Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2003-2004

2004 - Θέμα 3

(1/4) > >>

Sergio:
Ας βάλουμε όλα τα σχόλια/ερωτήσεις/παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα 3 των εξετάσεων ενιαίων λυκείων το 2004, σε αυτό το χώρο

mbathas:
Συνάδελφοι
Νομίζω ότι ο πιο προφανής και 'κομψός΄ αλγόριθμος για το θέμα είναι με χρήση εμφωλευμένων δομών επιλογών. Παραθέτω και μια άλλη λύση που υλοποίησε μαθήτριά μου και που κατά τη γνώμη μου είναι σωστή περιμένοντας τυχόν σχόλια σας.

Αλγόριθμος Θέμα_3
Διάβασε βάρος, προορισμός
Αν βάρος<=500 ΚΑΙ προορισμός='Εσ' τότε
    Χρέωση<-- ......
Αλλιώς_αν Βάρος<=500 ΚΑΙ προορισμός='Εξ' τότε
    Χρέση<--.......
Αλλιώς_αν Βάρος<=1000 ΚΑΙ προορισμός='Εσ' τότε
    Χρέση<--.......
Αλλιώς_αν Βάρος<=1000 ΚΑΙ προορισμός='Εξ' τότε
    Χρέση<--.......
Αλλιώς
    Αν προορισμός='Εσ' τότε
        Χρέωση<--.....
    αλλιώς
         Χρέωση<--.....
     Τέλος_αν
Τέλος_αν
Εμφάνισε Χρέωση
Τελος Θέμα_3

Συγχωρέστε τις τελίτσες δεν θυμάμαι τις χρεώσεις απ'έξω.
Όσο για την απουσία ελέγχου έγκυρης καταχώρησης νομίζω ότι η παρατήρηση αυτό ακριβώς υποδυκνύει.

P.Tsiotakis:
Αγαπητοί φίλοι,

Πιο εύκολο θέμα δεν υπάρχει πια από το θέμα 3


Έλεγχος έγκυρης καταχώρησης δεν χρειάζεται αφού θεωρούμε οτι τα δεδομένα εισάγονται σωστά!! Δεν θέλω να πιστέψω οτι αν δεν υπάρχει έλεγχος δεν δίνονται όλα τα μόρια!!

Ο προηγούμενος αλγόριθμος μου φαίνεται σωστός... Παρ'όλα αυτά πιστεύω οτι η συγκεκριμένη μαθήτρια δυσκόλεψε μόνης της τα πράγματα... Το αποτέλεσμα μετράει

Με εκτίμηση,

xaidi:
πιστεύω ότι ειλικρινά το θέμα αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί πανεύκολο.
διάβασα πριν ότι αν δεν έχει γίνει έλεγχος εγκυρότητας τιμών εισόδου κάποιοι μπορούν να κόψουν μονάδες.
εμείς με τους μαθητές μοθ κάναμε πάντα έλεγχο τιμών (είτε το ζητούσε είτε όχι με παρατήρηση), εκτός αν ανέφερε κάπου στην εκφώνηση ότι δεν πρέπει να γίνει όπως και στο συγκεκριμένπ θέμα.
θεωρώ ότι το θέμα ξεκαθάρισε ότι δεν χρειάζεται να γίνει κατι τέτοιο καθαρά. (και ήταν και μια από τις ερωτήσεις των μαθητών ..."το θέμα έλεγε πως δεν χρειάζεται, έτσι δεν είναι;").
τέλος η λύση που έδωσε  φίλος mbathas πιστέυω ότι δεν είναι λάθος αλλα υπάρχει και μια καλύτερη (αν μοθ επιτρεπετε), με σωστότερουσ ελέγχους.
Αλγόριθμος Θέμα_3
Γράψε "δώσε το βάρος της επιστολής"
Διάβασε βάρος
Γράψε "δώσε τον προορισμό της επιστολής"
Διάβασε προορισμός
Αν προορισμός='Εσ' τότε
    Αν Βάρος <=500 τότε
    Χρέωση<-- ......
    Αλλιώς_αν Βάρος<=1000 τότε
    Χρέση<--.......
    Αλλιώς
    Χρέση<--.......
    Τέλος_αν
Αλλιώς
   Αν Βάρος <=500 τότε
    Χρέωση<-- ......
    Αλλιώς_αν Βάρος<=1000 τότε
    Χρέση<--.......
    Αλλιώς
    Χρέση<--.......
    Τέλος_αν
Τέλος_αν
Εμφάνισε Χρέωση
Τελος Θέμα_3


mbathas:
Αγαπητέ Παναγιώτη,
πραγματικά το να κοπούν μόρια από την απουσία ελέγχου, τη στιγμή που άλλες χρονιές όταν ζητούσαν έλεγχο το ζητούσαν στην εκφώνηση με μεγάλη σαφήνεια, μου φαντάζει "τρελλό" και δε νομίζω να γίνει.
Όσο για το βαθμό δυσκολίας του 3ου θέματος πιστέυω ότι είναι ακριβώς στο επίπεδο που θα'πρεπε να είναι.Εξετάζει την ικανότητα του μαθητή να υλοποιήσει ένα αλγόριθμο με δομή επιλογής ελέγχοντας δύο κριτήρια.Το βρίσκω ΟΚ.
Μπορεί στα δικά μας μάτια να φαντάζει "παιχνίδι" αν θέλεις, όμως απευθύνεται στα μάτια των παιδιών που στην πλειοψηφία τους έχουν μόνο κάποιους μήνες εξοικείωσης με τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Εξάλλου οι φετινοί "programmers" θα ξεχωρίσουν στο 4ο θέμα πιστεύω!

Με εκτίμηση    

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση