Τρίωρο Διαγώνισμα στους Πίνακες από το Στέκι

Ξεκίνησε από bagelis, 19 Φεβ 2008, 01:09:03 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

bagelis

Καλή επιτυχία...

djohn

Χαίρεται.... Μήπως υπάρχουν κάπου και οι λύσεις? Αν όχι υπάρχει περίπτωση κάποιος να ρίξει μια ματιά στην λύση του 4ου θέματος?

(έδωσα πανελλήνιες το 2007 και τώρα πήρα απόφαση να ξαναδώσω, το θέμα το έλυσα μετά από 6 ώρες επανάληψης και ενώ είχα 1 χρόνο + να κάνω αεππ, γι αυτό παρακαλώ να είστε επιεικείς)

σελ 1


σελ 2


σελ 3



MichaelP


Κατέβασα πρόσφατα το εν'λόγω θέμα και θα ήθελα να αναφέρω τα εξής:

1. Θεωρώ εκτός πραγματικότητας το 3ο και 4ο θέμα από πλευράς δυσκολίας
2. Δεν νομίζω ότι ο σκοπός είναι να δώσουμε στα παιδιά θέματα τόσο υψηλού επιπέδου και βαθμού δυσκολίας
3. Υπάρχει ένα ζήτημα στη διατύπωση της 3ης άσκησης στην αρχή όπου θεωρούμε ότι ο ανελκυστήρας, αρχικά βρίσκεται στο ισόγειο.
4. Πώς αντιμετωπίζετε το 4ο θέμα, στο σημείο που απαιτείται η επαναταξινόμηση των ομάδων με βάση τη διαφορά τερμάτων (μόνο αυτών που ισοβαθμούν?) Έχω την μικρή υποψία ότι οι λύσεις, αν υπάρχουν θα έχουν λάθος. Παρακαλώ διορθώστε με.

Ευχαριστώ

evry

Παράθεση από: MichaelP στις 24 Ιαν 2009, 01:01:47 ΜΜ
Κατέβασα πρόσφατα το εν'λόγω θέμα και θα ήθελα να αναφέρω τα εξής:
Μπορείς να πεις πιο συγκεκριμένα τα σημεία που θεωρείς ότι είναι δύσκολα να τα απαντήσει ένας μαθητής κατά τη γνώμη σου?
Παράθεση
1. Θεωρώ εκτός πραγματικότητας το 3ο και 4ο θέμα από πλευράς δυσκολίας
4. Πώς αντιμετωπίζετε το 4ο θέμα, στο σημείο που απαιτείται η επαναταξινόμηση των ομάδων με βάση τη διαφορά τερμάτων (μόνο αυτών που ισοβαθμούν?) Έχω την μικρή υποψία ότι οι λύσεις, αν υπάρχουν θα έχουν λάθος. Παρακαλώ διορθώστε με.
Υποθέτω ότι από το θέμα 4 το ερώτημα που θεωρείς ότι είναι δύσκολο και εκτός πραγματικότητας είναι το 4ο έτσι? γιατί τα προηγούμενα είναι βατά. Αν κάποιος μαθητής δεν μπορεί να κάνει το 3ο ας πούμε δεν έχει καταλάβει τι είναι ο πίνακας και τι αποθηκεύουμε εκεί.
Το 4ο ερώτημα λοιπόν που θεωρείς εκτός πραγματικότητας έχει πέσει στις πανελλήνιες του 2004 στο 4ο θέμα με την ολυμπιάδα πληροφορικής. Εκεί τα παιδιά έπρεπε να ταξινομήσουν έναν πίνακα με βαθμούς και για όσους είναι ισόβαθμοι να τους εμφανίζουν σε αλφαβητική σειρά. Δηλαδή το ερώτημα αυτό του 2004 είναι πιο δύσκολο από το 4ο του διαγωνίσματος γιατί εκεί ζήταγαν και σύγκριση ονομάτων για την οποία πρέπει να ξέρεις τι είναι η λεξικογραφική διάταξη, η οποία μάλιστα εξηγείται σε εδάφιο του βιβλίου το οποίο είναι εκτός ύλης!!!!!
Άρα το συγκεκριμένο θέμα μάλλον παρα-είναι εντός πραγματικότητας.
   Μάλιστα όσον αφορά το λάθος που λες όχι μόνο λύνεται αλλά υπάρχουν και 2 εντελώς διαφορετικοί τρόποι για να το κάνεις. Στον ένα από τους 2 που έδωσε και η επιτροπή υπάρχουν μάλιστα και 2-3 παραλλαγές.

Για το ασανσέρ τώρα δεν καταλαβαίνω γιατί το βρισκείς εκτός πραγματικότητας. Το θέμα αυτό πραγματικα εξετάζει το επίπεδο κατανόησης κάποιου στους πίνακες και δεν είναι τυποποιημένη άσκηση που μπορεί να λυθεί από κάποιον μηχανικά, χωρίς να καταλαβαίνει τι κάνει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

η αλφαβητική ταξινόμηαη και η σύγκριση αλφαριθμητικών περιγράφεται πολύ αναλυτικά στην αρχή του κεφαλαίου 8, που είναι εντός ύλης.

evry

Ναι σωστά, απλά δεν εννοούσα ότι η σύγκριση αλφαριθμητικών είναι εκτός ύλης. Δεν το διατύπωσα καλά.
Είχα στο μυαλό μου το παράδειγμα που έχει στις σελίδες 86-87, όπου αφιερώνει 2 σελίδες για να εξηγήσει την δυαδική αναζήτηση ενός ονόματος σε έναν πίνακα ονομάτων ο οποίος είναι σε αλφαβητική σειρά και μιλάει για λεξικογραφική διάταξη. Το παράδειγμα είναι καλό για να δει ο μαθητής πως αποθηκεύονται τα ονόματα σε έναν πίνακα και πως κάνουμε αναζήτηση όταν είναι σε αλφαβητική σειρά. Έτσι συνδέει την έννοια του μικρότερου με αυτό που προηγείται αλφαβητικά.
  Απλά η δυαδική αναζήτηση είναι εκτός ύλης  :(

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 24 Ιαν 2009, 02:50:42 ΜΜ
η αλφαβητική ταξινόμηαη και η σύγκριση αλφαριθμητικών περιγράφεται πολύ αναλυτικά στην αρχή του κεφαλαίου 8, που είναι εντός ύλης.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Η δυαδική αναζήτηση μπορεί να υλοποιηθεί με Για?
:D  >:D  :D  :D  :o  8)  :laugh:  :P

evry

Ναι απλά δεν θα σταματάει όταν το βρει π.χ. για Ν στοιχεία κάπως έτσι
Κώδικας: ΨΕΥΔΟΓΛΩΣΣΑ
log2 <- ΛΟΓ(Ν) / ΛΟΓ(2)
ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ log2
Εντολές



Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 24 Ιαν 2009, 03:07:11 ΜΜ
Η δυαδική αναζήτηση μπορεί να υλοποιηθεί με Για?
:D  >:D  :D  :D  :o  8)  :laugh:  :P
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Θα συμφωνήσω με τον/ την MichaelP .

ΝΑΙ είναι εκτός πραγματικότητας.  Γιατί ; 

Γιατί μας έχει επιβληθεί μια άλλη "ποιοτική" πραγματικότητα (ειδικά με τα θέματα του 2008).

Είναι η   :   ο βλάκας (= αναγνώστης συνταγών) να γράφει 17 και ο παπαγάλος 19.   

MichaelP

Παιδιά, σιγά λίγο...
Λέγοντας εκτός πραγματικότητας εννοώ συνολικά δηλαδή, δεν μπορούν να συνυπάρξουν 3ο και 4ο θέμα ταυτόχρονα μαζί με την θεωρία σε ένα διαγώνισμα, στις πανελλήνιες. Αυτό εννοώ.
Τώρα συγκεκριμένα θα ήθελα να μου διατυπώσει κάποιος μια απο τις πολλές λύσεις για το τελευταίο υποερώτημα του 4ου παρακαλώ. Είναι εύκολο;

Ευχαριστώ

andreas_p

Το τελευταίο υποερώτημα του 4ου θέματος.  Έχει ... τυποποίηση !   Φωνάζει   "2004 καλημέρα. Θυμίσου με !"

! Φυσαλίδα φθίνουσα  στον  Β[4]  !  όπου 4 θέσε 8   
! και σε περίπτωση ισοβαθμίας φθίνουσα στον Δ[4]   ! η διαφορά   
  ΓΙΑ I ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 4
    ΓΙΑ J ΑΠΟ 4 ΜΕΧΡΙ I ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ Β[J] > Β[J - 1] ΤΟΤΕ
        temp1 <- Β[J]
        Β[J] <- Β[J - 1]
        Β[J - 1] <- temp1
        temp2 <- Ο[J]
        Ο[J] <- Ο[J - 1]
        Ο[J - 1] <- temp2
        temp1 <- Δ[J]
        Δ[J] <- Δ[J - 1]
        Δ[J - 1] <- temp1
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Β[J] = Β[J - 1] ΚΑΙ Δ[J] > Δ[J - 1] ΤΟΤΕ
        temp2 <- Ο[J]
        Ο[J] <- Ο[J - 1]
        Ο[J - 1] <- temp2
        temp1 <- Δ[J]
        Δ[J] <- Δ[J - 1]
        Δ[J - 1] <- temp1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                                                ! τα εμφανίζω   
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ'
  ΓΡΑΨΕ 'ΟΜΑΔΑ     ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ  ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΕΡΜΑΤΩΝ'
  ΓΙΑ I ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΓΡΑΨΕ Ο, '     ', Β, '          ', Δ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

andreas_p

Διόρθωση! τα εμφανίζω   
  ΓΡΑΨΕ 'ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ'
  ΓΡΑΨΕ 'ΟΜΑΔΑ     ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ  ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΕΡΜΑΤΩΝ'
  ΓΙΑ I ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΓΡΑΨΕ Ο[Ι], '     ', Β[Ι], '          ', Δ[Ι]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

MichaelP

οκ, δεκτό. Επιμένω, χωρίς να θέλω να σας προσβάλω, ότι τα θέματα είναι δύσκολα, όλα μαζί σε ένα διαγωνισμό πανελληνίων.
Σε κάθε περίπτωση πάντως συμφωνώ ότι χρειάζονται κάτι (πολύ) περισσότερο από παπαγαλία του μαθήματος. Χρειάζονται το πνεύμα του προγραμματιστή, για το οποίο χαίρομαι. Αυτό βέβαια θα το έλεγα περισσότερο για το 3ο θέμα του ανελκυστήρα και λιγότερο για το 4ο, το οποίο, αν κάποιος δεν έχει δει την συγκεκριμένη ανάπτυξη αλγορίθμου ξανά, την συγκεκριμένη λογική δηλαδή (αναφέρομαι στο τελευταίο υποερώτημα αποκλειστικά) θεωρώ ότι είναι δύσκολο να μην πάει το μυαλό του αλλού, δηλαδή σε άλλες αλχημείες για να ταξινομήσει ορθά τον τελικό πίνακα. Ομολογώ ότι προσωπικά δεν το είχα ξαναδεί και παρόλο που το δικό μου μυαλό πήγε σε αυτή τη λύση (στην αρχή) δεν την συνέχισα, και προσπάθησα να χαρίσω ένα bunus σε καθεμία απο τις ομάδες που ισοβαθμούν (απο 0-0.9) ώστε σε μια νέα ταξινόμηση να κάτσουν στη σωστή θέση και μετά να χρησιμοποιήσω Α_Μ για να γυρίσω στη σωστή βαθμολογία...Αλχημείες. Δεν ξέρω...το δικό μου μυαλό έτσι λειτούργησε. Φοβάμαι όμως ότι το μυαλό των παιδιών (των περισσοτέρων) δεν θα δουλέψει τόσο καλά όσο το δικό μου στην περίπτωση που δεν το είχαν ξαναδεί. Αν από την άλλη το είχαν ξαναδεί, τότε θα πήγαινε κατ'ευθείαν σ'αυτό (παπαγαλία δηλαδή). Τώρα εσείς θα μου πείτε ααα φίλε μου ας πρόσεχε το παιδί, να διάβαζε και να είχε δεί το κολπάκι. Ε αυτό λέω και εγώ πρόκειται για κολπάκι δηλαδή πρόκειται για μια μορφή παπαγαλίας δευτέρου επιπέδου, αν μου επιτρέπετε.
Και μή μου πείτε ότι η μεταβολή του δεδομένου αλγορίθμου ταξινόμισης είναι κάτι που κάνουμε καθημερινά για να λύσουμε ασκήσεις...άρα δεν εμπεριέχεται κανένα κόλπο στο θέμα, γιατί θα σας απαντήσω ότι στο 95% των περιπτώσεων δεν απαιτείται η τροποποίηση του εν'λόγω αλγορίθμου, πέραν ίσως της τροποποίησης για την ταυτόχρονη αντίστοιχη ταξινόμηση ενός δεύτερου πίνακα, με βάση έναν πρωτεύον που ταξινομούμε.

Αυτά. Ευχαριστώ για την λύση.

Laertis

Φίλε MichaelP,
η ομάδα που έβγαλε και βγάζει τα διαγωνίσματα θέλει προφανώς να "δώσει" αυτό που λείπει απο το μάθημα στο σχολείο ή το φορντηστήριο. Πίστεψέ με δεν είναι σκοπός (δικός μου τουλάχιστον) να "βάλω " θέματα Πανελληνιών. Σκοπός είναι να βάλουμε στην μπάντα τους τυφλοσούρτες και την παπαγαλία, που μέχρι στιγμής χαρακτηρίζει τις Πανελλήνιες σ'αυτό το μάθημα, οπότε δικαιολογημένα φαίνονται δύσκολες οι ασκήσεις.
Αν τις βρίσκανε εύκολες οι μαθητές θα ανησυχούσα γιατί δε θα υπήρχε λόγος ύπαρξης της ομάδας διαγωνισμάτων :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

vasiko

Μόλις κοίταξα τα θέματα και πραγματικά πρόκειται για εξαιρετική δουλειά.
Μϊα ερώτηση μόνο θα ήθελα να κάνω. Στο τρίτο θέμα δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς θέλετε να απαντήση ο μαθητής στο υποερώτημα β"δ) Να περιγραφούν όλες οι δομές δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν". Τι ακριβώς πρέπει να περιγράψει;
Και ποιος ο σκοπός του ερωτήματος αυτού.
Ευχαριστώ.