Διευκρινιστικές Ερωτήσεις!

Ξεκίνησε από despoina, 10 Οκτ 2012, 09:24:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

despoina

Καλησπέρα! Ήθελα να ρωτήσω στισ δομές επιλογής και επανάληψης στους αλγόριθμους και τα προγράμματα παίζουν ρόλο τα κεφαλαία και τα μικρά γράμματα;;;;

Ακόμα, μπήκα στο pseudoglossa.gr και πληκτρολόγησα τον αλγόριθμο της σελίδας 36 του σχολικού βιβλίου, ακριβώς όπως το γράφει το βιβλίο. Δε μου έτρεξε όμως! Όταν τις εντολές τις έγραφα σε ξεχωριστές γραμμές από τις συνθήκες, τότε μόνο έτρεχε κανονικά! Είναι λάθος το παράδειγμα λοιπόν; Γενικά, από το σχολικό βιβλίο ότι αν η εντολή μετά τη συνθήκη είναι μόνο μία, τότε μπορείς να τη γράψεις στην ίδια γραμμή με τη συνθήκη. Σωστό είναι αυτό;;;

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!  :)


dolcefarniente

Για τα κεφαλαία και μικρά γράμματα στην ψευδογλώσσα και στην ΓΛΩΣΣΑ, θα έλεγα ότι πρέπει να τηρήσουμε τον τρόπο γραφής του βιβλίου. Άρα, όλες οι εντολές στη ΓΛΩΣΣΑ με ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ενώ στην ψευδογλώσσα με κεφαλαία και μικρά.


Για τη σύνταξη των εντολών:

Απλή συνθήκη: σελ.33 όντως αν υπάρχει μία εντολή στην ψευδογλώσσα γράφεται σε μία σειρά, χωρίς Τελος_αν
σελ.167 στη ΓΛΩΣΣΑ δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο και τα παραδείγματα δείχνουν ότι ακόμα και μία εντολή γράφεται σε διαφορετική σειρά.

Το ίδιο και για τη σύνταξη της σύνθετης και πολλαπλής επιλογής.

Laertis

Τα μικρά ή κεφαλαία γράμματα δεν παίζουν κανένα ρόλο. Γράφε με ότι γράμματα θέλεις είτε σε αλγορίθμους είτε σε προγράμματα. Το βιβλίο κάνει τη διάκριση για οπτικούς λόγους διάκρισης αλγορίθμων-προγραμμάτων.
Δεν είναι λάθος το παράδειγμα. Κανονικά εκτελείται κι έτσι, αλλά προφανώς η pseudoglossa δεν το υποστηρίζει όταν η εντολή είναι μια μετά κάθε αν. Συνήθως όμως για την εύκολη ανίχνευση/διόρθωση λαθών σε ένα πρόγραμμα/αλγόριθμο προτιμούμε να χωρίζουμε σε γραμμές ανα εντολή και μάλιστα να στοιχίζουμε αντίστοιχα.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

despoina

Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις τόσο κατατοπιστικές απαντήσεις σας!  :)

ntzios kostas

Τα κεφαλαία και τα μικρά δεν παίζουν κανένα ρόλο. Αν έπαιζαν θα έπρεπε να γράφουμε και με διαφορετικό χρώμα στυλού. Αν θες δες τα θέματα του 2011. Τα ίδια τα θέματα είχαν τα γράμματα σε μία διαδικασία με πεζά.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Όπως πολύ σωστά ανέφεραν και οι προηγούμενο συνάδελφοι, ένας αλγόριθμος ή ένα πρόγραμμα μπορεί να γραφεί είτε με πεζά είτε με κεφαλαία γράμματα.

Περίτρανη απόδειξη είναι τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεω  αλλά και οι ενδεικτικές λύσεις που μοιράζονται από την επιτροπή εξετάσεων.


gpapargi

Να εκφράσω μια μικρή ένσταση. Η απορία αν τα μικρά και τα κεφαλαία είναι ίδια, είναι διαφορετική από το αν το χρώμα είναι ίδιο. Υπάρχουν γλώσσες προγραμματισμού που τα μικρά και τα κεφαλαία είναι διαφορετικά και άρα το ερώτημα αν είμαστε σε case sensitive γλώσσα έχει νόημα. Με το χρώμα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η πληροφορία χρώματος της γραμματοσειράς δεν περνάει παραμέσα.

Εννοείται πως η φιλοσοφία του μαθήματος είναι ο αλγόριθμος και όχι οι τεχνικές λεπτομέρειες της ΓΛΩΣΣΑΣ οπότε και μόνο για αυτό δεν πρέπει να κόβονται βαθμοί. Επίσης εφόσον οι διορθωτές έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα είμαστε καλυμμένοι.

Να θέσω και ένα προβληματισμό που δείχνει την άλλη όψη του νομίσματος:

Ας υποθέσουμε ότι κάποιο παιδί χρησιμοποιεί το α (μικρό)  και το Α (κεφαλαίο) σαν δύο διαφορετικές μεταβλητές και κατά τα άλλα είναι ολόσωστα τα όσα γράφει από αλγοριθμική άποψη. Πρέπει να κοπούν βαθμοί επειδή τα πεζά και τα κεφαλαία είναι ίδια και αυτός τα θεωρεί διαφορετικά... ή δεν πρέπει να χάσει τίποτα;
Αν αυστηρά τα πεζά και τα κεφαλαία είναι ίδια, τότε πρέπει να χάσει βαθμούς. Αν όμως μας ενδιαφέρει η αλγοριθμική φιλοσοφία και όχι οι τεχνικές λεπτομέρειες της ΓΛΩΣΣΑΣ τότε δεν πρέπει να χάσει.   

Laertis

Γιώργο, αντιλαμβάνομαι τι λες αλλά η despoina έθεσε ένα συγκεκριμένο ερώτημα. Και η απάντηση είναι σαφής. Η ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι case sensitive, οπότε γράφουμε είτε με μικρά είτε με κεφαλαία.
Κι επειδή προφανώς πρέπει οπωσδήποτε να βρεις να κόψεις μονάδες, ε ναι, αν κάποιος βάλει δυο διαφορετικές μεταβλητές με ονόματα α και Α κόψτου 0,5 μονάδα να τελειώνουμε. Εγώ δε θα του έκοβα τίποτα  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Και γιατί να μην λέμε στα παιδιά από την αρχή να μην χρησιμοποιούν 2 μεταβλητές που έχουν το ίδιο γράμμα (Κεφαλαίο-Μικρό);
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

εγώ πάλι πιστεύω ότι το σοβαρό πρόβλημα εμφανίζεται όταν ένας μαθητής γράψει τον παρακάτω αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα

Για ι από ένα μέχρι 10
     Εμφάνισε ϊ
     Εμφάνισε ί
     Εμφάνισε Ί
     Εμφάνισε Ι
     Εμφάνισε Ϊ
τΈλΟς_εΠαΝαλΗψΗΣ
   
Καλη χρονιά σε όλους   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Φαντάζομαι ότι η αρχική ερώτηση σχετικά με τα κεφαλαία και τα πεζά, είχε να κάνει με τη γραφή των δεσμευμένων λέξεων, π.χ. των εντολών. Πάντως η επέκταση της κουβέντας σε ότι αφορά στα ονόματα των μεταβλητών πράγματι παρουσιάζει ενδιαφέρον...!

Fotini_S

Καλησπέρα   την ίδια απορία έχω και εγώ....πολλοί μαθητές γράφουν προγράμματα με μικρά και απορώ πως θα διορθωθεί στο τέλος στις εξετάσεις...και αν πάλι δεν παίζει  ρόλο  τότε γιατί να διδάσκουμε στους μαθητές περι αυστηρής δομής προγραμμάτων  και ουσιαστικά να υλοποιείται η ίδια μορφή με τους αλγορίθμους...Νομίζω τα όρια πρέπει να είναι σαφη..Υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε αλγόριθμο και πρόγραμμα και αυτό πρέπει να γίνει και διδακτικά κατανοητό.

petrosp13

Δες το περσινό δεύτερο θέμα που έχει πρόγραμμα με μικρά!
Κι εγώ επιμένω στα κεφαλαία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα κοπούν μονάδες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Fotini_S

Το περσινό δεύτερο θέμα είναι τμήμα αλγορίθμου   οπότε και λογικά είναι με μικρά γράμματα.....Δεν λέω ότι πρέπει να κόβονται μονάδες   απλά πρέπει να υπάρχουν σαφή όρια όσον αφορά τον τρόπο γραφής.

evry

Ο petrosp λέγοντας περσινό θέμα εννοεί το θέμα Β, του 2011 που έχει πρόγραμμα και υποπρόγραμμα γραμμένο με μικρά.
Εκτός αν η επιτροπή έκανε λάθος, δεν ξέρω.
Το πιθανότερο όμως κατά τη γνώμη μου είναι πως το έκαναν επίτηδες. ώστε να δείξουν πως δεν έχει νόημα αυτή η συζήτηση περί κεφαλαίων μικρών. Υπάρχουν πολλά άλλα σημαντικά προβλήματα στο μάθημα

Παράθεση από: Fotini_S στις 26 Ιαν 2013, 12:57:19 ΜΜ
Το περσινό δεύτερο θέμα είναι τμήμα αλγορίθμου   οπότε και λογικά είναι με μικρά γράμματα.....Δεν λέω ότι πρέπει να κόβονται μονάδες   απλά πρέπει να υπάρχουν σαφή όρια όσον αφορά τον τρόπο γραφής.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr