Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2003-2004

Προβλέψεις για τα Θέματα Πανελληνίων 2003-2004

(1/5) > >>

P.Tsiotakis:
Τα θέματα θα κινηθούν στο ίδιο στυλ φέτος? Τι μαντεύει ο καθένας για φέτος?

Μέχρι τώρα για τα ημερήσια λύκεια ισχύουν τα εξής:

Θέμα 1. ερωτήσεις θεωρίας και πολλαπλής επιλογής
Θέμα 2. ζητείται ο πίνακας τιμών (ή ακόμη πιο απλά το τι θα εκτυπωθεί) για έναν συγκεκριμένο - δοθέντα - αλγόριθμο
Θέμα 3. Ανάπτυξη αλγορίθμου με χρήση δομής επιλογής/επανάληψης
Θέμα 4. Ανάπτυξη αλγορίθμου/προγράμματος με χρήση πίνακα. Συνήθως εύρεση ελαχίστου, μέσου όρου ή ίσως κάποια ταξινόμηση

Το αποτέλεσμα από την συνεχή υιοθέτηση του παραπάνω "μοντέλου" ήταν τα επιοικώς χαρακτηρισθέντα γελοία θέματα την περσινή χρονιά. Θέματα που πάντως δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει επαρκώς μεγάλη μερίδα των μαθητών.

Το μάθημα κινδυνεύει να γίνει επιλογής?Δεν ξέρω αν θέλησαν να αποφύγουν την μεγάλη αποτυχία, ενός έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερου μαθήματος μοναδικού στο εκπαιδευτικό σύστημα

Τί θα γίνει φέτος ? Ποιός έχει άποψη. Ανοίγω αυτήν την συζήτηση για το καλό των μαθητών. Όλοι μαζί (πόσοι είμαστε?) εμείς μπορούμε με σύνθεση να "μαντέψουμε" περισσότερα

P.Tsiotakis:
Έχει πολύ πλάκα να απαντάς στον εαυτό σου.

Πιστεύω λοιπόν, οτι το κεφάλαιο 10 θα μπορούσε να εξεταστεί σε όλα τα θέματα:

Στο θέμα 1: σωστό/λάθος (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_9.htm άσκηση 1)

Στο θέμα 2: τί θα εκτυπωθεί (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ask/ch10/aepp_ask10_9.htm ασκήσεις 2 και 3 καθώς και http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_theory/ch10/aepp_theory10c.htm )

Στο θέμα 3: "Να αναπτύξετε υποπρόγραμμα που να κάνει τα παρακάτω ..." αναφερόμενο σε μια συγκεκριμένη ενέργεια

Στο θέμα 4: Πρόγραμμα με υποπρογράμματα που επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες

(παραδείγματα http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_askall.htm  αλλά και σε αυτό το forum σε *.γλώσσα στην ενότητα υποπρογράμματα)

Αν θεωρήσουμε οτι αυξάνεται σταδιακά η συμμετοχή του κεφαλαίου (πέρσι απλή θεωρία) τότε μάλλον το 2 είναι πιο λογικά (με λιγότερο πιθανό το 3)

Απαραίτητη υποσημείωση: Δεν κάνω διαφήμιση για το δωρεάν site απλά κάνω οικονομία χώρου στο forum

Τι λέτε?

Με εκτίμηση,

pfan:
Παναγιώτη, (Ελπίζω να μπορώ να σου μιλώ στον ενικό; )
Δεν νομίζω ότι η επιτροπή θα αποφασίσει να βάλει πολλά και εξεζητημένα θέματα από το κεφ 10. Οι λόγοι είναι πάνω κάτω οι ίδιοι με τους περσινούς:
1.      Ένα σημαντικό κομμάτι της θεωρίας που χρειάζεται για τις ασκήσεις είναι εκτός ύλης 10.5.3 και 10.6
2.      Δεν είναι ξεκαθαρισμένο από επίσημα «χείλη» πως μεταβιβάζονται οι τιμές (με αναφορά ή με τιμή). Μπορεί οι συγγραφείς να το έχουν ξεκαθαρίσει ότι στις διαδικασίες μεταβιβάζουμε τις παραμέτρους με αναφορά και στη συνάρτηση μόνο με τιμή, αλλά αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Αμφιβάλλω αν πάνω από τους μισούς καθηγητές έχουν μάθει ή ακόμα καταλάβει αυτή την διαφορά.
3.      Δεν είναι ξεκάθαρο πουθενά μέσα στο βιβλίο πως καλούνται οι διαδικασίες και οι συναρτήσεις με την ψευδογλώσσα. (Μην μου πείτε με τα Δεδομένα // ... // και τα Αποτελέσματα // ... // γιατί πάλι θα σας πω ότι υπάρχει ασάφεια η οποία δεν είναι επίσημα ξεκαθαρισμένη).
4.      Είναι στο τέλος της ύλης και πολλά σχολεία δεν θα έχουν ολοκληρώσει σωστά την ύλη. (Καθηγητές κυρίως στην επαρχία που άργησαν να ξεκινήσουν, εκλογές, σχολεία που λόγο χιονιού έχουν καθυστερήσει και ότι άλλο προκύψει..)
5.      Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι η επιτροπή δεν ξέρω αν θέλει πραγματικά να δυσκολέψει το επίπεδο των θεμάτων. Πολλά θα κριθούν την επόμενη χρονιά, όποιος και να είναι στη κυβέρνηση, κάποια μαθήματα θα αποχωρίσουν και επειδή ο σύλλογος των καθηγητών πληροφορικής είναι ανύπαρκτος κυρίως σε σχέση με άλλες μεγάλες ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι, οικονομολόγοι, κ.ο.κ.) θα πρέπει να αναρωτηθούμε και για την ύπαρξή μας στα ενιαία λύκεια.

Από όλα αυτά μπορεί να βγει το συμπέρασμα ότι το κεφ 10 προσφέρεται για θεωρία αλλά αμφιβάλλω αν προσφέρεται για ασκήσεις. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αφήσουμε τους μαθητές μας χωρίς ασκήσεις στο κεφάλαιο αυτό και επίσης προσωπικά δεν θα πρότεινα σε κανένα μαθητή μου να μην διαβάσει τις ασκήσεις του κεφ 10. Το θεωρώ τρέλα να πεις σε μαθητές Γ λυκείου ΣΟΣ θέματα ή ανάλογα να αποκλείσεις και κάποια άλλα θέματα.

P.Tsiotakis:
Αγαπητή Φανή, υπάρχει κι άλλος τρόπος εκτός από τον ενικό;
Συμφωνώ μαζί σου οτι δεν θα δυσκολέψουν τα θέματα. Ελπίζω η θέση μου στο Ενιαίο Λύκειο να μην εφτελιστεί κι άλλο με περιορισμό σε μαθήματα επιλογής...Ελπίζω επίσης η φράση "κοινωνία της πληροφορίας" να λέει κάτι στους ηγέτες (!)

Βέβαια, πιστεύω οτι παρόλη την ασάφεια έχουμε επαρκή στοιχεία για την ανάπτυξη υποπρογραμμάτων

Σε κάθε περίπτωση:

Θέμα 3 που να ζητά υποπρόγραμμα (μόνο υποπρόγραμμα) αντί για αλγόριθμο, δεν το θεωρώ καθόλου ακραίο. Μπορεί με επιπλέον ερωτήσεις να εξετάζει και θέματα θεωρίας/κρίσεως

Θέμα 2 που να ζητά πίνακα τιμών/τι θα εκτυπωθεί (στο στυλ που περιγράφουν οι 2-3 ασκήσεις του τετραδίου μαθητή) επίσης κινείται μέσα στα λογικά πλαίσια κατά τη γνώμη μου

Δεν θεωρώ δικαιολογία οτι δεν προλάβαμε την ύλη, αν και κυκλοφορεί κάτι για μείωση (λες και υπάρχει κεφαλή στην παιδεία για να απαντήσει)

ΥΓ: Φανή απο χτες πραγματοποιήθηκαν 9 αναγνώσεις της τοποθέτησης μου. Το διάβασες 9 φορές ή υπάρχουν 7-8 άτομα που δεν έκαναν τον κόπο να γράψουν τη γνώμη τους? Θα ήθελα να τους ρωτήσω γιατί...

Με τη γνωστή εκτίμηση,

pfan:
Όχι Παναγιώτη δεν το διάβασα 9 φορές το διάβασα 2 φορές μια όταν το ανέγνωσα και η 2η όταν έγραψα απάντηση. Μπορεί οι υπόλοιπες αναγνώσεις να είναι των διαχειριστών και κάποιες αναγνώσεις θα είναι συναδέλφων που ακόμα δεν έχουν την ανάγκη να πουν την γνώμη τους. Βλέπεις "η κοινωνία της Πληροφορίας" μπορεί να είναι γνωστή στους κυβερνήτες μας, στους συναδέλφους μας όμως δεν έχει γίνει συνείδηση, ούτε και καθημερινή παρκτική. Δεν ξέρω ακριβώς τι φταίει όμως μπορώ να βρω πολλούς και βάσιμους λόγους που απέχουν από παρόμοιες διαδικασίες με αποτέλεσμα να δικαιολογούνται.

Ναι για το 2ο Θέμα θα μπορούσε να μπει ένας πίνακας τιμών με υποπρόγραμμα. Αλλά να ζητήσουν Πρόγραμμα με υποπρογράμματα που επιτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες το θεωρώ πολύ δύσκολο. Τώρα για το 3ο θέμα τι εννοείς ερωτήσεις κρίσεως?
Χαιρετισμούς

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση