Ελεύθερος χρόνος --- Αξιόλογα βιβλία

Ξεκίνησε από Loukritia, 18 Απρ 2010, 11:20:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Loukritia

Με αφορμή άρθρο του Δοξιάδη και σχολιασμό των πονημάτων του, ανοίγω αυτό το θέμα με σκοπό εδώ να προτείνονται ενδιαφέροντα βιβλία, άρθρα,sites,ταινίες κλπ. για τον (λιγοστό) ελεύθερο χρόνο μας.

ξεκινάω με δύο εξαιρετικά λογοτεχνικά βιβλία από τον κόσμο των μαθηματικών

Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

Keep Growing

"...Γιατί μαχόμενη η ανελπιστία;
Διότι η προσωπική αντίσταση στην παρακμιακή λοιμική είναι η μοναδική δυνατότητα να διασώσει ο άνθρωπος κριτήρια ποιότητας, μέτρα γνησιότητας της ζωής του ... "

ΜΑΧΟΜΕΝΗ
ΑΝΕΛΠΙΣΤΙΑ

Χρήστος Γιανναράς.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

_pali_

Ρητορική ερώτηση.
Ο ποιός? Ο ελεύθερος χρόνος? Κάπου το είχα ακούσει.
Χρειάζομαι link με ημερομηνία σημερινή να διαβάσω  το άρθρο για να ενημερωθώ τι είναι αυτό!!
Το βιβλίο που ψάχνω τις τελευταίες ημέρες είναι ένα με τίτλο "Η τέταρτη ημιαπασχόλησή σας για να τα βγάλετε πέρα".
www.end-time.com

Νίκος Αδαμόπουλος

Βιβλία:


pgrontas

Τα τελευταία χρόνια, έχουν κυκλοφορήσει απίστευτα βιβλία εκλαϊκευμένης επιστήμης. Γεννιέται λοιπόν το ερώτημα, γιατί να μην είναι έτσι τα σχολικά βιβλία;
Τέλος πάντων, ο Simon Singh που ανέφερε πιο πάνω ο Νίκος είναι καταπληκτικός συγγραφέας. Προτείνω ανεπιφύλακτα το βιβλίο του, "Κώδικες και Μυστικά" (http://www.greekbooks.gr/BookDetails.aspx?id=145284), για την ιστορία της κρυπτογραφίας, το οποίο διαβάζεται και από τους μαθητές.
Σε όσους άρεσε η ιδέα του Logicomix, αλλά κάτι τους έλειπε, ένα βιβλίο στο οποίο βασίστηκε είναι το "Οι μηχανές της λογικής" του Martin Davis. (http://www.perizitito.gr/product.php?productid=134656)
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

amichail

Γενικώς ότι βιβλίο "εκλαϊκευμένης επιστήμης" έχω διαβάσει από τις εκδόσεις Τραυλός άξιζε τον κόπο.
Τελευταίο που θυμάμαι ήταν "Το Όνειρο του Μεντελέγιεφ: Από την Αλχημεία στη Χημεία" που το πήρα για ένα φίλο χημικό αλλά κάλλιστα θα μπορούσα να το είχα πάρει και για ένα φίλο φιλόλογο καθώς αναφερόταν στην ιστορία της χημείας ... αρχίζοντας από το Θαλή το Μιλήσιο περνώντας στους Ρωμαίους, Άραβες, Μεσαίωνα, Αναγέννηση κλπ.
Επίσης από τις ίδιες εκδόσεις το "Fractal Φόνοι" που είναι αστυνομικό μυθιστόρημα αλλά φυσικά έχει και fractals.

Όσο για τις ώρες ελεύθερου χρόνου αυτές μετά τις 12 (αντιστρόφως ανάλογη σχέση με τις ώρες ύπνου)
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

Loukritia

Ας επαναφέρουμε ένα παλιό θεματάκι, για να γνωριστούμε καλύτερα και να μοιραστούμε τα hobbies μας!!!Μια και τώρα θα έχουμε ελεύθερο χρόνο, ας μιλήσουμε για τους εαυτούς μας, ας εμπνεύσουμε και ας εμπνευστούμε !!!
Εγώ διαβάζω αρκετά (τελευταία έγινα και bookcrosser!), κάνω πεζοπορίες και ασχολούμαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία. Το δεύτερο θα ατονίσει τώρα λίγο λόγω υψηλών θερμοκρασιών, αλλά το 1ο θα με αποζημιώσει ευελπιστώ. Με τι θα ασχοληθείτε οι υπόλοιποι συμφορουμίτες τώρα που κλείνουν τα σχολεία!!!! :D
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

poursali

ενδιαφέρον το bookcrossing. έχω πάω σε κανά δυο υποτιθέμενες τοποθεσίες, αλλά τίποτα... ή δούλεμα έπεσε ή τα πρόλαβαν.. πάνε κάποια χρόνια από τότε. πρέπει να είσαι και σε μεγάλη πόλη για αυτό το κυνήγι...
προσωπικά για το καλοκαίρι σχεδιάζω πάντα πολύ περισσότερα από όσα τελικά κάνω...
επειδή γενικά είμαι μακριά από γονείς και φίλους δίνω προτεραιότητα σε αυτό και στον ενδιάμεσο χρόνο διαβάζουμε κανά καλό μυθιστόρημα. μου αρέσουν επίσης τα αστυνομικά και τα ιστορικά.
αποφεύγω την τηλεόραση αυτό τον καιρό. ;-)
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

gpapargi

Στο τελευταίο μάθημα της χρονιάς συνήθως δίνω στα παιδιά μια λίστα από βιβλία των οποίων το περιεχόμενο θα έπρεπε να διδάσκεται στο σχολείο αλλά δυστυχώς για διάφορους λόγους δεν διδάσκεται. Από αυτά ξεχωρίζω τα παρακάτω:

"Γιατί οι άνθρωποι σκέφτονται παράξενα πράγματα". Συγγραφέας Michael Shermer.
Το βιβλίο αυτό δείχνει τον τρόπο σκέψης που λέγεται «σκεπτικισμός». Εξηγεί ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που πρέπει να έχει μια άποψη για να είναι έγκυρη. Πιστεύουμε αυτά που μας λένε ή τα ελέγχουμε και πως; Πως λειτουργεί ο επιστημονικός τρόπος σκέψης;

Προφανώς επιτίθεται σε μέντιουμ, παραψυχολόγους, ζώδια κλπ. Μοιραία είναι και η συσχέτιση με τις θρησκείες.

Λέω ότι οι ιδέες αυτού του βιβλίου θα έπρεπε να είναι αντικείμενο της σχολικής παιδείας γιατί είναι τραγικό να βλέπεις αριστούχους μαθητές να πιστεύουν στα ζώδια. Πήραν ότι τους έδωσε το σχολείο και ακόμα δεν έμαθαν να σκέφτονται.
Ακόμα πιο τραγικό είναι να βλέπεις καθηγητή (συνήθως γυναίκες) να διαβάζει ωροσκόπια.

Το άλλο μεγάλο βιβλίο που θα ήθελα να συστήσω είναι το «Εγωιστικό γονίδιο» του Richard Dawkins.
Εξηγεί πως δημιουργήθηκε η ζωή πάνω στη γη. Θα έπρεπε να το μαθαίνουμε στο σχολείο αυτό... και εννοώ από τους βιολόγους όχι από τους θεολόγους.
Εξηγεί και πως η θεωρία του εγωιστικού γονιδίου καθορίζει στατιστικά τις συμπεριφορές των ζώων στις κοινωνίες τους, πως εξηγείται ο αλτρουισμός και η αυτοθυσία και πως επιλέγουν ταίρι τα αρσενικά και τα θηλυκά. Ο παραλληλισμός με τους ανθρώπους είναι αναπόφευκτος και άκρως διασκεδαστικός. Πολλά πράγματα μπαίνουν στη θέση τους, όπως πχ γιατί κατά το φλερτ τα θηλυκά κάνουν «τις δύσκολες» στην αρχή και γιατί η γιαγιά από το σόι της μαμάς δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για το εγγονάκι από ότι η γιαγιά από το σόι του μπαμπά.

Το βιβλίο αυτό το θεωρώ σταθμό. Αλλάζει τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα. Αυτό που θα πω το πιστεύω απόλυτα: όποιος δε διαβάσει αυτό το βιβλίο θα πάει φτωχός στον «άλλο κόσμο».

Σπύρος

Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω και την ΄Περι Θεου Αυταπάτη΄, του ιδίου (R.Dawkins).
Σαφέστατα αλαζών, υπερόπτης και μερικές φορές εριστικός, αλλά πάντα έχοντας ως στόχο ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
και όχι τους ανθρώπους.
Εν πάσει περιπτώσει, αν μερικοί άνθρωποι τελικά δικαιούνται να είναι αλαζόνες, ο κύριος Dawkins είναι ένας από αυτούς...

Loukritia

Μου κινήσατε το ενδιαφέρον!! Θα αναζητήσω το Εγωιστικό Γονίδιο, αν και δεν ξέρω αν προσφέρεται για τους μήνες της καλοκαιρινής ραστώνης!!!
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

Keep Growing

Μη ξεχάσετε ότι σήμερα θα έχουμε πανσέληνο.
Δε βγαίνουν μόνο οι λυκάνθρωποι.  >:(
Μπορούμε να βγούμε και μεις, έχοντας όμως τα μάτια μας 14. :)


http://www.alfavita.gr/artro.php?id=7081

ΥΓ. Ουπς, το διόρθωσα. Εκδηλώσεις για φέτος.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

joyjohnnickname

Εντυπωσιάστηκα με το βιβλίο "MHXANIKH & TEXNOΛOΓIA ΣTHN APXAIA EΛΛAΔA"... Δεν το ήξερα ότι το πρώτο αυτόματο πολυβόλο όπλο λειτουργούσε με ατμό και ήταν και αυτό έργο των αρχαίων Ελλήνων! Θα βρείτε πολλά τέτοια εκεί μέσα...

MHXANIKH & TEXNOΛOΓIA ΣTHN APXAIA EΛΛAΔA
Συγγραφέας: Χρήστος Λάζος
http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=2821876
Σ.Παπαλουκάς (Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής): "Βασικά, με τα μωρά,
πριν φτάσουν τα 2 τους χρόνια, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά,
γιατί δεν είναι interactive..." (!)


gpapargi

Παράθεση από: pgrontas στις 23 Ιαν 2011, 04:35:00 ΜΜ
Δεν θέλω να γράψω περισσότερα, γιατί έχουμε ήδη ξεφύγει  από το θέμα. Προτείνω όμως ανεπιφύλακτα να διαβάσετε στις περιπέτειες του Feynman την ιστορία που διηγείται για το τι αντιμετώπισε όταν τον κάλεσαν να συμμετάσχει στην συγγραφική ομάδα των βιβλίων σχολικής φυσικής της πολιτείας της Καλιφόρνια (αν θυμάμαι καλά), όπου φαίνεται γιατί μπάζουν οι αφαιρετικοί αυτοί μετασχηματισμοί.

O Feynman ήταν ένας θρυλικός δάσκαλος εκτός από τεράστιος επιστήμονας. Έχει ενδιαφέρον όταν θέλεις να καταλάβεις μια έννοια να την διαβάσεις από τον Feynman. Διάβασε και από αλλού, αλλά διάβασε και από αυτόν. Αυτός και ο Sagan δημιουργούν "ατμόσφαιρα" όταν εξηγούν κάτι. Κάνουν τον αναγνώστη να ανατριχιάζει μερικές φορές. Μεταδίδουν μια αγάπη για αυτό που διδάσκουν και κάνουν τον αναγνώστη να θέλει να σπουδάσει αυτό το αντικείμενο. Αυτό είναι το μεγάλο τους όπλο στο θέμα της μεταδοτικότητας και δεν ξέρω κατά πόσο περιέχεται αυτό στις συνηθισμένες τεχνικές διδασκαλίας.   

Που μπορώ να βρω Παναγιώτη αυτά που γράφεις για την εμπειρία του Feynman στη σχολική επιτροπή;

Sergio

Παράθεση από: gpapargi στις 24 Ιαν 2011, 01:42:40 ΜΜ
Που μπορώ να βρω Παναγιώτη αυτά που γράφεις για την εμπειρία του Feynman στη σχολική επιτροπή;

Παναγιώτη (έμαθα και το όνομά σου από το μήνυμα του Γιώργου), με ενδιαφέρει και μένα ο τίτλος του βιβλίου στο οποίο αναφέρεσαι.

Σέργιος
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)