Παράθεση από: Foto στις 22 Μαρ 2025, 09:34:43 ΠΜΚάπου ρώτησε ο gpapargi για reference για αυτα! Ποια αυτά; Τα πρόσημα στο υπόλοιπο; Αυτό δεν κατάλαβα!Εννοώ αν υπάρχει κάποιο reference από βιβλίο θεωρίας αριθμών που να λέει ότι το υπόλοιπο μπορεί να είναι δεκαδικό και ότι ο μόνος περιορισμός είναι ότι το πηλίκο πρέπει να είναι ακέραιο. ΑΥτά που έχω δει εγώ λένε ότι διαιρετέος, διαιρέτης πηλίκο και υπόλοιπο είναι ακέραιοι και το υπόλοιπο θετικό ή μηδέν. Αν υπάρχει βιβλίο που λέει κάτι άλλο θα πρέπει να το δούμε.
Παράθεση από: George Eco στις 22 Μαρ 2025, 02:26:28 ΠΜFoto υπάρχει απάντηση που ορίζει πως στα πλαίσια του μαθήματος το div και το mod λαμβάνουν ως τελεστέους μόνο θετικούς ακεραίους.Τι μου θύμισες τώρα. Εκείνες τις εποχές δεν άλλαζαν ούτε κόμμα στα βιβλία.
Πάρε ένα copy - paste να μη το ψάχνεις.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Τμήμα Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Συνεδρία αριθ. 03/2008ΥΠΕΠΘ
Θέμα 18ο: Απάντηση επί του εγγράφου με αρ. πρωτ 9978/Γ2/23-01-2008 της
Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Τμήμα Α΄του
(Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αρ. πρωτ. 630/24-01-2008)
Εισηγητής: Αδάμ Κ. Αγγελής
Με το αρ. πρωτ. 9978/Γ2/23-01-2008 της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης/Τμήμα Α΄του ΥΠΕΠΘ μας έχει διαβιβαστεί έγγραφο της Σχολικής
Συμβούλου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων κυρίας Ιωάννας
Μπέλλου με ερωτήματα που αφορούν το μάθημα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου
«Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον».
Σχετικά με τα διαλαμβανόμενα ερωτήματα εισηγούμαστε τα παρακάτω:
1.- Η ανάγκη να προσδιορισθεί το πρόσημο του υπολοίπου της διαίρεσης δύο
ακεραίων προκύπτει μόνο στην περίπτωση που ένας από τους δύο τελεστέους (ή και
οι δύο) του τελεστή MOD είναι αρνητικός. Αυτές τις περιπτώσεις οι γλώσσες
προγραμματισμού τις αντιμετωπίζουν διαφορετικά μεταξύ τους με τρόπο ο οποίος
εξαρτάται από τον ορισμό (T-ορισμός, F-ορισμός, E-ορισμός) της DIV και της MOD
τον οποίο υλοποιούν. Η αντιμετώπιση αυτών των περιπτώσεων από την ΓΛΩΣΣΑ
ξεφεύγει από το σκοπό του σχολικού βιβλίου και γι' αυτό οι δύο τελεστέοι πρέπει να
θεωρούνται πάντοτε θετικοί ακέραιοι. Επομένως, ασκήσεις ή προβλήματα που
δίνονται στους μαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει
πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθμούς. Η θεώρηση αυτή
εξυπηρετεί πλήρως τον στόχο του Προγράμματος Σπουδών όπου αναφέρεται, οι
μαθητές: «να μπορούν να δημιουργούν απλές εφαρμογές με τη χρήση δομημένης
γλώσσας προγραμματισμού».
2.- Όσον αφορά την ιεραρχία στις πράξεις οι τελεστές DIV και MOD ιεραρχούνται
στο ίδιο επίπεδο με τον πολλαπλασιασμό και τη διαίρεση και ακολουθούν όλα όσα
αναφέρονται στη σελίδα 154 του βιβλίου μαθητή.
Π.χ. 4*(7 MOD 2) = 4 ενώ 4*7 MOD 2 =0
3*(7 DIV 2) = 9 ενώ 3*7 DIV 2 = 10 και 3*7/2=10,5
Να ενημερωθούν, εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι γιατί το μάθημα
εξετάζεται πανελλαδικά.
Ο εισηγητής
Αδάμ Κ. Αγγελής
Πάρεδρος Πληροφορικής του Π.Ι.
import tkinter as tk
from time import strftime
def update_time():
current_time = strftime('%H:%M:%S') # Format: HH:MM:SS
label.config(text=current_time)
label.after(1000, update_time) # Update every second
# Create main window
root = tk.Tk()
root.title("Digital Clock")
# Create a label to display time
label = tk.Label(root, font=('calibri', 40, 'bold'), background='black', foreground='white')
label.pack(anchor='center')
# Start updating the time
update_time()
# Run the GUI event loop
root.mainloop()
Θέμα 18ο: | Απάντηση επί του εγγράφου με αρ. πρωτ 9978/Γ2/23-01-2008 της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Τμήμα Α΄του |