Ο δάσκαλος ή ο πληροφορικός στα δημοτικά;

Ξεκίνησε από skali, 13 Σεπ 2008, 10:17:32 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Ποιος πιστεύετε ότι είναι καλό να διδάξει στα δημοτικά;

Nα τους κάνει μάθημα ένας δάσκαλος που έχει επιμορφωθεί στη διδασκαλία με ΝΤ
Nα τους κάνει μάθημα ένας πληροφορικός που έχει επιμορφωθεί σε παιδαγωγικά μαθήματα
Αν δεν υπάρχει πληροφορικός με παιδαγωγική κατάρτιση ας τους κάνει μάθημα ένας πληροφορικός που δεν έχει επιμορφωθεί σε παιδαγωγικά
Αν δεν υπάρχει δάσκαλος με επιμόρφωση στις ΝΤ ας τους κάνει μάθημα ένας δάσκαλος που δεν έχει επιμορφωθεί στις ΝΤ
Δεν έχω άποψη

evry

Παράθεση από: psyblaster στις 17 Οκτ 2009, 08:19:32 ΜΜ
Ξέρεις πόση γνωστική αξία έχει να γράφεις στην καθαρεύουσα ή στα Αρχαία; Αυτά όμως έχουν μείνει στην ιστορία.
Για αυτό κάνουν Αρχαία σήμερα ακόμα και σε ξένες χώρες? Επειδή έχουν μείνει στην Ιστορία?

Παράθεση
Είναι πολύ σημαντικό να μάθει κανείς να κερδίζει χρόνο στη ζωή του. Εκτός από αυτούς που είναι στο βασικό στάδιο εκμάθησης πληκτρολόγησης  :)
Εκμάθηση πληκτρολόγησης κάνουν στις σχολές γραμματέων. Αυτό δεν είναι δουλειά του καθηγητή πληροφορικής. Το σχολείο πρέπει να βγάζει σκεπτόμενους πολίτες και να παρέχει παιδεία και όχι κατάρτιση. ο σκοπός δεν είναι να βγάζει εργαζόμενους έτοιμους να στελεχώσουν θέσεις γραφείου.

Παράθεση από: psyblaster στις 17 Οκτ 2009, 08:19:32 ΜΜ
Με αυτή τη λογική δε θα μπορούσα άνετα να διδάξω μαθηματικά με το cabri και το sketchpad? (με λίγα σεμινάρια ανάλογα με αυτά που έχει κάνει ο δάσκαλος, άσε που με Logo δεν έχει ασχοληθεί σχεδόν κανένας δάσκαλος)
Ακριβώς εκεί ήθελα να καταλήξω. Με την ίδια λογική όπως εσύ λες καλά κάνουν και διδάσκουν στα γυμνάσια και στα λύκεια ως καθηγητές πληροφορικής φιλόλογοι/γυμναστές/θεολόγοι και άλλες απίθανες ειδικότητες. Μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι έχουν επιμορφωθεί στην πληροφορική, έτσι δεν είναι? Όπως επιμορφώνονται στα παιδαγωγικά οι πληροφορικοί έτσι επιμορφώνονται και αυτοί στην πληροφορική. Δεν είναι το ίδιο?

Παράθεση από: psyblaster στις 17 Οκτ 2009, 08:19:32 ΜΜ
Λες όλο για τα παιδιά. Γιατί ο δάσκαλος δεν έχει να προετοιμαστεί για το μάθημα;
Πώς πιστεύεις ότι θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα αν αναλάβει και άλλα μαθήματα;
Εδώ λένε να βάλουν Μαθηματικούς στα δημοτικά.
Μα φυσικά και λέω όλο για τα παιδιά γιατί επιτέλους θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μαθητής και όχι ο καθηγητής. Αυτό το έχουμε ξεχάσει και δυστυχώς αντί να κοιτάμε το καλό του μαθητή κοιτάμε κατ'αρχήν πως θα διοριστούμε μετά πως θα πάρουμε απόσπαση κοντά στο σπίτι μας με τα μόρια του Άη Στράτη κλπ.

Όσο για το αν θα μπορέσει ο δάσκαλος να τα βγάλει πέρα, δεν μου καίγεται καρφί. Να στρωθεί και να διαβάσει. Αυτή είναι η δουλειά του.

Επίσης τους μαθηματικούς γιατί τους θέλουν στα δημοτικά? μήπως για να προετοιμάσουν τα παιδιά από μικρά για να δίνουν στον διαγωνισμό της ΕΜΕ?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Corwin

Παράθεση από: evry στις 18 Οκτ 2009, 01:54:49 ΠΜ
επιτέλους θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μαθητής και όχι ο καθηγητής.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου συνάδελφε, αυτό θα έπρεπε  να είναι το σημείο εκκίνησης και το σημείο κατάληξης κάθε κύκλου συζητήσης και προβληματισμού στον κλάδο των εκπαιδευτικών γενικά, αλλά όπως είπες συχνά πυκνά χάνουμε το κέντρο βάρους και παρασυρόμαστε σε στείρες ομφαλοσκοπήσεις.

za√‘ag

Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με τον(την) evry και επιπλέον θα ήθελα να εκφράσω μια παρατήρηση για τους δασκάλους (όχι προσωπικά σε αυτούς αλλά σε αυτούς που τους επιμορφώνουν και σχεδιάζουν γενικώς):

Πόσο απαραίτητα σε ένα δάσκαλο είναι τα ολοκληρώματα, οι παράγωγοι αφού στις "εξομοιώσεις" που κάνανε (οι 2-ετείς να γίνουν ίσοι με τους 4-ετείς) ;;

Υπάρχει ποτέ περίπτωση να διδαχθούν τα ολοκληρώματα στο δημοτικό; Καταργήσαμε την απλή μέθοδο και διδάσκουμε ολοκληρώματα και παραγώγους στο δάσκαλο !

Γιατί κανένας δάσκαλος (σύμφωνα με τα λεγόμενα του psyblaster) δεν διδάσκει ας πούμε τη LOGO; Τι το κακό θα είχε να κατανοήσει ένα παιδί του δημοτικού πώς δημιουργούνται τα σχήματα και τις σχέσεις που έχουν μεταξύ τους;
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

psyblaster

Παράθεση από: evry στις 18 Οκτ 2009, 01:54:49 ΠΜ
Για αυτό κάνουν Αρχαία σήμερα ακόμα και σε ξένες χώρες? Επειδή έχουν μείνει στην Ιστορία?
Το έμμεσο ερώτημα είναι γιατί δε γράφουμε σήμερα στην καθαρεύουσα ή στα Αρχαία αλλά μόνο αυτό δε μου απάντησες. Στηρίζεσαι σε λέξεις και όχι στο περιεχόμενο της φράσης. Το ίδιο συμβαίνει και παρακάτω.

Παράθεση
Εκμάθηση πληκτρολόγησης κάνουν στις σχολές γραμματέων. Αυτό δεν είναι δουλειά του καθηγητή πληροφορικής. Το σχολείο πρέπει να βγάζει σκεπτόμενους πολίτες και να παρέχει παιδεία και όχι κατάρτιση. ο σκοπός δεν είναι να βγάζει εργαζόμενους έτοιμους να στελεχώσουν θέσεις γραφείου.
Το μήνυμα που θέλω να περάσω είναι ότι με την πληκτρολόγηση κερδίζεις χρόνο και όχι ότι είναι πιο αναγκαία η πληκτρολόγηση από τη μάθηση. Στα δημοτικά μπορούν να μάθουν τρόπους ώστε να εξοικονομούν χρόνο και να μάθουν ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ. Το σχολείο παρέχει παιδεία και όχι κατάρτιση; Για την κατάρτιση πού πρέπει να πάει το παιδί; Σε φροντιστήριο ή σε ΚΕΚ; Παίζει ρόλο η λέξη που έγραψα στα κεφαλαία.

Παράθεση
Ακριβώς εκεί ήθελα να καταλήξω. Με την ίδια λογική όπως εσύ λες καλά κάνουν και διδάσκουν στα γυμνάσια και στα λύκεια ως καθηγητές πληροφορικής φιλόλογοι/γυμναστές/θεολόγοι και άλλες απίθανες ειδικότητες. Μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι έχουν επιμορφωθεί στην πληροφορική, έτσι δεν είναι? Όπως επιμορφώνονται στα παιδαγωγικά οι πληροφορικοί έτσι επιμορφώνονται και αυτοί στην πληροφορική. Δεν είναι το ίδιο?
Την κολοκυθιά θα παίξουμε;  :P
Για ποια επιμόρφωση μιλάς; των 48 ωρών; Έλεος  :o
Στα παιδαγωγικά 5 με 10 το πολύ πληροφορικοί έχουν την ευκαιρία να επιμορφωθούν κάθε χρόνο (η οποία φυσικά είναι ενός έτους...). Εκεί γιατί δε διαμαρτύρεστε (που δεν δίνουν την ευκαιρία στους πληροφορικούς για παιδαγωγική κατάρτιση);

Παράθεση
Μα φυσικά και λέω όλο για τα παιδιά γιατί επιτέλους θα πρέπει να καταλάβουμε ότι το κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μαθητής και όχι ο καθηγητής. Αυτό το έχουμε ξεχάσει και δυστυχώς αντί να κοιτάμε το καλό του μαθητή κοιτάμε κατ'αρχήν πως θα διοριστούμε μετά πως θα πάρουμε απόσπαση κοντά στο σπίτι μας με τα μόρια του Άη Στράτη κλπ.

Όσο για το αν θα μπορέσει ο δάσκαλος να τα βγάλει πέρα, δεν μου καίγεται καρφί. Να στρωθεί και να διαβάσει. Αυτή είναι η δουλειά του.
Μπορεί να κυνηγάω τον διορισμό αλλά η συζήτηση αφορά το αν πρέπει να διδαχθούν πληροφορική/ΝΤ τα παιδιά από το δημοτικό και συγκεκριμένα σε αυτό το θέμα από ποιον. Σαν διορισμένος θα έπρεπε να κατανοείς τη θέση μου και όχι να μου λες ότι το μόνο που σκέφτομαι είναι ο διορισμός. Αν νομίζεις κάτι τέτοιο, δεν έχει νόημα η συζήτηση. Μετρά μόνο η δική σου άποψη και τελείωσε  ;)
Όχι δεν έχω ξεχάσει τίποτα ούτε το κέντρο βάρους έχω χάσει. Ίσα ίσα, βρίσκομαι πάνω από τρία χρόνια επάνω στο κέντρο βάρους (διδάσκω σε παιδιά δημοτικού) και η εμπειρία μου αυτά μου έχει προσφέρει, όπως θα δείτε με τα λόγια που θα πω παρακάτω. Φυσικά και είναι τα παιδιά το κέντρο του εκπαιδευτικού συστήματος! Αγνόησες την φράση μου ("Τα παιδιά στο δημοτικό έχουν πάρα πολύ μεγάλη όρεξη για μάθηση και είναι γεμάτα ενέργεια.") και είναι φυσικό ότι χωρίς αυτή βγαίνει άλλο νόημα...!  Εγώ βλέπω ότι ο δάσκαλος κουράζεται με αυτά που έχει ήδη να διδάξει και διαμαρτύρεται σε σχέση με τους καθηγητές που έχουν μόνο ένα αντικείμενο να διδάξουν.

Δημήτρης Κανάς

Πράγματι, ο δάσκαλος σήμερα έχει αρκετή εργασία και στο σχολείο αλλά και στο σπίτι (ξεχάστε αυτά που έλεγαν παλιότερα...). Ο χρόνος του στην τάξη είναι περιορισμένος και η ύλη των μαθημάτων μεγάλη και δύσκολη. Οι περισσότεροι δάσκαλοι χρησιμοποιούν ώρες της ευέλικτης ζώνης και τεχνικά να τελειώσουν την ύλη των άλλων μαθημάτων (έχετε δει μαθηματικά της Δ και της Ε;). Μεγάλη ευθύνη και άγχος. Χρειάζεται υπομονή και πρέπει να είναι σε εγρήγορση.

Φυσικά σε τέτοιες συνθήκες οι υπολογιστές μάλλον δε μπορούν να μπουν στο πρόγραμμα των μαθημάτων σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση (άσε που θα χρειαστούν περισσότερα εφτάωρα - με τη δεύτερη ξένη γλώσσα τα παιδιά φεύγουν 14:00 -). Πιστεύω πως και τα παιδιά και οι δάσκαλοι δε θα αντέξουν περισσότερες ώρες (και νέο αντικείμενο) στο κανονικό πρόγραμμα.

Η κούραση για όλους θα είναι μεγάλη.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

evry

 Ένα λεπτάκι γιατί νομίζω ότι έχεις παρεξηγήσει κάποια πράγματα. Κατ'αρχήν προφανώς και δεν αναφερόμουν σε σένα προσωπικά όταν μίλαγα για διορισμούς, αποσπάσεις κλπ. Δεν ήξερα καν αν ήσουν διορισμένος ή όχι. Υπέθεσα ότι είσαι. Απλά το ανέφερα σαν ένα παράδειγμα για να δείξω ότι σήμερα όλοι ασχολούνται με αυτά και όχι με τα σημαντικά που είναι η μόρφωση των παιδιών. Φυσικά δεν αναφέρομαι μόνο στον καθηγητή αλλά στην πολιτεία, στην ΟΛΜΕ κλπ. 
   Καταλαβαίνω την αγωνία όσων θέλουν να διοριστούν και δέχομαι ότι εγώ πλέον μιλάω "εκ του ασφαλούς" αλλά νομίζω ότι τα επιχειρήματα που παρέθεσα έχουν κάποια λογική.
   Δηλαδή το σχολείο πρέπει πρώτα από όλα να παρέχει παιδεία. Αυτό είναι το σημαντικότερο. Να μαθαίνει στα παιδιά πως να σκέφτονται. Η κατάρτιση πρέπει να μείνει μακριά από το σχολείο τουλάχιστον στις μικρές τάξεις.
   Άνοιξες πολλά θέματα και δεν προλαβαίνω να απαντήσω σε όλα, αλλά αυτό το οποίο δεν μου άρεσε καθόλου είναι το επιχείρημα που χρησιμοποίησες για την εξοικονόμηση χρόνου. Τι είναι τα παιδιά και πρέπει να εξοικονομούν χρόνο? στελέχη επιχειρήσεων? Δεν χρειάζεται να μάθουν πολλά. Καλύτερα ας μάθουν λίγα, αλλά αυτά τα λίγα ας τα μάθουν καλά.
   Τέλος σχετικά με αυτό που είπες με την επιμόρφωση των πληροφορικών, η δική μου σκέψη ήταν η εξής: Παλιά όταν η πληροφορική είχε ψωμί, είχαν πέσει όλοι με τα μούτρα και με διάφορα απίθανα σεμινάρια σε word, excel και windows βαπτίζονταν καθηγητές πληροφορικής επειδή είχαν παιδαγωγική επάρκεια. Στο λύκειο η επιστημονική κατάρτιση έχει μεγαλύτερο βάρος από την παιδαγωγική επάρκεια (κατά τη γνώμη μου). Στο δημοτικό τώρα η παιδαγωγική επιστήμη έχει τον πρώτο λόγο και η επιστημονική γνώση ενός αντικειμένου τον 2ο. Επειδή μάλιστα οι γνώσεις που χρειάζονται δεν είναι ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου πιστεύω ότι ένας δάσκαλος που θέλει να μάθει θα μάθει και μόνος του ή με κάποια επιμόρφωση κάποια βασικά πράγματα.

Κατά τη γνώμη μου εμείς προσπαθούμε να κάνουμε στους δασκάλους ότι έκαναν και σε μας οι άλλες ειδικότητες. Ενώ δεν έχουμε το παιδαγωγικό υπόβαθρο που έχουν αυτοί έχουμε την εντύπωση ότι θα το αποκτήσουμε αν πάρουμε 3-4 παιδαγωγικά μαθήματα ή αν περάσουμε από την ΣΕΛΕΤΕ ενώ οι δάσκαλοι σπουδάζουν το αντικείμενο αυτό 4 ολόκληρα χρόνια.
  Αυτή τη στιγμή οι παιδαγωγοί είναι αυτοί που σπουδάζουν παιδαγωγικά και κανείς άλλος. Ούτε οι μαθηματικοί, ούτε οι φυσικοί και φυσικά ούτε εμείς. Υπάρχουν κάποια τμήματα που κάνουν αρκετά παιδαγωγικά και πρακτική όπως  το ΦΠΨ αλλά κατά κανόνα οι πλέον αρμόδιοι για να μπουν σε μια τάξη δημοτικού (αν και διαφωνώ πολύ με τον τρόπο σκέψης τους) είναι οι δάσκαλοι. Αυτό θα πρέπει να το δεχτούμε.
   Αν θέλουμε να κάνουμε κάτι σαν κλάδος για να διοριστούν περισσότεροι πληροφορικοί στην εκπαίδευση νομίζω ότι η αύξηση των ωρών των μαθημάτων μας σε Λύκειο-Γυμνάσιο είναι κάτι όχι μόνο λογικό αλλά και δίκαιο το οποίο μπορεί να υποστηριχθεί με πολύ ισχυρά επιχειρήματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry


  Επίσης θα ήθελα να πω και μερικά πράγματα για τους δασκάλους. Τελευταία παρατηρώ ότι όλοι ξαφνικά ανακάλυψαν ότι αγαπάνε την εκπαίδευση και θέλουν να γίνουν δάσκαλοι. Αυτός ο ξαφνικός έρωτας των μαθητών με τη διδασκαλία που προέκυψε τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα την κατακόρυφη άνοδο των βάσεων των παιδαγωγικών σχολών, προφανώς έχει να κάνει με τον σημερινό στόχο των περισσότερων νέων που είναι ο διορισμός στο δημόσιο και στη συγκεκριμένη περίπτωση στα δημοτικά.
   Θέλω να πω ότι αν αύριο κάτι συμβεί και οι δάσκαλοι διορίζονται δύσκολα τότε τα 2/3 αυτών που σήμερα εισάγονται στο παιδαγωγικό ούτε καν θα το δηλώσουν. Φοβάμαι ότι οι αυριανοί δάσκαλοι δεν θα είναι τόσο καλοί όσο οι παλαιότεροι για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Αυτά όμως είναι απλά σκέψεις. Το μέλλον θα δείξει

Φίλε Δημήτρη να υποθέσω ότι είσαι δάσκαλος? ποια είναι η γνώμη σου για αυτό?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Δημήτρης Κανάς

Νομίζω πως όλοι συμφωνούμε...

Οι υπολογιστές στο δημοτικό σχολείο να χρησιμοποιούνται από το δάσκαλο ως μέσο υποστήριξης της διδασκαλίας του στα υπόλοιπα μαθήματα του προγράμματος. Η πληροφορική ως ξεχωριστό μάθημα δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει στο δημοτικό. Έτσι δε χρειάζεται να διορίζεται καθηγητής πληροφορικής για το δημοτικό σχολείο.

Σωστά;
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

Δημήτρης Κανάς

#23
Σωστά evry,

Είναι λάθος να επιλέξει κάποιος αυτό το επάγγελμα με μοναδικό ή βασικό κριτήριο τον εύκολο διορισμό του στο δημόσιο. Δυστυχώς πολλοί σήμερα κάνουν το λάθος αυτό επειδή "πιέζονται" από γονείς και από άλλους παράγοντες. Αυτό όμως θα μας δώσει σε λίγα χρόνια δασκάλους με την χαλαρή νοοτροπία του δημοσίου υπαλλήλου. Κι εγώ δε ξέρω το τι θα γίνει στο μέλλον... Το πιο πιθανόν είναι να καλυφθούν οι θέσεις (ήδη στη βόρεια Ελλάδα δεν υπάρχουν θέσεις) και να δυσκολεύεται ο διορισμός. Έτσι θα έρθει ξανά στον κλάδο μας η πραγματικότητα του `90 (μπήκα στη σχολή στο τέλος της δεκαετίας όπου ο διορισμός ακόμα ήταν αδύνατος και οι βάσεις στο πάτο).
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

psyblaster

Ούτε εγώ είχα τη μανία να διδάξω στο δημοτικό. Όταν μου έδωσαν το δικαίωμα να διδάξω στην Πρωτοβάθμια μου φάνηκε περίεργο. Την πρώτη χρονιά ενθουσιάστηκα. Όλα τα παιδιά ήταν με το χαμόγελο στα χείλη γεμάτα ενθουσιασμό και όρεξη για το μάθημα. Έχουν περάσει χρόνια τώρα που δουλεύω στα δημοτικά και μπορώ να πω ότι έχω συνηθίσει πλέον. Γενικά μου έχει μπει για τα καλά στο μυαλό η ιδέα όπως είδατε από τα μηνύματα μου ότι αυτό θα είναι το στυλ του μαθήματος και εμείς (οι πληροφορικοί) θα το διδάξουμε.

Γενικά τα ερωτήματα μου είναι:
Γιατί υπάρχει το μάθημα "Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" στο ολοήμερο, αν δεν πρόκειται ποτέ να εισάγουν το μάθημα στο βασικό πρόγραμμα;
Υπάρχει περίπτωση να το καταργήσουν κάποια στιγμή;
Είναι το πρώτο βήμα για την ψηφιακή τάξη;
Για ποιο λόγο να διδάσκεται στο πρόγραμμα του ολοήμερου, στο οποίο πηγαίνουν μόνο όσα παιδιά θέλουν να παρακολουθήσουν και μετά να φτάνουν στο γυμνάσιο μαθητές δύο ταχυτήτων;

Δημήτρης Κανάς

psyblaster το ολοήμερο (με όλες τις ειδικότητες) δημιουργήθηκε 1. για να αφήνουν κάπου τα παιδιά τους οι γονείς που δουλεύουν μέχρι τις 16:00 και 2. γιατί μέρος της χρηματοδότησης έγινε από την Ε.Ε. Νομίζω πως αν σταματήσει η χρηματοδότηση από Ε.Ε. και περιοριστεί το ενδιαφέρον των γονιών τότε το πρόγραμμα του ολοήμερου θα σταματήσει.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr

iliasthes

Θα ξεκινήσω, λέγοντας πως στο παρελθόν (έχουν περάσει πολλά χρόνια πλέον) έχω διδάξει σε ολοήμερο σχολείο και ήταν υπέροχη εμπειρία για μένα. Θα συνεχίσω προσθέτοντας τα εξής. Σύμφωνα με τα ανθρώπινα στάδια της ανάπτυξης (τα κοινά αποδεκτά από όλες τις σχολές τις ψυχολογίας) η ηλικία μετά την νηπιακή (γύρω στα 5 δηλαδή) μέχρι και τα 12 χρόνια του ανθρώπου είναι αυτή που έχει ως κυρίαρχη δραστηριότητα τη μάθηση. Υπάρχουν δηλαδή εσωτερικές δυνάμεις που σπρώχνουν τον άνθρωπο προς τη μάθηση (ξεκινώντας από τα ατελείωτα γιατί που αντιμετωπίζουν οι γονείς από τα παιδιά τους). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο οτι το δημοτικό, η πρωτοβάθμια εκπαίδευση δηλαδή στις περισσότερες χώρες απλώνεται σε όλη αυτή την ηλικία.

Από την εμφάνιση της εφηβείας και μετά (γύρω στα 12) η κυρίαρχη δραστηριότητα του ανθρώπου είναι άλλη (η σεξουαλική ωρίμανση) και αυτός είναι ένας λόγος που αντιμετωπίζουμε και προβλήματα στο να κινητοποιήσουμε τα παιδιά να ενδιαφερθούν για τη μάθηση. Γι' αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικός ο δεσμός που αναπτύσσει ο μαθητής με την διαδικασία της μάθησης στο δημοτικό. Όχι δηλαδή αν ξέρει να μιλάει αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και να χειρίζεται τον υπολογιστή, αλλά η σχέση αγάπης ή αποστροφής που αναπτύσσει για τη μάθηση, θα τον συντροφεύει για την υπόλοιπη ζωή του. Είναι η ηλικία που ο άνθρωπος θα αγαπήσει ή θα μισήσει το να μαθαίνει και θα μάθει ή δεν θα μάθει να μαθαίνει. Οι γνώσεις που θα πρέπει να αποκτήσει στο δημοτικό είναι ο πυρήνας αυτών των γνώσεων που θα του επιτρέψει να συνεχίσει να μαθαίνει στο Γυμνάσιο και το δημοτικό. Δηλαδή, ανάγνωση, γραφή, βασικά μαθηματικά (πράξεις, κλάσματα, απλές επιλύσεις προβλημάτων κλπ) και ο,τι άλλο διδάσκεται μέχρι σήμερα και ναι πιστεύω και να μάθει κάποια βασικά για του Η/Υ, να τους βλέπει ως εργαλείο μάθησης στην αίθουσα.  Όχι να διδάσκεται πληροφορική, αλλά να χρησιμοποιεί τον Η/Υ όπως χρησιμοποιούσε μέχρι σήμερα το τετράδιο και το μπλοκ της ζωγραφικής

Επίσης, λόγω άλλων χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου στάδιου της ανθρώπινης ανάπτυξης, η διαδικασία της μάθησης δεν πρέπει να περιλαμβάνει πολλούς δασκάλους. Ο ένας δάσκαλος είναι η ιδανικότερη περίπτωση. Υπάρχουν αρκετές διεθνείς μελέτες που ουν δείξει αυτό το συμπέρασμα και δεν γνωρίζω καμία που να έχει καταλήξει στο αντίθετο συμπέρασμα. Αν αυτό σημαίνει οτι οι απαιτήσεις από τον σύγχρονο δάσκαλο σε γνώσεις πρέπει να είναι μεγαλύτερες, ας είναι. Ας αυξηθούν οι απαιτήσεις στις παιδαγωγικές σχολές και ας επιμορφώσουν ουσιαστικά τους παλιούς. Τα πανεπιστήμια ξέρουν να οργανώνουν σεμινάρια και επιμορφώσεις με 2.000 και 3.000 ευρώ δίδακτρα, ας αξιοποιηθούν να προσφέρουν και κάτι χρήσιμο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Το γεγονός οτι πολλές ειδικότητες πιέζουν (ανάμεσά τους και εμείς) για εισαγωγή αντικειμένων στο δημοτικό, έχει να κάνει με τις προσλήψεις και όχι με παιδαγωγικά κριτήρια, το γεγονός οτι κάποιες από αυτές τις πιέσεις βρίσκουν έδαφος στο υπουργείο και υλοποιούνται, έχει να κάνει με τις ψήφους (έτσι κι αλλιως οι δάσκαλοι διορίζονται, άρα δεν θα γκρινιάζουν) και όχι με παιδαγωγικά κριτήρια.

Φυσικά καταλαβαίνω την ανθρώπινη ανάγκη και το κηνύγι των νέων συναδέλφων, να εξασφαλίσουν εισόδημα και ασφάλιση, γιατί όπως οι περισσότεροι εδώ μέσα έχω περάσει και εγώ από αυτό το στάδιο. Από το στάδιο της αγωνίας, του άγχους, του καθημερινού τρεξίματος, για αιτήσεις στο υπουργείο, για συνεντεύξεις σε εταιρείες και οπουδήποτε αλλού, απλά δυσκολεύομαι να τους "στηρίξω" σε κάτι που ναι μεν είναι υπέρ του κλάδου μου, αλλά όχι υπέρ της αναβάθμισης της παιδείας.

psyblaster

Παράθεση από: Δημήτρης 1980 στις 19 Οκτ 2009, 04:14:02 ΜΜ
psyblaster το ολοήμερο (με όλες τις ειδικότητες) δημιουργήθηκε 1. για να αφήνουν κάπου τα παιδιά τους οι γονείς που δουλεύουν μέχρι τις 16:00 και 2. γιατί μέρος της χρηματοδότησης έγινε από την Ε.Ε. Νομίζω πως αν σταματήσει η χρηματοδότηση από Ε.Ε. και περιοριστεί το ενδιαφέρον των γονιών τότε το πρόγραμμα του ολοήμερου θα σταματήσει.
Σκοπός του ολοήμερου δεν είναι να γίνουν νταντάδες οι εκπαιδευτικοί ούτε για να φάμε τα λεφτά της Ε.Ε.
Εμείς οι Έλληνες το καταντήσαμε έτσι. Φαντάζομαι αυτό θα εννοείς... Ο πραγματικός σκοπός αυτού του προγράμματος είναι:
    *  Να γίνει το ολοήμερο σχολείο ο χώρος όπου οι μαθητές θα αναπτύσσουν δεξιότητες γνωστικές, ερευνητικές, κατασκευαστικές, πολιτιστικές. Ταυτόχρονα θα αναπτύσσουν την προσωπικότητα, το χαρακτήρα τους, αλλά και τις γνώσεις τους, «μαθαίνοντας πώς να μαθαίνουν», «πώς να αποδέχονται τους άλλους» και «πώς να είναι υπεύθυνοι και δημιουργικοί».
    * Να δομήσει με «νέα» στοιχεία την εξελικτική πορεία των μαθητών, ώστε αυτοί να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις επιταγές της σύγχρονης κοινωνίας της γνώσης.
    * Να συμβάλλει στην εξυπηρέτηση της οικογένειας του μαθητή και στην απαλλαγή της από τη φροντίδα και το κόστος για αναζήτηση πρόσθετης απασχόλησης του μαθητή εκτός σχολείου.
    * Να ευαισθητοποιήσει τους γονείς και να ενεργοποιήσει τους φορείς της τοπικής κοινωνίας, επιτυγχάνοντας το «άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία».
    * Να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, μέσα από τη συνεργασία ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, τοπική κοινωνία).
(http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia-sxoleivn/olohmero/554-skopos-periexomeno-olohmero-dhmotiko-scholeio.html)

iliasthes, πιστεύω ότι έδωσες αρκετά καλά επιχειρήματα για την άποψη σου.
Πάντως εμένα μου αρέσει να διδάσκω στο δημοτικό και άμα είναι έτσι, καλύτερα να δώσω κατατακτήριες για παιδαγωγική  :) Δεν παύω όμως να νιώθω ότι μπορώ να ανταποκριθώ ακόμα και τώρα στις απαιτήσεις των παιδιών. Θέληση να υπάρχει   ;)

iliasthes

Σε καμιά περίπτωση δεν το βάζω σε προσωπικό επίπεδο, οτι εσύ δεν είσαι ικανός. Μπορεί από πηγαίο ταλέντο να είσαι καλύτερος από έναν άνθρωπο που σπούδασε παιδαγωγική, όπως μπορεί ένας φιλόλογος που έχει χόμπυ την πληροφορική να είναι καλύτερος προγραμματιστής από μένα. Απλά προσπαθώ να το δω πιο συνολικά και επαναλαμβάνω πως τη δυνατότητα να το αντιμετωπίζω τόσο ψύχραιμα είναι ίσως το γεγονός οτι η μόνιμη και σταθερή δουλειά μου δίνει μια πολυτέλεια να μην είμαι φανατικός υπέρ των "Συντεχνιακών" συμφερόντων μας. Σε άλλη περίπτωση παραδέχομαι πως μπορεί να έβλεπα διαφορετικά τα πράγματα.

Δημήτρης Κανάς

#29
Σίγουρα psyblaster δεν είναι αυτός ο σκοπός του ολοημέρου αλλά είναι η πραγματικότητα σε αρκετές σχολικές μονάδες. Βέβαια βλέπετε τα πράγματα από διαφορετική πλευρά... Ως ειδικότητα με δικό σας πρόγραμμα και ύλη και φυσικά σε χαλαρούς ρυθμούς. Πραγματικά σας ζηλεύω!!!

Δυστυχώς ολοήμερο παίρνει συνήθως εκείνος ο δάσκαλος που έχει τα περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας και έτσι δε μπόρεσα ακόμα να το δοκιμάσω στη πράξη....

Προσθήκη:

Ακόμα κι αν αγαπάς αυτό το επάγγελμα κάποια στιγμή κουράζεσαι (φαντάσου αν δε το αγαπάς) γιατί συνέχεια τρέχεις. Ειδικά αν είσαι σε μεγάλη σχολική μονάδα τότε τα πράγματα είναι ακόμα δυσκολότερα. Φανταστείτε από το πιο απλό  π.χ. 250 "θηρία" σε μέρα υπηρεσίας (όπως η δική μας την Παρασκευή - και μέσα- ) δημιουργούν μια ... κόλαση που δε ξέρεις πού να πας πρώτα, ποιον να προφυλάξεις.
Powered by Elxis : LabSchool.mysch.gr