Μαθημα επιλογής Γ' Λυκείου.

Ξεκίνησε από giannis12, 08 Σεπ 2010, 07:52:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

giannis12

Καλησπέρα σε όλους και καλή (σχολική) χρονιά. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι. Ενώ στην Α΄ και στη Β΄τάξη μπορούν
όλοι οι μαθητές να επιλέξουν ως μάθημα επιλογής τις εφαρμογές υπολογιστών / πληροφορικής  στην Γ΄τάξη:
α) μπορούν να επιλέξουν το μάθημα εφαρμογες υπολογιστών μόνο όσοι δεν το είχαν επιλέξει στη Β΄τάξη, ανεξάρτητα από κατεύθυνση
β)τα μαθήματα δίκτυα, εφαρμογές λογισμικού και λειτουργικά συστήματα τα επιλέγουν μόνο μαθητές τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Έχω καταλάβει κάτι λάθος?
Δείτε και εδώ:
http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=228

καθώς και εδώ:
Λίγα λόγια για το βιβλίο

Το βιβλίο αυτό απευθύνεται στους μαθητές της Γ' Τάξης των Ενιαίων Λυκείων, που παρακολουθούν το μάθημα "Πολυμέσα-Δίκτυα" του Κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών.
Το μάθημα  έχει ως σκοπό να αποκτήσει ο μαθητής εμπειρία και δεξιότητες στη διαδικασία σχεδίασης, υλοποίησης και αξιολόγησης μιας απλής εφαρμογής πολυμέσων καθώς και βασικές γνώσεις και την απαραίτητη τεχνογνωσία σε θέματα θεμελίωσης των δικτύων

Loukritia

Δεν ξέρω πόσο παλιό είναι το "λίγα λόγια για το βιβλίο", αλλά τα Πολυμέσα Δίκτυα επιλέγονται από μαθητές ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Όλοι μπορούν να το παρακολουθήσουν.

Φαίνεται κι εδώ: http://www.ypepth.gr/el_ec_page171.htm

(αντιγράφω)
Ι. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

1. Β΄ Ξένη Γλώσσα: 2
2. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας: 2
3. Στατιστική: 2
4. Λογική: Θεωρία και Πρακτική: 2
5. Εφαρμογές Υπολογιστών*: 2
6. Ιστορία της Τέχνης: 2
7. Ιστορία των Επιστημών & της Τεχνολογίας: 2
8. Προβλήματα Φιλοσοφίας: 2
9. Νεοελληνική Λογοτεχνία: 2
10. Τεχνολογία και Ανάπτυξη: 2
11. Στοιχεία Γεωπονίας & Αγροτική Ανάπτυξη: 2
12. Βιομηχανική Παραγωγή & Ενέργεια: 2
13. Αρχές Λογιστικής: 2
14. Σχέδιο Τεχνικό: 2
15. Σχέδιο Αρχιτεκτονικό: 2
16. Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα: 2
17. Πολυμέσα - Δίκτυα: 2
18. Εφαρμογές Λογισμικού: 2

* Στις τάξεις Β και Γ Λυκείου, το μάθημα επιλογής Εφαρμογές Υπολογιστών μπορεί να επιλεγεί μόνο μια φορά.

Ελπίζω να βοήθησα!
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

dipa57

α) ΝΑΙ (Σε μερικά σχολεία, όπως στο δικό μου, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές της Γ' Λυκείου να επιλέξουν το μάθημα "Πολυμέσα - Δίκτυα"
β) Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος, αλλά νομίζω ότι μπορείς να το επιλέξεις από όλες τις κατευθύνσεις
Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
1110010100 1110110111 1110111100 1110101110 1111000100 1111000001 1110110111 1111000010

Νίκος Αδαμόπουλος

#3
Γιατί να μη γίνεται; Δες τε κι εδώ:

http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/info-gel.php#didaskalia

Υπάρχουν και πιο πρόσφατες σχετικές εγκύκλιοι από αυτήν που λέει η Loukritia που συνεχίζουν να λένε το ίδιο...
...η 63447/Γ2/27-6-2005 Υ.Α. "Ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των τάξεων Α', Β' και Γ' του Ενιαίου Λυκείου" http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/downloads/2005-06-27_63447-g2_orologio_programma_hm_el.doc (σελίδα 7 και 8 )

...η 118842/Γ2/17-9-2008 Y.A. "Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ."
http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/downloads/2008-09-17_118842-g2_anatheseis_mathimaton.doc (σελίδα 7)

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Επιτρέψτε μου ν' αλλάξω λίγο κατεύθυνση στο thread, ο τίτλος με καλύπτει!  8)

Σύμφωνα με το τυπικό, οι μαθητές χωρίζονται:
α) Αλφαβητικά σε τμήματα Γενικής Παιδείας
β) Αλφαβητικά σε τμήματα Κατεύθυνσης
γ) Αλφαβητικά σε Μαθήματα Επιλογής

αν ήταν να εφαρμόσουμε τα παραπάνω με θρησκευτική ευλάβεια θα έπρεπε τα μαθήματα να γίνονται σε τρεις κύκλους και να είχαμε σχεδόν τόσα εργαστήρια πληροφορικής όσα και τα τμήματα που θα επέλεγαν Πολυμέσα ή Εφαρμογές Πληροφορικής/Υπολογιστών.

Μέχρι στιγμής, στο σχολείο μας συνήθως εφαρμόζουμε έναν από τους δύο παρακάτω τρόπους:
α) Οι μαθητές χωρίζονται στα τμήματα ανά κατεύθυνση και μάθημα επιλογής.
β) Οι μαθητές χωρίζονται αλφαβητικά ανά μάθημα επιλογής σε τμήματα γενικής παιδείας και αλφαβητικά (δεύτερη κατανομή) ανά κατεύθυνση

Ο (α) τρόπος καθιστά πιο εύκολο να βγει ωρολόγιο πρόγραμμα και επιτρέπει αναπληρώσεις ωρών στην κατεύθυνση. Το κακό είναι ότι στα μαθήματα γενικής παιδείας και επιλογής τα παιδιά συμπεριφέρονται ανάλογα με την κατεύθυνσή τους: π.χ. της θεωρητικής αδιαφορούν για τα μαθηματικά γενικής παιδείας.

Ο (β) τρόπος έχει το μειονέκτημα ότι καθιστά πιο δύσκολο το ωρολόγιο πρόγραμμα, δεν μπορούν να γίνουν αναπληρώσεις στις ώρες της κατεύθυνσης αφού οι μαθητές της κατεύθυνσης είναι μοιρασμένοι σε διαφορετικά τμήματα γενικής παιδείας, υπάρχει μία μικρή αναστάτωση όταν πρέπει ν' αλλάξουν τμήμα τα παιδιά αλλά, στα μαθήματα γενικής παιδείας και επιλογής υπάρχει μια ομοιομορφία που βοηθάει στο να έχουν τα παιδιά ενδιαφέρον και άμιλλα για το μάθημα.

Στα σχολεία σας ποιον τρόπο κατανομής εφαρμόζετε; Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας; Πώς αντιμετωπίζετε τους μαθητές που βλέπουν τα μαθήματα επιλογής της Πληροφορικής ως 'η ώρα του παιδιού' και τα δηλώνουν μόνο και μόνο επειδή δεν έχουν εξετάσεις στο τέλος με την πεποίθηση ότι στην τάξη θα ασχολούνται όλη την ώρα με το facebook/youtube κλπ;
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: giannis12 στις 08 Σεπ 2010, 07:52:50 ΜΜ

β)τα μαθήματα δίκτυα, εφαρμογές λογισμικού και λειτουργικά συστήματα τα επιλέγουν μόνο μαθητές τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Έχω καταλάβει κάτι λάθος?
Μπορουν να το επιλεξουν μαθητές όλων των κατυεθύνσεων απλώς έχει καθιερωθει να το επιλέγουν μεθητες της τεχονολογικής κατευθυνσης

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 11 Σεπ 2010, 12:16:45 ΠΜ
Μπορουν να το επιλεξουν μαθητές όλων των κατυεθύνσεων απλώς έχει καθιερωθει να το επιλέγουν μεθητες της τεχονολογικής κατευθυνσης

Σε μας πάλι συμβαίνει το αντίθετο: Πολυμέσα-Δίκτυα δηλώνουν πρακτικά όλοι οι μαθητές της Θεωρητικής και της Θετικής ενώ αντιθέτως οι μαθητές της Τεχνολογικής προτιμούν Α.Ο.Θ.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

pgrontas

Παράθεση από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 11 Σεπ 2010, 01:59:31 ΜΜ
Σε μας πάλι συμβαίνει το αντίθετο: Πολυμέσα-Δίκτυα δηλώνουν πρακτικά όλοι οι μαθητές της Θεωρητικής και της Θετικής ενώ αντιθέτως οι μαθητές της Τεχνολογικής προτιμούν Α.Ο.Θ.
Με το πρόγραμμα δεν έχετε πρόβλημα;

Σε μας μέχρι τώρα τα παιδιά διάλεγαν μόνο μεταξύ ΑΟΘ - Εφαρμογών. Έτσι τα τμήματα γενικής παιδείας έσπαγαν στα δύο και οι μισοί έκαναν ΑΟΘ και οι υπόλοιποι Εφαρμογές.
Φέτος που κάποιοι μαθητές ενδιαφέρθηκαν για τα πολυμέσα η λύση που βρήκαμε ήταν να πάνε Εφαρμογές-ΑΟΘ τελευταία ώρα, ώστε να φεύγουν όσοι διάλεξαν πολυμέσα και αντίστροφα, αλλά αυτό δεν το δέχεται η οικονομολόγος (και σωστά κατά τη γνώμη μου) γιατί οι τελευταίες ώρες χάνονται συχνότερα.
Καμια ιδέα;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Παράθεση από: pgrontas στις 11 Σεπ 2010, 04:04:17 ΜΜ
Με το πρόγραμμα δεν έχετε πρόβλημα;

Σε μας μέχρι τώρα τα παιδιά διάλεγαν μόνο μεταξύ ΑΟΘ - Εφαρμογών. Έτσι τα τμήματα γενικής παιδείας έσπαγαν στα δύο και οι μισοί έκαναν ΑΟΘ και οι υπόλοιποι Εφαρμογές.
Φέτος που κάποιοι μαθητές ενδιαφέρθηκαν για τα πολυμέσα η λύση που βρήκαμε ήταν να πάνε Εφαρμογές-ΑΟΘ τελευταία ώρα, ώστε να φεύγουν όσοι διάλεξαν πολυμέσα και αντίστροφα, αλλά αυτό δεν το δέχεται η οικονομολόγος (και σωστά κατά τη γνώμη μου) γιατί οι τελευταίες ώρες χάνονται συχνότερα.
Καμια ιδέα;

Τα παιδιά παίρνουν μαζικά Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α' και Εφαρμογές Υπολογιστών στη Β' όποτε και να θέλουν δεν μπορούν να πάρουν ξανά Εφαρμογές Υπολογιστών και στη Γ'. Γι' αυτό καταλήγουν να δηλώσουν Πολυμέσα.

Το πρόγραμμα βγαίνει. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να μην συμπέσουν δύο τμήματα την ίδια ώρα ώστε να είναι το εργαστήριο ελεύθερο. Από κει και πέρα μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ώρα από τις 7 που έχουμε στη διάθεσή μας - αν και συνήθως όταν γίνεται στην 7η ώρα απλώς δε γίνεται μάθημα γιατί η 7η ώρα είναι πρακτικά 15' με 20'

Υπόψιν ότι είμαστε ένα τεράστιο σχολείο για τα δεδομένα της περιοχής με περίπου 10 τμήματα ανά τάξη...
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller