Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mas_of_dis

Νομίζω ότι κάποιοι στο Υπουργείο έχουν πραγματικά "ξεφύγει" και δεν ξέρουν τι κάνουν.  Απλά μία πρόταση κάνω. Το Πληροφοριακό Σύστημα για τις αιτήσεις των αναπληρώτων να μη λείτουργήσει, το Πληροφοριακό Σύστημα με τα καταχωρημένα μηχανογραφικά να καταρρεύσει, το Πληροφοριακό Σύστημα survey επίσης να καταρρεύσει, το Πληροφοριακό Σύστημα...
Για να καταλάβουν και να πειστούν χρειάζεται η "ψηφιακή τρομοκρατία". Αλλιώς δεν ιδρώνει το αυτί του.

petrosp13

Κοίτα να δεις που το σχέδιο της Διαμαντοπούλου μοιάζει ιδανικό πλέον
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Αρχικό κείμενο για πρακτικό Σεπτεμβρίου

Καταθέτω στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ότι εις ένδειξη διαμαρτυρίας για την τύχη που επιφυλάσσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στη διδασκαλία της στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το υπαιθ και την υποθήκη του μέλλοντος των παιδιών μας, στο εξής:
- να με θεωρείτε ως διδάσκοντα επιφορτισμένο, για λίγο ακόμη, από την Πολιτεία να διδάσκει συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο.
- διαθέτω για την Υπηρεσία (με καθυστέρηση 10 ετών) πιστοποίηση Α επιπέδου και μέσο επίπεδο γνώσεων χειρισμού Η/Υ.

Συνεπώς, δεν έχω κανένα λόγο να αναλάβω/διεκπαιρεώνω στο μέλλον οποιαδήποτε εργασία/δράση έχει να κάνει με τη χρήση Η/Υ πέρα της διδασκαλίας. Προτίθεμαι να αναλάβω οποιαδήποτε άλλη εργασία, στο πλαίσιο της ισοκατανομής εξωδιδακτικών εργασιών, για όσο χρονικό διάστημα ακόμη βρίσκομαι στη σχολική μονάδα.
Στην περίπτωση που με ρητή σας διαταγή μου αναθέσετε τέτοια εργασία, αγνοώντας τα παραπάνω, εκτιμώ ότι η ταχύτητα διεκπαιρέωσης της θα είναι ανάλογη της εκτίμησης που τρέφει η τρέχουσα ηγεσία του υπαιθ στην επιστήμη και στο γνωστικό αντικείμενο που διδάσκω.



https://docs.google.com/document/d/1K7KkhxEkr97-udw7kqMiK74x49I5VChFWBCPupjfjhA/edit

μπειτε και αλλάξτε

ftsak

Πάντως για να λέμε την αλήθεια, πέρα από τον αποκλεισμό της πληροφορικής από το λύκειο η πρόταση για το νέο λύκειο έχει αρκετά θετικά, π.χ.

1)Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των βασικών μαθημάτων της κατεύθυνσης, ώστε να μειωθούν τα φροντιστήρια, διότι η ύλη δε νομίζω να αλλάξει και πολύ.
2) Επιτέλους οι δάσκαλοι θα ξέρουν μαθηματικά και λίγη φυσική και δεν θα είναι από την θεωρητική
3) Τα αγγλικά θα τα έχουν τελειώσει όλοι από το γυμνάσιο και τώρα θα είναι υποχρεωμένοι να μαθαίνουν και 2η ξένη γλώσσα
4) Η αναβάθμιση των μαθημάτων δίκαιο, κοινωνιολογία, οικονομικά μόνο καλό μπορούν να κάνουν σε μια εποχή που η ακροδεξιά ανεβαίνει συνέχεια

μια πιο ψύχραιμη ματιά για να μην βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Ας μην σκεφτόμαστε μόνο συντεχνιακά. Το σχέδιο νομίζω είναι καλό. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι στην κατεύθυνση για πολυτεχνικές σχολές έπρεπε να δίνουν πληροφορική και το μάθημα Εφαρμογές Η/Υ της Α να είναι υποχρεωτικό

control_data

Παράθεση από: petrosp13 στις 01 Αυγ 2013, 02:34:33 ΜΜΠάντως, συνεχίζουμε να γράφουμε μόνο 4-5 άτομα εδώ μέσα...

Μη σε στενοχωρεί αυτό, υπάρχουν αρκετοί περισσότεροι που συμμετέχουν, απλά εκτός φόρουμ.

Παράθεση από: dtsilog στις 01 Αυγ 2013, 03:55:58 ΜΜΓια να καταλάβουμε πως νομοθετούν π.χ. πως καθορίζουν τις ώρες Πληροφορικής στα ωρολόγια των νέων σχολείων. Πόσους καθηγητές Πληροφορικής θέλουμε να μετατάξουμε, πόσοι μας μένουν, άρα τόσες ώρες Πληροφορικής μας παίρνει να έχουμε στα δημόσια σχολεία. Κι εμείς καθόμαστε και αναπτύσσουμε επιχειρήματα[...]

Και πάλι όμως δεν βγάζει νόημα γιατί θα υπάρχει τώρα μάθημα και στην Α και στην Β και η ΑΕΠΠ στην Γ. Οι μετατάξεις θα γίνουν λοιπόν σε 2 χρόνια, κάτι το οποίο αν είναι απαραίτητο οικονομικά θα έπρεπε να γίνει μέσα σε 2 μήνες (αυτό είναι το σύνηθες χρονοδιάγραμμα για την λήψη της δόσης απο το ΔΝΤ). Θέλω απλά να πω οτι η λογική: θα κάνουμε οικονομία σε 2 χρόνια απλά δεν στέκει στην Ελλάδα.

Να προσθέσω εδώ οτι αν αφαιρέσεις και τα έσοδα απο ασφάλιστρα και φόρους που πληρώνουν όσοι δουλεύουν το μάθημα φροντιστηριακά και αφαιρέσεις επίσης και τα επιδόματα ανεργίας αυτών τότε μιλάμε για ντανταϊστική απώλεια εσόδων.

Ας πιάσουμε όμως το ουσιαστικό θέμα της πολιτικής, δηλαδή τις ψήφους. Βγαίνεις και λες, σε 2 χρόνια να ξέρετε οτι θα μεταταχθείτε οι μεν δημόσιοι, και θα χάσετε τη δουλειά σας οι δε ιδιωτικοί και άντε γεια. Αυτό είναι αδιανόητο γιατί δημιουργείς μια ομάδα ψηφοφόρων στην οποία θα βράζει το αίμα επι 2 χρόνια και η οποία θα έχει χρόνο να οργανωθεί και να αντιδράσει με σοβαρό τρόπο.

Τέλος στο θέμα της δημόσιας εικόνας, αργά η γρήγορα θα ασχοληθεί ένας σοβαρός δημοσιογράφος με τα 2  εξωφρενικά: επιστροφή στις δέσμες της δεκαετίας του 80, εξετάσεις χημείας για εισαγωγή στην πληροφορική. Να θυμίσω οτι οι μαθητές ψηφίζουν και μάλιστα εξτρεμιστικά. Κάτσε τώρα και πες στον κομπιουτερά της 1ης λυκείου, "εσύ τυχεράκια δεν θα δώσεις προγραμματισμό αλλά θα μάθεις τα πάντα για το πολυβίνυλο χλωρίδιο". Περίμενε να δεις τι θα ψηφίσει όταν θα έρθει η ώρα του.

Όχι δεν στέκει. Συνεχίζω να πιστεύω οτι ακόμα και αν αύριο δοθεί στη δημοσιότητα το πλάνο που κυκλοφόρησε, η λογική του θα είναι να αντιδράσει το ΠΑΣΟΚ για να πετύχει το προφανές με την πληροφορική έτσι ωστε να φανεί οτι η συγκυβέρνηση λειτουργεί σωστά σε πνεύμα διαλόγου κλπ κλπ κλπ.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ftsak στις 01 Αυγ 2013, 05:56:59 ΜΜ
Πάντως για να λέμε την αλήθεια, πέρα από τον αποκλεισμό της πληροφορικής από το λύκειο η πρόταση για το νέο λύκειο έχει αρκετά θετικά, π.χ.

1)Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των βασικών μαθημάτων της κατεύθυνσης, ώστε να μειωθούν τα φροντιστήρια, διότι η ύλη δε νομίζω να αλλάξει και πολύ.
2) Επιτέλους οι δάσκαλοι θα ξέρουν μαθηματικά και λίγη φυσική και δεν θα είναι από την θεωρητική
3) Τα αγγλικά θα τα έχουν τελειώσει όλοι από το γυμνάσιο και τώρα θα είναι υποχρεωμένοι να μαθαίνουν και 2η ξένη γλώσσα
4) Η αναβάθμιση των μαθημάτων δίκαιο, κοινωνιολογία, οικονομικά μόνο καλό μπορούν να κάνουν σε μια εποχή που η ακροδεξιά ανεβαίνει συνέχεια

μια πιο ψύχραιμη ματιά για να μην βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Ας μην σκεφτόμαστε μόνο συντεχνιακά. Το σχέδιο νομίζω είναι καλό. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι στην κατεύθυνση για πολυτεχνικές σχολές έπρεπε να δίνουν πληροφορική και το μάθημα Εφαρμογές Η/Υ της Α να είναι υποχρεωτικό


και οι βασικές αυτές αρχές, δεν ανήκουν στην ομάδα των συνταξιούχων, είναι αποτέλεσμα του "5τους διαλογου"
το σχέδιο καλο στο οτι μπορει καποιος να κανει 5.000 ωρες μαθηματικά και φυσική στη μαθητική του ζωή
για να μάθει να ξεφουσκώνει αέρια και να λύνει παραγώγους

το θεμα δεν ειναι καθολου συντεχνιακο, ειναι το μελλον των παιδιων μας

petrosp13

Παράθεση από: ftsak στις 01 Αυγ 2013, 05:56:59 ΜΜ
Πάντως για να λέμε την αλήθεια, πέρα από τον αποκλεισμό της πληροφορικής από το λύκειο η πρόταση για το νέο λύκειο έχει αρκετά θετικά, π.χ.

1)Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των βασικών μαθημάτων της κατεύθυνσης, ώστε να μειωθούν τα φροντιστήρια, διότι η ύλη δε νομίζω να αλλάξει και πολύ.




Δηλαδή θεωρείς ότι οι 8 ώρες μαθηματικών και οι 6 φυσικής θα καλυφθούν με τα υπάρχοντα βιβλία;
Σε άλλο φόρουμ, διαβάζω τους Βιολόγους έκπληκτους να αναρωτιούνται πώς θα βγουν αυτές οι 8 ώρες
Αναβάθμιση μαθημάτων, αναβάθμιση βιβλίων, αναβάθμιση ύλης, αναβάθμιση θεμάτων (εδώ γελάμε, ειδικά Μαθηματικά και Φυσική)
Επίσης, θεωρείς ότι οι 20 ώρες κατεύθυνσης στο σχολείο, θα μεταφραστούν σε λιγότερες στα φροντιστήρια;
Σήμερα τα παιδιά κάνουν οριακά 15 ώρες φροντιστήριο. Θα έρχονται για 25 ώρες μάθημα για 4 μαθήματα!!!
Με συγχωρείς, αλλά δεν μπορώ να βρω ούτε ένα θετικό στοιχείο στο νέο σύστημα, ανεξάρτητα από την Πληροφορική ή όχι
Το σύστημα του Αρσένη ήταν μάλλον αρκετά καλύτερο ως προς την παροχή γενικών γνώσεων
Το νέο σύστημα ευαγγελίζεται την αποδέσμευση του Λυκείου από τις πανελλαδικές, αλλά οι 26 ώρες της Γ' αναλώνονται σε 4 μαθήματα, δηλαδή η χειρότερη μορφή εξειδίκευσης
Πόσες επιστήμες υπάρχουν σήμερα και βάζουνε τα παιδιά να εξετάζονται σε 3;;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

GEG

Δεν τελείωσε ακόμα τίποτα... έτσι θεωρώ
Βεβαια ο Αρβανιτόπουλος έχει αποδείξει πολλάκις οτι δεν μασάει με τίποτα
Μέχρι την οριστική εφαρμογή του έχουμε ακόμα κάνα δίχρονο οπότε κάτι μπορεί να αλλάξει ...
Hey! It compiles! Ship it! :-)

Katsadouros_Dhm

#308
Παράθεση από: ftsak στις 01 Αυγ 2013, 05:56:59 ΜΜ
Πάντως για να λέμε την αλήθεια, πέρα από τον αποκλεισμό της πληροφορικής από το λύκειο η πρόταση για το νέο λύκειο έχει αρκετά θετικά, π.χ.

1)Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των βασικών μαθημάτων της κατεύθυνσης, ώστε να μειωθούν τα φροντιστήρια, διότι η ύλη δε νομίζω να αλλάξει και πολύ.
2) Επιτέλους οι δάσκαλοι θα ξέρουν μαθηματικά και λίγη φυσική και δεν θα είναι από την θεωρητική
3) Τα αγγλικά θα τα έχουν τελειώσει όλοι από το γυμνάσιο και τώρα θα είναι υποχρεωμένοι να μαθαίνουν και 2η ξένη γλώσσα
4) Η αναβάθμιση των μαθημάτων δίκαιο, κοινωνιολογία, οικονομικά μόνο καλό μπορούν να κάνουν σε μια εποχή που η ακροδεξιά ανεβαίνει συνέχεια

μια πιο ψύχραιμη ματιά για να μην βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Ας μην σκεφτόμαστε μόνο συντεχνιακά. Το σχέδιο νομίζω είναι καλό. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι στην κατεύθυνση για πολυτεχνικές σχολές έπρεπε να δίνουν πληροφορική και το μάθημα Εφαρμογές Η/Υ της Α να είναι υποχρεωτικό

Συνάδελφε ftsak χωρίς καμία κακή πρόθεση και στην κυριολεξία προσπαθώντας να σε πείσω, σου απαντώ με την αντίστοιχη αρίθμησή σου:
1. Ο ρόλος του Σχολείου δεν είναι μια εκμάθηση απέραντης...ασκησιολογίας. Ας μην μπερδεύουμε το Φροντιστήριο με το Σχολείο. Δε σημαίνει ότι η αναβάθμιση της παροχής γνώσης έρχεται με αλόγιστη αύξηση των ωρών διδασκαλίας ενός μαθήματος. Όλα έχουν τα όριά τους.
2. Οι Δάσκαλοι έχουν και τώρα τη βάση στα μαθηματικά και τη φυσική που χρειάζεται για να εισαχθούν στη σχολή τους, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης. Τα υπόλοιπα τα μαθαίνουν μέσα στη σχολή τους. Δε σημαίνει ότι για να τελειώσεις δάσκαλος θα πρέπει απαραίτητα να ξέρεις πριν μπεις στη σχολή όλη την ύλη της σχολής! Με την ίδια λογική γιατί αυτοί που θα εισαχθούν σε όλες σχεδόν τις θετικές σχολές να μην ξέρουν ούτε τα βασικά του προγραμματισμού, που θα τους χρειαστούν σίγουρα;
3. Δηλαδή όσοι τελειώνουν το Γυμνάσιο είναι επαρκείς στα Αγγλικά; Ο γιός μου πάει για Α' Λυκείου και μόλις του είπα ότι θα συνεχίσει σε 2η ξένη γλώσσα και θα κάνει 3 ώρες ...Πολιτική Παιδεία... πέταξε τη σκούφια του από τη χαρά του!
4. Αν και έχω απαντήσει σε προηγούμενο μήνυμα, αν περιμένουμε να εξαλειφθούν τα φαινόμενα φασισμού μέσα από μαθήματα τύπου Πολιτικής Παιδείας (είπαμε, ο σεβασμός σε όλα τα μαθήματα υπάρχει) και φαντάζομαι του... νυσταγμένου και αποστειρωμένου τρόπου που θα διδάσκονται...(και δε θα οφείλεται σε καμιά περίπτωση στους διδάσκοντες) καληνύχτα μας!

mas_of_dis

Νομίζω ότι η λογική «μα περιμένουμε» έχει τελειώσει. Θεωρώ ότι πρέπει άμεσα μα αντιδράσουμε. Θεωρώ ότι το κείμενο του Παναγιώτη είναι πολύ καλό για αρχή. Δεν μπορούμε πλέον να περιμένουμε το τέλος της πληροφορικής στο Λύκειο. 'Εφτασε.......

Keep Growing

Συνάδελφε ftsak, θα συμφωνούσα μαζί σου αν
1. Το σχέδιο αυτό ήταν αποτέλεσμα ουσιαστικού μακρόχρονου διαλόγου με όλους τους φορείς εκπαιδευτικών πολιτικών στην Ελλάδα και  στην Ευρώπη, λαμβάνοντας υπόψη τις διάφορες σοβαρές μελέτες - θέσεις που κατά καιρούς έρχονται στην επικαιρότητα, μια και δε θέλουμε με τίποτα να είμαστε έξω από την Ευρώπη. (Μπρρρρ ανατρίχιασα)
2. Πιστεύεις ότι η συγκεκριμένη κυβερνητική πολιτική βλέπει το δάσος και όχι το δέντρο.
3. Η ακροδεξιά δεν ενισχύεται απο τις πολιτικές που εφαρμόζονται τα τελευταία 3-4 χρόνια τουλάχιστον και σκοπεύουν να τις εφαρμόζουν επ άπειρο.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Παπαμιχαήλ Δημήτρης

Να κάνω μια ερώτηση !
Είναι σίγουρο ότι θα συναντηθεί η πεκαπ με τον υφυπουργό ;


NiColas1957

"Το 50% των θεμάτων για όλα τα μαθήματα, εκτός των μαθημάτων επιλογής της Α΄ Λυκείου, του Project της Α΄και Β΄ Λυκείου και της Φυσικής Αγωγής όλων των τάξεων, προέρχεται με κλήρωση από Τράπεζα θεμάτων και το υπόλοιπο 50% τίθενται από τον διδάσκοντα."

Ερώτηση:   Δηλαδή θα γίνεται ΜΙΑ κλήρωση και το 50% των θεμάτων θα είναι ίδια για όλα τα σχολεία της χώρας?  Δηλαδή κάτι σαν mini πανελλαδικές για να περάσεις από Α σε Β και μετά σε Γ τάξη?

Jimbo

Παράθεση από: papatsis στις 01 Αυγ 2013, 07:20:24 ΜΜ
Να κάνω μια ερώτηση !
Είναι σίγουρο ότι θα συναντηθεί η πεκαπ με τον υφυπουργό ;


Μάλλον, αύριο θα πραγματοποιηθεί συνάντηση εργασίας με τους Υφυπουργούς Παιδείας Κ. Γκιουλέκα και Σ. Κεδίκογλου, με θέμα το Γενικό & Τεχνολογικό Λύκειο.
Δημήτρης Μπούζιος
ΓΕΛ Άστρους

petrosp13

Όπου ελπίζουμε ότι δεν θα τους ανακοινωθεί το μοιραίο;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής