ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ - ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ

Ξεκίνησε από vav, 02 Οκτ 2008, 02:13:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

iliasthes

Συνάδελφοι, όταν διάβαζα αυτό το θέμα, έλεγα, δεν μπορεί να είναι τόσο τραγικά, αλλά μετά από 2 εβδομάδες ενασχόλησης με τον ψευδοκώδικα, έχω σηκώσει ψηλά τα χέρια.  Είναι αδύνατο όλοι οι υπολογισμοί στις ασκήσεις που τους δίνω να περιγράφονται με τα πολλαπλασίασε κλπ, είπαμενα γράφουμε αλγόριθμο όχι έκθεση. Για να γίνει κάτι τέτοιο μια πράξη θα πρέπει να σπάει σε περισσότερες. ΑΝ χρησιμοποιήσουμε το = τότε στην σύγκριση μπέρδεμα. το <-- δεν υπάρχει στο βιβλίο. Να μην ξαναπω όλα τα υπόλοιπα που είπατε, 2 παραδείγματα 2 διαφορετικοί τρόποι γραφής κλπ κλπ.




Crazy_Waters

#16
Vangeli την QBasic δεν την σκέφτηκα εγώ, απλά έχει κάποια παραδείγματα το βιβλίο, ήταν όμως αυτονόητο ότι δε θα διδάσκονταν και πριν βγει η ύλη που λέει σαφώς ότι:
"Δεν θα διδαχθεί-εξετασθεί το προγραμματιστικό περιβάλλον της γλώσσας QBASIC ούτε οι προτάσεις που περιέχονται στο βιβλίο για υλοποίηση αλγορίθμων στο περιβάλλον αυτό."
Όλα τα είχε αυτό το μάθημα η QBasic του έλειπε!!!!
Απλά ο σύμβουλος αυτό ήξερε να πει αυτό είπε, οπότε γιαυτό δεν έκανα την προσπάθεια να τον ρωτήσω περισσότερα.
Τέλοσπάντων στο θέμα μας, όταν έριχνα μια ματιά στα παρακάτω μέρη της ύλης νόμισα ότι η εντολή "Για" θα ήταν αντίστοιχη με αυτή του ΑΕΠΠ, απλά το διάγραμμα θεωρούνταν δύσκολο για ΕΠΑΛ, οπότε γιαυτό υπάρχει στη σ. 32 το "κλειστό κουτί" της Για. Έλα όμως που δεν είχα δει ότι η εντολή λέγεται "Για ν φορές επανάλαβε" και είναι χωρίς αρχική και τελική τιμή του μετρητή!!! Ωραίο, πρωτοποριακό!!!
Δηλαδή αν θέλει κάποιος (από τα πρώτα παραδείγματα που θα έκανα) να εμφανίσει τους αριθμούς από το 1 ως το 10 πώς το κάνει με αυτή την εντολή???!?? Οι περισσότερες ασκήσεις από το ΑΕΠΠ που είχα για το "Για" δεν μπορούν να διδαχθούν ή θέλουν προσαρμογή, οπότε σκέφτομαι να προχωρήσω όσο μπορώ συντομότερα στην Pascal. Τουλάχιστον δεν μπερδέψαμε τα παιδιά με δύσκολα διαγράμματα, μετρητές κτλ. :) Ευτυχώς (και είναι κρίμα που το λέω) που δεν έχω κάποιον μαθητή που να ενδιαφέρεται, γιατί τότε θα έπρεπε να απολογηθώ και εγώ για αυτό το μάθημα, όπως και για τα Δίκτυα που έδιναν παλιότερα στο ΤΕΕ. Η ανοικτή πρόσβαση από ΕΠΑΛ σε ΑΕΙ μας μάρανε.....

joanna

Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν κλείνονται οι δομές επιλογής και επανάληψης! Πραγματικά εξοργίζομαι! Μα αναριωτιέμαι αυτοί που έγραψαν το βιβλίο έχουν σχέση με προγραμματισμό, γιατί αν είναι έτσι να αρχίσω να γράφω και εγώ βιβλία αρχαίων και λατινικών.
Και τα παραδείγματα στο βιβλίο που πήγαν; Τα έφαγε η μηχανή στο τυπογραφείο;
Και τι φταίνε τα καημένα τα παιδιά, αυτά την πληρώνουν στην τελική. Ας κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε να τα βοηθήσουμε.

iliasthes

Έγραψα μια λύση για τον αλγόριθμο της δευτεροβάθμιας εξίσωσης (δεν βρήκα κάτι έτοιμο) και ενώ δεν εντοπίζω κάποιο λάθος, έχω το προαίσθημα οτι κάτι δεν έκανα καλά.
Αν κάποιος καλός συνάδελφος προσέξει κάτι ας μου το επισημάνει.

Αρχή
1)  Επανέλαβε
    Διάβασε Α
  Μέχρι Α<>0
2)Διάβασε τα δεδομένα:
Β, Γ
3) Δ=Β*Β-4*Α*Γ
4)  4)  Αν Δ<>0 τότε
Αν Δ>0 τότε
     Λύση1=(-Β+τετραγωνική ρίζα(Δ))/(2*Α)‏
     Λύση2=(-Β-τετραγωνική ρίζα(Δ))/(2*Α)‏‏
    Εμφάνισε τα αποτελέσματα:
Λύση1, Λύση2
Αλλιώς
Εμφάνισε το μήνυμα “ Η εξίσωση δεν έχει ρίζες στο σύνολο των πραγματικών αριθμών”
Αλλιώς
Λύση =-Β/2*Α
Εμφάνισε Λύση
Τέλος


Πάλι αν δεν βάλω τέλος_αν  το Εμφάνισε Λύση δεν φαίνεται ξεκάθαρα πως είναι μέσα στο Αλλιώς  :(


alkisg

Συνάδελφοι χωρίς να έχω κοιτάξει το βιβλίο σας, να προτείνω να ρίχνατε μια ματιά στο indentation της python, επειδή κι αυτή χρησιμοποιεί εσοχές και όχι εντολές τύπου τέλος_αν για να δείξει το τέλος ενός block, μήπως τυχόν ταιριάζει με αυτά που γράφει το βιβλίο, ώστε να έχετε λίγο πιο συγκεκριμένους κανόνες...

Και, αν θέλετε, όταν γράφετε κώδικα μπορείτε να το περικλείετε σε [cοde]/εδώ μπαίνει ο κώδικας[/cοde], ώστε να φαίνεται καλύτερα η στοίχιση, π.χ.
Αρχή
   Επανέλαβε
      Διάβασε Α
   Μέχρι Α<>0
   Διάβασε τα δεδομένα:
      Β, Γ
   Δ=Β*Β-4*Α*Γ
   Αν Δ<>0 τότε
      Αν Δ>0 τότε
         Λύση1=(-Β+τετραγωνική ρίζα(Δ))/(2*Α)‏
         Λύση2=(-Β-τετραγωνική ρίζα(Δ))/(2*Α)‏‏
         Εμφάνισε τα αποτελέσματα:
            Λύση1, Λύση2
      Αλλιώς
         Εμφάνισε το μήνυμα “ Η εξίσωση δεν έχει ρίζες στο σύνολο των πραγματικών αριθμών”
   Αλλιώς
      Λύση =-Β/2*Α
      Εμφάνισε Λύση
Τέλος

joanna

Ναι βέβαια η Python δε χρησιμοποιεί κάποια λέξη για να κλείσει ένα block, αλλά χρησιμοποιεί το indentation σαν κομμάτι του συντακτικού της, πράγμα που σημαίνει ότι αν ξεχαστεί μία εσοχή δεν κάνει καν compile! Χρησιμοποιεί το λεγόμενο off-side rule, το οποίο χρησιμοποιούν και άλλες γλώσσες προγραμματισμού, όπως η Haskell. Ωστόσο, δε νομίζω ότι το βιβλίο διευκρυνίζει κάτι τέτοιο, ότι δηλαδή οι εσοχές είναι απαραίτητες για τον σωστό κώδικα, και γενικά νομίζω ότι λείπει τελείως η αίσθηση του "εδώ αρχίζει το μπλοκ, εδώ τελειώνει το μπλοκ". Σίγουρα, οι συγγραφείς του βιβλίου δεν είχαν την Python στο μυαλό τους. Παρεμπιπτόντως, πιστεύω ότι η Python θα ήταν πιο χρήσιμη και εκπαιδευτική για τα παιδιά από ότι η Pascal  8) γιατί από τη στιγμή που τα παιδιά μαθαίνουν μια γλώσσα προγραμματισμού ας μάθουν και μία που χρησιμοποιείται.

gedeon

Αγαπητοί/ές  συνάδελφοι/σες,  σχετικά με το μάθημα του Δομημ. Προγρ/σμού καποια πράγματα.

Κατ΄αρχήν για όσους διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα της Γ΄Λυκείου μη το συγχέουν με το παραπάνω αναφερθέν... Παρ΄όλο που η ύλη είναι παρόμοια (πρόβλημα, αλγόριθμος) η λογική του βιβλίου είναι στηριγμένη πάνω σε Pascal.   Δηλ. ο ψευδοκώδικας καλό είναι να έχει εσοχές ώστε να είναι εμφανισιακά(τουλάχιστον) κατανοητός. Μη κολλάτε τόσο πολύ στο τέλος της συνθήκης αν(το γνωστό τέλος_αν). Βασική αρχή του ψευδοκώδικα είναι η χρήση ρημάτων κι όχι σχημάτων (ακόμα και των τελεστών), είναι καλύτερο να μάθετε τα παιδιά να περιγράφουν παρά να βάζετε '=' ή ':='  κλπ.
Θυμίζω ότι τα παιδιά ανήκουν σε ΕΠΑΛ(καλώς ή κακώς κάτι σημαίνει αυτό), άρα έχουν άγνοια για τα παραπάνω-ότι τους πείτε θα το δεχτούν εύκολα(αρκεί να μη μπερδεύεστε με το μάθημα του Γεν. Λυκείου).
Όσο για το λογικό διάγραμμα εφαρμόστε το όπως ακριβώς το ξέρετε απο το Πανεπιστήμιο(ουσιαστικά το ίδιο περίπου προσπαθεί να κάνει το αναθεματισμένο..... βιβλίο, αλλά τελικά τα χαλάει όλα), δηλ. σχήματα και μέσα σε αυτά ότι χρειάζεται(π.χ. υπολογσμοί, συνθήκες κλπ).

Επίσης, κατά τη ταπεινή μου άποψη είναι πάρα πολύ πιθανό να πέσει και ψευδοκώδικας και λογικό διάγραμμα στις Πανελλαδικές. Είναι πολύ βασικά πράγματα για την ανάπτυξη λογικής σκέψης όσον αφορά προβλήματα Πληροφορικής. Εάν καταλάβουν 5 πράγματα οι μαθητές, τότε ευκολότερα θα δεχτούν και τη Pascal.

Καλό θα είναι να αποφύγετε την αλγοριθμική, τη γλώσσα κλπ, οι μαθητές θα μπερδευτούν.

Καλή συνέχεια και κουράγιο στο πολυ καλό topic.

dimitra

Συνάδελφοι, κάπως ..αργά συνεχίζω το topic και αυτό γιατί κάπως αργά ασχολήθηκα με το forum.

Μια απλή ερώτηση: Μόνο εγώ σκέφτηκα να κάνω τον ψευδοκώδικα στο τέλος, δηλαδή αφού ολοκληρώσω την pascal;
Το έκανα έτσι γιατί σκέφτηκα ότι μπορεί το υπουργείο να δώσει καμιά οδηγία για το στυλ των εξετάσεων (λέμε τώρα...), αλλά και γιατί θα είναι πιο εύκολη η μετάβαση από την pascal (που είναι μια πραγματική γλώσσα προ/σμού, με όλα τα πλεονεκτήματα που έχει αυτό) στην ψευδογλώσσα (βαριέμαι να γκρινιάξω για την ύπαρξή της - παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία, μια χαρά θα ήταν η python, άντε και η pascal - δεν άντεξα τα' πα  :P).

Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

iliasthes

Βασικά Δήμητρα, προσωπικά προτίμησα να κάνω τον ψευδοκώδικα και το λογικό διάγραμμα πρώτα και στενοχωριέμαι που λόγω πίεσης χρόνου, αναγκάστηκα να τα τελειώσω σχετικά γρήγορα, γιατί νομίζω το δύσκολο είναι τα παιδιά να κατανοούνε ένα πρόβλημα, να εντοπίζουν τις προγραμματιστικές δομές που πρέπει να χρησιμοποιήσουν και να τις χρησιμοποιούνε στην κατάλληλη σειρά, παρά να μάθουνε το συντακτικό.

Κατά την γνώμη μου είναι πιο σημαντικό να μπορεί ο μαθητής να ξεχωρίζει αν θα χρησιμοποιήσει δομή επανάληψης αντί για δομή επιλογής από το αν πρέπει να βάλει ; μετά από κάθε εντολή. Βέβαια μπορείς να τα διδάξεις αυτά ταυτόχρονα με την Pascal και όχι με τον ψευδοκώδικα. Το καλύτερο πάντως κατά την γνώμη μου είναι να μην υπήρχε ο ψευδοκώδικας, αλλά μόνο το λογικό διάγραμμα που είναι περισσότερο τυποποιημένο, η αναπαράσταση βοηθάει τα παιδιά να οπτικοποιήσουνε καλύτερα την λειτουργία του αλγόριθμου και πραγματικά δεν υπάρχει ο κίνδυνος να πμλεχτούνε σε συντακτικούς κανόνες τα παιδιά και να μπερδευτούνε αργότερα με τους αντίστοιχους συντακτικούς κανόνες της Pascal.

Προχθές γράψαμε διαγώνισμα και μία από τις ασκήσεις που τους έβαλα ήταν στο φυλλάδιο που έδωσε η Joana στο φόρουμ όπου η δομή επανάληψης Εφόσον συνθήκη Επανάλαβε επαναλαμβάνεται χωρίς να τερματίζει ποτέ. Τους έδωσα λοιπόν αυτές τις 6 γραμμές ψευδοκώδικα να εντοπίσουν αν το τμήμα του αλγόριθμου που τους έδωσα τηρεί τα κριτήρια ενός αλγορίθμου και αν όχι τι δεν πληροί.

Όλοι βρίσκανε σφάλματα του στυλ, το εμφάνισε έπρεπε το πρώτο γράμμα να είναι με κεφαλαίο ή υπάρχει μια κενή γραμμή ανάμεσα σε δύο προτάσεις κλπ. Δηλαδή συντακτικά σφάλματα. Φοβάμαι πως αν ξεκινούσαμε κατ' ευθείαν από την γλώσσα προγραμματισμού ο προσανατολισμός των μαθητών θα ήταν ακόμα περισσότερο στο συντακτικό και όχι στην μεθοδολογία επίλυσης ενός προγραμματιστικού προβλήματος.

dimitra

iliasthes,
κάθε γλώσσα προγραμματισμού έχει τα δικά της "τερτίπια", ωστόσο οι γενικές αρχές και η γενικότερη φιλοσοφία παραμένει πάνω - κάτω η ίδια. Οπότε, συμφωνώ μαζί σου ότι καλό θα ήταν να δείξουμε στα παιδιά με ένα τρόπο αυτές τις γενικές αρχές... Όμως, η ψευδογλώσσα βοηθά; Θεωρητικά θα μπορούσε, όμως έτσι πώς το έχουν κάνει το όλο θέμα έχει χάσει την ουσία του, καθώς κ αυτή είναι τυποποιημένη (πώς θα "κλείσω" την ΑΝ: με ΤΕΛΟΣ_ΑΝ, με ΤΕΛΟΣ ΑΝ κλπ... πράγματα που κανονικά δε θα μας ένοιαζαν, αυτή είναι η ουσία του ψευδοκώδικα).
Από την άλλη, τα λογικά διαγράμματα έχουν ένα πιο καθολικό χαρακτήρα, στην πράξη όμως αποδεικνύονται στρυφνά, οι περισσότεροι που ξέρω κάνουν πρώτα τον κώδικα κ μετά το δ/μα...
Έχω κάνει αρκετές φορές το μάθημα της ΑΕΠΠ (αναγκαστικά ψευδογλώσσα και ΓΛΩΣΣΑ) και πρώτη φορά φέτος κάνω Pascal στο ΕΠΑΛ. Φέτος ξεκίνησα με την pascal (θα τους μιλήσω για ψευδογλώσσα στο τέλος) και ειλικρινά το μάθημα κυλάει πολύ καλύτερα (βέβαια βοηθάει κ το ότι κάνουμε 5 ώρες τη βδομάδα κ μάλιστα 2 εργαστηριακές).
Σχετικά με το ότι οι μαθητές σου δεν κατάλαβαν τον ατέρμονα βρόχο, ένω βρήκαν τα συντακτικά λάθη... Πιστέυω ότι ο προγραμματισμός είναι ένας "νέος κόσμος" για τους μαθητές, ένας διαφορετικός τρόπος σκέψης, οπότε let's give them a break! Ακόμα και πολλοί από εμάς δεν το κατέχουν το θέμα, πόσο μάλλον τα παιδιά. Θεωρώ δηλ. ότι τα λάθη των μαθητών είναι λόγω της έλλειψης εμπειρίας τους και ότι δεν οφείλεται στο ότι δίνουν προτεραιότητα στα συντακτικά λάθη (που είναι πιο εύκολα να δεις), τα οποία κιόλας έχουν και αυτά τη σημασία τους...
... μου φαίνεται ήταν να μην ξεκινήσω να γράφω στο forum, το παράκανα ;)
Δεσμευόμαι για πιο μικρά μηνύματα!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

mitskr

Φίλες και φίλοι καθηγητές των ΕΠΑΛ  :D και όχι μόνο .... 

Πήρα πρόσφατα email από σύμβουλο πληροφορικής κομμάτια του οποίου σας παραθέτω …για  ενημέρωση ;   - προβληματισμό.


Από τον υπεύθυνο Πληροφορικής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:

Διευκρινίζεται ότι ασκήσεις ή προβλήματα για την επίλυση των οποίων απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου, αυτή μπορεί να γίνει:
α)   Με ψευδοκώδικα, χρησιμοποιώντας τις εντολές που αναφέρονται στον πίνακα της παραγράφου 4.2. του βιβλίου (Προγραμματισμός Υπολογιστών των Αλ. Σιδερίδη κ.ά.) είτε με στοιχεία της γλώσσας Pascal ή με συνδυασμό αυτών.
β)   Με λογικό διάγραμμα όπως περιγράφεται στις παραγράφους 4.3 και 4.4 (4.4.1, 4.4.2 και 4.4.3) του βιβλίου.
γ)   Με τη γλώσσα προγραμματισμού Pascal.

Σε ό,τι  αφορά το εξεταζόμενο μαθήματα: Δομημένος Προγραμματισμός καλούνται οι εξεταζόμενοι μαθητές να απαντήσουν στα θέματα που επιλέγονται από την  Κεντρική Επιτροπή ως ακολούθως:
•   Η γραπτή εξέταση στο μάθημα αυτό περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και της εφαρμογές του.
•   Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3Χ20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση των δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

τα εν λόγω κείμενα έχουν σταλεί στο ΥΠΕΠΘ για την έκδοση και αποστολή σχετικής εγκυκλίου και ΔΕΝ αποτελούν προς το παρόν κανονιστική εγκύκλιο


και κάτι δικό μου …
σας επισυνάπτω 3 word documents
α) εντολές ψευδοκώδικα όπως αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο
β) οι αντίστοιχες εντολές σε Pascal
γ) Τυπολόγιο ψευδοκώδικα σύμφωνα με τις παραπάνω διευκρινήσεις

και μια απορία ...στην σελίδα 121 κατονομάζονται μερικές ενσωματωμένες μαθηματικές συναρτήσεις της pascal, θα τις χρησιμοποιήσετε στις ασκήσεις σας ;

georgia_kitsou


   Καλησπέρα σας,

Είμαι καινούρια στο στέκι και διδάσκω δομημένο προγραμματισμό στο ΕΠΑΛ φέτος, ενώ έχω διδάξει τα δύο προηγούμενα χρόνια ΑΕΠΠ σε Γενικό Λύκειο. Ευχαριστώ θερμά καταρχήν για όλα τα σημαντικά που διαβάζω από τους συναδέλφους.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, γιατί να έχει σημασία πώς θα γράψουν το ψευδοκώδικα αν είναι σωστός;  ???Βέβαια, πρέπει να ακολουθούμε τους τύπους του βιβλίου, εφόσον όμως το βιβλίο είναι μπάχαλο και σε ορισμένες δομές π.χ. ΓΙΑ δεν τα λέει και καλά, προσωπικά κατά ένα μεγάλο μέρος χρησιμοποιώ το τρόπο σύνταξης όπως στο ΑΕΠΠ. Και πιστεύω ότι αν χάσουν βαθμούς μαθητές που δεν ακολουθούν ακριβώς τον τρόπο γραφής ψευδοκώδικα του βιβλίου αλλά έχουν σωστή άσκηση θα δημιουργηθεί σκάνδαλο.

Γιατί πολύ απλά η Pascal ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα έχει πολύ συγκεκριμένη σύνταξη και είναι λάθος αν γραφεί διαφορετικά, για τον ψευδοκώδικα όμως δεν ισχύει αυτό. Θα ήθελα και τη γνώνμη σας.

Ευχαριστώ πολύ,
Γεωργία

iliasthes

Συναδέλφισσα έχεις απόλυτα δίκιο. Ο ψευδοκώδικας δεν έχει αυστηρό συντακτικό. Κανονικά θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει η λογική ορθότητα της απάντησης και όχι η συντακτική. Ωστόσο επειδή είναι πανελλαδικές και επειδή οι βαθμολογητές είναι ή είμαστε (γιατί κάποιοι από εμάς θα είμαστε βαθμολογητές) άνθρωποι προσωπικά προσπαθώ οι μαθητές μου να ακολουθούνε όσο γίνεται περισσότερο το βιβλίο.

Η άθλια δομή για, δημιόυργησε πολύ μεγάλη σύγχιση σε 2-3 μαθητές μου, οι οποίοι διαβάζουν αρκετά (οι υπόλοιποι δνε πρόσεξαν οτι υπάρχει καν το Για).
Αυτό το Για 100 φορές τους δημιούργησε μια εντύπωση πως όταν θέλεις να εισάγεις 100 ακέραιους αριθμούς αρκεί να πεις: Διάβασε 100 αριθμούς και όχι απλά να επαναληφθεί εκατό φορές το διάβασμα.

Το κακό είναι πως δεν υπάρχει ανατροφοδότηση προς το υπουργείο ώστε αντί να ξοδεύουνε χρήματα και χρόνο σε επιτροπές κλπ, να παίρνουνε τις παρατηρήσεις και τις υποδείξεις των συναδέλφων, για τις ενότητες εκείνες των βιβλίων που αντί να επιλύουν γνωστικά εμπόδια στο μυαλό των παιδιών, δημιουργούνε κι άλλα. 

Ιωάννης Γκίνης

Παράθεση από: mitskr στις 26 Ιαν 2009, 07:01:48 ΜΜ
Από τον υπεύθυνο Πληροφορικής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:

Διευκρινίζεται ότι ασκήσεις ή προβλήματα για την επίλυση των οποίων απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου, αυτή μπορεί να γίνει:
α)   Με ψευδοκώδικα, χρησιμοποιώντας τις εντολές που αναφέρονται στον πίνακα της παραγράφου 4.2. του βιβλίου (Προγραμματισμός Υπολογιστών των Αλ. Σιδερίδη κ.ά.) είτε με στοιχεία της γλώσσας Pascal ή με συνδυασμό αυτών.
β)   Με λογικό διάγραμμα όπως περιγράφεται στις παραγράφους 4.3 και 4.4 (4.4.1, 4.4.2 και 4.4.3) του βιβλίου.
γ)   Με τη γλώσσα προγραμματισμού Pascal.

...για ασκήσεις ή προβλήματα για τα οποία απαιτείται κατασκευή προγράμματος αυτή μπορεί να γίνει: με τη γλώσσα Pascal.

Συνάδελφοι, στην προσπάθειά μου να διευκρινίσω την διευκρίνηση σκέφτηκα, μεταξύ άλλων, το προηγούμενο. Αυτό τελικά θέλει να πει ο «ποιητής» ή μήπως είναι κάτι άλλο που εννοεί; Αν όχι τότε να σας παραπέμψω εδώ.

Πουγαρίδης Απόστολος

Θεωρώ ότι ο ψευδοκώδικας στο μάθημα του ΕΠΑΛ είναι απλά τραγικός. Πάντως επειδή στην παρατήρηση αναφέρεται ο πίνακας της παραγράφου 4.2, νομίζω ότι αν ζητηθεί ψευδοκώδικας τότε οι δομές που πρέπει να χρησιμοποιηθούν είναι μόνο αυτές του πίνακα.
Απόστολος Πουγαρίδης
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ19
www.tolispougaridis.gr
http://websites.tolispougaridis.gr