Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2005-2006

Λάθη που εντοπίζονται στα γραπτά, στο θέμα 1

(1/2) > >>

Sergio:
Συνάδελφοι βαθμολογητές,

καταγράψτε ΤΩΡΑ και δημοσιεύστε σε αυτό το θέμα τα λάθη που βλέπετε στα γραπτά των μαθητών.

Είναι η κρίσιμη περίοδος και πρέπει να εκμεταλευτούμε την ευκαιρία που μας δίνεται να εντοπίσουμε τα σημεία που αποκαλύπτει η φετινή εξεταστική διαδικασία ώστε να μάθουμε ΤΙ πρέπει να κάνουμε καλύτερα από τη νέα σχολική χρονιά.

Laertis:
Ένα αρκετά συνηθισμένο λάθος που συναντώ σε αρκετά γραπτά στο Θέμα 1Γ είναι ότι οι μαθητές δίνουν σωστά τον πίνακα τιμών για τη Διαδικαδία και το Πρόγραμμα αλλά εμφανίζουν μόνο τις 3 τελευταίες τιμές του Προγράμματος.
Προφανώς η διατύπωση του ερωτήματος " Τι θα εμφανιστεί κατά την εκτέλεση του προγράμματος ... " έχει αποπροσανατολίσει αρκετούς μαθητές οι οποίοι ενώ φαίνεται ότι γνωρίζουν να "τρέξουν το Πρόγραμμα και τη Διαιδικασία, εμφανίζουν μόνο τις τιμές του προγράμματος (2,9,11).

Πρέπει να χάσει μόρια και πόσα;
Κατα τη γνώμη μου και με συζήτηση στο Βαθμολογικό χάνει 2 μόρια.

Περιμένω γνώμες ...

filippos:
Το θέμα συζητήθκε εκτενώς στην πειραματική βαθμολόγηση.

Μία συχνή παρανόηση αρκετών μαθητών στην ύλη που αφορά στα υποπρογράμματα έχει να κάνει με την "ορατότητα" (εμβέλεια) των μεταβλητών.  Αρκετοί μαθητές εσφαλμένα θεωρούν ότι οι μεταβλητές του προγράμματος είναι ορατές και στα υποπρογράμματα.  Έτσι όταν τους ζητηθεί μέσα στο υποπρόγραμμα να τυπώσουν την τιμή μίας μεταβλητής που το όνομά της εμφανίζεται και στο πρόγραμμα τυπώνουν την τιμή της μεταβλητής του προγράμματος.

Τώρα, εάν ο μαθητής δεν εκτελέσει το ΓΡΑΨΕ του υποπρογράμματος, δε δείχνει τι θέση "παίρνει" στο παραπάνω θέμα.

Αποφασίστηκε να κόβονται οι μονάδςς που αναλογούν στις 3 τιμές που δεν εμφανίζονται (6 μονάδες)

Αν, αντίθετα, ο μαθητής παρουσιάζει σωστό πίνακα τιμών και "καταδεικνύει" με σαφήνεια τι θα τυπωθεί (έστωκαι "κυκλώνοντας" τις τιμές) παίρνει όλες τις μονάδες

Laertis:
Δηλαδή filippe ένα γραπτό που παρουσιάζει σωστά στο καθαρό τον πίνακα τιμών Α , Β, Γ  στη Διαδικασία και στο Πρόγραμμα,  υπολογίζει όλες τις τιμές αλλά καταλήγει :

               Στο πρόγραμμα θα εκτυπωθούν οι τιμές 2, 9, 11

κόβονται 6 μονάδες απο τις 12 ;

Το ότι γνωρίζει να "τρέξει" τη διαδικασία και να αντικαταστήσει τις τυπικές παραμέτρους σωστά και στη συνέχεια να επαναφέρει στις πραγματικές παραμέτρους τις σωστές τιμές , πάει περίπατο ;

Λυπάμαι αλλά διαφωνώ με την "μπακάλικη λογική" βαθμολόγησης  που λέει : 12 μόρια στο ερώτημα , 6 οι τιμές που εμφανίζονται , άρα 2 η κάθε μία και τελιώσαμε.

 

filippos:

--- Παράθεση από: Laertis στις 03 Ιουν 2006, 03:41:49 μμ ---Το ότι γνωρίζει να "τρέξει" τη διαδικασία και να αντικαταστήσει τις τυπικές παραμέτρους σωστά και στη συνέχεια να επαναφέρει στις πραγματικές παραμέτρους τις σωστές τιμές , πάει περίπατο ;

Λυπάμαι αλλά διαφωνώ με την "μπακάλικη λογική" βαθμολόγησης  που λέει : 12 μόρια στο ερώτημα , 6 οι τιμές που εμφανίζονται , άρα 2 η κάθε μία και τελιώσαμε.
--- Τέλος παράθεσης ---

Εννοείς ότι πρέπει να μπούμε σε "μαγειρικές" λογικές της μορφής "τόσα για τον πίνακα, τόσα για το πρώτο γράψε, τόσα για το δεύτερο, και αν έχει σωστό τον πίνακα αλλά λάθος το γράψε, τοτε μείον τόσο γιατί μπορεί να αντέγραψε μπορεί όμως και να του ξέφυγε, και αν έχει ανάποδα τα γράψε ... ε μήπως το παιδί από το άγχος του... αλλά εγώ πιστεύω ότι το κατάλαβε κ.λπ.κ.λπ και να αγνοήσουμε την ερώτηση που επίσημα τέθηκε;

υπάρχουν και άλλες διαστάσεις, λόγοι και αντίλογοι και αν δεν υπάρχει "πειθαρχεία" στα ζητούμενα του θέματος, κάπου υπάρχει αδικία. 

--- Παράθεση από: filippos στις 03 Ιουν 2006, 08:02:31 πμ ---Μία συχνή παρανόηση αρκετών μαθητών στην ύλη που αφορά στα υποπρογράμματα έχει να κάνει με την "ορατότητα" (εμβέλεια) των μεταβλητών.  Αρκετοί μαθητές εσφαλμένα θεωρούν ότι οι μεταβλητές του προγράμματος είναι ορατές και στα υποπρογράμματα.  Έτσι όταν τους ζητηθεί μέσα στο υποπρόγραμμα να τυπώσουν την τιμή μίας μεταβλητής που το όνομά της εμφανίζεται και στο πρόγραμμα τυπώνουν την τιμή της μεταβλητής του προγράμματος.

Τώρα, εάν ο μαθητής δεν εκτελέσει το ΓΡΑΨΕ του υποπρογράμματος, δε δείχνει τι θέση "παίρνει" στο παραπάνω θέμα.
.
.
.
Αν, αντίθετα, ο μαθητής παρουσιάζει σωστό πίνακα τιμών και "καταδεικνύει" με σαφήνεια τι θα τυπωθεί (έστω και "κυκλώνοντας" τις τιμές) παίρνει όλες τις μονάδες

--- Τέλος παράθεσης ---

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση