Διδασκαλία πληροφορικής εκτός εργαστηρίου

Ξεκίνησε από ioarvanit, 20 Σεπ 2012, 12:40:00 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ioarvanit

Αρχικά να ευχηθώ σε συναδέρφους και μαθητές καλη και δημιουργική σχολική χρονιά.

Είμαι καθηγητής πληροφορικής σε γενικό λύκειο και φέτος καλούμαι να συμπληρώσω το ωράριο μου διδάσκοντας το μάθημα επιλογής της Β τάξης σε ένα άλλο λύκειο της πόλης. Αφού επικοινώνησα με τον διευθυντή του λυκείου στο οποία θα συμπληρώσω, ενημερώθηκα πως υπάρχουν 3 παράλληλα τμήματα που θα γίνονται την ίδια ώρα και το εργαστήριο είναι ένα και χωράει μόνο το ένα τμήμα. Το σύστημα που θα ακολουθηθεί είναι rotation (1 φορά στις 3 εβδομάδες θα μπαίνει το κάθε τμήμα στο εργαστήριο και τις άλλες στην σχολική αίθουσα).

Παρόμοιο σκηνικό είχα ζήσει και την περυσινή σχολική χρονιά με λίγο καλύτερες συνθήκες (rotation στο εργαστήριο 1/2). Θα ήθελα να ρωτήσω συναδέρφους τα εξής:

1) Πως σχεδιάζουν το μάθημα εκτός εργαστηρίου; Έχω υπόψη μου το CS Unplugged το οποίο είναι κυρίως προσανατολισμένο στο δημοτικό αλλά μπορεί να προσαρμοστεί και στο Λύκειο.
2) Είναι συνιθισμένη πρακτική και σε άλλα σχολεία αυτή; Εννοώ το μάθημα εκτός εργαστηρίου για καθαρά εργαστηριακά μαθήματα;
3) Μπορούμε να αντιδράσουμε κάπως σαν καθηγητές και να ζητήσουμε για παράδειγμα να μην γίνονται ταυτόχονα τα τμήματα ώστε να έχουμε πάντα διαθέσιμο το εργαστήριο; Μπορούμε να στηριχτούμε σε κάποια διάταξη για τα εργαστηριακά μαθήματα;

P.Tsiotakis

Το μάθημα είναι εργαστηριακό και δε μπορεί να διδαχθεί εκτός εργαστηρίου. Η υπηρεσία δεν κάνει εκπτώσεις όταν έχει να κάνει με το συμφέρον της. Σε μετακινεί για 2-4 ώρες (και καλά κάνει) σε άλλο σχολείο βλέποντάς σε ως αλγεβρικό άθροισμα ωρών.
Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσουν και οι εκπτώσεις από μέρους μας (και καλά θα κάνουμε). Δεν μπορεί επειδή έτσι εξυπηρετεί το σχολείο να λειτουργεί αυθαίρετα.

Έχει τύχει να πρέπει να μπει δεύτερο άτομο και δεν έχει το ΠΥΣΔΕ να διαθέσει, δε μιλάμε. Κακώς!!

Πρέπει λοιπόν, να γίνει το μάθημα με συγκεκριμένες συνθήκες; Αυτές πρέπει να απαιτήσουμε, μέσω του συμβούλου πληροφορικής, που σηκώνει το τηλέφωνο και μιλάει με το Διευθυντή Β/θμιας Εκ/σης.

ioarvanit

Παναγιώτη καλησπέρα.

Την περυσινή χρονιά είχα τις ίδιες επιφυλάξεις αλλά τελικά υποχώρησα και συμφώνησα να κάνω το μάθημα τις μισές φορές εκτός εργαστηρίου (κουβαλούσα laptop, projector κλπ στις αίθουσες) για να διευκολύνω την κατάσταση στο σχολείο που με φιλοξενούσε για 4 ώρες. Να σημειώσω πως στο σχολείο της οργανικής μου που είχαμε επίσης 2 παραλληλα τμήματα είχαμε καταφέρει να εξασφαλίσουμε και ένα 2ο εργαστήριο από το γειτονικό ΙΕΚ ώστε τα παιδιά και η συνάδεφος που συπλήρωνε σε εμάς να μπαίνουν κάθε φορά σε εργαστήριο.

Αύριο θα πάω από το σχολείο να μιλήσω αρχικά με την διευθύντρια και τους άλλους 2 συναδέρφους που θα διδάσκουν παράλληλα με εμένα και μετά με τον σύμβουλο. Θα μεταφέρω εδώ τα αποτελέσματα των επαφών...

Laertis

Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει εδώ και καιρό με τα τμήματα επιλογής της Β' τάξης που πρέπει να γίνονται σε ένα εργαστήριο. 

Για παράδειγμα εγώ έχω το ίδιο πρόβλημα με 2 τμήματα Εφαρμογών Η/Υ στη Β' όπου υπάρχει μόνο ένα εργαστήριο στο Λύκειο καθώς το συστεγαζόμενο γυμνάσιο θεώρησε καλό και εξυπηρετικό να μην αποκτήσει εδώ και 10 χρόνια εργαστήριο (τάχα λογω ελλέιψεως αιθουσών),  να επιστρέψει πίσω !!!! το ολοκαίνουριο εργαστήριο που χορηγήθηκε το 2004 και να χρησιμοποιεί το εργαστήριο του Λυκείου. Έτσι δε μπορεί να γίνει τίποτα διαφορετικό απο την εναλλάξ χρήση του εργαστηρίου με το 2ο τμήμα κατά ώρα ή κατά εβδομάδα. Η άλλη περίπτωση είναι να μπει 8η ώρα και να γίνεται κατανομή των τμημάτων σε 2ωρο  ξεχωριστών ημερών 7ης+8ης ώρας.
Όταν δε τα τμήματα είναι 3 τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα....

Καταλαβαίνω απόλυτα τον συνάδελφο ioarvanit να εξυπηρετήσει τη λειτουργία του σχολείου και να φορτώνεται-αρματώνεται με laptop+projector+πολύπριζο γιατί αυτό κάνω κι εγώ εδώ και κάποια χρόνια αναγκαστικά, αλλά κάποτε πρέπει να μπει και ένα όριο. Έχει δίκιο ο Παναγιώτης σε όσα γράφει ...

Και κάτι ακόμα......... φέτος είναι η τελευταία χρονιά των μαθημάτων επιλογής στη Β' τάξη και του χρόνου στη Γ'. Ενός θεσμού (μαθήματα επιλογής) που απέτυχε παταγωδώς στην πράξη κάτι που προβλέπω ότι θα γίνει και στις Ερευνητικές Εργασίες-Project στην πράξη.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

happiness

Παναγιώτη με μπέρδεψες. Υπάρχει εγκύκλιος/νόμος που ορίζει το συγκεκριμένο μάθημα ως εργαστηριακό; Γιατί εγώ ήξερα πως εργαστηριακά μαθήματα υπάρχουν μόνο στα επαγγελματικά λύκεια και έχουν και διαφορετικές συνθήκες διδασκαλίας (2ος καθηγητής, μέγιστος αριθμός μαθητών 15 νομίζω και άλλα). Απ όσο ξέρω εγώ κανένα μάθημα σε γενικό λύκειο δεν είναι εργαστηριακό, άλλο αν εμείς τα κάνουμε ως τέτοια ως κοινή πρακτική. Κάνω λάθος;  ???

P.Tsiotakis

αν το μάθημα "εφαρμογές Πληροφορικής" εργαστηριακό;

εδώ είναι η ΑΕΠΠ εργαστηριακό !!!

ioarvanit

Παραθέτω ένα έγγραφο του υπουργείου που βρήκα και περιλαμβάνει τις οδηγίες για την διδασκαλία της πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο. http://dide-v.thess.sch.gr/plhnet/egkyklioi/G2_4769.pdf

Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει τίποτα από τότε (1998) αλλά καταλαβαίνω διαβάζοντας το, πως το ορίζει τα μαθήματα επιλογης της πληροφορικής στο Λύκειο ως "ελευθερα εργαστηριακά" και σημειώνει την αναγκαιότητα της χρήσης του σχολικού εργαστηρίου

Katsadouros_Dhm

Σύμφωνα με το έγγραφο Γ2/4243/22-9-1999, τα μαθήματα Πληροφορικής του Γενικού Λυκείου: («Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», «Πολυμέσα – Δίκτυα», «Εφαρμογές Λογισμικού», «Εφαρμογές Πληροφορικής» και «Εφαρμογές Υπολογιστών») είναι εργαστηριακά.


happiness

Συνάδελφοι ευχαριστώ. Εγώ είχα μείνει πίσω.
Σε τι όμως μεταφράζεται το "εργαστηριακό μάθημα"; Γιατί οι συνθήκες διδασκαλίας που ισχύουν στα τεχνικά λύκεια δεν βλέπω να εφαρμόζονται στα γενικά.Υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες; Ή απλά είναι "τίτλος" χωρίς αντίκρισμα;