Προτάσεις και ιδέες για τα θέματα 2019 στην ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ, 29 Μαΐου 2019, 05:24:58 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Καλησπέρα σας, προτείνετε τις ιδέες σας και τις προτάσεις σας για την τελευταία επανάληψη και σημαντικά θέματα που πρέπει να προσέξουν οι μαθητές μας στην τελευταία τους επανάληψη. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

σαν έμπνευση της τελευταίας στιγμής θα έλεγα τα ακόλουθα:

Για Α+Β θέμα

1)  μετατροπές μεταξύ δομών επιλογής
2)  αντιγραφή / συγχώνευση πινάκων (ίσως την "έξυπνη συγχώνευση" για κάτι πιο δύσκολο)
3) πίνακας τιμών με εμφωλευμένες επαναλήψεις
4) πίνακας τιμών με υποπρογράμματα (μου έχει κολλήσει να υπάρχει διαδικασία που να καλεί διαδικασία)
5) θεωρία με μεταγλωττιστές
6) συμμετρικοί πίνακες
7) τετραγωνικοί
8  )   κάποια μαθηματική λειτουργία πχ ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο ή μέγιστος κοινός διαιρρέτης σε κενά

Για Γ θέμα

1) άσκηση με εμφωλευμένες επαναλήψεις (δίχως πίνακα)
2) άσκηση με πίνακα μετρητών (μιας και είναι εκλογές κάτι του στυλ να υπολογίζουμε ψήφους και τέτοια)
3) εύρεση 2 μεγαλύτερων τιμών δίχως χρήση πίνακα

Για Δ θέμα

Εδώ υποθέτω κλασσικά δισδιάστατοι πίνακες με διάφορες λειτουργίες, εδώ βέβαια υπάρχουν πολλές επιλογές ... ένα θέμα που μου έχει κολλήσει --> υπολογισμός γραμμών/στηλών σε δισδιάστατο που έχουν τα στοιχεία τους ήδη σε αύξουσα σειρα πχ

>:D :laugh: :police:

έτσι να έχουμε να λέμε

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Μετατροπές γενικά:
δομών επανάληψης
Τμήμα προγράμματος  σε κάποια τμήματα του  να γίνει με ισοδύναμα υποπρογράμματα ή το αντίθετο

goto  σε δομημένο και ισοδύναμο  διάγραμμα
Θεωρία :
δομές  δεδομένων  δευτερέουσας μνήμης, πραγματικές και τυπικές παράμετροι,  πολλαπλασιασμό αλλά ρωσικά
Τα είδη  των εκφράσεων και πως διαμορφώνονται με παρενθέσεις κτλ

Τέλος
Πολύ  καλά  η εύρεση  συχνότητας στοιχείων  σε πίνακα και φυσικά παράλληλη  ταξινόμηση
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

pajero1

ένα πολύ ωραίο θέμα είναι: Να γραφεί η εκφώνηση του προγράμματος που ταιριάζει σε συγκεκριμένες εντολές.
Υπάρχει αντίστοιχη άσκηση στο 2 κεφ στο τετραδίο μαθητή. Είναι πολύ εξυπνο και δεν εχει μπει ποτε.
;)

tdrivas

Αν θέλουμε να πάμε σε αναβάθμιση ποιοτική, θα ήταν ωραίο να δούμε πολλά έτοιμα υποπρογράμματα να δίνονται....
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tsabatman

Καλησπέρα,γίνεται να εξασφαλίσω χωρίς πίνακα ότι όλες οι πληκτρολογήσεις είναι διαφορετικές?

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα

δίχως πίνακα θα πρέπει  καπως να συγκρίνεις πχ τον 5ο αριθμό που θα δώσεις με όλους τους προηγούμενους, οπότε θα χρειαστείς πάρα πολλές βοηθητικές μεταβλητές και πολλές συγκρίσεις  (σε μικρό πλήθος αριθμών), οπότε νομίζω καταλήγουμε σε πίνακα ..  κάτι σχετικό που ίσως θα μπορούσε να ζητηθεί (για κάτι δύσκολο εννοείται) είναι για παράδειγμα να ελεγχθεί πως οι αριθμοί δόθηκαν πχ σε αύξουσα σειρά, όπου αρκεί να συγκρίνουμε κάθε αριθμό μόνο με τον προηγούμενο του (οπότε θα χρειαστεί μόνο μία βοηθητική μεταβλητή η οποία θα ανανεώνεται) ...




tsabatman

Ευχαριστώ πολυ για την αμεση απαντηση καο εγω αυτο σκεφτόμουν

tanius76

Μπορείτε να γράψετε τον αλγόριθμο της έξυπνης συγχώνευσης;  :)

Λαμπράκης Μανώλης

Στις οδηγίες μελέτης μαθητή υπάρχει στη σελίδα 62...

ntzios kostas

Ελπίζω

  • Τα θέματα να σωστά διατυπωμένα και να καλύπτουν τα βασικότερα και ουσιαστικότερα κομμάτια της ύλης.


  • Στο 3ο και 4ο θέμα να υπάρχουν λίγα ερωτήματα, ώστε οι μονάδες για κάθε ερώτημα να είναι αξιοσημείωτες.


  • Επιτέλους στο τμήμα δηλώσεων τουλάχιστον στο ένα από τα 2 θέματα να μην δίνονται μονάδες από τη στιγμή που όλες όλες είναι 20.

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

clitos

Μακάρι Κώστα Μακάρι να ειναι έτσι για τα ΓΕΛ
Στα ΕΠΑΛ σήμερα δεν έγινε αυτό δυστυχώς, δεν ήταν έτσι και δύσκολονόητα θέματα!
Χαιρετίσματα απο Αίγινα Κώστα, long time no see...



tanius76

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 11 Ιουν 2019, 12:07:56 ΠΜ
Στις οδηγίες μελέτης μαθητή υπάρχει στη σελίδα 62...
Ευχαριστώ πολύ. Δεν ήξερα ότι λέγεται έξυπνη συγχώνευση! ;)

ολγα

Το "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Συγχώνευση2"που υπάρχει στη σελ. 62 στις οδηγίες μελέτης μαθητή δεν είναι "έξυπνη συγχώνευση", αλλά απλώς  "συγχώνευση" και υπάρχει και στο τετράδιο μαθητή σελ. 85.
Το "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Συγχώνευση1" στη σελ.61 στις οδηγίες μελέτης μαθητή κακώς και αναφέρεται ως συγχώνευση, αφού το βιβλίο σαφώς λέει στη σελ. 166:
"Συγχώνευση δύο πινάκων
Η συγχώνευση είναι μία από τις βασικές λειτουργίες σε πίνακες.Σκοπός της είναι η δημιουργία από τα στοιχεία δύο (ή περισσότερων) ταξινομημένων πινάκων ενός άλλου, που είναι και αυτός ταξινομημένος".

evry

Όλγα έχεις δίκιο.
Δεν υπάρχει έξυπνη συγχώνευση! Υπάρχει μόνο συγχώνευση και είναι η γνωστή λειτουργία που ξέρουμε.

https://en.wikipedia.org/wiki/Merge_algorithm

Δυστυχώς δυο διαφορετικά βιβλία λένε δυο διαφορετικά πράγματα.
Το παράξενο είναι ότι το λάθος το έχει το καινούργιο βιβλίο και όχι το παλιό που γράφτηκε το 1998!!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr