Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2015-2016

Θέμα Γ

<< < (8/8)

Λαμπράκης Μανώλης:

--- Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐ 2016, 08:17:20 πμ ---Συγγνώμη κιόλας αλλά τα παραπάνω που λες δεν είναι συνεπή. ή θα ισχύει κάτι για όλα τα παραδείγματα ή για κανένα
Όπως και να έχει δε λέμε κάτι διαφορετικό.
Όσον αφορά τα μαθηματικά επειδή τα ανέφερες ισχύει το εξής (αντιγράφω από τη φετινή εξεταστέα ύλη):
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις, μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων ή την απόδειξη άλλων προτάσεων

--- Τέλος παράθεσης ---

άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν έμμεσα ??? αυτό καταλαβαίνω εγώ .. δηλαδή κάποιος πρέπει να γνωρίζει την λογική γενικά ... πάντως να συμφωνήσω μάλλον το ίδιο λέμε όλοι από άλλη οπτική γωνία ..

Άρης Κεσογλίδης:

--- Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐ 2016, 08:17:20 πμ ---Συγγνώμη κιόλας αλλά τα παραπάνω που λες δεν είναι συνεπή. ή θα ισχύει κάτι για όλα τα παραδείγματα ή για κανένα

--- Τέλος παράθεσης ---
Μια χαρά συνεπή είναι.
Και βέβαια πρέπει να ισχύει το ίδιο για όλα τα παραδείγματα που έχουν σχέση με τους αλγορίθμους και την Πληροφορική, αλλά όχι για τα Παραδείγματα που έχουν σχέση με άλλα Μαθήματα.

Αν δηλαδή στα Μαθηματικά υπάρχει ένα Παράδειγμα από τη Φυσική, δεν σημαίνει ότι πρέπει οι μαθητές να γνωρίζουν τους τύπους της Φυσικής που βρίσκονται σε εκείνο το Παράδειγμα. Είναι εντελώς διαφορετικό.
Αντίστοιχα δεν πρέπει να θεωρούνται γνωστοί στο μάθημα ΑΕΠΠ οι τύποι των Στατιστικών Μεγεθών.

 
--- Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐ 2016, 08:17:20 πμ ---Όσον αφορά τα μαθηματικά επειδή τα ανέφερες ισχύει το εξής (αντιγράφω από τη φετινή εξεταστέα ύλη):
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις, μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων ή την απόδειξη άλλων προτάσεων

--- Τέλος παράθεσης ---
Ναι, εκεί το διαχωρίζει, ενώ σε αυτό το μάθημα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Ας μπει κάποια αντίστοιχη διευκρίνιση.

bagelis:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2813.0

simfun:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Μαΐ 2016, 06:14:35 μμ ---Εγώ πάντως στο θέμα του "κλιμακωτού" επιμένω και δεν το θεωρώ τετριμμένο. Έχω δύο εξαιρετικές μαθήτριες που στηρίχθηκαν αποκλειστικά στο μάθημα του σχολείου για να δώσουν το μάθημα. Προφανώς είχαμε κάνει 2-3 σχετικές ασκήσεις, αλλά θυμηθείτε ότι η δομή επιλογής διδάσκεται στην αρχή της χρονιάς. Το θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να μην συγκράτησαν τον όρο και το θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένο να διαμαρτύρονται για το θέμα όταν έχουν καλύψει απόλυτα την ύλη και δεν έχουν δει πουθενά αυτόν τον όρο.

Δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα ότι αναφέρεται στο βιβλίο της Β' ή στα βοηθήματα γιατί προφανώς αυτά δεν είναι τμήμα της εξεταστέας ύλης.

--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνώ με τα παραπάνω. Η εκφώνηση είναι προβληματική. Θα έπρεπε αφού ζητείται πρόγραμμα να δίνεται αναλυτικότατα ο αλγόριθμος του προγράμματος με κάθε λεπτομέρεια (ή τουλάχιστον όλες οι λεπτομέρειες του προβλήματος αναλυτικότατα). Δεν εννοείται τίποτα αν θέλουμε να είμαστε σωστοί και αντιμετωπίζουμε με ευαισθησία τα παιδιά αυτά που βασανίζονται επί μακρόν. Και για όσους βιαστούν να σχολιάσουν σκεπτόμενοι ότι δε μπορούμε να δώσουμε τον αλγόριθμο γιατί θα είναι σχεδόν ίδιος με τη λύση του θέματος, δηλώνω ότι αναφέρομαι στον γενικό ορισμό του αλγορίθμου από το βιβλίο του Γυμνασίου: "Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών - βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος." και όχι στον αλγόριθμο διατυπωμένο σε ψευδογλώσσα ή διάγραμμα ροής. Η διαφορά είναι ότι εδώ το δήλωσα για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις ενώ οι θεματοδότες δεν μπήκαν στον κόπο να κάνουν κάτι αντίστοιχο. Τι σημαίνει κλιμακωτό; Ποια η διαφορά από το κλιμακούμενο; Τι είναι κλίμακα; Ποια η διαφορά από την έννοια της βαθμίδας ή της κατηγορίας; Πότε ένας πίνακας είναι κλιμακωτός και πότε όχι;
Για όλα υπάρχουν εξηγήσεις αρκεί να μιλάμε με βάση το ίδιο πρωτόκολλο. Η γλώσσα μας (και όχι η ΓΛΩΣΣΑ) είναι πολύ πλούσια (ευτυχώς), αφήνει περιθώρια όμως πολλών ερμηνειών (δυστυχώς).
Και τέλος, δοκιμάστε να βάλετε αυτό το θέμα αυτούσιο σε ενδοσχολικές εξετάσεις με "καμία διευκρίνιση" και μετά το ξανασυζητάμε.

dski:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Μαΐ 2016, 06:14:35 μμ ---Εγώ πάντως στο θέμα του "κλιμακωτού" επιμένω και δεν το θεωρώ τετριμμένο. Έχω δύο εξαιρετικές μαθήτριες που στηρίχθηκαν αποκλειστικά στο μάθημα του σχολείου για να δώσουν το μάθημα. Προφανώς είχαμε κάνει 2-3 σχετικές ασκήσεις, αλλά θυμηθείτε ότι η δομή επιλογής διδάσκεται στην αρχή της χρονιάς. Το θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να μην συγκράτησαν τον όρο και το θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένο να διαμαρτύρονται για το θέμα όταν έχουν καλύψει απόλυτα την ύλη και δεν έχουν δει πουθενά αυτόν τον όρο.

Δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα ότι αναφέρεται στο βιβλίο της Β' ή στα βοηθήματα γιατί προφανώς αυτά δεν είναι τμήμα της εξεταστέας ύλης.

--- Τέλος παράθεσης ---

Όπως έγραψα ήδη, δέχομαι ότι μια επεξήγηση του όρου "κλιμακωτός" θα ήταν χρήσιμη για να απαλείψει κάθε παρανόηση (έστω και αν ο όρος υπάρχει σε άσκηση του βιβλίου). Από την άλλη, μιλώντας τώρα γενικότερα, τώρα που υπάρχει το μάθημα στη Β' Λυκείου, πρέπει να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί στο τι θεωρούμε γνωστό και τι όχι. Ο λόγος που άλλαξε η ύλη φέτος στην ΑΕΠΠ είναι γιατί κάποια πράγματα θεωρούνται διδαγμένα και γνωστά από τη Β' Λυκείου. Συνεπώς το να λέμε ότι, γενικώς, ό,τι δεν είναι στο βιβλίο της ΑΕΠΠ είναι εκτός εξεταστέας ύλης (έτσι εκλαμβάνω την τελευταία σου πρόταση), ενώ  υπάρχει στο βιβλίο της Β' Λυκείου (και όχι σε βοηθήματα, δεν έκανα καμία τέτοια αναφορά εγώ) δεν είναι σωστό. Τα δύο μαθήματα συνδέονται και έχουν συνέχεια. Αν ίσχυε αυτό που γράφεις γενικά τότε στα μαθηματικά οποιαδήποτε άσκηση καταλήγει π.χ. σε επίλυση πρωτοβάθμιας εξίσωσης δεν είναι αποδεκτή γιατί η επίλυση πρωτοβάθμιας δεν είναι στην ύλη της Γ' Λυκείου.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση