Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2005-2006

Λάθη που εντοπίζονται στα γραπτά, στο θέμα 3

<< < (3/3)

nekis:
Αγαπητοί συνάδελφοι καλημέρα
Να καταθέσω και εγώ τον ....πόνο μου. Τρεις μαθητές μου που πήγαιναν για 100αρι την πάτησαν γιατί ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ. Πραγματικά και εμένα μου φάνηκε αδιανόητο και των ιδίων και πιθανώς θεωρώ μεγάλο το ποσοστό των μαθητών που υπέπεσε στο λάθος. Πιστεύω ότι η κατάργηση των εξετάσεων στη β' Λυκείου έχει πολλά αρνητικά αποτελέσματα, ένα εκ των οποίων έιναι ότι τα παιδιά φτάνουν στην γ' Λυκείου χωρίς πλήρη αίσθηση της αναγκαιότητας να είναι σε εγρήγορση και τις τρεις ώρες της εξέτασης

SuperTz:

--- Παράθεση από: Vangelis στις 09 Ιουν 2006, 12:34:37 πμ ---Έχουν παρατηρηθεί πάντως διαφορές μέχρι και 10 μονάδες σε αυτό το θέμα.

--- Τέλος παράθεσης ---
Αυτό είναι το αποτέλεσμα θεμάτων που δε διαχωρίζονται σε απλούστερα ερωτήματα με μονάδες ανά υποερώτημα. 

filippos:
@SuperTz... και ναι και όχι.

Πρόβλημα παρουσιάζεαι νομίζω σε θέματα σαν το περυσινό 3 που δεν είχε επιμέρους "περιοχές" να βαθμολογήσουμε.  ΕΚεί, ναι, οι 20 μονάδες ήταν δύσκολο να μοιραστούν.

Όμως το φετινό θέμα 3, είχε αρκετές υπο-περιοχές όπως:
i. η δόμηση της πολλαπλής επιλογής
ii. η ορθή χρήση (κατασκευή και κλήση) της συνάρτησης
iii. η επιλογή της σωστής εντολής για άγνωστο αριθμό επαναλήψεων
iv. η ορθή συνθήκη (συνέχειας ή τερματισμού)
v. η ορθή μεταβολή των μεταβήτών της συνθήκης εντός του βρόχου
vi. η σωστή αρχικοποίηση εκτός βρόχου

Όλες αυτές οι "ικανότητες" μπορούσαν να μοιραστούν τις 20 μονάδες.  Στο ΒΚ δόθηκνα σαφείς οδηγίες.  Τώρα να κάποιοι βαθμολογητές δεν ήταν όσο έπρπεπε προσεκτικοί για να τις εφαρμόσουν, λογικό είναι να υπήρξαν αποκλείσεις στην βαθμολογία.

Κάποια στιγμή θα πρέπει και μεις οι βαθμολογητές να αντιληφθούμε ότι είμαστε "γρανάζια" μία μηχανής και δεν πρέπει να κάνουμε του κεφαλιού μας.

Η περιαματική βαθμοόγηση έχει στόχο την ομογενοποίηση των κριτηρίων βαθμολόγησης στο σώμα των βαθμολογητών του ΒΚ.  Δεν πρέπει να μας "προσβάλει" η σκέψη ότι θα πρέπει να "βάλουμε νερό στο κρασί μας" και να βαθμολογήσουμε ίσως διαφορετικά απότι πιστεύουμε σε κάποια σημεία.  Προσωπικά είχα σχετική συζήτηση με συνάδελφο βαθμολογητή ο οποίος κατέληξς δογματικά στο "...εγώ έτσι βαθμολογώ...."  Σας πληροφορώ συνάδεφλοι ότι σε φάκελλο του συγκεκριμένου συναδέλφου είχα 5 αναβαθμολογήσεις (στα 25).

Κάποια στιγμή θα πρέπει να λειτουργήσουμε ως ΣΩΜΑ βαθμολογητών και όχι ως (αλάθητες) μονάδες.

filippos:
Επιπλέον, για το πολυσυζητημένο θλεμα της κατάτμησης των θεμάτων σε πολλά μικρά ερωτήματα, ας σκεφτούμε ότι συχνά αυτό σκοπίμως δεν πρέπει να γίνεται

Όταν το θέμα επιδιώκει να εξετάσει την αναλυτική / συνθετική ικανότητα του μαθητή, ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να είναι χωρισμένο σε υποερωτήματα.

Φατνάζεστε το ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ περισυνό ερώτημα 4β (για 10 μονάδες):
"Να βρίσκει και να τυπώνει τους αριθμούς των ερωτήσεων που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, δηλαδή έχουν το μικρότερο πλήθος σωστών απαντήσεων."

διατυπωμένο ως:
i.  Να υπολογίζει για κάθε ερώτηση το πλήθος των σωστών απαντήσεων και να καταχωρεί τα στοιχεία σε πίνακα
ii. να βρίσκει το μικρότερο από τα πλήθη που υπολόγισε
iii. να τυπώνει του αριθμούς των ερωτήσεων που είχαν πλήθος σωστών ίσο με το μικρότερο

Όντως μία τέτοια διατύπωση θα διευκόλυνε πολύ τη βαθμολόγηση όμως ... δε θα εξέταζε αναλυτική ικανότητα από την πλευρά του μαθητή.

Εκεί είναι που πρέπει να προσέξουμε ώστε να κατανοήσουμε τι ζητάει να εξετάσει το θέμα και να βαθμολογήσουμε αντίστοιχα.,

Εκεί χρειάζεται η επιστημονοσύνη μας και η "παιδαγωγική μας επάρκεια"

Vangelis:

--- Παράθεση από: filippos στις 12 Ιουν 2006, 12:56:03 μμ ---@SuperTz... και ναι και όχι.
Κάποια στιγμή θα πρέπει να λειτουργήσουμε ως ΣΩΜΑ βαθμολογητών και όχι ως (αλάθητες) μονάδες.

--- Τέλος παράθεσης ---
Πες τα βρε Φίλλιπε (να αγιάσει το στόμα σου) έχουμε πήξει με αυτές τις συμπεριφορές "ειδικών".
Αν δεν ομογενοποιηθούμε σαν κλάδος δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα για το μέλλον της πληροφορικής στο Λύκειο.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση