Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2005-2006

Λάθη που εντοπίζονται στα γραπτά, στο θέμα 3

(1/3) > >>

Sergio:
Συνάδελφοι βαθμολογητές,

καταγράψτε ΤΩΡΑ και δημοσιεύστε σε αυτό το θέμα τα λάθη που βλέπετε στα γραπτά των μαθητών.

Είναι η κρίσιμη περίοδος και πρέπει να εκμεταλευτούμε την ευκαιρία που μας δίνεται να εντοπίσουμε τα σημεία που αποκαλύπτει η φετινή εξεταστική διαδικασία ώστε να μάθουμε ΤΙ πρέπει να κάνουμε καλύτερα από τη νέα σχολική χρονιά.

vasiko:
Ένα λάθος που φαίενται να έχουν κάνει αρκετοί μαθητές είναι να έχουν λύσει την άσκηση χωρίς χρήση συνάρτησης. Δεν ξέρω που οφείλεται αυτό πάντως είναι λάθος που επαναλαμβάνεται αρκετά συχνά.

xristak:

--- Παράθεση από: vasiko στις 02 Ιουν 2006, 05:29:34 μμ ---Ένα λάθος που φαίενται να έχουν κάνει αρκετοί μαθητές είναι να έχουν λύσει την άσκηση χωρίς χρήση συνάρτησης. Δεν ξέρω που οφείλεται αυτό πάντως είναι λάθος που επαναλαμβάνεται αρκετά συχνά.

--- Τέλος παράθεσης ---

...2 μαθήτριές μου που υπέπεσαν σε αυτό το λάθος ( ; ). Μετά από συζήτηση κατάλαβα οτι έκαναν τα εξής:
1ο ΒΗΜΑ: έτρεμαν καθ'όλη τη διάρκεια της εξέτασης (αχχχ αυτό το άγχος)
2ο ΒΗΜΑ: διάβασαν την εκφώνηση
3ο ΒΗΜΑ: την κατανόησαν αμέσως (σε επίπεδο επίλυσης προβλήματος)
4ο ΒΗΜΑ: την έλυσαν στο πρόχειρο
5ο ΒΗΜΑ: την πέρασαν στο καθαρό
...αλλά δεν ΠΡΟΣΕΞΑΝ οτι η εκφώνηση απαιτούσε τη χρήση ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.

Κρίνοντας από το υψηλό γνωστικό τους επίπεδο θα έλεγα οτι μάλλον το άγχος τους οδήγησε σε αυτή την παράλειψη. Δυστυχώς το άγχος των μαθητών μας είναι ιδιαίτερα υψηλό αυτές τις στιγμές και πολλές φορές "νεκρώνει τα εγκεφαλικά τους κύτταρα".

Το θέμα όμως θα μπορούσε να διατυπωθεί διαφορετικά
  i) να κατασκευάσετε ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ που κλπ
  ii) να κλπ με χρήση της συνάρτησης που έχετε κατασκευάσει στο βήμα (i)

...αν η επιτροπή ήθελε να εξετάσει τη γνώση ΣΥΝΤΑΞΗΣ και ΚΛΗΣΗΣ μιας συνάρτησης.

PS.
ΣΑΦΕΣ θέμα δεν είναι αυτό που εμείς κρίνουμε οτι είναι διατυπωμένο "καθαρά" αλλά αυτό που δεν δημιουργεί παρανοήσεις στους μαθητές μας.

SuperTz:
Μαθητής μου με ιδιαίτερα αναλυτικό τρόπο σκέψης, διάβασε το "συνάρτηση" και έψαχνε να κατασκευάσει συνάρτηση με τη μαθηματική έννοια (έκαψαν κόσμο αυτά τα μαθηματικά...) η οποία υπολόγιζε (λίγο ανορθόδοξα) τον αριθμό των επιτηρητών μέσω του αριθμού των διατιθέμενων αιθουσών και μέσω αυτού τις θέσεις που έχουν διατεθεί ή κάπως έτσι....
Αποτέλεσμα: να χάνει και τις 8 μονάδες  για τον τερματισμό και λογικά τις μισές από τις 12 επειδή δεν έκανε χρήση συνάρτησης...
Τα έχασα όταν μου το είπε..

Vangelis:
xristak 
η εκφώνηση του θέματος ήταν μια χαρά.  Αν εξαιρέσει κάποιος ότι θα έπρεπε αν υπολογίζεται και ο συνολικός αριθμός των επιτηρητών έτσι ώστε αν "σπάνε" λίγο οι μονάδες. ΄
Δεν είναι δυνατόν να ζητείται πρώτα η συνάρτηση και στη συνέχεια να ζητείται το πρόγραμμα μην τυχόν και δεν το καταλάβουν οι μαθητές.   Νε την ίδιοα λογικήη επιτροπή θα έπρεπε αν προσθέσει στο τέλος της εκφώνησης "ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ μην ξεχάσετε τη συνάρτηση".
Τέλος πάντων με σωστό αλγόριθμο χωρις χρήση  συνάρτησης ο μαθητής παίρνει 15/20  (δηλαδή χάνει 5 μονάδες)

Για τν άλλο το μαθητή που έψαχνε την κατασκευή μαθηματικής συνάρτησης δεν έχω κανένα σχόλιο ο μαθητής μπερδεύτηκε.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση