Θέμα Γ

Ξεκίνησε από gpapargi, 23 Μαΐου 2011, 09:35:34 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimpapadop

Παράθεση από: alpapanto στις 23 Μαΐου 2011, 05:01:51 ΜΜ
και κανενα μη σου πω...ειδικα να ειχε βαλει στην αρχη ονομα_min<--ονομα

ούτε αυτό είναι εντελώς σωστό, μιας και δεν ξέρουμε αν ήταν επιτυχών ο συγκεκριμενος υποψήφιος. (θα έπρεπε και έξω από την όσο να διαβάζεις βαθμούς κλπ κλπ κλπ...)

το <= λύνει το πρόβλημα, ή απλά μια αρχική τιμή > 100

Παράθεση από: kpde στις 23 Μαΐου 2011, 05:12:40 ΜΜ
κάτι χάνω.. ποιό είναι το λάθος με το 100?

η περίπτωση όλοι οι υποψήφιοι να ήταν φωστήρες με 100άρια, οπότε δεν θα εμπαινε στην αν της MIN, και δεν θα έπερνε τιμή το ONOMA_MIN. (εκτός και αν κάναμε χρήση του <= )

mbathas

Παράθεση από: Sergio στις 23 Μαΐου 2011, 04:41:02 ΜΜ
Πέρυσι και φέτος υποστήριζα και υποστηρίζω πως δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί πίνακας.  Όμως χιλιάδες γραμμές αιτιολόγησης εκατέρωθεν δεν κατάφεραν να πείσουν κανέναν.  Ίσως τελικά μας βγάλει από τη δύσκολη θέση μια οδηγία του ΠΙ πού να λέει:

είτε

1) άλλο οι πίνακες στην ψευδογλώσσα και άλλο στη γλώσσα: στην ψευδογλώσσα είναι απλά ένας βολικός τρόπος να φυλάξουμε πολλά όμοια δεδομένα ταυτόχρονα στη μνήμη και να τα προσπελαύνουμε με το ίδιο όνομα και με τη βοήθεια δείκτη, ενώ στη γλώσσα πρέπει και να δηλώνονται οπότε πρέπει να είναι γνωστό το μέγεθός τους.  Αφού στην ψευδογλώσσα δε χρειάζεται να δηλωθούν, δε χρειαζεται να είναι γνωστό το μέγεθός τους.  Αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν τέτοιυς πίνακες θα πρέπει να διδαχθεί πως δε μπορούν να μεταφερθούν σε πρόγραμμα

είτε

2) τόσο σε ψευδογλώσσα όσο και σε γλώσσα, για τις ανάγκες του μαθήματος, οι πίνακες θεωρούνται καθορισμένου μεγέθους το οποίο πρέπει να είναι γνωστό κατά τη συγγραφή του αλγόριθμου με ένα από τους παρακάτω τρόπους:
α. να δίνεται στην εκφώνηση
β. να μπορεί να υπολογιστεί από στοιχεία που δίνονται στην εκφώνηση
γ. να αναφέρεται στην εκφώνηση πως θεωρείται γνωστό
Έτσι, ο μαθητής θα μπορεί να μεταφέρει οποιοδήποτε αλγόριθμο χρησιμοποιεί πίνακες, σε γλώσσα.  Ειδικά για την περίπτωση γ, προκειμένου για τη μεταφορά σε πρόγραμμα θα πρέπει να δίνεται το ακριβές μέγεθος του πίνακα.


Ίσως τελικά είναι ο μόνος τρόπος για να σταματήσουμε να συζητάμε έχοντας πλέον κοινή αντιμετώπιση.. Γιατί και τώρα έχουμε σταματήσει (βαρεθεί, κουραστεί, αδιαφορήσει.. κάτι τέλος πάντων) αλλά συνεχίζουμε να λέμε άλλα ο ένας και άλλα ο άλλος στους ανυποψίαστους (μαθητές)
Είναι πλέον επιβεβλημένο να ξεκαθαριστεί αυτό το θέμα,προσωπικά τάσσομαι υπέρ της δεύτερης επιλογής που οδηγεί στην ενιαία προσέγγιση των ασκήσεων ,είτε μέσω αλγορίθμου,είτε μέσω "ΓΛΩΣΣΑΣ".
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

Juan

Παράθεση από: Obelix στις 23 Μαΐου 2011, 04:57:57 ΜΜ
Αν ένας μαθητής όριζε ως min το 100 αντί του 101, πόσα μόρια πιστεύετε ότι θα έπρεπε να χάσει; Προσωπικά 1...

Κανένα. Νομίζω ότι υπήρχε σημείωση ότι δεν υπάρχει περίπτωση ισοτιμίας στους τελικούς βαθμούς των μαθητών. Επομένως αποκλείεται όλοι οι υποψήφιοι να είχαν 100. Κάνω λάθος;

poursali

Παράθεση από: Juan στις 23 Μαΐου 2011, 07:36:53 ΜΜ
Κανένα. Νομίζω ότι υπήρχε σημείωση ότι δεν υπάρχει περίπτωση ισοτιμίας στους τελικούς βαθμούς των μαθητών. Επομένως αποκλείεται όλοι οι υποψήφιοι να είχαν 100. Κάνω λάθος;

θα μπορούσε όμως να είναι ένας υποψήφιος με βαθμό 100 οπότε θα ήταν και ο μικρότερος και μοναδικός ταυτόχρονα.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Juan

Παράθεση από: poursali στις 23 Μαΐου 2011, 07:58:59 ΜΜ
θα μπορούσε όμως να είναι ένας υποψήφιος με βαθμό 100 οπότε θα ήταν και ο μικρότερος και μοναδικός ταυτόχρονα.

Μα αν ο υποψήφιος είναι ένας μόνο, τι νόημα έχει η εκτέλεση του αλγορίθμου; Δεν θα τον κατασκευάζαμε για έναν υποψήφιο

mbathas


Ο αλγόριθμος που φτιάχνουμε θα πρέπει να λειτουργεί σωστά και σε "ακραίες" καταστάσεις.
Δες και παραπάνω μία άλλη λύση που έδωσα:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3943.msg41684#msg41684
Κι' αυτή "χωλαίνει" ελαφρώς,το θέμα αν στα πλαίσια αυτής της εξέτασης κόβεις μόρια και πόσα.
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

poursali

Παράθεση από: Juan στις 23 Μαΐου 2011, 08:03:36 ΜΜ
Μα αν ο υποψήφιος είναι ένας μόνο, τι νόημα έχει η εκτέλεση του αλγορίθμου; Δεν θα τον κατασκευάζαμε για έναν υποψήφιο

σήμερα τρέχει για έναν, αύριο για 100 :)
δεν τον πετάμε
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

dimpapadop

Παράθεση από: Juan στις 23 Μαΐου 2011, 08:03:36 ΜΜ
Μα αν ο υποψήφιος είναι ένας μόνο, τι νόημα έχει η εκτέλεση του αλγορίθμου; Δεν θα τον κατασκευάζαμε για έναν υποψήφιο

Ναι όμως , θα είχε λάθος ο αλγόριθμος... όπως και να χει... άλλωστε και τα παιδιά δεν κάνουν  μια εμπορική εφαρμογή να την ρίξουμε στην αγορά, αλλά εξετάζονται στην ύλη του μαθήματος. ;-)

Stefevan

Αυτό το μάθημα σε κάνει να σκέφτεσαι όλες τις πιθανές περιπτώσεις!! Όπως μου είπε μία κοπέλα ότι στο ερώτημα με τα ΣΛ και τον αλγόριθμο θα είναι όλοι θετικοί και της λέω ..που το ξέρεις??

Stefevan

 :D :D :D  (Το layout είναι ίδιο με των εξετάσεων γιατί ήθελα να τους φανεί οικείο αυτή τη μέρα που την περίμενα πως και πως μιας και το διδάσκω πρώτη φορά!!) αλλά εντάξει πιστεύω η δική μου άσκηση είναι καλύτερη.... πλάκα κάνω απλά ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας !

Νίκος Αδαμόπουλος

Το φοβερό είναι πως μια μαθήτρια μου είπε πως έλυσε το θέμα κανονικά, με Όσο, χωρίς πίνακες έτσι όπως περιγράφονται από άλλους συναδέλφους πιο πάνω, αφού δεν μπορεί να ξέρει πού θα σταματήσει το διάβασμα, κλπ, κλπ, και έκανε το χτύπημά της κάτω από τη μέση:

Χρησιμοποίησε πίνακα 3 θέσεων για τους 3 βαθμούς!!! Έφτιαξε βρόχο "Για i από 1 μέχρι 3" για να διαβάζει τους βαθμούς αυτούς, άλλο βρόχο για να βρει το max, άλλο βρόχο για να βρει το sum! Και όλα αυτά μέσα στην άψογη Όσο!!!  :D >:D 8)  :o

tanius76

Πάντως εγώ που πήρα ενδεικτικές λύσεις απο την ΚΕΕ, τους 3 Βαθμούς τους καταχώριζε σε πίνακα μονοδιάστατο 3 θέσεων!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: tanius76 στις 23 Μαΐου 2011, 11:31:22 ΜΜ
Πάντως εγώ που πήρα ενδεικτικές λύσεις απο την ΚΕΕ, τους 3 Βαθμούς τους καταχώριζε σε πίνακα μονοδιάστατο 3 θέσεων!

Αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα! Πέφτω νοκ-άουτ!!!

tanius76

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2011, 11:35:15 ΜΜ
Αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα! Πέφτω νοκ-άουτ!!!
όχι μην το κάνεις αυτό!!!!
please.....
δεν έπρεπε να το γράψω αυτό!!!!!

poursali

οκ με την ίδια λογική ας κάναμε και από ένα υποπρόγραμμα να υπολογίζει τον μέγιστο των τριών βαθμών, τον μέσο όρο τους, το αν είναι όλοι πάνω από 50 και αν είναι ο ΜΟ πάνω από 55.
1,2,3,4 υποπρογράμματα.. γιατί όχι; :D
α θα μπορούσαμε να κάνουμε άλλο ένα να υπολογίζει αν τελικά είναι επιτυχών :D

ΥΓ: και άλλα θα μπορούσαμε, αλλά ούτε για πλάκα δεν τα αναπτύσσω
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ