ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2009

Ξεκίνησε από iliasthes, 02 Ιουν 2009, 10:22:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

papaluk

- Δεν σημαίνει επειδή είναι σελίδα του σχολικού είναι και κατανοητό
- H while ελέγχει τη συνθήκη στν αρχή, οπότε για να είναι ισοδύναμα θέλει if, στο συγκεκριμένο παράδειγμα παίζει και χωρίς την if
- Στο 1.Γ ποια η λογική των σχημάτων - μπέρδεψε πολύ κόσμο
- Θα μπορούσαν στα θέματα 2 και 4 να δώσουν δυνατότητα επιλογής pascal ή ψευδογλώσσα.

Συμπερασματικά όσοι διορθώσουν γραπτά, αφού και η επιτροπή δεν τόλμησε να γράψει σε ψευδογλώσσα, στα θέματα 2 και 3 να ελέγξουμε την αλγοριθμική σκέψη ( με αυτά τα θέματα βέβαια δεν είχε κάτι μη προφανές...) παρά  το αν η εκχώρηση έγινε με  <- ή = ή := κτλ

Τα θέματα αν και πρώτη φορά ήταν αναμενόμενα και πολύ πιο εύκολα τελικά από όσα προτείναμε... στο 4ο π.χ θα έπρεπε οι μαθητές να γράψουν αντίστοιχο κώδικα και να μην τους τον δίνουν έτοιμο..ενώ εύλογη απορία
Τα υποπρογράμματα και το 13 κεφάλαιο γιατί ήταν άραγε μέσα στην ύλη???

iliasthes

Μα ο ψευδοκώδικας δεν έχει αυστηρό συντακτικό, άρα κατά την γνώμη μου θα ήταν παράλογο να θεωρηθεί λάθος οποιοδήποτε σύμβολο εκχώρησης ή ακόμα και αν η εκχώρηση γίνει περιγραφικά (πχ Βάλε).

falegk

και γω αυτο πιστεύω γιατι τοσο καιρο ετσι το μαθαίναμε περιγραφικά και με τις λεξεις του βιβλίου (βαλε εμφανισε κτλ)
Αντε να δούμε.

Ευχαριστώ κύριοι  :)

ΣΤΑΛΕΞΟ


Θέμα 1
Α)
1---> Λάθος ο ορισμός είναι ελλιπής
2---> Σωστό (σελίδα 58 βιβλίου)
3---> Λάθος, χωρίς περισσότερες εξηγήσεις ??? ??? ??? ??? ??? ?
4---> Λάθος
5---> Σωστό
Γιατί το 3  είναι λάθος

atolio

Φίλοι καλημέρα/καλησπέρα.
Η γνώμη μου για κάποια θέματα :
1Α1 Σ (λείπει ένα τμήμα του ορισμού αλλά η πρόταση της εκφώνησης θεωρώ οτι  είναι σωστή)

4γ Θεωρώ οτι η εκφώνηση έχει κενά. Αν έλεγε οτι η μεταβλητή orio παίρνει τιμές >=0 τότε όλα καλά. Δεν το λέει όμως οπότε εγώ προτείνω :

   ...
   readln (orio);
   if orio>=0 then
                 repeat
                     ...
                until sum>orio;
    ...

Αν στην είσοδο ( readln(orio) ) δοθεί αρνητικός η while ΔΕΝ θα έκανε επανάληψη.
Για να επιτευχθεί αυτό και με την REPEAT πρέπει να μπει ένα if, έξω από την επανάληψη και όχι μέσα όπως έγραψε ο Papaluk (νομίζω)

Καλο καλοκαίρι.

meteo_xampos

Στις προτεινόμενες λύσεις, σε ένα εξεταστικό κέντρο που στο οποίο εξέταζαν δυσλεκτικούς, τους έστειλαν
λύση στο θέμα 4γ χωρίς την if.

papaluk

υψηλού επιπέδου πχ PASCAL εντολή read
γλώσσα μηχανής 010101

@mario_30

Δυστυχώς, για αυτό στις λύσεις που ανέβασα θεώρησα απαράδεκτο το θέμα, αν έχανες το α μάλλον έχανες και το β  :-(


papaluk

1Α1 αν δεν έχει περατότητα ως προς το χρόνο εκτέλεσης είναι αλγόριθμος??
Άν το ξεκινήσουμε να το συζητάμε όπως και για το 2003 δεν βγάζεις άκρη..

το if είτε μέσα, είτε έξω παίζει σωστά..

marianad

Παράθεση από: meteo_xampos στις 02 Ιουν 2009, 01:41:59 ΜΜ
Στις προτεινόμενες λύσεις, σε ένα εξεταστικό κέντρο που στο οποίο εξέταζαν δυσλεκτικούς, τους έστειλαν
λύση στο θέμα 4γ χωρίς την if.

Μήπως ξέρεις τι έδωσαν και για το 1Α1; Να μας λυθεί η απορία!

Όσο για το 4γ, μόλις πρόσεξα ότι είναι ολόιδιο με το δεύτερο παράδειγμα της σελίδας 102, με επιπλέον το plithos! Άρα με απλή αλλαγή της συνθήκης είναι ok. Ήταν πολύ τραβηγμένο να το θέλουν με if, ακόμα περισσότερο βλέποντας το επίπεδο που κυμάνθηκαν όλα τα θέματα.

nefeli

  Καλησπέρα σε όλους

Επειδή και εγώ ήμουν εξετάστρια σε ΦΑ, οι λύσεις που μας δόθηκαν είχαν Λάθος το 1.Α.1 (ελλιπής ορισμός αλγορίθμου - αν και εγώ διαφωνώ) και όντως χωρίς ΙF τη μετατροπή σε repeat του θέματος 4 (συμφωνώ και εγώ ότι δε χρειάζεται). Δε συμφωνώ ότι τα παιδιά θα μπερδευτούν στο 1.Γ, είναι σχήμα του βιβλίου και από τα SOS της θεωρίας κατά τη γνώμη μου.

Η δική μου ένσταση με τα θέματα είναι η λέξη ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ χρέωση του θέματος 3. Πιστεύω ότι -αν και θεωρείται κοινοτυπία στο Ενιαίο Λύκειο, απ'όπου προφανώς προέρχονται αυτοί που έβαλαν τα θέματα- θα έπρεπε να υπάρξει διευκρίνηση π.χ. τα πρώτα 50 χρεώνονται με τόσα λεπτά, τα επόμενα με τόσα κ.ο.κ. Ελπίζω οι μαθητές μου να το θυμηθούν, γιατί κατά σύμπτωση τους είχα δώσει λυμένη ακριβώς την ίδια άσκηση από παλαιότερα θέματα του ενιαίου. Στην πράξη, μόνο ένας από τους μαθητές που εξετάσαμε έλυσε το συγκεκριμένο (ο οποίος ήταν αστέρι έτσι και αλλιώς και πήρε 100 και από τους δυό μας).

Στη βαθμολόγηση είναι υποχρεωτικό να γίνει αποδεκτή και λύση γραμμένη σε PASCAL. Το εκνευριστικό όμως ήταν -γιαυτό λέω ότι έβαλαν τα θέματα από το Ενιαίο- ότι στις λύσεις με ψευδογλώσσα που εστάλησαν με ενδεικτική βαθμολόγηση έδιναν σε εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 1 μόριο, ενώ εμείς τουλάχιστον γνωρίζουμε ότι ο ψευδοκώδικας του βιβλίου που έχουμε δεν έχει ΤΕΛΟΣ_ΑΝ (εξάλλου ούτε η PASCAL έχει).

Κατά τα άλλα, δεν έμεινα πολύ ικανοποιημένη από τα θέματα γιατί δεν ήταν αντιπροσωπευτικά της ύλης που μας/τους ταλαιπώρησε μια χρονιά, καλύπτοντας ένα μόνο μικρό μέρος της.

Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές μας!

marianad

Παράθεση από: nefeli στις 02 Ιουν 2009, 02:03:27 ΜΜ
  Στη βαθμολόγηση είναι υποχρεωτικό να γίνει αποδεκτή και λύση γραμμένη σε PASCAL. Το εκνευριστικό όμως ήταν -γιαυτό λέω ότι έβαλαν τα θέματα από το Ενιαίο- ότι στις λύσεις με ψευδογλώσσα που εστάλησαν με ενδεικτική βαθμολόγηση έδιναν σε εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 1 μόριο, ενώ εμείς τουλάχιστον γνωρίζουμε ότι ο ψευδοκώδικας του βιβλίου που έχουμε δεν έχει ΤΕΛΟΣ_ΑΝ (εξάλλου ούτε η PASCAL έχει).

Εννοείς δηλαδή πως κάποιος που το έλυσε ολόσωστα, αλλά δεν είχε Τέλος_αν θα χάσει μόρια; Εσείς κόψατε μόρια για αυτό το λόγο; Αν συμβαίνει αυτό είναι απαράδεκτοι και θα πρέπει να διαμαρτυρηθούμε!

Spiros321

Ego prin ligo edosa.Eukola themata.Sta  thema 1 to A prepei na einai sosto kanonika dioti :
kitaxte selida 19,erotisis,d
kai ekei lei to idio me to 1

Spiros321

Παράθεση από: meteo_xampos στις 02 Ιουν 2009, 11:15:14 ΠΜ
Θέμα 2ο
Α.
Αλγόριθμος ΘΕΜΑ2Α
SUM<-0
MO<-0
Διάβασε Α,Β
SUM<-Α+Β
ΜΟ<-SUM/2
Αν ΜΟ>=10 τότε
   Εμφάνισε 'απορρίπτεται΄, ΜΟ
Αλλιώς
   Εμφάνισε 'προβιβάζεται΄, ΜΟ
Τέλος ΘΕΜΑ2Α

Θέμα 3ο

Αλγόριθμος ΤΑΔΕ
Διάβασε μηνύματα
Αν μηνύματα<=50 τότε
    χρ:= μηνύματα*0.10
Αλλιώς
    Αν μηνύματα<=150 τότε
      χρ:=50*0.10 + (μηνύματα-50)*0.08
    Αλλιώς
      χρ:=50*0.10 + 100*0.08 + (μηνύματα-150)*0.05
τχ:=χρ+4.5
Εκτύπωσε "ΧΡΕΩΣΗ", τχ
Τέλος ΤΑΔΕ

Θέμα 4ο

α. 6 β. 6
γ.
Program thema_4;
var
orio, ar, sum, plithos: integer;
begin
   sum:=0;
   plithos:=0;
   writeln (`Δώσε το όριο των αριθμών´);
   readln (orio);
   repeat
       writeln (`Δώσε έναν αριθμό´);
       readln (ar);
       sum:=sum+ar;
       plithos:=plithos+1;
    until (sum>orio)
    writeln (`το άθροισμα είναι:´,sum:4,plithos:3);
end.
until (sum.=orio)
i kano ego lathos??? na apantisi kapios pou xerei

meteo_xampos

Το Θέμα 1Α1 το δώσανε Λάθος (ελλειπής ορισμός).

gedeon

Παράθεση από: joanna στις 02 Ιουν 2009, 11:53:44 ΠΜ
Μα δεν υποτίθεται ότι οι λύσεις είναι έγκυρες είτε είναι σε Pascal είτε είναι σε ψευδοκώδικα; Ελπίζω αν κάποιος μαθητής επέλεξε να δώσει τις απαντήσεις σε Pascal να μην έχει πρόβλημα με τη βαθμολόγηση. Πάντως πραγματικά τα θέματα μπορεί να ήταν εύκολα αλλά δεν ήταν και τα εντελώς αναμενόμενα... Και ασαφή ήταν κάποια και κατά την άποψή μου κάλυπταν μέρος μόνο της ύλης. Το 1Γ πιστεύω θα μπερδέψει κόσμο...

Άνοιξες ένα θέμα σοβαρό....
Επειδή ήμουν σε εξέταση Φ.Α (Φυσικώς Αδυνάτων) σήμερα σε εξεταστικό-βαθμολογικό κέντρο,
ζητήσαμε διευκρινήσεις αν μπορούν να απαντήσουν σε Pascal ή τέλος πάντων και με εντολές Pascal βάσει της γνωστής εγκυκλίου που είχε σταλεί στα σχολεία..
Η απάντηση που δόθηκε απο έναν εισηγητή !!!  των θεμάτων ήταν ότι θέλουν ΜΟΝΟ
ψευδοκώδικα... αλλιώς είναι λάθος.
Όπως καταλαβαίνεις έγινε χαμός.. το αποτέλεσμα πιό είναι : Ο εισηγητής έκλεισε το τηλέφωνο χωρίς άλλη κουβέντα.
Όμως εμείς σαν βαθμολογητές αποφασίσαμε σε συννενόηση με τα άλλα βαθμολογικά κέντρα (3 σε όλη την Ελλάδα) να δεχτούμε σωστές απαντήσεις βάσει τις εγκυκλίου. Το ίδιο θα κάνουν και οι βαθμολογητές των γραπτών.

Επίσης, ζητήσαμε διευκρίνηση για το θέμα Α1 (Αλγόριθμο....) διότι ήταν ολίγον... ασαφές. Τα ίδια και εκεί - ουδεμία διευκρίνηση. Θυμίζω ότι στη σελ 19. του βιβλίου θεωρείται σχεδόν σωστή η απάντηση σε αυτό το θέμα - δείτε την ανακεφαλαίωση στο σημείο που αναφέρει Αλγόριθμος ...., ενω με τη λογική του Υπουργείου θεωρείται Λάθος διότι θέλουν το πλήρη ορισμό.

Το θέμα Α -> Γ το διάγραμμα ροής για πηγαίο κώδικα κλπ.  μπέρδεψε τα παιδιά(ακόμα και το ότι το Λ.Δ. ήταν σε μία σελίδα και οι επιλογές στην επόμενη δημιούργησε πρόβλημα - κάτι που ήταν φανερό στους προφορικά εξεταζόμενους).

Επίσης, όσες λύσεις έστειλε το Υπουργείο για ψευδοκώδικα που είχαν ΑΝ ....υπήρχε και ΤΕΛΟΣ_ΑΝ. Αυτό είναι μιά κακή ένδειξη(όχι απόδειξη) ότι στην επιτροπή των εξετάσεων υπήρχαν καθηγητές που δίδασκαν το αντίστοιχο μάθημα του Γεν. Λυκείου.... (Για όλους μας που είδαμε τα διάφορα topic του forum ήταν θέμα συζήτησης η ΤΕΛΟΣ_ΑΝ)

Τέλος.....
η λύση του θέματος 4 --> γ  δόθηκε λάθος απο το Υπουργείο(μέσα στη repeat υπήρχε και το τμήμα που αφορά το διάβασμα του ορίου!!!).


Θεωρώ ότι τα θέματα των Δικτύων ήταν πολύ πιο σαφή ώς προς την εκφώνηση, αντίθετα κάποια απο τα θέματα του Δομημένου Προγραμματισμού ίσως δεν ήταν τόσο κατανοητά απο τα παιδιά(ήταν όμως εύκολα). Υπήρξε μια ένδειξη "ψιλοπροχειρότητας" στο Δομημ. Προγρ/σμό