Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2003-2004

2004 - Θέμα 4

(1/7) > >>

Sergio:
Ακούω ότι κάποιοι μαθητές αντί να χρησιμοποιήσουν τη λέξη Αντιμετάθεσε (που χρησιμοποιεί και το βιβλίο στην ψευδογλώσσα) κάναν την αντιμετάθεση χρησιμοποιώντας τις τρείς εκχωρήσεις:
[glossa]
πρόχειρο <-- ΜΟ[j]
ΜΟ[j] <-- MO[j-1]
MO[j-1] <-- Πρόχειρο
[/glossa]
και όμοια για τον πίνακα με τα ονόματα.

Αυτό είναι ασφαλώς σωστό!

Εν τούτοις, κάποιοι χρησιμοποίησαν την ίδια μεταβλητή (πρόχειρο) ΚΑΙ για την αντιμετάθεση των ονομάτων παρά το γεγονός ότι οι δύο πίνακες περιέχουν δεδομένα διαφορετικού τύπου (ΜΟ:αριθμητικά και Όνομα:αλφαριθμητικά)
.
Πιστεύεται ότι πρέπει να θεωρηθεί λάθος;

Λευτέρης Μπότσαρης:
Η γνώμη μου είναι ότι η χρήση της ίδιας μεταβλητής ως πρόχειρο για τον μέσο όρο και για το όνομα δεν θα πρέπει να θεωρηθεί λάθος.
Φυσικά σε μια γλώσσα προγραμματισμού δεν μπορεί να γίνει αυτό. Όμως εδώ έχουμε αλγόριθμο ο οποίος σαφώς και δεν έχει την "αυστηρότητα" που έχει μια γλώσσα προγραμματισμού, ακόμη και η ΓΛΩΣΣΑ.
Εδώ το βιβλίο χρησιμοποιεί την εντολή αντιμετάθεσε που αν δεν κάνω λάθος δεν υπάρχει σε γλώσσα προγραμματισμού.
Περιμένω να δω και απόψεις άλλων συναδέλφων.

Laertis:
Φίλε Sergio,
πιστεύω ότι είναι λάθος η χρήση της μεταβλητής
"πρόχειρο" για διαφορετικού τύπου δεδομένα , αλλά δεν προτίθεμαι να "κόψω" μονάδες γιαυτό το λόγο. Είναι πταίσμα μπροστά στο "βουνό" (ως προς το μέγεθος και όχι ως προς τη δυσκολία) του 4ου θέματος.

Φίλε Λευτέρη,
η εντολή αντιμετάθεσε υπάρχει σαν εντολή σε γλώσσες προγραμματισμού( π.χ εντολή swap στην Basic εναλλάσει το περιεχόμενο δύο μεταβλητών), δεν είναι εφεύρημα του βιβλίου και των συγγραφεών οπότε μη την αδικείς τόσο πολύ.
 ;)
Καλή δύναμη σε όλους

Θωμάς Ποδηματάς:
Αγαπητέ φίλε Sergio. Στις λύσεις του 4ου θέματος των σημερινών εξετάσεων, από παραδρομή προφανώς, κατά την εύρεση του ΜΟ έχεις γράψει "ΜΟ <- Σύνολο / 12" Προφανώς εννοείς "ΜΟ <- Σύνολο / 3".
Επίσης είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή η αντιμετώπιση του 4δ με τη σύνθετη εντολή ελέγχου.
Εγώ το αντιμετώπισα ως ακολούθως : (Φανερά είναι το ίδιο με "σπασμένες" τις εντολές ελέγχου)
 ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν
   ΓΙΑ J ΑΠΟ  Ν ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
       ΑΝ ΜΟ[J-1] < ΜΟ[J] ΤΟΤΕ
          ΤΕΜΡ1 <- ΜΟ[J-1]
          ΜΟ[J-1] <- ΜΟ[J]
          ΜΟ[J] <- ΤΕΜΡ1
          ΤΕΜΡ2 <- ΟΝ[J-1]
          ΟΝ[J-1] <- ΟΝ[J]
          ΟΝ[J] <- ΤΕΜΡ2
       ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΜΟ[J-1] = ΜΟ[J] ΤΟΤΕ
         ΑΝ ΟΝ[J-1] > ΟΝ[J] ΤΟΤΕ
            ΤΕΜΡ2 <- ΟΝ[J-1]
            ΟΝ[J-1] <- ΟΝ[J]
            ΟΝ[J] <- ΤΕΜΡ2
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
       ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
(Δοκιμασμένο στο Διερμηνευτή. Δουλεύει μιά χαρά !!!) Τη στοίχιση του κώδικά μου, μου τη χαλάει η προεπισκόπηση. Δεν ξέρω τι φταίει. Με copy paste έγινε από τον Διερμηνευτή...
Έχω ακόμη να πω για το 4ε, ότι με τη λύση που προτείνεις, ο Η/Υ διατρέχει όλον τον πίνακα ΜΟ (500 θέσεων) χωρίς αυτό να είναι αναγκαίο. Μία άλλη αντιμετώπιση θα ήταν η ακόλουθη :
 ΜΑΧ <- ΜΟ[1]
 ΦΟΡΕΣ <- 1
 Ι <- 2
 ΟΣΟ Ι <= Ν ΚΑΙ ΜΑΧ = ΜΟ[Ι] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
   ΦΟΡΕΣ <- ΦΟΡΕΣ + 1
   Ι <- Ι + 1
 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 ΓΡΑΨΕ 'Πλήθος μαθητών με τον MAX ΜΟ : ',ΦΟΡΕΣ
Αυτό, γιατί μου φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο για το μαθητή να το γράψει όπως εσύ, το 4δ, οπότε προτείνω και εγώ μιά άλλη λύση.
Τέλος μία μαθήτριά μου - εξαιρετικό μυαλό - τα έγραψε σήμερα θαυμάσια, εκτός μία "σαχλαμάρας" : Στο 4δ έκανε τα πάντα σωστά, αλλά αντί να δουλεύει με τον πίνακα ΜΟ, έγραφε ΒΑΘ (από παραδρομή, γιατί έτσι είχε ονομάσει τον ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟ πίνακα βαθμών και επειδή το θέμα έλεγε "...βαθμών" μπερδεύτηκε). Θα της το "κόψουν" όλο ;;; Πόσα μόρια από τα 7 θα της δώσουν;;; Απευθύνομαι και σε συναδέλφους διορθωτές και παρακαλώ κάποιον να μου απαντήσει αν είναι δυνατόν.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Θωμάς Ποδηματάς
Μαθηματικός

Vangelis Kalafatis:
Συνάδελφοι

Φυσικά και η χρήση της ίδιας μεταβλητής για την αντιμετάθεση αριθμητικών και αλφαριθμητικών τιμών δεν πρέπει να θεωρηθεί λάθος αφού όπως ρητά αναφέρουν οι οδηγίες δεν εξετάζεται το συντακτικό του αλγορίθμου.
Οι πιο πολλοί φροντιστές μαθαίνουν στα παιδία την Αντιμετάθεσε εγώ επιμένω στην "κλασική" αλλαγή μεταβλητών !!! αλλά φυσικά και θα την θεωρήσω σωστή.

Σχετικά με την διπλή ταξινόμηση να έχετε υπόψιν σας ότι βγαίνει σχετικα΄εύκολα (και περίεργα αλλά αν θέλετε δοκιμάστε το) αν πρώτα ταξινομήσουμε όλα τα ονόματα και στη συνέχεια όλους τους ΜΟ!!!
Αν σκεφτούεμ και λίγο τον αποδοτικότερο αλγόριθμο θα καταλήξουμε σε έναν αρκετά πιο πολύπλοκο όπου θα πρέπει να ταξινομίσουμε τους πίνακες ώς προς το ΜΟ και στην συνέχεια να ταξινομούμε τις υπο -ομάδες του που έχουν τον ίδιο ΜΟ.  
Αυτά -- να δούμε αν του χρόνου θα έχουμε μάθημα εξεταζόμενο να συζητάμε!!!
Ακούσα ότι ο Αγγελής (Πάρεδρος πληροφορικής για το Γυμνάσιο - Λύκειο) πρότεινε να γίνουν οι ώρες 2 στηνΑ Λυκέιου  2 στην Β (μη εξεταζόμενο κ.λπ) και να καταργηθεί απο την Γ.  Άμα έχουμε τέτοιες προτάσεις απο συνάδελφους καταλαβαίνετε τι θα προτείνουν οι άλλες ειδικότητες.
Ευτυχώς η ΕΠΥ και η ΠΕΚΑΠ κυνηγάνε το θέμα και ας ελπίσουμε ότι κάτι θα καταφέρουν.

Vangelis



Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση