ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΤΟΙΒΑ ΟΥΡΑ - ΑΠΟΡΙΑ

Ξεκίνησε από Δημήτρης Χατζόπουλος, 16 Δεκ 2024, 09:51:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Δημήτρης Χατζόπουλος

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους!
Θα ήθελα παρακάτω να θέσω το εξής ερώτημα:

Στο βιβλίο "ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ  - Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό", στη σελίδα 14 γράφει:
" Κατά την απώθηση ενός στοιχείου από τη στοίβα (εξαγωγή στοιχείου από τον πίνακα) μειώνεται η τιμή της μεταβλητής top κατά ένα, δηλ. top<-top-1. Στην απώθηση δε διαγράφεται το στοιχείο, στην πραγματικότητα δε γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα. Απλώς ο δείκτης κορυφή δείχνει στην προηγούμενη θέση ".
Επίσης στη σελίδα 24 γράφει:
"Κατά την εξαγωγή ενός στοιχείου, αυξάνεται ο δείκτης front κατά ένα (δείχνει στην επόμενη θέση του πίνακα) χωρίς στην πραγματικότητα να γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του πίνακα (χωρίς να διαγράφεται κάποιο στοιχείο)."
Ωστόσο αμέσως μετά, στις σελίδες 15 και 25, λύνει τις θεωρητικές ασκήσεις, αφαιρώντας το στοιχείο. Το ίδιο συμβαίνει και στις ενδεικτικές λύσεις, σελίδα 10.
Στα θέματα του 2020, το θέμα Α3, παρουσιάζεται με τα στοιχεία να μην έχουν διαγραφεί κατά τις απωθήσεις - εξαγωγές που έχουν προηγηθεί. Επίσης σε βοηθήματα, προτείνεται κατά τη λύση τέτοιων ασκήσεων, να μην αφαιρείται το στοιχείο, αλλά απλά να αλλάζουμε την τιμή του δείκτη κατά την εξαγωγή ή κατά την απώθηση.
(Εγώ έδειξα τις ασκήσεις αυτές στους μαθητές και με τους 2 τρόπους.)
Ποιος είναι ο τρόπος που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές, κατά την επίλυση μιας τέτοιας άσκησης, ώστε να μη χάσουν μονάδες; Τη στιγμή που στο βιβλίο παρουσιάζονται διαγραμμένα, αυτό εγείρει ερωτήματα σε μαθητές αλλά και σε συναδέλφους και αυτό έφερε ανάλογη συζήτηση αποριών στο μάθημα (εύλογη θεωρώ).
Θα ήθελα λοιπόν τη γνώμη των συναδέλφων, ειδικά όσους έχουν διορθώσει θέματα 2020, 2024 (και 2016) όπου υπήρχαν ανάλογα ερωτήματα, ώστε να έχουμε κάποια γραμμή κατά κάποιον τρόπο για το πώς θα πρέπει να διδάξουμε τις ασκήσεις αυτές  στους μαθητές.

 
(Και στα προγράμματα υπάρχει μια παρόμοια ασυμφωνία, καθώς στις ενδεικτικές λύσεις, πάνε και βάζουν τιμή στο στοιχείο που φεύγει από τη δομη χωρίς να το ζητάει η εκφώνηση πχ σελ 16 γραμμη 40 :  επιβατες[αρχ] <- "***".
Νομίζω όμως εδώ ότι αν δεν το ζητάει η εκφώνηση με σαφήνεια, δεν τίθεται θέμα, αλλά πρόκειται για εσφαλμένη πρόταση λύσης των ενδεικτικών λύσεων...
Κανονικά, καλό θα ήταν να συζητηθεί και αυτό σε κάποια φάση, αλλα θα προτιμούσα εδω να αποσαφηνίσουμε το θέμα που ανέφερα με τις θεωρητικές ασκήσεις.)

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους 

Δημήτρη νομίζω στο σχολικο βιλιο υπάρχει η αντίφαση που λες ξεκάθαρα, αναφέρει πως δεν διαγράφονται, στην στοίβα το διαγραφεί τελείως από παντού, στην ουρά σελ 24 τραβάει ένα χ ενώ δίπλα σελ 25 το διαγραφεί τελείως...επίσης σε κάποια παραδείγματα και πανελληνίων πιο παλιά και του σχολικού, δεν αναφέρει το μέγεθος της στοίβας ή της ουράς, το οποίο στα πλαίσια του μαθήματος θεωρώ θα πρέπει να αναφέρετε...πανελλήνιες 2020 υπήρχε στοίβα και ουρά δίχως να έχουν διαγραφεί τα στοιχεία...
Η ταπεινή μου γνώμη είναι οως εκ των πραγμάτων όλοι οι τρόποι θα πρέπει να είναι σωστοί, είτε το βγάλεις, είτε το διατηρήσεις, είτε βάλεις ένα χ σε αυτό που διαγράφεις

petrosp13

Νομίζω ότι η απάντηση που δεν έχει διαγράψει την τιμή και έχει μετακινήσει απλά τον δείκτη δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, είναι 100% σωστή γιατί αυτό γίνεται και στην πραγματικότητα
Δεν υπάρχει δυνατότητα διαγραφής δεδομένων από την μνήμη
Η λύση που διαγράφει την τιμή επιδέχεται αμφισβήτησης, αλλά εγώ προσωπικά δεν θα έκοβα μονάδες, αφού εξετάζουμε τον τρόπο λειτουργίας στοίβας-ουράς και την υλοποιεί σωστά
Απλά θα έγραφα μια παρατήρηση από δίπλα να το αποφεύγει...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

#3
Πέτρο πολύ σωστά το λες, απλά επειδή καλώς ή κακώς τα παιδιά το σχολικό έχουν σαν θεωρία , ασκήσεις , κτλ ( 10000 φορές το χουμε πει δυστυχώς  , υπάρχουν πολλές γκρίζες ζώνες) , μάλλον και αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτησης...
Πάντως νομίζω  πως έντεχνα το αποφεύγουν, θέλω να πω πέρυσι πχ ζήτησαν απλά τις τιμές των δεικτών στην τελική μορφή τους, δίχως να ζητήσουν να σχεδιαστεί

Φέτος θα βάλω στο διαγώνισμα μια ωραία θεωρητική που ανεβάσαμε πέρυσι με των Νίκο τον Καλύβα, που είναι ας πούμε μια στοίβα και μια ουρά,  η ουρά έχει 1 στοιχείο,  το κάνουμε εξαγωγή και αμέσως ώθηση στην στοίβα, άρα αδειάζει η ουρά και, εγώ αυτό που έχω στο νου μου είναι να πάνε οι δείκτες στο 0 ( συμφωνα ξανά με το σχολικο)...αλλά και απλά να κάνουν το εμπρός +1  ,  τυπικά εμπρός > πίσω πάλι άδεια είναι ( γενικά μιλώντας), τώρα τι να πω, είναι μπέρδεμα