Το καλό μας ... το βιβλίο !

Ξεκίνησε από Λάθη, 24 Ιαν 2006, 12:17:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λάθη

Συνάδελφοι, (και όχι μόνο) καλημέρα σας.
Ανοίγω ένα νέο θέμα (αρκετά ευαίσθητο).
Οι αντιδράσεις των μαθητών μου αυτό δείχνουν.
ΛΑΘΗ στο βιβλίο. (ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ).
Θέματα :
1) Εντοπισμός των λαθών.
2) Διόρθωση αυτών.
Δεν θα έπρεπε τα 1) και 2) να γίνουν από έναν επίσημο φορέα ; Αν αυτό δεν είναι εφικτό, μήπως μέσα από αυτό το forum θα μπορούσαμε να κατασταλάξουμε σε μία ενιαία αντιμετώπιση - θέση ;
Υ.Γ. Παναγιώτη (Κορίνθιε)  , συνάδελφε και  συγγραφέα (συγχαρητήρια για τα βιβλία σου , και καλή εμπορική επιτυχία),  σου στέλνω χαιρετίσματα από Μακεδονία και περιμένω να τοποθετηθείς. (Όπως άλλωστε κάνεις ΠΑΝΤΑ).
Ευχαριστώ

P.Tsiotakis

Αγαπητέ συνάδελφε,

Η άποψή μου είναι οτι το βιβλίο μαθητή έχει κάποια λάθη και πολύ περισσότερες ασάφειες. Τα λάθη είναι ανθρώπινα και μπορούμε να τα καταγράψουμε και να βοηθήσουμε στην επίλυσή τους.
Με τις ασάφειες όμως τι μπορούμε να κάνουμε; Περπατάμε όλοι σε ένα τεντωμένο σχοινί (μεταξύ αλγοριθμικής σκέψης και προγραμματισμού) και στόχος μας πρέπει να είναι η υπηρέτηση των στόχων του μαθήματος.

Σε αυτό το πλαίσιο πιστεύω οτι πολλές ασάφειες είναι λογικό να υπάρχουν  ( ??? ) καθώς δεν πρέπει να μας διαφεύγει η ουσία = στόχος μαθήματος.

Δεν τολμάω να μιλήσω για το βιβλίο καθηγητή καθώς θεωρώ οτι είναι γραμμένο από πολλά διαφορετικά άτομα και αυτό είναι πεντακάθαρο. Μάλλον εκείνοι δεν είχαν διαβάσει καν τον στόχο του μαθήματος

Το πιο άσχημο όμως, κατά τη γνώμη μου, είναι το ότι ο κάθε ένας από εμάς έχει διαφορετική προέλευση (σπουδών κ.α.) και αυτό αποτυπώνεται γλαφυρά και σε αυτήν την ομάδα συζήτησης, όποτε πρέπει να συζητήσουμε κάτι και να βγάλουμε ένα συμπέρασμα. Το χειρότερο είναι πως δεν είμαστε έτοιμοι να ζυμώσουμε τις απόψεις μας στη συζήτηση (θα γίνουμε ποτέ; ). Κι όμως αυτή η ανομοιογένεια θα μπορούσε να γίνει δύναμη και όχι αδυναμία

Προτείνω να δημιουργηθεί από τους διαχειριστές ένα νέο θέμα με τίτλο "παραλείψεις βιβλίου" και υποενότητες όσα και τα εντός ύλης κεφάλαια ώστε κάθε ένας να καταγράφει κάτι που έχει δει και να το σχολιάζουν οι άλλοι. Έτσι, μπορούμε να βγάλουμε κάτι. Και στο τέλος, μπορεί να δημιουργηθεί ένα κείμενο που θα σταλεί στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στο ΥΠΕΠΘ με προτάσεις και παρατηρήσεις, γιατί όχι; Ξέρετε τι σημασία έχουν κάποιες εκατοντάδες υπογραφές καθηγητών (και δεν αναφέρομαι μόνο σε καθηγητές σχολείων);
Η παραπάνω δομή (πρόταση) όμως, προϋποθέτει την συμμετοχή ΟΛΩΝ όσων επισκέπτονται την σελίδα www.tosteki.tk με μικρή θυσία του προσωπικού τους χρόνου...

ΥΓ: από τη χιονισμένη Κορινθία, ανταποδίδω τα χαιρετίσματά μου στην όμορφη Μακεδονία...

Sergio

Το θέμα έχει απασχολήσει και στο παρελθόν το Στέκι.  Είχε ξεκινήσει σχετική συζήτηση με το ίδιο πνεύμα στις 3/4/2003 από το συνάδελφο Θανάση Βρακόπουλο (από Κατερίνη) με θέμα Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ και αρκετά "πλούσια συγκομιδή" όσο είχε απασχολήσει τους συναδέλφους.  Στη συνέχεια, πιθανόν λόγω ... εξεταστικής περιόδου (2003), το θέμα αδράνησε και κατόπιν η "κίνηση" ήταν πολύ μικρή.

Και τότε, είχε τεθεί το θέμα της καταγραφής με σκοπό την αποστολή στο ΠΙ, σκέψη η οποία δεν ξέρω κατά πόσο θα πρέπει να είναι τελικά ο βασικός μας στόχος αφού μηχανισμός συλλογής και διόρθωσης λαθών δεν υπάρχει πλέον.  Από συζήτηση με ένα εκ των συγγραφεων θυμάμαι ότι ο μηχανισμός αυτός λειτούργησε τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του βιβλίου και είχε ως αποτέλεσμα την επανέκδοση του βιβλίου με διορθωμένα όσα λάθη είχαν εντοπιστεί τότε.  Όμως δεν υπάρχει πλέον μηχανισμός συντήρησης.

Αυτό όμως δε θα πρέπει να μας εμποδίσει να καταγράψουμε τα σημεία που μας απασχολούν, αφού μία τέτοια καταγραφή μπορεί να βοηθήσει άμεσα τους συναδέλφους από αυτό εδώ το χώρο και για οτιδήποτε περαιτέρω... βλέπουμε τι θα μπορέσει να γίνει.

Προτείνω λοιπόν να συνεχίσουμε την καταγραφή στο αρχικό θέμα.  Λόγω "παλαιότητας" βρισκόταν στη σελίδα 5 αλλά το ανέβασα στην κορυφή για να το βλέπουν όλοι.

Δυστυχώς, η έκδοση του Yabb που χρησιμοποιούμε δε διευκολύνει για τη δημιουργία επιλέον επιπέδων συζήτησης οπότε θα πρέπει να κρατήσουμε μόνοι μας μία τάξη για να μπορούμε να βγάζουμε άκρη.  Ορισμένοι βασικοί κανόνες θα μας βοηθούσαν:
1. ένα πρόβλημα ανά post
2. συστηματική καταγραφή με:
- header με εντοπισμό της θέσης / κατηγορία προβλήματος στη μορφή <βιβλίο>σελίδα (π.χ. ΒΜ123, ή ΤΜ067, ή ΒΚ072)
- Θέμα
- Σύντομη περιγραφή του λάθους
- Προτεινόμενη διόρθωση
3. οι απαντήσεις που αφορούν το κάθε θέμα να γίνονται "με έμφαση" και να περιλαμβάνουν τα στοιχεία ταυτότητας (header και Θέμα) ώστε να είναι εύκολο να ομαδοποιηθούν

Για παράδειγμα:
ΒΜ178
Θέμα: Η εντολή ΓΙΑ
Περιγραφή: "...στη συνέχεια η μεταβλητή ελέγχου αυξάνεται ... αν η νέα τιμή είναι μικρότερη της τελικής ... έως ότου η τιμή ελέγχου γίνει μεγαλύτερη της αρχικής..."
Πρόταση: "...στη συνέχεια η μεταβλητή ελέγχου αυξάνεται ... αν η νέα τιμή είναι μικρότερη ή ίση της τελικής ... έως ότου η τιμή ελέγχου γίνει μεγαλύτερη της αρχικής...  Αντίστοιχα, αν το βήμα είναι αρνητικό, η μεταβλητή ελέγχου μειώνεται... αν η νέα τιμή είναι μεγαλύτερη ή ίση της τελικής ... έως ότου η τιμή ελέγχου γίνει μικρότερη της τελικής..."

και αν κάποιος θέλει να σχολιάσει το ίδιο θέμα, να απαντήσει "με έμφαση" περιλαμβάνοντας τα πρώτα δύο στοιχεία ταυτότητας, δηλ:
ΒΜ178
Θέμα: Η εντολή ΓΙΑ

Συστηματική συλλογή και κωδικοποίηση των απόψεων θα μπορέσει να γίνει στη συνέχεια όταν βρεθεί ο ... απαραίτητος χρόνος (μετά τις εξετάσεις)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

alkisg

Σέργιο για καλύτερη οργάνωση (και εφόσον δούμε ότι υπάρχει γενικότερο ενδιαφέρον) μπορούμε είτε να φτιάξουμε ένα topic ανά κεφάλαιο του βιβλίου (π.χ. Λάθη βιβλίου: 1ο κεφάλαιο) ή ένα topic ανά θεματική ενότητα (π.χ. Λάθη βιβλίου: Δομές επανάληψης).
Αν και για τέτοια ζητήματα νομίζω καλύτερα θα βόλευε ένα Wiki... (λέτε να ξαναθέσουμε το poll για τη μεταφορά του forum σε php server;  8) )

Ανδρέας

α/α           Κεφ.         Σελ.         Σημείο      Διόρθωση

1.      3ο       62      2η γρ.      FIFO -->  LIFO
2.      6ο        138      τελ. παρ. 2η γρ.
                λάθη --> συντακτικά λάθη.
3.      6o      138      Σχ. 6.5      
                τελικό -->   αντικείμενο.
4.      6o      139      2η παρ. 1η γρ.      λάθη --> συντακτικά λάθη.

Ανδρέας (pian)

Ανδρέας

Κεφ. 2
1)  
ΒΜ37  
Σημείο : στο  Π5
Λάθος  : Επίλεξε  
Διόρθωση : Επίλεξε   age
2)  
ΒΜ38  
Σημείο : στο  Π6
Λάθος  : 1.70
Διόρθωση : 1,70  (βλέπε σελ. 46)
3)  
ΒΜ38
Σημείο : Σχ. 2.5  Δ.Ρ.
Λάθος  : Είναι Δ.Ρ. πολλαπλής. (ΑΝ ... ΤΟΤΕ ... ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ)
Διόρθωση : να γραφεί το σωστό που αντισοιχεί σε εμφωλευμένη δομή.
4)  
ΒΜ42  
Σημείο :  
Λάθος  : Λείπει η σύνταξη της Μέχρις_ότου και της  Για.
Διόρθωση :  να προστεθεί (όπως γίνεται με την  Όσο).
5)  
ΒΜ44  
Σημείο : Π11  2η γραμμή
Λάθος  : βήμα
Διόρθωση : με_βήμα
6)  
ΒΜ44  
Σημείο : τελευταία παράγραφος, 4η γραμμή
Λάθος  : πως
Διόρθωση : πώς
7)  
ΒΜ45  
Σημείο : 2η παράγρ. 6η γρ.
Λάθος  : πως
Διόρθωση : πώς
  
ΒΜ48  
Σημείο : στον αλγόριθμο αλά_ρωσικά
Λάθος  : Μ2 <-- [Μ2/2]  
Διόρθωση : Μ2 <-- Μ2 div 2  ή  Μ2 <-- Α_Μ(Μ2/2)
9)  
ΒΜ48  
Σημείο : στον αλγόριθμο αλά_ρωσικά
Λάθος  : Δεδομένα  // Μ1, Μ2  ακέραιοι //
Διόρθωση : Δεδομένα // Μ1, Μ2//
 
Θα συνεχίσω με  Κεφ. 7,8
 
Ανδρέας (pian)

nekis

Αγαπητοί συνάδελφοι γεια χαρά
Στον αλγόριθμο αλά Ρωσσικά, η χρήση της αγκύλης δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν μια αναπαράσταση του Α_Μ, αντίστοιχη του Τετραγωνική ρίζα που έχει το βιβλίο μαθητή;


Φίλιππος

Ακριβώς με αυτή την έννοια χρησιμοποιείται αφού ο τελεστής div δεν έχει ακόμα οριστεί σε εκείνο το σημείο του βιβλίου (πόσο μάλλον η αντίστοιχη συνάρτηση Α_Μ του προγραμματιστικού περιβάλλοντος ΓΛΩΣΣΑ)

Σε ποιό σημείο του βιβλίου μαθητή αναφέρει ατνίστοιχα την τετραγωνική ρίζα που αναφέρεις;