειστού τύπου
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

angrits

Παράθεση από: bagelis στις 09 Οκτ 2022, 08:28:32 ΜΜΠαλιό ΦΕΚ
Θ. Πληροφορική
Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και
Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής: Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και
η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων
για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας ναχρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα,σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή ταπροβλήματα.

Συγκρίνοντας το παλιό ΦΕΚ με το νέο, νομίζω ότι μπορούμε να καταλάβουμε ότι όλο το παλιό θέμα Β εθεωρείτο ασκήσεις, ενώ όλο το παλιό θέμα Α εθεωρείτο θεωρία. Κατά τη γνώμη μου συζητήσιμο αυτό στη πράξη. Υπάρχουν θέματα Α που είναι πιο δύσκολα από ασκήσεις. Πάντως εδώ φαίνεται απλά μία αλλαγή κατανομής για ομοιομορφία πιθανόν με τα υπόλοιπα μαθήματα.
Η αληθινή αλλαγή είναι οι 25 μονάδες στα Γ και Δ και πως μπορεί αυτή να αλλάξει τα θέματα σε όγκο ή/και δυσκολία.
Νομίζω ότι είσαι στο μυαλό μου και απλός εξέφρασες αυτό που σκεφτόμουν. πιστεύω δεν θα αλλάξει κάτι παρά μόνο οι μονάδες. Θεωρία για τον μαθητή είναι να κάτσει να μάθει κάτι παπαγαλία (στυλ οικονομία για το α και β θέμα) κάτι που στην Πληροφορική δεν ισχύει εκτός από μία άσκηση στο Α θέμα συνήθως. Ας μείνουμε στο στυλ ασκήσεων που κάνουμε και που λίγο να ψαχτεί κάποιος σε παλία θέματα φαίνονται ότι εδώ και 10+ χρόνια μένουν ίδιες.