Τρίωρο Διαγώνισμα στους Πίνακες από το Στέκι

Ξεκίνησε από bagelis, 19 Φεβ 2008, 01:09:03 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

andreas_p

Και κάτι άλλο για την τυποποίηση   :   

Λίγο πριν μπούμε στους πίνακες  : 

ΝΓΑ που να διαβάζει 30 θερμοκρασίες  και να υπολογίζει τη μέση θερμοκρασία αυτών.

Για ι από 1 μέχρι 30
   Διάβασε θερμοκρασία ! μεταβλητή
Τέλος_επανάληψης

Σ <- 0
Για ι από 1 μέχρι 30
   Διάβασε θερμοκρασία
   Σ <- Σ + θερμοκρασία
Τέλος_επανάληψης
μο <- Σ/30

Η παραπάνω μαθήτρια , άραγε καταλαβαίνει τι κάνει ;

Απλά της είπα :   Δώσε τον κωδικό της συνταγής !!!

Δεν θέλουμε απλησίαστα θέματα.  Απλά θέματα ,  αλλά να σκέφτεται ο  μαθητής και να καταλαβαίνει τι κάνει.


MichaelP

Η ύλη όπως προκύπτει απο το υπουργείο ορίζει:
"Από το βιβλίο "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2008, η ύλη για το σχολικό έτος 2008 - 2009 είναι:"

Δεν αναφέρει τίποτα για το τετράδιο του μαθητή. Αυτό έρχεται να συμπληρώσει το σχολικό βιβλίο (στο οποίο θα εξεταστούν οι μαθητές) προκειμένου να γίνουν κάποιες έννοιες πιό κατανοητές. Άσχετα αν χρειάζεται να ασχοληθούμε και με το τετράδιο του μαθητή, το συγκεκριμένο τετράδιο είναι εκτός εξεταζόμενης ύλης. Ναι, απαιτείται τα παιδιά να προετοιμαστούν με γνώμονα και αυτό το βιβλίο, δεν διαφωνούμε, αλλά είναι άλλο αυτό και άλλο να λέμε ότι είναι εντός ύλης.

evry

  Νομίζω έχουμε παρεξηγήσει την έννοια της ύλης και η κουβέντα πάει σε λάθος κατεύθυνση. Οι γιώργηδες δεν εννοούν ότι το τετράδιο του μαθητή μπορεί να εξεταστεί σαν θεωρία. Αυτό το συμπέρανες εσύ Μιχάλη επειδή θεωρήσαμε το τετράδιο του μαθητή εντός ύλης. Το τετράδιο του μαθητή δεν είναι στην ύλη με το σκεπτικό ότι πρέπει ο μαθητής να ξέρει τι είναι διαγώνιος πίνακας ή άνω τριγωνικός ή δεν ξέρω τι άλλο. Ούτε είναι υποχρεωμένος να ξέρει για τον πολλαπλασιασμό πινάκων.
  Επειδή το τετράδιο του μαθητή είναι εξαιρετικά προχειρογραμμένο και αυτό φαίνεται σε πολλά σημεία πολλές φορές θεωρεί γνωστές έννοιες που δεν ξέρουν τα παιδιά και δεν είναι μέρος της θεωρίας. Υπό αυτή την έννοια έχεις δίκιο όταν λες ότι το τετράδιο είναι εκτός ύλης.
    Τα παιδιά όμως δεν εννοούν αυτό όταν λένε ότι είναι εντός ύλης. Εννοούν ότι πολλές ασκήσεις που έχουν πέσει θέματα στις εξετάσεις έχουν παρθεί ακόμα και αυτούσιες πολλές φορές (βλέπε θέμα 2 πέρυσι) ακόμα και από τμήμα του τετραδίου που αναφέρεται σε κεφάλαιο εκτός ύλης. Άρα πρέπει να δίνουμε σημασία στο τετράδιο του μαθητή αφού αποτελεί ουσιαστικά τράπεζα θεμάτων για την επιτροπή (τους λόγους ας μην τους αναλύσω εδώ, καταλαβαίνουν όλοι γιατί) και όσο μπορούμε να ακολουθούμε τη φιλοσοφία των ασκήσεων.
  Για παράδειγμα μπορεί να μπει θέμα που να ζητάει τη σάρωση της κυρίας διαγωνίου ενός πίνακα από τους μαθητές. Δεν μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί η λέξη "κύρια διαγώνιος" γιατί δεν είναι μια έννοια που έχουν διδαχθεί τα παιδιά. Θα πρέπει η εκφώνηση να τους οδηγεί εκεί με άλλο τρόπο ή να χρησιμοποιεί την ωρολογία αυτή αφού την ορίσει πρώτα και τους δείξει και ένα σχήμα για να καταλάβουν και διαισθητικά.
Πιστεύω ότι συμφωνείς και εσύ με το παραπάνω σκεπτικό
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

MichaelP

 :D Ακριβώς evry, αυτό εννοούσα από την αρχή, άλλο το εντός εξεταστέας ύλης όπως αυτή καθορίζεται κάθε χρόνο από το υπουργείο, και άλλο αν το συγκεκριμένο βοήθημα του μαθητή είναι must γιατί μπαίνουν θέματα από εκεί, γιατί αναλύει κάποια θέματα σε μεγαλύτερο βάθος γιατί, γιατί...
οκ νομίζω ότι λύθηκε η όποια παρεξήγηση.

gpapargi

Το τετράδιο είναι εντός ύλης γιατί περιέχει τις ασκήσεις του μαθήματος. Το βιβλίο έχει μόνο τη θεωρία.
Πχ στα μαθηματικά το ίδιο σύγγραμμα περιέχει και τη θεωρία και τις ασκήσεις. Σε εμάς αυτά τα 2 είναι σε χωριστά συγγράμματα.

Διαφορετικά το μάθημά μας θα ήταν μόνο θεωρία.

Πχ την πρώτη φορά που διδάχθηκε το μάθημα τι ασκήσεις θα έπρεπε να κάνει ο καθηγητής; Προφανώς το τετράδιο. Αυτό που είναι μέσα είναι αυτά που αντιστοιχούν στις εντός ύλης παραγράφους του βιβλίου.

τασα

Mipos tha itan eukolo na ixa tis apadiseis tou 3ou thematos giati exw  psilokolisi ? thanks.

mirsini20

μηπως θα μπορουσα να βρω καπου τις λυσεις ωστε να εχςω ενα προτυπο διορθωσησ??
σας ευχαριστω

bagelis

#37
Παραθέτω τη λύση όλου του διαγωνίσματος μετά από τα αιτήματά σας...

Αν υπάρχει διαφωνία με το ανέβασμα των λύσεων το συζητάμε και την κατεβάζουμε...
Απλά είδα αρκετά αιτήματα...

Επίσης καλό είναι να ρίξει κάποιος και ένα δεύτερο μάτι μήπως τυχόν μου ξέφυγε κάτι...
Καλό είναι να διορθώνουμε και τους καθηγητές καμμιά φορά...  :D


Θεοπίστη

Νομίζω ότι στο 3ο Θέμα στις απαντήσεις δεν έκανες αυτό που λέει στο β)1) .....και εμφανίζει μήνυμα που δείχνει αν το ασανσέρ κατεβαίνει ή ανεβαίνει.

bagelis


programmer

#40
ΤΟ  4 8ΕΜΑ ΣΕ ΓΛΩΣΣΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ

programmer

Παράθεση από: bagelis στις 18 Μαρ 2010, 02:57:09 ΜΜ
Έχεις απόλυτο δίκιο...

Το ανεβάζω πάλι....
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΤΟ 3 ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΛΕΓΞΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ Η ΚΛΗΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΕΧΩΝ ΘΕΣΗ.ΠΧ ΑΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΟΡΟΦΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΕΣΩ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ ΜΗΝΥΜΑ "ΤΟ ΑΣΑΝΣΕΡ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ".ΞΕΧΑΣΕΣ ΕΝΑΝ ΕΛΕΓΧΟ ΝΟΜΙΖΩ ΓΙΑ ΤΟ = ΚΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΔΙΝΕΙ ΟΡΟΦΟ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΛΕΙ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΟΤΑΝ ΙΣΧΥΕΙ Η ΙΣΟΤΗΤΑ Η ΝΑ ΤΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΥΝΗΜΑ.

DmitrijPyc

 ΤΟ 3ο ΘΕΜΑ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑ_3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α[10],Ι,ΤΕΜΠΤ,ΚΛΗΣΗ,ΠΡΟ,Σ[10],Θ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΑΠ
ΑΡΧΗ
  Α[1] <-- 1
  Σ[1] <-- 0
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 10
    Α[Ι] <-- 0   
    Σ[Ι] <-- 0
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  θ <-- 1
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΟΡΟΦΟ ΚΛΗΣΗΣ'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΛΗΣΗ
    Σ[ΚΛΗΣΗ] <-- Σ[ΚΛΗΣΗ]+1
    ΑΝ Θ>ΚΛΗΣΗ ΤΟΤΕ
      ΓΙΑ Ι ΑΠΟ Θ ΜΕΧΡΙ ΚΛΗΣΗ-1 ΜΕ ΒΗΜΑ -1
        ΤΕΜΠΤ <-- Α[Ι]
        Α[Ι] <-- Α[Ι-1]
        Α[Ι-1] <-- ΤΕΜΠΤ
        ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΣΑΝΣΕΡ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ'
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    ΑΛΛΙΩΣ
      ΓΙΑ Ι ΑΠΟ Θ ΜΕΧΡΙ ΚΛΗΣΗ-1
        ΤΕΜΠΤ <-- Α[Ι]
        Α[Ι] <-- Α[Ι+1]
        Α[Ι+1] <-- ΤΕΜΠΤ
        ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΣΑΝΣΕΡ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ'
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΟΡΟΦΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ'

    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡΟ
      ΑΝ ΟΧΙ(ΠΡΟ<>ΚΛΗΣΗ) ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ 'ΑΔΥΝΑΤΟ'
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΠΡΟ<>ΚΛΗΣΗ
    ΑΝ ΚΛΗΣΗ>ΠΡΟ ΤΟΤΕ
      ΓΙΑ Ι ΑΠΟ ΚΛΗΣΗ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟ+1 ΜΕ ΒΗΜΑ -1
        ΤΕΜΠΤ <-- Α[Ι]
        Α[Ι] <-- Α[Ι-1]
        Α[Ι-1] <-- ΤΕΜΠΤ
        ΓΡΑΨΕ 'ΟΡΟΦΟΣ=',Ι
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΓΙΑ Ι ΑΠΟ ΚΛΗΣΗ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟ-1
        ΤΕΜΠΤ <-- Α[Ι]
        ΓΡΑΨΕ 'ΟΡΟΦΟΣ=',Ι

        Α[Ι] <-- Α[Ι+1]
        Α[Ι+1] <-- ΤΕΜΠΤ
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΓΡΑΨΕ 'ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΑΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΝΑΙ ή ΟΧΙ?'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΑΠ='ΟΧΙ'
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΓΡΑΨΕ 'Ο',Ι,'-ΟΣ ΟΡΟΦΟΣ ΚΛΗΘΗΚΕ',Σ[Ι],'ΦΟΡΕΣ'
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ   

DmitrijPyc

Θεμα 4ο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΘΜΕΑ_40
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[8],ΤΕΜΠΤ1
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΣΚΟΡ[8,8],Ι,Κ,ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[8],ΣΥΜ1,ΣΥΜ2,Ξ,ΤΕΜΠΤ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΦΛΑΓ
ΑΡΧΗ
  !Α ΕΡΩΗΤΗΜΑ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
    ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ',Ι,'-ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ'
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι]
    ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] <-- 0
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  !Β ΕΡΩΤΗΜΑ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8

    ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8

      ΑΝ Ι<>Κ ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΑ ΓΚΟΛ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ Η',Ι,'-Η ΟΜΑΔΑ ΟΤΑΝ ΕΠΕΞΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΤΗΣ',Κ,'-ΗΣ ΟΜΑΔΑΣ'
        ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΚΟΡ[Ι,Κ]
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΣΚΟΡ[Ι,Κ] <-- 0
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  !Γ ΕΡΩΤΗΜΑ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
    ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
      ΑΝ Ι<>Κ ΤΟΤΕ
        ΑΝ ΣΚΟΡ[Ι,Κ]>ΣΚΟΡ[Κ,Ι] ΤΟΤΕ
          ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] <-- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι]+3
        ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΚΟΡ[Ι,Κ]=ΣΚΟΡ[Κ,Ι] ΤΟΤΕ
          ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] <-- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι]+1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  !Δ ΕΡΩΤΗΜΑ

  ΦΛΑΓ <-- ΨΕΥΔΗΣ
  Ι <-- 2
  ΟΣΟ Ι<=8 ΚΑΙ ΦΛΑΓ=ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΦΛΑΓ <-- ΑΛΗΘΗΣ

    ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ]>ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ-1] ΤΟΤΕ
        ΦΛΑΓ <-- ΨΕΥΔΗΣ
        ΤΕΜΠΤ <-- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ]
        ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ] <-- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ-1]
        ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ-1] <-- ΤΕΜΠΤ

        ΤΕΜΠΤ1 <-- ΟΝ[Κ]
        ΟΝ[Κ] <-- ΟΝ[Κ-1]
        ΟΝ[Κ-1] <-- ΤΕΜΠΤ1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ]=ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Κ-1] ΤΟΤΕ
        ΣΥΜ1 <-- 0
        ΣΥΜ2 <-- 0
        ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
          ΑΝ Κ<>Ξ ΤΟΤΕ
            ΣΥΜ1 <-- ΣΥΜ1+ΣΚΟΡ[Κ,Ξ]-ΣΚΟΡ[Ξ,Κ]
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          ΑΝ Κ-1<>Ξ ΤΟΤΕ
            ΣΥΜ2 <-- ΣΥΜ2+ΣΚΟΡ[Κ-1,Ξ]-ΣΚΟΡ[Ξ,Κ-1]
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΑΝ ΣΥΜ1>ΣΥΜ2 ΤΟΤΕ
          ΦΛΑΓ <-- ΨΕΥΔΗΣ
          ΤΕΜΠΤ1 <-- ΟΝ[Κ]
          ΟΝ[Κ] <-- ΟΝ[Κ-1]
          ΟΝ[Κ-1] <-- ΤΕΜΠΤ1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    Ι <-- Ι+1
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
    ΓΡΑΨΕ Ι,'-Η ΟΜΑΔΑ ΕΙΝΑΙ=',ΟΝ[Ι],'ΜΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ=',ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ