Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2019-2020

Θέμα Δ

<< < (17/17)

alkisg:
Ο βασικότερος λόγος είναι η αναγνωσιμότητα του κώδικα. Δηλαδή ο ίδιος λόγος που υιοθετήθηκε ο δομημένος προγραμματισμός και μειώθηκε η χρήση της GOTO.
Σε μια ΓΙΑ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10, περιμένουμε η επανάληψη να γίνει 10 φορές, και έτσι διαβάζουμε τον κώδικα ευκολότερα.
Αν εντός της επανάληψης δούμε μεταβολή του μετρητή π.χ. Ι <- 3*Ι-2, τότε θα πάθουμε ένα σοκ και θα ψάχνουμε να καταλάβουμε τι παίζει, δεν ανταποκρίνεται στις γνωστές μας χρήσεις της ΓΙΑ.
Η break από την άλλη, που βγαίνει από μια ΓΙΑ, δεν δυσχεραίνει την ανάγνωση (κι ας αντιστοιχεί σε μη δομημένο διάγραμμα). Δεν είναι όμως ισοδύναμη σε αναγνωσιμότητα με την Ι <- 11.

Σάκης Δημόπουλος:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Πανελλήνιες 2020 Λύση Θέματος Δ: https://www.youtube.com/watch?v=xc0x-bMtpFE

George Eco:

--- Παράθεση από: evry στις 01 Ιουλ 2020, 10:06:34 πμ ---Προφανώς πρέπει να δώσουμε κάποια επιστημονική εξήγηση και όχι να αναφερόμαστε σε εγκυκλίους του υπουργείου παιδείας, για να πείσουμε τον μαθητή ότι αυτό που διδάσκεται είναι επιστήμη.

--- Τέλος παράθεσης ---

Δίνουν τα παιδιά Πανελλήνιες το 2018.
Πέφτει το αδόμητο διάγραμμα ροής.
Θυμίζω τι ζητούσε:
"Να κωδικοποιήσετε σε ΓΛΩΣΣΑ αντίστοιχο τμήμα προγράμματος που να εκτελεί ακριβώς την ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων)."
Επιστημονικά τεκμηριωμένες απαντήσεις είναι αποδεκτές στις Πανελλήνιες.

Στο σενάριο να απαντά ένα παιδί πως:
"Σε ΓΛΩΣΣΑ είναι αδύνατο να δομήσεις πρόγραμμα που να εκτελεί ακριβώς την ίδια ακολουθία εντολών (βημάτων), επειδή είναι αδόμητο το διάγραμμα ροής και δεν υποστηρίζεται η GOTO από τη ΓΛΩΣΣΑ"
επιτροπές μπορεί να του κόψουν 100%, ενώ το παιδί έχει 100% δίκιο.
Δε το βγάζω από το κεφάλι μου αυτό, αλλά και δε κατηγορώ κανέναν γι' αυτό.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8330.msg91172#msg91172

Με την επιφύλλαξη ο συνάδελφος να μη κατάλαβε τι ρώτησα, συντακτικά αυτό που έγραψα δεν ήταν και τόσο καλό, παραθέτω αυτό, ως παράδειγμα, που τίθεται στο τραπέζι η πιθανότητα να κόψεις 100% σε σωστή επιστημονικά απάντηση, σε άστοχο θέμα Πανελληνίων. Και δε φταίει η Επιτροπή, ιδιαίτερα αν έχει ρητές οδηγίες λάθος απάντησης ως σωστές. Αν έχεις μία σωστή ενδεικτική λύση, έχεις λύση στα χέρια σου. Αν ο μαθητής πει πως δε λύνεται του κόβεις 100% κι ας έχει δίκιο. Δε μου αρέσει. Σε κανένα δεν αρέσει. Είναι σκληρή δουλειά η διόρθωση θεμάτων Πανελληνίων βάσει οδηγιών.

Το μάθημα χρειάζεται ριζική αλλαγή. Python3 που λέει το ΙΤΕ ας πούμε στη διημερίδα! Κι εγώ μαζί τους. Είναι και πολύ διαδεδομένη, και πολύ καλή για να διδάξεις σε Λύκειο, κοντά στη φυσική γλώσσα (όπως είναι η ΓΛΩΣΣΑ) δίχως όμως να γίνεται όμοια, καλώς ορισμένη και διατυπωμένη, αν το Υπουργείο βγάλει σωστά βιβλία, θα δούμε άσπρη μέρα!  ;)
Η ΓΛΩΣΣΑ δεν είναι χρήσιμο εργαλέιο στη μορφή που είναι, στο να άγει την επιστημονικότητα του μαθήματος, πώς να το κάνουμε;
Είναι τροχοπέδη.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση