Απόψεις για το επίπεδο των θεμάτων

Ξεκίνησε από johnny_xp, 31 Μαΐου 2007, 03:14:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lavoul

Συμφωνώ απόλυτα με τον κ.Τσιωτάκη.
Τα θέματα δε μπορουν σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστούν πολύ εύκολα. Υπάρχουν σημεία, όπως π.χ. η GOΤΟ και το 3ο θέμα που δυσκόλεψαν τους μαθητές. Το πολύ καλό είναι ότι έχουν διαφορετικό ύφος από τα θέματα παλαιών ετών. Όσον αφορά τους μαθητές, πάντα βρίσκουν τα παλιότερα θέματα πιο εύκολα γιατί τα λύνουν στο σπίτι τους εκ του ασφαλούς και όχι με την πίεση που αισθάνονται όταν οι ίδιοι εξετάζονται.

greecechris


Obelix

Με τη σειρά μου να συμφωνήσω με τον κ. Τσιωτάκη.... :)

Προσωπικά με χαροποίησε πάντως το γεγονός ότι τα φετινά θέματα ήταν "ασύμφορα"  για όσους μαθητές είχαν διδαχθεί πράγματα με την μέθοδο "τυφλοσούρτης". Προς Θεού, δε χαίρομαι για το γεγονός ότι κάποια παιδά αντιμετώπισαν δυσκολίες, αλλά γιατί τα φετινά θέματα ίσως να ωθήσουν όσους επιμένουν να διδάσκουν το μάθημα με την παραπάνω μέθοδο, να αλλάξουν στάση.

Εν ολίγοις, πιστεύω ότι λίγοι μαθητές θα ξεπεράσουν το 18, και θα είναι αυτοί που έχουν πραγματικά κατανοήσει τις έννοιες που διδάσκονται.

P.Tsiotakis


Υπάρχει κανείς που μπορεί να πει ΠΩΣ θα στηθούν τα θέματα την επόμενη χρονιά. όχιιιι

Αυτό είναι το κέρδος από σήμερα. Και κάθε τέτοια "επανάσταση" όπως η αλλαγή πλεύσης στα θέματα έχει και απώλειες..

Ειλικρινά όμως το κε Τσιωτάκη με κάνει και κοκκινίζω...  Άσε που με μεγαλώνει κι όλας

Παναγιώτης

evry

και όμως έχω ένα καλό θέμα για του χρόνου, πάλι με goto αλλά αυτή τη φορά να πηγαίνει σε προηγούμενη εντολή οπότε ο μαθητής να το μετατρέψει σε επανάληψη :D

Πάντως και εγώ συμφωνώ με τον Παναγιώτη ότι τα θέματα ήταν πολύ καλά και αρκετά εύκολα αν και είχαν κάποιες μικροασάφειες. Ο λόγος που η αποτυχία θα είναι μεγαλύτερη από του χρόνου (κατά τη γνώμη μου) είναι ότι τα θέματα ήταν μη τυποποιημένα και γενικά ας πούμε "αντί-φροντιστηριακά", χωρίς να θέλω να θίξω τους συναδέλφους που δουλεύουν στα φροντιστήρια.

Δηλαδή δεν απευθύνονταν σε μαθητές που διάβαζαν με αποκλειστικό σκοπό να περάσουν τις εξετάσεις αλλά σε μαθητές που διάβαζαν για να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του μαθήματος.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Και ιδού οι μπανανόφλουδες:

Θέμα 1Β2: Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιούμε συνάρτηση (6 μονάδες)
Θέμα 1Γ:Μετατροπή αδόμητου αλγορίθμου σε δομημένο (11 μονάδες)
Θέμα 2α:Κλήση διαδικασίας αντί για συνάρτηση (7 μονάδες)
Θέμα 3:Η συνθήκη τερματισμού της διαδικασίας και η γενική δομή του αλγορίθμου (3-8 μονάδες)
Θέμα 4β:Εύρεση μεγίστου μιας στήλης και των CD που αναφέρεται (6 μονάδες)

Συνολικές μονάδες 30-35

Τα θέματα δεν θεωρούνται γελοία καθώς, πιθανά λάθη στα συγκεκριμένα υποερωτήματα μπορούν να κάνουν ένα μαθητή να κυνηγάει ως άριστα το 17.

Τα θέματα κρίνονται ως άκρως ενδιαφέροντα (για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μάθημα). Κάλυψαν όλη την ύλη και τα βάρη διανεμήθηκαν σε όλα τα θέματα. Σίγουρα δεν ήταν αυτό που περιμέναμε, δηλαδή εξαιρετικά βατά, με κάποιο δύσκολο ερώτημα για να ξεχωρίσουν οι άριστοι. Η δυσκολία ήταν μοιρασμένη σε όλα τα θέματα και αυτό τα έκανε όλα τόσο ενδιαφέροντα.

Σίγουρα είμαστε πιο έμπειροι πλέον μετά την φετινή χρονιά και τις σημερινές εξετάσεις

Αυτά από μένα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

parantop

Η δική μου άποψη είναι με εκείνους που υποστηρίζουν ότι τα θέματα είναι σίγουρα 2 κλικ πιο δύσκολα από πέρυσι. Και το ακόμα πιο σίγουρο, ότι υπήρχε μια διαφορετική λογική.
Θέμα 1: Ισάξιο με άλλες χρονιές, απαιτούσε αρκετή παπαγαλία 4 και 6,
Θέμα 2: Πιστεύω ότι αυτό το θέμα θα κάνει την διαφορά! Γενικώς πολλά παιδιά που περιμένουν από θεωρία να πιάσουν το 10, το ξεχνάνε με αυτό το θέμα,
Θέμα 3: Ισάξιο με το περυσινό, δεν ήθελε συνάρτηση, αλλά εάν δεν το έβλεπες σφαιρικά όλο το θέμα, φαντάζομαι από το γράψε σβήσε θα μπερδευόσουν,
Θέμα 4: Ισάξιο περυσινού εάν δεν υπήρχε το ερώτημα δ!

Αυτή πιστεύω ότι είναι η εικόνα των θεμάτων, από τους μαθητές. Σαφώς πιο δύσκολα από άλλες χρονιές!

Είχαν αρκετές παγίδες! Το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να κρίνουμε τα θέματα πως τα βλέπουμε εμείς αλλά πως τα αντιμετωπίζουν τα παιδιά.
Αρκετοί έξυπνοι και δουλευταράδες μαθητές έχασαν αρκετά μόρια από εδώ και από εκεί σε παγιδούλες!!

Τέλος, το 10 πιανόταν πιο δύσκολα από άλλες χρονιές!

Με εκτίμηση,

Νίκος Γ.

tsak

Τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι και το διαπιστώνω αυτό από τις αντιδράσεις που είχαν οι μαθητές πέρυσι σε σχέση με φέτος. Μην κρίνετε μόνο από την οπτική γωνία του καθηγητή. Θα το δείτε και μετά την ανακοίνωση των στατιστικών αποτελεσμάτων(μάντης δεν είμαι αλλά αυτοί που θα είναι μεταξύ 12 και 17 φέτος θα είναι λιγότεροι. Οι μέτριοι έως καλοί δηλαδή). Συμφωνώ ότι το δέκα παλεύεται εύκολα. Εύχομαι στο ίδιο επίπεδο και με την ίδια διάθεση για πρωτοτυπία να είναι και τα επόμενα θέματα.

Peandbal

Τα θέματα ήταν για μαθητές που είχαν κατανοήσει την ύλη και όχι για παπαγάλους. Έξυπνα!!, δεν μου αρέσει η λέξη παγίδα την χρησιμοποιούν αυτοί που δεν κατανοούν πλήρως και σε μεγάλο βάθος την ύλη. Τέλος το τρίτο θέμα και μερικώς το τέταρτο ήθελε καλή ανάλυση και σωστή ερμηνεία από τον μαθητή (βλέπε ύλη κεφ. 1ο) της άσκησης.
Ολα αυτά όμως είναι λόγια. Σε λίγες ημέρες θα έχουμε όλοι οι βαθμολογητές μια πρώτη εικόνα για το τι έγραψαν οι μαθητές και σε λίγες περισσότερες (ημέρες) θα έχουμε και τα στατιστικά του υπουργείου. Πάντως κατά την άποψή μου νομίζω ότι έγιναν δύο κλικ προς την σωστή κατεύθυνση για το επίπεδο του μαθήματος.

gpapargi

Τα θέματα είχαν κάποια καλά και κάποια κακά. Τα καλά νέα ήταν ότι είδαμε θέματα κάπως διαφορετικής φιλοσοφίας. Δε μπορούμε να πούμε ότι ήταν ΣΟΣ.

Το θέμα 3 μου άρεσε πολύ. Είναι ένα θέμα που πολλοί θα νομίζουν ότι έχουν σωστό... αλλά πολύ λιγότεροι θα το έχουν τελικά. Ήταν από τις αγαπημένες μου ασκήσεις των εντολών επανάληψης. Δεν είναι κλασσική. Θέλει σκέψη. Πολύ σημαντικό είναι ότι στηρίζει το διδακτικό πακέτο (Τετράδιο μαθητή, κεφάλαιο 3 ΔΣ3). Ωραίο θέμα!!!

Το θέμα 4 κλασσικό. Δεν είχε κάτι εξαιρετικό. Νομίζω πως δεν έβγαινε αποκλειστικά με τους έτοιμους κώδικες.  Ήθελα και ένα πιο δύσκολο υποερώτημα. Δεν έχω όμως αρνητική άποψη.

Τα κακά είναι ότι τα θέματα στερούνται φιλοσοφίας. Οι θεματοδότες μου έδωσαν την εντύπωση ανθρώπων που θεωρούν το μάθημα σαν ένα αποκομμένο κομμάτι από τον υπόλοιπο κόσμο της πληροφορικής.  Αν κάποιος έχει όραμα για το μάθημα βλέπει λίγο μακρύτερα. Αντιμετωπίζει το μάθημα όχι σαν ένα αυτόνομο και κλειστό κόσμο αλλά σαν τα πρώτα μέτρα μιας μεγάλης λεωφόρου.

Από αυτή την άποψη λοιπόν δεν στηρίχθηκε ο τμηματικός προγραμματισμός. Τα θέματα τμηματικού προγραμματισμού που έπεσαν έδιναν έμφαση μόνο στο συντακτικό της υπόθεσης. Δεν έδιναν καμία έμφαση  στη βαθύτερη φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού που είναι συνυφασμένη με την ανάλυση του προβλήματος σε απλούστερα (ίσως ο βασικότερος όλων των στόχων). Η αναλυτική ικανότητα είναι αυτή που σε κάνει να λύνεις δύσκολα προβλήματα και όχι η ιδιοφυία.

Η goto είναι το μέγα φάουλ της επιτροπής από φιλοσοφική άποψη. Νόμιμο θέμα, μέσα από το βιβλίο και εύκολο. Για μένα το συγκεκριμένο θέμα κρίνει το μαθητή σε κάτι απλό αλλά τον θεματοδότη σε κάτι πολύ βαθύ: την οπτική γωνία υπό την οποία βλέπει το μάθημα. Και εδώ είδα ότι οι θεματοδότες δεν αντιμετώπισαν το μάθημα σαν κομμάτι ενός ευρύτερου χώρου, αλλά σαν κάτι το ανεξάρτητο. Έτσι δεν θεώρησαν ότι πρέπει να συμμορφωθούν με τις ευρύτερες αρχές της πληροφορικής δίνοντας ωραίες εικόνες στο μαθητή. Το μυαλό του μαθητή κατέγραψε εικόνες που δεν ήθελα να καταγράψει. Το χειρότερο είναι αυτό θα έχει και συνέχεια αφού η πόρτα άνοιξε και το μαύρο πρόβατο ξαναμπήκε μέσα στο μαντρί. Κάποιοι μεγάλοι θεωρητικοί της πληροφορικής είχαν κάνει αγώνα για να το βγάλουν έξω. (Όποιοι έχουν αντίρρηση σε αυτό ας αναλογιστούν πόσες κουβέντες έχουμε κάνει για τα div και  mod με αρνητικούς απλά και μόνο γιατί μια φορά έπεσε ένα mod με –1). Πολύ λίγο σκέφτηκαν για να βάλουν αυτό το θέμα. Δεν έβαλαν ότι καλύτερο είχαμε να επιδειξουμε σαν επιστήμη και έβαλαν ότι χειρότερο. Για ένα μαθητή που το σύμπαν του είναι το σχολικό βιβλίο ένα θέμα goto έχει την ίδια βαρύτητα με ένα θέμα τμηματικού προγραμματισμού αφού και τα 2 είναι απλά εντός ύλης. Για μας όμως;

Muldy

για το επίπεδο των θεμάτων πιστεύω ότι το πρώτο εκτός της φυσικής γλώσσας κατά βήματα ήταν διαβαζες-> εγραφες και ήταν σχετικά εύκολα, ένας διαβασμένος μέτρια έπιανε το 30+/40. για τα υπόλοιπα το επιπεδο θα πω ήταν εύκολο εκτός του τρίτου που πιστεύω ήθελε διευκρίνηση στο α'. το τεταρτο και το δεύτερο μετά τις διευκρινίσεις στο δεύτερο ήταν ΟΚ. το 4ο συνηθισμένο 4ο πάντως

dozb

Λοιπόν, επειδή στον ύπνο μου κατα πως φαινεται , τα θεματα σκεφτομαι...
εχω μια ΜΕΡΙΚΗ αναθεωρηση της άποψης μου...

Το τρίτο θεμα ήταν... περίεργο και ναι πιστευω ότι θα κοπούν μόρια από διαφορα σημεία.
Ομοίως για το 4γ με το διπλό Αν που ήθελε να εχεις καταλάβει καλά ότι με έναν δεικτη μπορείς ταυτόχρονα να προσπελάσεις και τους δυο πίνακες (ετησιων εσοδων και τυπων CD) ....

Για το 4δ... δεν μπορώ να σκεφτω...ποσοι θα δυσκολεύτηκαν στα εξαμηνιαία μερικα συνολα.....

Αυτά...

Laertis

Ο φίλος Peandbal είπε κάτι πολύ σωστό.
Αφήστε να δούμε τι θα γίνει στα βαθμολογικά και το πολύ σε καμιά 25αριά μέρες τα στατιστικά του μαθήματος για να δούμε αν τελικά ήταν εύκολα, μέτρια ή δύσκολα για τους μαθητές.
Δυστυχώς τις περισσότερες φορές η άποψη πολλών μαθητών αν έγραψαν ή όχι , αν ήταν εύκολα ή δύσκολα δε συμβαδίζει με την πραγματικότητα. 8)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

bagelis

Να μην ξεχνάμε και το ότι τα θέματα ήταν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ!!!Οι μαθητές με το ζόρι μπόρεσαν να τα βγάλουν όλα και υπάρχουν αρκετοί (καλοί μαθητές) που δεν πρόλαβαν να τα ολοκληρώσουν...
Η διευκρίνηση έκανε κακό στην ψυχολογία τους και αύξησε την ανησυχία τους...
Φιλοσοφικά θα προτιμούσα ένα θέμα τόσο έξυπνο (ή αλλιώς με πεπονόφλουδες) σαν το θέμα 3 με κάποιο τρόπο να ήταν στο θέμα 4. Υπάρχουν και μαθητές φιλότιμοι που διαβάζουν και δυστυχώς δεν μπορούν να πάνε την σκέψη τους τόσο ψηλά. Αυτοί οι μαθητές αδικούνται γιατί δεν είχαν ελπίδες στο θέμα 4 έχασαν όμως και το θέμα 3.

johnny_xp

Και εγώ έχω τη γνώμη ότι το Θέμα 3 απαιτούσε περισότερη σκέψη από το Θέμα 4, το οποίο μπορεί να ήταν πιό μακροσκελές, αλλά ταυτόχρονα είναι και πιό τυποποιημένο από το 3. Για κάποιο λόγο η σειρά με την οποία έβαλε η επιτροπή τα θέματα ήταν με... αύξουσα ταξινόμηση μήκους και όχι βαθμού δυσκολίας. Άλλωστε αυτό έχει συμβεί και στο παρελθόν. Πιθανόν πολοί μαθητές να θεώρησαν ότι αφού δε τα κατάφεραν στο 3 θα ήταν αδύνατο να τα καταφέρουν στο 4 (;). Ωστόσο εδώ, θεωρώ, ότι έχουμε να κάνουμε και κάπως με ταχτική που πρέπει να ακολουθεί ένας μαθητής στις εξετάσεις. Νομίζω ότι οι οι περισσότεροι έχουμε δώσει τη κλασσική "συμβουλή" μη σειριακής επίλυσης των θεμάτων. Τώρα κατά πόσο ακολουθείται από του μαθητές, είναι άλλο ζήτημα...