Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2003-2004

2004 - Θέμα 2

(1/4) > >>

Sergio:
Ας βάλουμε όλα τα σχόλια/ερωτήσεις/παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα 2 των εξετάσεων ενιαίων λυκείων το 2004, σε αυτό το χώρο

Sergio:

--- Παράθεση ---Μια και δεν έχω εμπειρία από τη διόρθωση γραπτών
θέλω να ρωτήσω κάτι για το Θέμα2

Αν κάποιος μαθητής
γράψει τα αποτελέσματα των τιμών των μεταβλητών
και είναι λάθος γιατί στην πρώτη επανάληψη
βρίσκει μια λάθος τιμή

τότε πόσες μονάδες θα πάρει ο μαθητής ??

παραπέμπει όμως με σημείωση  
στον πίνακα τιμών, όπου έχει την διαδικασία της εύρεσης των τιμών σωστή .......
Αν γνωρίζει κάποιος ας μας δώσει τα "φώτα" του...

Φιλικά
Τάνια
--- Τέλος παράθεσης ---


Αγαπητή Τάνια,

απ' ότι θυμάμαι, οι περισυνές οδηγίες για τη βαθμολόγηση του θέματος 2 ήταν να δωθούν οι μονάδες ανάλογα με τον αριθμό των σωστών τιμών που δίνει ο μαθητής.  

Βέβαια, πέρισυ στο θέμα 2 η απάντηση (στην ερώτηση ...τι θα τυπώσει ο αλγόριθμος...) ήταν 13 τιμές επομένως υπήρχε κάποια δυσκολία στο πώς θα μοιραστούν οι 20 μονάδες στα 13.  Και η βαθμολόγηση έγινε αναλογικά κατά την κρίση του βαθμολογητή (συνήθως τα ... κλάσματα πήγαιναν υπέρ του μαθητή).

Φέτος, απ'ότι φαίνεται, η επιτροπή ακολουθώντας (εκτιμώ) το ίδιο σκεπτικό φρόντισε να μην ... υπάρχουν κλάσματα.  Γι' αυτό το σκοπό έβαλε θέμα 2 που ... περιμένει 18 τιμές (θέμα 2.α) για 18 μονάδες και άλλη μία τιμή (θέμα 2.β) για 2 μονάδες.  Αυτή η ... προνοητικότητα των θεμάτων σίγουρα θα βοηθήσει πολύ τη βαθμολόγηση.  

Νομίζω, όμως, ότι ταυτόχρονα, θα ... επιτρέψει να γίνουν ...αδικίες.  
Όπως λές, Τάνια, αν ο μαθητής κάνει ένα απλό αριθμητικό λάθος στην αρχή, αυτό ενδέχεται να ... κληροδοτείται και να επηρεάζει (να δίνει λάθος) και στα επόμενα βήματα ακόμα και αν ο μαθητή τα κάνει σωστά.  Όμως, δε βλέπω τρόπο να αποφευχθεί αυτό το πρόβλημα με τη μορφή που έχει μέχρι σήμερα το θέμα 2.  Ο διορθωτής δεν έχει τρόπο να ελέγξει και να καταλάβει ότι ο μαθητής τα έκανε όλα σωστά μετά ... το πρώτο λάθος, αφού το μόνο που έχει μπροστά του είναι οι τιμές που ο μαθητής λέει ότι ... θα τυπωθούν.

Εν τούτοις πιστεύω, ότι εάν ο μαθητής έχει προνοήσει να βάλει τον πίνακα τιμών στο καθαρό (εγώ το προτείνω σε όλους μου τους μαθητές) τότε ο βαθμολογητής μπορεί να ... παρακολουθήσει την εκτέλεση του αλγόριθμου... μέσα από τον πίνακα τιμών και να αποδώσει στο μαθητή τις ... σωστές μονάδες.  Βέβαια, για να ... δικαιούται να το κάνει αυτό θα πρέπει οι οδηγίες που θα έρθουν από το υπουργείο να το επιτρέπουν με 'ρήτρα' της μορφής '...κάθε λύση σωστά τεκμηριωμένη...'.  Εάν όμως καθορίζουν απόδοση μονάδων κατ'αναλογία σωστών τιμών (που το φοβάμαι) τότε οφείλουμε να το κάνουμε ανεξάρτητα από τον πίνακα τιμών.

tanius76:
Αγαπητέ Sergio
σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου, αν και λίγο απογοητευτική...

Απλά στεναχωριέμαι, γιατί έχω έναν καταπληκτικό μαθητή που έκανε ακόμη και το υποερώτημα ε του Θ4.
Εχασε μονάδες 2-3 μόνο στο υποερώτημα δ

Και το βασικότερο του λάθος είναι στο Θέμα 2 , που κινδυνεύει να χάσει 4 ολόκληρες μονάδες από μια λάθος τιμή που έδωσε στην 1η επανάληψη.

Και ένας μαθητής του 20, θα πάρει 16
αν είναι δυνατόν!!!
Τελοσπάντων
Θεωρώ τελικά ότι στις εξετάσεις παίζουν πάρα πολλοί παράγοντεςς ρόλο .....
Φιλικά
Τάνια


Vangelis Kalafatis:
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Οι οδηγίες του Υπουργείου αναφέρουν ότι ένα λάθος που ¨κληρονομείται" δεν υπολογίζεται πάνω απο μια φορά.  Βέβαια όπως αναφέρει ο συνάδελφος Sergio αν ο μαθητης δεν γράψει το πως έφτασε στον υπολογισμό της τιμής και αρκεστεί στο να αναφέρει μόνο τις τιμές των μεταβλητών τότε είναι σίγουρο ότι θα μετρήσουν όλες οι λάθος τιμές.
Με πιθανότητα >95% Τόνια αυτό θα συμβεί και στο μαθητή σου.
Απο προσωπική εμπειρία στους φυσικώς αδύνατους μαθητές σας αναφέρω ότι ένας μαθητής μας έγραψε (και μας είπε) σωστά την δεύτερη  και τη τρίτη σειρά των αριθμών καθώς και το D, χωρίς να αναφέρει την πρώτη !!!!.
Όταν του υποδείξαμε άν θέλει να συμπλήρώσει κάτι στην άσκηση την ξανακοίταξε και είπε ότι είναι εντάξη.  Όταν έφυγε κοιτάξαμε τα χαρτία του και πάνω στα θέματα είχε συμπληρώσει (μάλον σωστά - γιατι ήταν μισοσβησμένα) και την πρώτη σειρά των τιμών.
Τελικά αποφασίσαμε και του κόψαμε σχεδόν όλη την πρώτη σειρά το σκετπικό ήταν ότι οι απροσεξίες πληρώνονται και το λάθος τους αυτό δεν είχε επίδραση στις επόμενες τιμές.

Βαγγέλης.

pfan:
Το θέμα 2ο είναι ένα θέμα που δεν καταλαβαίνω γιατί το βάζουν κάθε χρονιά με τόσα πολλά μόρια; Πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο ελέγχουν τον βαθμό της κατανόησης του μαθητή πάνω στις αλγοριθμικές δομές; Ναι ως ένα βαθμό αυτό γίνεται αλλά το να δίνεις 20 μόρια και κάποιος να τα χάσει από αριθμητικό λάθος δεν ξέρω πως πρέπει να το χαρακτηρίσω. Δηλαδή βλέπουμε αν το παιδί ξέρει αριθμητικές πράξεις; Μήπως πρέπει κάποια επιτροπή κάποτε να σκεφτεί να ελαττώσει τις μονάδες πάνω σε τέτοια θέματα και να σκεφτεί με περισσότερη φαντασία; Επίσης λέτε να βάζουν τον πίνακα τιμών στο καθαρό, όπως και εγώ το τονίζω και τα παιδιά με βρίζουν που επιμένω τόσο πολύ. Με βρίζουν γιατί ψάχνουν μέσα στο βιβλίο να βρουν τον πίνακα τιμών ή κάποια παρόμοια άσκηση αλλά δεν την βλέπουν πουθενά.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση