Τελευταία μηνύματα

#51
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία για 3ο θέμα. Χρήση ...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 06 Μαΐου 2025, 11:40:55 ΠΜ
To 2018 στο Δ θέμα με τα ποτάμια ζητήθηκε κάτι παρόμοιο, ο πίνακας δεν γέμιζε
Στις επαναληπτικές του 2007 με τα αυγά, δεν γέμιζε κάθε γραμμή του πίνακα

Απλά πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε άνω όριο πλήθους δεδομένων
#52
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία για 3ο θέμα. Χρήση ...
Τελευταίο μήνυμα από ManiacGr - 06 Μαΐου 2025, 11:37:07 ΠΜ
Και εγώ έτσι πιστεύω, αλλά συνήθως η συμβουλή που δίνω είναι αν μπορούν να γράψουν κάτι χωρίς πίνακες, να το κάνουν. Γιατί υπάρχει εκείνη η παράγραφος στο βιβλίο που λέει πότε χρησιμοποιούμε πίνακες. Ελπίζω ότι δεν θα βρεθεί κάποιος να κόψει μόρια γι αυτό. 
Είστε πολύ καλοί και άμεσοι! Ευχαριστώ για τις γρήγορες απαντήσεις!
#53
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία για 3ο θέμα. Χρήση ...
Τελευταίο μήνυμα από epsilonXi - 06 Μαΐου 2025, 11:02:49 ΠΜ
Να χαθούν μονάδες;
Για κανένα λόγο!


Με μια πρόχειρη αναζήτηση άμα θελεις θα βρεις κάμποσα θέματα πανελλαδικών που λένε να καταχωρηθούν (καταχωριστούν) στοιχεία σε πίνακες, ενώ τελικά αυτό δεν ήταν ποτέ απαραίτητο... κι αν συμπεριλάβουμε τα θέματα στα οποία χρειάζονται λιγότεροι πίνακες από αυτούς που λέει η εκφώνηση, τότε δεν είναι μόνο κάμποσα, αλλά μάλλον τα περισσότερα...


πχ1: (εσπερινά, 2011, θέμα 3ο)
Ένα εμπορικό κατάστημα έχει καταγράψει τις μηνιαίες εισπράξεις του για τα έτη 2009 και 2010. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
  • Να διαβάζει τις μηνιαίες εισπράξεις για καθένα από τα δύο έτη και να τις καταχωρίζει σε αντίστοιχους μονοδιάστατους πίνακες. (04/20)
  • Να υπολογίζει και να εμφανίζει τη μεγαλύτερη μηνιαία είσπραξη για κάθε έτος. Θεωρήστε ότι για κάθε έτος η τιμή αυτή είναι μοναδική. (04/20)
  • Να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα στην περίπτωση που ο μήνας κατά τον οποίο σημειώθηκε η μεγαλύτερη μηνιαία είσπραξη ήταν ο ίδιος και για τα δύο έτη. (04/20)
  • Να εμφανίζει τον μέσο όρο των μηνιαίων εισπράξεων για κάθε έτος. (04/20)
  • Να υπολογίζει και να εμφανίζει το πλήθος των μηνών του έτους 2009 κατά τους οποίους η μηνιαία είσπραξη ήταν μεγαλύτερη από αυτή του αντίστοιχου μήνα του έτους 2010. (04/20)

πχ2: (2007, επαναληπτικές, εσπερινά, 4ο θέμα)

Σε ένα Μετεωρολογικό Σταθμό καταγράφονται ανά ημέρα και ώρα η θερμοκρασία του περιβάλλοντος για μία εβδομάδα. Να γράψετε αλγόριθμο που:
  • διαβάζει τα ονόματα των επτά ημερών της εβδομάδας και τα καταχωρείσε μονοδιάστατο πίνακα (02/20)
  • διαβάζει τη θερμοκρασία για κάθε ημέρα της εβδομάδας και κάθε ώρα της ημέρας και την καταχωρεί σε δισδιάστατο πίνακα, ελέγχοντας οι τιμές της θερμοκρασίας να είναι από -20 μέχρι και 50. (03/20)
  • υπολογίζει για κάθε ημέρα τη μέση θερμοκρασία και την καταχωρεί σε μονοδιάστατο πίνακα (05/20)
  • βρίσκει και εμφανίζει τη μέγιστη θερμοκρασία της εβδομάδας, από τον πίνακα των μέσων θερμοκρασιών (04/20)
  • βρίσκει και εμφανίζει την ημέρα της εβδομάδας με τη μέγιστη μέση θερμοκρασία (να θεωρήσετε ότι υπάρχει μόνο μία τέτοια ημέρα) (02/20)
  • υπολογίζει και εμφανίζει το πλήθος των ημερών της εβδομάδας που είχαν μέση θερμοκρασία μεγαλύτερη των 20 βαθμών Κελσίου (04/20)

...
ή αυτό εδώ που δε λέει τίποτα για πίνακες, δε χρειάζονται πουθενά πίνακες, λύνεται απλούστατα χωρίς πίνακες, αλλά οι 99 στους 100 (καθηγητές και μαθητές) με πίνακες θα το λύνανε... ποιός θα κόψει μόρια άμα χρησιμοποιηθούν πίνακες;

(ενιαία 2011, επαναληπτικές, θέμα 4ο)
Ένας όμιλος αποτελείται από 20 εταιρίες. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο:

  • να περιλαμβάνει τμήμα δηλώσεων. (02/20)
  • να διαβάζει τα ονόματα των εταιριών του ομίλου και τα κέρδη τους για κάθε ένα από τα έτη 2001 έως και 2005. (Θεωρήστε ότι τα κέρδη είναι θετικοί αριθμοί.) (02/20)
  • για κάθε εταιρία του ομίλου να καλεί συνάρτηση για τον υπολογισμό του συνολικού κέρδους της εταιρίας στην πενταετία. Στη συνέχεια να υπολογίζει και να εμφανίζει το μέσο ετήσιο κέρδος του ομίλου. (05/20)
  • για κάθε εταιρία να βρίσκει την τριετία με το μεγαλύτερο συνολικό κέρδος και να εμφανίζει το όνομα της εταιρίας και το πρώτο έτος της συγκεκριμένης τριετίας. (Θεωρήστε ότι η τριετία αυτή είναι μοναδική.) (05/20)
  • Κατασκευάσετε τη συνάρτηση που θα χρησιμοποιήσετε στο ερώτημα (3). (06/20)



άλλο βέβαια να σού το λένε, κι άλλο να το κάνεις από μόνος σου

αλλά άμα δε σού το απαγορεύσουν και δεν κάνεις κάτι κόντρα στη «θεωρία», μόρια γιατί να χάσεις;
οεο;

#54
Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ / Ακέραια Διαίρεση
Τελευταίο μήνυμα από drpavlos - 06 Μαΐου 2025, 11:00:29 ΠΜ
Άλκη καλημέρα
Θέλω να ρωτήσω κάτι σε σχέση με την ακέραια διαίρεση στον διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ
Κάτι ξεχνάω ή κάτι δεν έχω προσέξει
Εκτελώ την εξής διαίρεση

  a <-  -10
  b <- -19

  ΓΡΑΨΕ b, a
  ΓΡΑΨΕ b div a
  ΓΡΑΨΕ b mod a
 
Και έχω τα εξής αποτελέσματα:
-19 -10
2
1

Θα περίμενα, αν βγάλει τα πρόσημα,
div 1 και mod 9
Ή
div 1 και mod -9

Αν βρεις χρόνο μου λες τι να κοιτάξω
Σ ευχαριστώ
#55
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία για 3ο θέμα. Χρήση ...
Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης - 06 Μαΐου 2025, 09:53:07 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους

Εφόσον γνωρίζει το μέγιστο μέγεθος που θα χρησιμοποιηθεί, μπορεί να χρησιμοποιήσει πίνακα πίνακα με τιμές διαδοχικά μόνο ατα κελιά που χρειάζεται, όπως σωστά έκανε όπως περιγράφεις...υποθέτω πως δεν θα κοπούν μονάδες, και γράφω υποθέτω γιατί πάντα υπάρχει και το υποκειμενικό στοιχείο κάθε διορθωτή... εμένα όταν με ρωτάνε οι μαθητές μου πχ "έκανα αυτό,  πόσο θα χάσω", τους απαντάω " τόσο θα χάσεις πάνω κάτω, αλλά εξαρτάται και από τον διορθωτή , το ποσό σημαντικό είναι το λάθος, το ποσό επηρεάζει τα υπόλοιπα κτλ κτλ" ... σαν εντολές είναι μια χαρά σωστό, δεν πρέπει να κοπούν μονάδες αν δεν ζητάει η άσκηση λύση δίχως πίνακα , στο μάθημα δεν εξετάζεται το να είναι κάτι ή βέλτιστη λύση ας πούμε
#56
Γ΄ Λυκείου / Απορία για 3ο θέμα. Χρήση ή όχ...
Τελευταίο μήνυμα από ManiacGr - 06 Μαΐου 2025, 09:20:12 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους. Έχω εδώ και χρόνια απορία και δεν λέω να την εκφράσω. Θα δώσω ένα παράδειγμα άσκησης και θέλω την γνώμη σας, αν αφαιρούνται μονάδες ή όχι.

Σε ένα τουρνουά τένις συμμετέχουν μέχρι και 512 αθλητές. Να γραφτεί πρόγραμμα σε γλώσσα που να διαβάζει επαναληπτικά τα ονόματα των παικτών. Η επαναληπτική διαδικασία να τερματίζει όταν δοθεί ως όνομα η λέξη 'Τέλος'. Στην άσκηση υπάρχουν και άλλα ερωτήματα αλλά η απορία μου αφορά αυτήν την 'κεντρική' επανάληψη. 

Αν ο μαθητής στην προσπάθειά του να λύσει την άσκηση, χρησιμοποιήσει πίνακες μεγέθους 512 κελιών που δεν τους γεμίσει και χρησιμοποιήσει μόνο όσα κελιά χρειάζονται με σωστό τρόπο, χάνει ή δεν χάνει μόρια γιατί μπορούσε να λύσει την άσκηση χωρίς πίνακες;

Ευχαριστώ προκαταβολικά για την όποια απάντηση πάρω!
 
#57
Γ΄ Λυκείου / Απ: Δυναμικές δομές δεδομένων-...
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 06 Μαΐου 2025, 09:05:28 ΠΜ
Εδώ λες άλλο πράγμα. Τόση ώρα μιλούσαμε για το αν σε 2 διαφορετικούς κόμβους το struct που είναι μέσα είναι το ίδιο. Με τη λογική του τελευταίου σου μηνύματος θα μπορούσαμε να πούμε ότι μια εγγραφή μόνη της έχει διαφορετικούς τύπους δεδομένων αφού στα διαφορετικά πεδία υπάρχουν διαφορετικοί τύποι. Δεν είναι το ίδιο. 
#58
Γ΄ Λυκείου / Απ: Επαναληπτικό Διαγώνισμα ΕΦ...
Τελευταίο μήνυμα από ioannis.giftakis - 06 Μαΐου 2025, 09:05:10 ΠΜ
Παράθεση από: andag στις 05 Μαΐου 2025, 10:27:22 ΜΜΠολύ ωραίο, ευχαριστούμε. Να ρωτήσω κι εγώ για το Δ. Για το Δ3, αν τρέξουμε όλο τον Π και με κριτήριο κάθε στοιχείο του ΟΝ, κάνουμε το άθροισμα δημιουργώντας παράλληλο τον ΑΘΡ, είναι λάθος; Γιατί χρειάζεται να κάνουμε αναζήτηση; Δηλαδή:
κ<-0
Για i από 1 μέχρι 600
  Για j από 1 μέχρι 800
        κ<- κ+1
        Αν ΟΝ[κ] = Χ[i,j] τότε
            ΑΘΡ[κ] <- ΑΘΡ[κ] + Π[i,j]
        Τέλος_αν
    Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Επίσης, για το Δ4. Ζητάει την περιοχή με τις περισσότερες φωτιές και όχι τον νομό. Μπορεί μια περιοχή - στοιχείο του πίνακα Χ- να έχει τις περισσότερες φωτιές, χωρίς αναγκαστικά και ο νομός στον οποίο ανήκει να έχει τις περισσότερες. Οπότε, δε θα πρέπει να τρέξουμε τον Π για το max και να εμφανίσουμε το αντίστοιχο στον Χ;

Καλημέρα! Ναι στο Δ4 έχεις δίκιο έπρεπε να είναι ο Π πίνακας και όχι ο ΑΘΡ. Θα το διορθώσω στις λύσεις.

Στο Δ3. Αυτό που προτείνεις δημιουργεί πίνακα ΑΘΡ[600 * 800] και όχι ΑΘΡ[52].

Ευχαριστώ!
#59
Linux / Απ: Μαύρη οθόνη κατά τη σύνδεσ...
Τελευταίο μήνυμα από spanagioto - 06 Μαΐου 2025, 09:01:52 ΠΜ
Καλημέρα.
Επανέρχομαι στο θέμα μετά τις εξελίξεις που είχαμε όσον αφορά στην υποστήριξη.
Το πρόβλημα λύθηκε με τη βοήθεια του Άλκη  αφού προσθέσαμε τις εξής γραμμές στο αρχείο lts.conf:

[dp_monitor]
X_MODES='"1920x1080"'
.........
[ma:ca:dd:re:ss:0x]
INCLUDE=dp_monitor

Ευχαριστώ πολύ και πάλι.
#60
Γ΄ Λυκείου / Απ: Δυναμικές δομές δεδομένων-...
Τελευταίο μήνυμα από left - 05 Μαΐου 2025, 11:16:09 ΜΜ
Αν πάμε βέβαια "by the book" στις δομες δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης (αρχεία - εγγραφές αρχείου βάσης δεδομένων ) που είναι δυναμικές δομές δεδομένων επιτρέπονται οι διαφορετικοί τύποι δεδομένων....

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για τις απαντήσεις σας