Τελευταία μηνύματα

#51
Γενικά / Απ: Στατιστικά Πανελλαδικών
Τελευταίο μήνυμα από ApoAntonis - 29 Ιουν 2024, 11:46:41 ΠΜ
Στο παρακάτω γράφημα βλέπουμε το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων στα γραπτά των Πανελλαδικών στο μάθημα της Πληροφορικής για τις χρονιές από 2016 έως 2024.
Πληροφορική ποσοστό αναβαθμολογήσεων16_24.png



#52
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από bageo - 29 Ιουν 2024, 11:19:15 ΠΜ
Δεν είπα ότι ζηλεύω τα άλλα μαθήματα.. συμφωνώ ότι είναι το πιο ελκυστικό μάθημα για τους μαθητές που θέλουν να σκέφτονται και μόνο, χωρίς πολλές μεθοδολογίες κτλ.
Παρόλα αυτά δεν είναι δυνατόν να υπάρχει τόσο μεγάλη συσσώρευση στους αριστούχους.. δεν υπάρχει πραγματική διαβάθμιση στη δυσκολία.. ένας νορμάλ προς καλός μαθητής ειδικά τα 2 τελευταία χρόνια τελειώνει σε 1,5 ώρα το πολύ...
Τώρα ο καθένας προφανώς το ονειρεύεται το μάθημα αλλιώς.. εγώ σίγουρα δεν ζητώ θέματα φυσικής(έτσι κι αλλιώς δεν γίνεται με το επίπεδο των μαθητών αυτής της κατεύθυνσης) αλλά δεν θέλω και θέματα των 5 λεπτών.. 
Όσον αφορά τη θεωρία θα ήθελα να μην υπάρχει καν.. όπως τα θέματα του 10.. αλλά δυστυχώς τους έχουμε πλέον 2 βιβλία και κακογραμμένα 
#53
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 28 Ιουν 2024, 09:53:03 ΜΜ
Παράθεση από: bageo στις 28 Ιουν 2024, 05:05:21 ΜΜΕπομένως εδώ δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε σε δυσκολία το ΑΟΘ και θα μιλάμε για ΜΚ;;;


Η δυσκολία του ΑΟΘ είναι στην θεωρία
Οι δικοί μας καλοί κάνουν πλάκα με τις ασκήσεις του ΑΟΘ
Αν είναι να βάλουμε κι εμείς ερωτήσεις ανάπτυξης 20 σειρών για να το κάνουμε δύσκολο σαν μάθημα, ας τα παρατήσουμε και να φύγουμε

Απορώ πώς ζηλεύετε τις στρεβλώσεις των άλλων μαθημάτων επειδή είναι πιο "δύσκολα"
Στο ένα βάζουν εξωγήινα θέματα για να συντηρούν τον μύθο τους και στο άλλο δίνουν 25 μονάδες σε αποστήθιση
Να μας λείπουν, μια χαρά είναι η δομή των θεμάτων μας και μακάρι και οι ερωτήσεις ανάπτυξης να εξαφανιστούν

Παρά τις στρεβλώσεις που έχει το μάθημα, αποτελεί το πιο σύγχρονο μάθημα του Λυκείου, με τον πιο σύγχρονο τρόπο εξέτασης και το πιο νεανικό διδακτικό προσωπικό
Απορώ τι ζηλεύετε ειλικρινά...
#54
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Στατιστικά πανελληνίων εξε...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 28 Ιουν 2024, 09:47:20 ΜΜ
Προσπαθώντας να εξηγήσω τα φαινόμενα που βλέπουμε σαν αποτελέσματα πανελλαδικών
Θα δώσω μια παράμετρο ακόμα για την επιδείνωση της δυσκολίας του ΑΟΘ

Έχει αυξηθεί η ύλη τους και άρα και η θεωρία τους, η οποία δυσκολεύει την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών μας
Τα 5 κεφάλαια που είχαν μέχρι το 2019 πλέον είναι πολύ περισσότερα, με αποτέλεσμα ο μαθητής να "χάνεται" μέσα σε αυτό τον όγκο και την ποικιλία ασκήσεων και ο καθηγητής να δυσκολεύεται περισσότερο να δώσει προβλέψεις στην φετινή θεωρία

Μοιραία, αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερους βαθμούς

Αλλά αυτό δεν κάνει το δικό μας μάθημα πιο εύκολο

Θεωρώ ότι όλοι μας κάνουμε πολύ καλύτερη δουλειά πλέον και εμείς έχουμε συντελέσει στην αύξηση των αριστούχων της κατεύθυνσης μας και όχι μόνο τα θέματα

Μην ξεχνάμε ότι μέχρι το 2016 είχαμε μαθητές που περνούσαν σε Πολυτεχνεία με 19.000 μόρια και δεν είχαμε τέτοια ποσοστά αριστούχων
Δεν θεωρώ ότι έχει πέσει τόσο δραματικά το επίπεδο των θεμάτων, εκτός από μια διετία (2013-2014) που το επίπεδο ήταν αρκετά υψηλό
#55
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Στατιστικά πανελληνίων εξε...
Τελευταίο μήνυμα από ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ - 28 Ιουν 2024, 07:42:04 ΜΜ
Εγώ σε διάφορα σημεία συμφωνώ και με τους τρεις σας.
Οι μαθητές που είναι καλοι στις ασκήσεις γράφουν πιο καλά πληροφορική και δεν γράφουν ΑΟΘ. Και το αντίθετο.
Ύλη του μαθήματος είναι μεγάλη και ένας μέτριος μαθητής όσο και να προσπαθείς να τον βοηθήσεις δεν μπορεί ακόμα και σε αυτά τα θέματα να ανταπεξέλθει.
Το σύστημα των εξετάσεων δεν είναι τέλειο σε καμία περίπτωση, αλλά αυτό είναι, και επικεντρώνεται στον διαγωνισμό των μαθητών με βάση κάποιες βάσεις...
Οσον αφορά λοιπόν για τα θέματα, έχεις μία κατεύθυνση που στα μαθηματικά δεν μπορούν να γράψουν, το οποίο είναι κοινό με την άλλη κατεύθυνση. Αν τα θέματα είναι πιο εύκολα στη θετική θα γράψουν στο θεό και πχ για τα πολυτεχνεία δεν θα μπορεί να γίνει διαχωρισμός... Αν εδώ βάλεις πιο δύσκολα στο ΑΟΘ και στην πληροφορική, οι βάσεις θα πάνε στον πάτο. Αυτές είναι οι παράμετροι που πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν.
Και με τις κοινές σχολές τι γίνεται; Είπαμε το σύστημα δεν είναι τέλειο και μία από τις ατέλειες του είναι αυτή με τις κοινές σχολές.
Κοινως, στα θέματα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν που απευθύνονται. Και επειδή απευθύνονται σε μαθητές και όχι σε εμάς, για την κατεύθυνσή μας, τα θέματα πρέπει να ναι εκεί περίπου. Γενικά σε οποιοδήποτε σύστημα εξετάσεων, τα θέματα πρέπει να σχεδιάζονται με βάση το που απευθύνονται.
Όπως έχουμε γράψει χρειαζόταν ένα ερώτημα 5-6 μονάδες στις 100 να ξεχωρίσει τον άριστο 19-20 από τον άριστο 18- 19 με ότι σημαίνει αυτό προς τα κάτω.

Πολλά μπορούμε να πούμε και να γράψουμε. Πολλά θέλουν διορθώσεις αλλά και πολλά είναι εκεί περίπου που πρέπει συνάδελφοι.

ΥΓ:Εγώ τη στατιστική της κατεύθυνσης μας την αναλύω βγάζοντας έξω ενα 20% περίπου που είναι οι αδιάφοροι και λέω πχ 20 στους 80.
ΥΓ2: Νομίζω είναι προτιμότερα θέματα σαν τα φετινά, που είναι σαφή και καταλαβαίνει ο μαθητής τι ζητάνε, παρά θέματα που δεν καταλάβαιναν ούτε οι καθηγητές τι ακριβώς ζητούσαν.
#56
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Στατιστικά πανελληνίων εξε...
Τελευταίο μήνυμα από petrosp13 - 28 Ιουν 2024, 05:28:58 ΜΜ
Να δώσω μια παράμετρο ακόμα;

Τα αυξημένα ποσοστά αριστούχων την τελευταία 5ετία μπορεί να οφείλονται και στο γεγονός ότι η διδασκαλία του μαθήματος έχει αποκτήσει πλέον πολύ μεγάλη εμπειρία

Οι συνάδελφοι το διδάσκουν καλύτερα από ότι πριν 10 χρόνια, έχουμε μεγάλο όγκο θεμάτων που έχουν ζητηθεί, γνωρίζουμε πολύ καλύτερα τι να περιμένουμε σε σχέση με 10-15 χρόνια πριν

Άρα, έναν καλό μαθητή, μπορώ πιο εύκολα πλέον να τον κάνω άριστο

Έναν αδύναμο ή μέτριο μαθητή, δεν μπορώ να τον βοηθήσω τόσο, γιατί το αντικείμενο είναι ΔΥΣΚΟΛΟ

Να συγκριθούμε με το ΑΟΘ σε τι;
Έχει ένα ολόκληρο θέμα αποστήθισης, μιλάμε για 25 μονάδες αποστήθισης που η τεράστια πλειοψηφία των μαθητών δεν μπορεί να χειριστεί
Έχει ερωτήσεις θεωρίας κλειστού τύπου με πολλές μονάδες, δηλαδή κάθε λάθος αποβαίνει μοιραίο

Γιατί αυτά να κάνουν την Πληροφορική το εύκολο μάθημα;
Ακόμα αδυνατώ να το δεχτώ στο μυαλό μου
#57
Γιωργο (ονομαστική προσφώνηση πλέον  ;D :angel: >:D ) κατά την διάρκεια της χρονιάς οι μαθητές που έχω εγώ σαν κριτήριο, δυσκολεύονται πολύ πολύ περισσότερο στην πληρογορική παρά στην οικονομία, αυτό το έχω σαν δεδομένο στο μυαλό μου ... στην οικονομία οι μαθητές έχουν πάντα το πρόβλημα της θεωρία που τους φαίνεται βουνό και δεν μπορούν "να τη μάθουν απ έξω"  και να τη μάθουν με τον τρόπο που ζητείται στις παεναλλήνιες ... οπότε (στα δικά μου μάτια), το ποσοστό αυτό κρύβει κάποιες παγίδες (πως το λένε και στο μπασκετάκι, τα στατιστικά είναι ο καλύτερος τρόπος να πει κάποιος ψέματα :angel: ;D :angel: >:D)

το γιατί ξεχωρίζουν οι αδύναμοι εγώ δεν μπορώ να το καταλάβω, αλλά αυτό δε σημαίνει κάτι ... θα συμφωνήσουμε πως όταν ένας μαθητής "το έχει με το μάθημα" που λέμε, είναι αρκετά πιθανό πως θα γράψει καλά ... οι αδύναμοι μαθητές που είχα εγώ , έγραψαν μέτρια προς κακά ... 

ένα δικό μου στατιστικό είναι πως τα τελευταία χρόνια, ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών μου γράφουν τον καλύτερο βαθμό τους 
στις πανελλήνιες, αρκετά πάνω σε κάποιες περιπτώσεις σε σχέση με αυτό που έγραφαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς ... ένα δυο ερωτηματάκια πιο δύσκολα χρειάζονται σίγουρα, για να ξεχωρίσει ο άριστος από τον καλό (και όχι ο καλός από τον κακό κατά την ταπεινή μου γνώμη)



 
#58
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από bageo - 28 Ιουν 2024, 05:05:21 ΜΜ
Όπως κ πέρυσι έτσι κ φέτος συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα... Τα μαθηματικά ήταν είναι κ θα είναι το πιο δύσκολο της εκάστοτε κατεύθυνσης. Δεν έχει νόημα επομένως να το συγκρίνουμε με το ΑΕΠΠ...
Όσον αφορά το επίπεδο των μαθητών στα μαθηματικά , που είναι κοινό μάθημα, φυσικά κ είναι χαμηλότερο στο δικό μας πεδίο αφού το ποσοστό όχι μόνο αυτό κάτω από την βάση αλλά κ των αριστούχων έχει χαοτική διαφορά ....
Αυτό που δεν βλέπω όμως να συζητά κανείς είναι ότι στη δική μας κατεύθυνση με ακριβώς ίδιους μαθητές οι αριστούχοι στο αεππ είναι περισσότεροι από ότι στο ΑΟΘ..
Ένα μάθημα που παλιότερα το αντιμετώπιζαν ως το πιο εύκολο είναι πλέον πιο δύσκολο...
Επομένως εδώ δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε σε δυσκολία το ΑΟΘ και θα μιλάμε για ΜΚ;;;
#59
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Στατιστικά πανελληνίων εξε...
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 28 Ιουν 2024, 04:21:19 ΜΜ
Από εμένα 2 σχόλια:

1) Έχουμε μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων (>=18) από τα οικονομικά.  21,71% στην Πληροφορική και 20,19% στα Οικονομικά! Το πιο εύκολο μάθημα είμαστε. Αυτοί που είναι στο 19-20 είναι περισσότεροι από αυτούς που έγραψαν σε οποιοδήποτε άλλο διάστημα πλάτους ενός βαθμού. Στο μάθημα δεν ξεχωρίσουν οι καλοί. Ξεχωρίσουν οι αδύναμοι.

2) Παταγώδης αποτυχία στα μαθηματικά. Μόλις 1,42% έγραψε πάνω από 18. Όμως στη θετική το ποσοστό όσων έγραψαν πάνω από 18 είναι 11,41%. Εφόσον έχουμε κοινή εξέταση στα μαθηματικά με τη θετική θα πρέπει να ανεχόμαστε αυτό το χαμηλό ποσοστό. Αν η ομάδα οικονομίας και πληροφορικής έδινε άλλα μαθηματικά (ευκολότερα) αυτό θα σήμαινε αυτομάτως ότι χάνεται η πρόσβαση στις πανεπιστημιακές σχολές πληροφορικής. Αν έμπαιναν ευκολότερα κοινά θέματα, θα εκτινασσόταν το ποσοστό αριστούχων στη θετική και δε θα ξεχώριζε ο καλός. Αυτό δε θα το επιτρέψουν ποτέ οι μαθηματικοί. 
#60
Εξετάσεις 2023-2024 / Στατιστικά πανελληνίων εξετάσε...
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 28 Ιουν 2024, 03:51:11 ΜΜ
Ανεβάζω στατιστικά και για τη θετική