Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008

Ξεκίνησε από Laertis, 30 Μαρ 2008, 08:21:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

papaluk

Στο 2ο θέμα, αναφέρεται σε ερώτημα αν υπάρχει περίπτωση να μν εκτελεστει ποτέ όλος ο κώδικας αλγορίθμου.. μαθητής απάντησε υπάρχει περίπτωση αν δεν δώσει ποτέ ο χρήστης στο Γ το ο ή Ο. Και ο μαθητής ήξερε ότι η αρχή_επανάληψης εκτελείται τουλάχιστο μια φορά . δηλαδή η απάντηση του ήταν η αρχή_επανάληψης εκτελείται τουλάχιστο μια φορά, αλλά αν θα εκτελεστεί όλος ο κώδικας τουλάχιστο μια φορά και όχι ο κώδικας μέσα στη δομή επανάληψης εξαρτάται από το Γ..αν ο χρήστης δεν δώσει ποτέ ο ή Ο επειδή έχει χαλάσει το κουμπί στο πληκτρολόγιο  :), τότε δεν εκτελείται πάντα.. Πως βαθμολογώ αυτή την απάντηση???
..μ είπε το ίδιο θα έγραφε και στις πανελλήνιες, διότι θεώρησε παγίδα ότι γράφει η εκφώνηση όλο τον κώδικα αλγορίθμου...

gpapargi

Ο μαθητής έχει καταλάβει και άρα αξίζει όλους τους βαθμούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κοπούν βαθμοί σε άνθρωπο που κατάλαβε, ειδικά όταν κατάλαβε περισσότερα από τους άλλους.

Τώρα ως προς την ερώτηση
Το θέμα λέει:
«Υπάρχει περίπτωση οι εντολές του αλγορίθμου να μην εκτελεστούν καμία φορά ;»

Δε λέει «όλος ο κώδικας».

Η φράση «οι εντολές» ενδεχομένως να δημιουργήσει κάποιο προβληματισμό της μορφής «οι εντολές είναι όλες ή κάποιες;»

Ίσως μπορούμε να βγάλουμε λάδι την εκφώνηση λέγοντας ότι αν δεν εισαχθεί το Ο τότε ο αλγόριθμος δεν τερματίζει και άρα παραβιάζει το κριτήριο της περατότητας. Αλλά νομίζω ότι είναι καλύτερο η εκφώνηση να γίνει:
«Υπάρχει περίπτωση να τερματίσει ο αλγόριθμος και κάποιες από τις εντολές να μην εκτελεστούν καμία φορά ;»

Αυτή είναι η πρότασή μου. Να το δουν και οι άλλοι της ομάδας και βλέπουμε.

Επίσης να τονίσω ότι όπως αναφέρεται και στο κείμενο που περιγράφει τη φιλοσοφία των θεμάτων, το θέμα 2 είναι μια άσκηση νέου τύπου που προτάθηκε για κάποιους πολύ συγκεκριμένους λόγους.
Τα μάτια μας είναι στραμμένα πάνω της για να δούμε πειραματικά αν κάτι δεν πάει καλά (πχ πιθανές παρεξηγήσεις ή πονηρή παράκαμψη της άσκησης).

Ειδικά λοιπόν στο θέμα 2 που δεν υπάρχει παλαιότερη εμπειρία, θέλουμε οποιαδήποτε παρατήρηση για οτιδήποτε μπορεί να στραβώσει.

meteo_xampos

Καλησπέρα σας. Πολύ καλό διαγώνισμα!!! Κάποια από τα θέματα του διαγωνίσματος θα
τα χρησιμοποιήσω σε πακετάκια ασκήσεων για τα παιδιά, με αναφορά βέβαια στο στέκι.
Πιστεύω ότι το 4ο θέμα είναι πάρα πολύ καλό, εμένα μου πήρε κανά μισάωρο να το βγάλω,
και το 2ο θέμα θα ήθελα πολύ να το δώ στις πανελλήνιες (ή έστω παρόμοιο). Η θα μπορούσε
να μπεί το 2ο θέμα λίγο κουτσουρεμένο (π.χ., χωρίς τα ερωτήματα 5 και 7), και με μετατροπή
του αλγόριθμου σε διάγραμμα ροής.
Χαράλαμπος, Ιεράπετρα.

gpapargi

Παράθεση από: meteo_xampos στις 22 Απρ 2008, 12:23:13 ΠΜ
Η θα μπορούσε να μπεί το 2ο θέμα λίγο κουτσουρεμένο (π.χ., χωρίς τα ερωτήματα 5 και 7), και με μετατροπή
του αλγόριθμου σε διάγραμμα ροής. 

Εδώ διαφωνώ (για τη μετατροπή σε ΔΡ εννοώ).
Ο λόγος που προτάθηκε το συγκεκριμένο δεύτερο θέμα είναι θα θέλαμε να δούμε και κάτι διαφορετικό στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Ας μιλήσουμε λίγο για το θέμα 2.

Μέχρι στιγμής βλέπουμε «τι θα εκτυπώσει» και διαγράμματα ροής.
Οι πίνακες τιμών καταρχήν μπαγιάτεψαν. Τα ίδια και τα ίδια συνέχεια. Πολύ συχνά μάλιστα βλέπεις πίνακες τιμών εξαιρετικά πολύπλοκους (πχ ΟΕΦΕ με το μαγικό τετράγωνο) που απλά κουράζουν το μαθητή χωρίς να ελέγχουν την κατανόησή του. Τον ελέγχουν αντίθετα στο πόσο καλό κομπιουτεράκι είναι.

Επιπλέον γίνεται χαμός στις αντιγραφές.

Από την άλλη τα διαγράμματα ροής σηκώνουν μεγάλη κουβέντα. Υπάρχει μεγάλη διάσταση απόψεων για τη χρησιμότητά τους. Δεν έχει νόημα στο συγκεκριμένο θέμα να μιλήσουμε για τα ΔΡ και το αν είναι χρήσιμα. Ότι κι αν ισχύει, είναι ένα θέμα το οποίο έχει πέσει πάρα πολλές φορές και αυτό χτυπάει άσχημα για ένα θέμα που είναι υπό τόσο έντονη αμφισβήτηση από μεγάλη μερίδα των πληροφορικών. Και μόνο για την αμφισβήτηση που υπάρχει θα πρέπει να μην πέφτει τόσο συχνά. Αλλά με βάση τα θέματα των τελευταίων ετών δημιουργείται η εντύπωση ότι είναι το σημαντικότερο πράγμα στην πληροφορική.

Με αυτά θέλω να πω ότι στις πανελλήνιες υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο θέμα 2. Τίποτα δε μας αρέσει. Δεν ξέρουμε τι θα ήταν καλό να μπει αφού ούτε το «τι θα εκτυπώσει», ούτε τα ΔΡ είναι θέματα καθολικής αποδοχής.

Έτσι λοιπόν είπαμε να δοκιμάσουμε κάτι εύκολο που να ελέγχει τη βασική κατανόηση.

Μια άποψη ήταν το να δοθεί ένας αλγόριθμος και να ρωτηθεί «τι κάνει;».
Αλλά υπήρχε κίνδυνος ο μαθητής να παρακάμψει τελείως το πρόβλημα λέγοντας «Διαβάζει το χ, αυξάνει το π κατά ένα, προσθέτει το χ στο S κλπ» δηλαδή απλή ανάγνωση των εντολών.

Μια άλλη άποψη ήταν να δοθεί λανθασμένος αλγόριθμος και να ζητηθεί να εντοπιστούν τα λάθη. Αλλά και αυτό δημιούργησε πάρα πολλά προβλήματα στη διόρθωση. Πολλοί μαθητές έγραφαν αποτελέσματα των λαθών και όχι το λάθος. Ακόμα και μεταξύ μας οι διορθωτές δεν είχαμε ενιαία αντίληψη.

Έτσι προτάθηκε να μπει δοκιμαστικά μια πιο ελεγχόμενη  εκδοχή του «τι κάνει ο αλγόριθμος» έτσι ώστε να μην μπορεί ο μαθητής να ξεφεύγει ηθελημένα ή άθελα προς λάθος κατευθύνσεις. Προτάθηκε λοιπόν ένα θέμα που να δίνει αλγόριθμο και να κάνει ερωτήσεις ως προς το τι κάνει κάθε εντολή ή μεταβλητή ή να ζητάει μικροπροσθήκες.

Το συγκεκριμένο θέμα είναι ένα επίπεδο παραπάνω από την απλή εκτέλεση τους αλγορίθμου (θέμα «τι θα εκτυπώσει;»). Στην απλή εκτέλεση ο μαθητής ελέγχεται αν ξέρει τι κάνει η κάθε εντολή από μόνη της και είναι δυνατό να απαντηθεί χωρίς ο μαθητής να καταλαβαίνει τίποτα από αλγορίθμους… όπως ακριβώς ο υπολογιστής που εκτελεί εντολές που δεν καταλαβαίνει αφού δεν έχει νοημοσύνη. Αντίθετα στο συγκεκριμένου τύπου θέμα ο μαθητής πρέπει να καταλάβει συνολικά τη λειτουργία του αλγορίθμου και δεν μπορεί να δει την εντολή απομονωμένη. Πρέπει να δει τον αλγόριθμο συνολικά. Έτσι με λιγότερο κόπο από πλευράς μαθητή (αφού δεν μπλέκει σε ανούσιες πράξεις και εκτελέσεις) ελέγχεται η αληθινή του κατανόηση.

Προσωπικά θεωρώ πιο αποδοτική μέθοδο εξέτασης αυτήν από τις υπάρχουσες.

Αλλά πρέπει να εντοπίσουμε πιθανά λάθη στις διατυπώσεις και κυρίως πιθανές τρύπες από τις οποίες μπορεί να ξεφύγει ο μαθητής και να έχουμε προβλήματα στη βαθμολόγηση.

mop

Θα μπορούσε κάποιος να μου στείλει και εμένα τις λύσεις ?

Ευχαριστώ

NiColas1957

Σας παρακαλώ μπορείτε να μου στείλετε σε προσωπικό mail τις απαντήσεις του διαγωνίσματος.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Νικόλας

elen

Σας παρακαλώ εάν είναι δυνατό να μου στείλετε σε προσωπικό mail(elenasalonika@hotmail.com) τις απαντήσεις του διαγωνίσματος.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
Ελένη

meteo_xampos

Συνάδελφοι και μαθητές καλημέρα και χριστός ανέστη. Γιώργο, εννοούσα ότι θα μπορούσαν από την επιτροπή των
εξετάσεων να μην πάνε από τη μια χρονιά στην άλλη σε τέτοιου είδους θέμα, αλλά να βάλουν και κάτι από τα παλιά...:-)
Πάντως απεχθάνομαι την παπαγαλία, και τις τυποποιημένες ασκήσεις, μακάρι να το έβλεπα αυτούσιο το θέμα αυτό, αλλά δύσκολο...
Θα μπορούσατε να μου αποστείλετε και εμένα τις απαντήσεις στο e-mail μου;

butterfly

Γεια σας
Είναι εύκολο να στείλετε και σε μένα τις λύσεις του διαγωνίσματος στο προσωπικό μου mail?
Ευχαριστώ για το χρόνο σας

Φ.

Laertis

Χρόνια πολλά σε όλους , Χριστός Ανέστη

Να κάνω μια ερώτηση ,

είναι κανείς απο το forum που έχει λύσει τα θέματα και τα στέλνει ;
Γιατί βλέπω ότι πολλοί ζητούν τις λύσεις, απάντηση δεν υπάρχει και οι υπόλοιποι προφανώς νομίζουν ότι όποιος ζητάει απαντήσεις στο διαγώνισμα τις λαμβάνει κιόλας.
Απ' όσο ξέρω απαντήσεις δεν υπάρχουν , εκτός κι αν κάποιος καλός συνάδελφος έλυσε τα θέματα και τα στέλνει σε όποιους το ζητούν. Αν αυτό συμβαίνει καλό είναι να δημοσιοποιηθούν μέσω του Forum.

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

P.Tsiotakis

Η ομάδα των διαγωνισμάτων, δεν επιθυμεί τη δημοσίευση των λύσεων στο δίκτυο, άλλαξε αυτό;

Εγώ πάντως (ειλικρινά) δεν έχω λύσει τα θέματα του διαγωνίσματος και δεν τα διακινώ σε ηλεκτρονική μορφή... Για άλλη μια φορά όμως να γράψω οτι πιστεύω οτι είναι ακόμη πιο χρήσιμα (ειδικά αυτήν την ώρα) λυμένα

EleniK

Θα συμφωνήσω με τον Παναγιώτη ότι οι λύσεις των διαγωνισμάτων δεν διακινούνται (όχι τουλάχιστον) απο τα μέλη της ομάδας για πολλούς λόγους.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Laertis

Για να μην παρεξηγηθούμε μεταξύ μας ,

διευκρινίζω ότι
1) ουδέποτε υπονόησα ότι κάποιος απο την ομάδα έχει λύσει και στέλνει τις λύσεις του διαγωνίσματος (προφανώς ούτε κι εγώ)
2) προφανώς και δεν έχει αλλάξει η απόφαση της ομάδας όσον αφορά τις λύσεις των διαγωνισμάτων
3) έθεσα το ερώτημα γιατί πολλοί ζητούν τις λύσεις, απάντηση δεν υπάρχει , αφού φυσικά δε γνωρίζουν ότι η ομάδα διαγωνισμάτων δε δημοσιεύει λύσεις και κανένας δε τους το θέτει επισήμως. Οπότε αυξάνονται συνεχώς οι αιτήσεις ...
4) έθεσα το ερώτημα αν κάποιος άλλος συνάδελφος ή μη , είχε την καλή διάθεση και έλυσε τα θέματα - πράγμα που δε μπορούμε να το απαγορέψουμε - , αλλά ούτε αυτό συνέβει.

Καταλήγοντας , συνάδελφοι ή μαθητές, μη ζητάτε τις λύσεις γιατί απλά δεν υπάρχουν  :)

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gpapargi

Είμαι από αυτούς που δεν θέλουν την δημοσίευση των απαντήσεων ταυτόχρονα με τις εκφωνήσεις κυρίως γιατί τα βάζουμε στις τάξεις μας και μπορεί να γίνουν αντιγραφές. Σκεφτείτε πχ να δοθεί σε σχολείο διαγώνισμα του οποίου οι λύσεις υπάρχουν στο δίκτυο. Ο βαθμός του σχολείου μετράει στην είσοδο στο πανεπιστήμιο και άρα κάτι τέτοιο επηρεάζει πράγματα που πρέπει να είναι αδιάβλητα. Θα εκτεθεί ο καθηγητής που τα έβαλε στην τάξη του και δε θα φταίει. Η ομάδα έχει στόχο να φτιάξει θέματα που πέρα από την ποιότητά τους, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα από όλους χωρίς προβλήματα και φυσικά εντελώς δωρεάν.

Με δεδομένο ότι τα διαγωνίσματα γράφτηκαν στις τάξεις δεν υπάρχει λόγος να μη δίνονται οι απαντήσεις. Συμφωνώ με τον Παναγιώτη ότι αυτή τη στιγμή είναι χρησιμότερο να έχουμε τα θέματα λυμένα παρά άλυτα. Κάθε στιγμή το καλό του μαθητή, του καθηγητή και του μαθήματος είναι το ζητούμενο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι λύσεις δεν δίνονται αμέσως.

Το θέμα θα τεθεί μεταξύ των μελών της ομάδας για να δούμε πότε θα γίνει η ανάρτιση των λύσεων.

Lev

Έχετε δίκιο σ'αυτά που λέτε ειδικά για τις αντιγραφές,αλλά εγώ έχω πρόβλημα γιατί είχα δώσει την δ/νση του στεκιού στους μαθητές μου και έχουν τα θέματα άρα δεν μπορώ να τα βάλω,πρέπει να τα παραλλάξω.Συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά,πολύ ωραία θέματα!
Τα έχω λύσει,απλώς έχω μια απορία για το 4ο θέμα και δεν ξέρω αν πρέπει να την γράψω τώρα ή μετά.
Ουσιαστικά δεν μας απαγορεύει κανένας να βαθμολογήσουμε 2 φορές την ίδια χώρα.Δηλαδή ζητείται έλεγχος
για την ύπαρξη της χώρας που βαθμολογούμε
έλεγχος για το αν βαθμολογούμε τον εαυτό μας
αλλά δεν υπάρχει έλεγχος για το αν έχουμε ξαναψηφίσει την ίδια χώρα (όχι οτι είναι δύσκολο να γίνει)
Αν πρέπει να το σκεφτούν μόνα τους τα παιδιά τότε κατέστρεψα ένα μέρος του διαγωνίσματος και ζητώ συγγνώμη και ένας mod να σβήσει το post αν όχι, είναι παράλειψη ή δεν μας νοιάζει να ξαναψηφίζουμε την ίδια χώρα?