Λάθη που εντοπίζονται στα γραπτά, στο θέμα 4

Ξεκίνησε από Sergio, 01 Ιουν 2006, 09:28:12 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Συνάδελφοι βαθμολογητές,

καταγράψτε ΤΩΡΑ και δημοσιεύστε σε αυτό το θέμα τα λάθη που βλέπετε στα γραπτά των μαθητών.

Είναι η κρίσιμη περίοδος και πρέπει να εκμεταλευτούμε την ευκαιρία που μας δίνεται να εντοπίσουμε τα σημεία που αποκαλύπτει η φετινή εξεταστική διαδικασία ώστε να μάθουμε ΤΙ πρέπει να κάνουμε καλύτερα από τη νέα σχολική χρονιά.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

solaris

Τα λάθη που καταγράφονται είναι από εμάς τους διδάσκοντες!

Δεν είναι δυνατόν μισό χρόνο να προσπαθείς να εξηγήσεις τη διαφορά της αναζήτησης πρώτης θέσεως από εκείνη όλων των θέσεων, και όταν έρχεται η κρίσιμη στιγμή να θεωρείς σωστές αμφότερες τις λύσεις!

Και ύστερα μιλάτε για μή προαγωγή της παπαγαλίας!!!
Η αναζήτηση πρώτης θέσης, όμως, από ότι φαίνεται, για πολλούς από εσας έχει βάση μόνο αν ζητηθεί ως αυτούσιος αλγόριθμος στη θεωρία... Σε άσκηση δεν παίζει ρόλο τι θα κάνεις.. Το ίδιο αποτέλεσμα θα έχει και η ΓΙΑ.   :-\

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στο Θέμα 3, σε ότι αφορά τις μη αποδεκτές τιμές της χωρητικότητας (π.χ. αρνητικές) αλλά στο θέμα αυτό έχω ήδη καταλάβει ότι είμαι ο μοναδικός που ενίσταται.... Μαζί με 2 φροντιστήρια (Ορίζοντες και Σύγχρονο - που υλοποιούν εγκυρότητα - αν και "δεν το ζητάει η άσκηση").   ???

bagelis

Αν ήθελε πραγματικά να χρησιμοποιηθεί ΟΣΟ ας είχε η εκφώνηση μία διατύπωση του τύπου "με την εύρεση της πόλης να μην συνεχίζεται η αναζήτηση" ή κάτι τέτοιο. Αν κάποιος που φτιάχνει ένα θέμα θέλει να εξετάσει κάτι συγκεκριμένο, υπάρχουν τρόποι να το ζητήσει. Αν δεν το ζητάει ρητά και κατηγορηματικά γιατί η αποιαδήποτε λύση να θεωρείται ότι περιέχει λάθη;

EleniK

Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Vangelis

Βρε κόλλημα με την ΟΣΟ και τη ΓΙΑ Με αυτα που διαβάζω στο στέκι έχω αρίζεινα οιστεύω ότι καλά έκανε αυτός που είπε το μάθημα επιλογής στο Λύκειο να μην είναι γραπτά εξετάζόμενο.  Φαντάζεστε τι θα ζήταγε ο solaris απο τα παιδιά!!!.
Τέλος πάντων στο θέμα αυτό γράφουμε τα λαθη που παρατηρουμε και όχι γενικά θέματα (παρόλο που και εγώ παρατράπηκα).
Να πω και εγώ ότι υπάρχουν συνάδελφοι που στον αλγόριθμο που υπολογίζει το άθροισμα ενός πίνακα κατα στήλες μπερδέυονται όταν ο μαθητής κάνει διάσχιση του πίνακα κατα γραμμές (αλλά υπολογίζει σωστά βέβαια το άθροισμα κατα στήλες).
Πάντως το άθροισμα κατα στήλες αποδείχθηκε αρκετά δύσκολο παρόλο που πιστεύω ότι είχε διδαχθεί σε όλα τα σχολεία.  Αρκετοί μαθητές  προσθεταν όλα τα στοιχεία του πίνακα ή έκαναν άθροισμα ανα γραμμές.

solaris

Τη φαντασία σου κράτα την για τον εαυτό σου συνάδελφε Vangelis.

Και για να διορθώσω κάτι σε αυτά που λες...

Δεν υπήρχε στο τέταρτο θέμα "άθροισμα κατά στήλες" αλλά άθροισμα κατά ημέρες!

Αν ένας μαθητής έκανε, αντί για πίνακα 20x31, έναν πίνακα 31x20 (πράγμα διόλου λανθασμένο ή ασυνήθιστο) όπως καταλαβαίνεις καταρρίπτει το "άθροισμα κατα στηλές" σου και το μετατρέπει σε "άθροισμα κατά γραμμές"!

Για σκέψου το!

Συναδελφικά

P.Tsiotakis

 ???

Ψυχραιμία....


solaris,  πως θα γράψω ελληνικά στο suse 9.3; Μόνο στο open office κάποιες γραμματοσειρές (χωρίς τόνους), αλλά στα άλλα προγράμματα;

ΥΓ: το ξέρω οτι είναι άσχετο

founes

Agaphtoi synadelfoi,

Auto pou exw na parathrhsw genika me ta 8emata eite 8ewrias eite askhsewn
einai oti den eixan kalh diaba8mish stis monades. Polla erwthmata epianan 8-12
monades me apotelesma ka8e la8os na rixnei tous ma8htes 2 monades stis 20.

Vangelis

Σολαρις δεν βλέπω να έχω φαντασία
Εγώ λέω για λάθη συναδέλφων που παρατήρησα εσύ κάνεις μάθημα σε μένα.  Στα συγκεκριμένα γραπτά η κατάσταση ήταν όπως την περιγράφω ήθελε άθροισμα κατά στήλες και ο μαθητής το έκανε αλλά διασχίζοντας τον πίνακα κατα γραμμές. Ο καθηγητής δεν το κατάλαβε και το σημείωσε λάθος, που βλέπεις την φαντασία;    Το θεωρείς τόσο απιθανο δηλαδή ;
Τι θα έλεγες για τον άλλο που στο πρώτο θέμα 1Δ  στην ερώτηση πολλαπλής αντιστοίχισης ο μαθητής έγραψε τις απαντήσεις αλλα έκανε το "λάθος" και δεν τις έβαλε με τη σειρά 1-γ, 2 -α κ.λπ αλλά μπερδεμένα.  Αποτέλεσμα πήρε μόνο 1 μονάδα (μια έτυχε να είναι στη θέση της).   Όταν είπα στον καθηγητή να το ξανακοιτάξει η απάντησή του ήταν "Εγώ φταίω!!!!!"

Για το θέμα που αναφέρεις για  τη μορφή του πίνακα  η δική μου προτροπή προς τους μαθητές μου είναι να σχεδιάζουν στο "καλό" τη μορφή των πινάκων που χρησιμοποιούν έτσι αποφεύγουν κακοτοπιές του τύπου 20Χ31 ή 31Χ20.