Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Πολυδιάστατοι πίνακες => Γ΄ Λυκείου => Εισαγωγή στοιχείων, εμφάνιση και υπολογισμοί => Μήνυμα ξεκίνησε από: katkal στις 31 Ιαν 2018, 07:19:21 ΜΜ

Τίτλος: Παράδειγμα γεμίσματος ή εκτύπωσης δισδιάστατου πίνακα ανά γραμμή/ανα στήλη
Αποστολή από: katkal στις 31 Ιαν 2018, 07:19:21 ΜΜ
Καλησπέρα.
θα ήθελα να μου δώσετε ένα παράδειγμα γεμίσματος και εκτύπωσης ενός δισδιάστατου πίνακα ανα γραμμή και το αντίστοιχο ανα στήλη . Για πιο λόγο να κάνουμε κάτι τέτοιο ; Κερδίζουμε κάτι; Μπορούμε να βγάλουμε δηλαδή κάποια συμπεράσματα αν τον εκτυπώναμε ανα γραμμή και άλλα συμπεράσματα αν τον εκτυπώναμε ανα στήλη;
Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Παράδειγμα γεμίσματος ή εκτύπωσης δισδιάστατου πίνακα ανά γραμμή/ανα στήλη
Αποστολή από: bugman στις 01 Φεβ 2018, 03:02:46 ΠΜ
Δεν είναι ο τρόπος εκτύπωσης αυτός που αλλάζει το "συμπέρασμα". Προϋπόθεση για να αποφασίσει κανείς την εμφάνιση του πίνακα κάθετα, με επιλογές στηλών ή οριζόντια με επιλογές γραμμών, είναι το τι σημαίνει μια στήλη ή μια γραμμή. Δηλαδή τι διαφέρει η μια στήλη από την άλλη, ή η μια γραμμή από την άλλη.

Ας θεωρήσουμε ότι έχουμε ένα δισδιάστατο πίνακα και θέλουμε να έχουμε πολλά πεδία ανά γραμμή. Αντί να τα βάλουμε σε οριζόντια θέαση, που σημαίνει ότι θα βλέπω λιγότερα πεδία από την ίδια γραμμή, και με κάποιο τρόπο θα τα μετακινώ, ώστε να βλέπω πάλι ένα "παράθυρο" λίγων στοιχείων, θα μπορούσα να τα βάλω σε κάθετη θέαση, ώστε να κοιτάω τις τιμές σε λίγες στήλες, αλλά πολλές επειδή η κάθε μία "απέχει" μια οριζόντια γραμμή. Στην οριζόντια θέαση έχουμε κέρδος ότι φαίνονται πολλές γραμμές αλλά λίγα πεδία.

Σε κάθε περίπτωση δεν γυνράμε προσανατολισμό στα στοιχεία. Δηλαδή τα στοιχεία διαβάζονται σε οριζόντια εμφάνιση. Θέλουμε πολλά σε μια ενότητα, τότε τα βάζουμε κάθετα, το ένα κάτω από το άλλο. Θέλουμε πολλές ενότητες και να ελέγχουμε λίγα πεδία κάθε φορά μεταξύ τους, τότε τα βάζουμε  οριζόντια.

Για παράδειγμα ένας πίνακας με βαθμούς τριμήνων θα έπρεπε να είχε το πολύ τέσσερις στήλες, όπου η πρώτη θα είχε τα ονόματα μαθημάτων και οι επόμενες τρεις τους βαθμούς ανά τρίμηνο.

Επειδή λοιπόν το σκέφτεσαι το θέμα, φτιάξε μια διαδικασία που θα δείχνει από έναν πίνακα 8Χ8 στοιχείων τα οποιαδήπτε 4Χ4. Σε δεύτερο χρόνο άλλαξε το πρόγραμμα ώστε να μπουν δυο μονοδιάστατοι πίνακες σαν επικεφαλίδες, ώστε ο ένας να εμφανίζεται οριζόντιος και να είναι με γράμματα και ο άλλος κάθετος και να είναι με αριθμούς. Κάθε φορά που θα ορίζουμε το πάνω αριστερό σημείο, το πρόγραμμα θα μας δίνει το 4Χ4 τετράγωνο με μια γραμμή (πάνω) και μια στήλη (αριστερά), ουσιαστικά έχουμε ένα 5Χ5 χωρίς να υπάρχει το πάνω αριστερό στοιχείο. Σα σκακιέρα θα είναι αλλά θα βλέπεις μόνο 4Χ4 στοιχεία. Τα στοιχεία ας είναι αριθμοί, μονοψήφιοι.

Τίτλος: Απ: Παράδειγμα γεμίσματος ή εκτύπωσης δισδιάστατου πίνακα ανά γραμμή/ανα στήλη
Αποστολή από: Λαμπράκης Μανώλης στις 01 Φεβ 2018, 09:03:04 ΠΜ
Καλημέρα και από εμένα ...

και εγώ συμφωνώ πως στην ουσία το συμπέρασμα είναι αυτό που μετράει.

αν έχεις πίνακα βαθμός[50,6]  με τους βαθμούς 50 μαθητών σε 6 μαθήματα, αν τον εμφανίζεις κατά γραμμή, θα εμφανίζεις όλους τους βαθμούς κάθε μαθητή, δηλαδή βγάζεις κάποιο συμπέρασμα για τους μαθητές....αν τον εμφανίσεις κατά στήλη, θα εμφανίζεις για κάθε μάθημα όλους τους βαθμούς που έγραψαν οι μαθητές, άρα βγάζεις συμπέρασμα για τα μαθήματα ... ακόμη πιο πρακτικά θα σου χρησιμεύσει πχ στον μέσο όρο ανά γραμμή η ανά στήλη, που ξανά βγάζεις τα παραπάνω συμπεράσματα.