Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Θεωρία => Μήνυμα ξεκίνησε από: nsamaras στις 03 Οκτ 2010, 08:50:38 ΜΜ

Τίτλος: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: nsamaras στις 03 Οκτ 2010, 08:50:38 ΜΜ
Στο βιβλίο καθηγητή στην σελίδα 29 υπάρχει ένα τέστ αξιολόγησης επίδοσης. Στην ερώτηση 4 σωστού/λάθου αναφέρει:
Ενα ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ πρόβλημα μπορεί να αναπαρασταθεί είτε διαγραμματικά, είτε φραστικά είτε ΑΛΓΕΒΡΙΚΑ.

Διαβάζοντας λοιπόν την συγκεκριμένη πρόταση και βλέποντας τις λέξεις "Οποιοδήποτε" και "αλγεβρικά" σκέφτηκα όπως και οι μαθητές μου οτι μόνο τα μαθηματικά προβλήματα και όχι οποιοδήποτε, μπορεί να αναπαρασταθεί αλγεβρικά, άρα η πρόταση είναι λάθος.  Στο βιβλίο καθηγητή την αναφέρει ως σωστή.
Μου διαφεύγει κάτι ή έχει κάποιο λάθος το βιβλίο;  :-\
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: andreas_p στις 03 Οκτ 2010, 08:58:53 ΜΜ
Απάντηση :  Λάθος

Δες την έκδ. 2010 Βιβλ. καθηγ.
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: nsamaras στις 03 Οκτ 2010, 09:29:08 ΜΜ
Και όμως συνάδελφε έχω το βιβλίο καθηγητή έκδοση 2010 (7000 αντίτπυ, αρ συμβ. 10039) και την αναφέρει ως σωστή. Ξέρετε αν υπάρχουν κάπου οι τελευταίες διορθώσεις να το ελέγξω;
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 03 Οκτ 2010, 10:16:40 ΜΜ
Σε παλιότερες εκδόσεις το έχει ως Λάθος:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1436.0

Πάντως και από το βιβλίο μαθητή προκύπτει ότι είναι Λάθος ...!
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: AlexandrosK στις 03 Οκτ 2010, 10:52:01 ΜΜ
Θέλω κι εγώ ένα βιβλίο καθηγητή!  :D
Αναρωτιέμαι αυτά τα 7000 αντίτυπα πού καταλήγουν αφού δε καταλήγουν σε εμάς!
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: nsamaras στις 03 Οκτ 2010, 11:06:42 ΜΜ
Συνάδελφε Νίκο αυτό λέω και εγώ. Η λογική προστάζει ότι η συγκεκριμένη πρόταση είναι ΛΑΘΟΣ. Κοίταξα στις διορθώσεις βιβλίου καθηγητή που είναι αναρτημένες στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και αναφέρει ως διόρθωση:
Σελ. 29
Σημείο που χρίζει διόρθωσης/προσθήκης: στις απαντήσεις τεστ αξιολόγησης επίδοσης, αντί A4: λάθος   να γραφεί:
Διορθωμένο κείμενο:     Α4: σωστό.

Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 03 Οκτ 2010, 11:11:32 ΜΜ
Μήπως οι διορθώσεις πρέπει να .... διορθωθούν;  ;D
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: jsari στις 03 Οκτ 2010, 11:25:45 ΜΜ
Όταν η πρόταση λέει "Ενα ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ πρόβλημα μπορεί να αναπαρασταθεί είτε διαγραμματικά, είτε φραστικά είτε ΑΛΓΕΒΡΙΚΑ."

σημαίνει ότι ένα πρόβλημα μπορεί να αναπαρασταθεί ή διαγραμματικά ή φραστικά ή αλγεβρικά. 

Σε ένα μη μαθηματικό πρόβλημα πιθανόν να ισχύει :

ΑΛΗΘΗΣ Η ΑΛΗΘΗΣ Η ΨΕΥΔΗΣ ---> ΑΛΗΘΗΣ

Άρα η απάντηση είναι ΣΩΣΤΟ
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: dracula στις 04 Οκτ 2010, 12:57:58 ΠΜ
Όμως, αν ερμηνευθεί το 'είτε' ως 'ή', αν χρησιμοποιηθεί η αποκλειστική διάζευξη (XOR) και δομηθεί μία πρόταση

ή Α ή Α ή Ψ

αυτή έχει ως αποτέλεσμα Ψ.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Exclusive_or]

Πάντως, όπως το διαβάζω, δε βλέπω το λόγο να είναι αληθές -- λόγω του 'οποιοδήποτε'.
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: aggeloni στις 04 Οκτ 2010, 02:03:16 ΠΜ
Καλως σας βρηκα κ γω...

Δεν καταλαβα ακομη αν το λαθος ειναι η λεξη οποιοδηποτε ή η λεξη αλγεβρικα (ή ο συνδυασμος των δυο??)...Αν η προταση δεν ειχε το τελευταιο κομματι (...ειτε αλγεβρικα), δεν θα ηταν Σωστη??
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: gthal στις 04 Οκτ 2010, 03:40:17 ΠΜ
Από το βιβλίο καθηγητή, σελ 26 (η έκδοση που έχει ανεβάσει ο Άλκης εδώ https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1436.0 )
"Θα πρέπει να γίνει συνείδηση στους μαθητές ότι με τον όρο πρόβλημα δεν αναφερόμαστε σε μαθηματικού τύπου προβλήματα, τα οποία αποτελούν ένα μόνο είδος προβλημάτων."

Περιμένει λοιπόν κανείς ότι η εν λόγω ερώτηση πάει να εξετάσει κατά πόσον αυτό επιτεύχθηκε. Συνεπώς το πνεύμα της άσκησης επιβάλλει την απάντηση "Λάθος"
(και όπως εύστοχα το θέτει ο Νίκος, οι διορθώσεις πρέπει να διορθωθούν)

Τώρα η παρανόηση μάλλον οφείλεται στις διαφορετικές ερμηνείες που μπορεί να έχουν αυτά τα συνεχόμενα ή στη φυσική γλώσσα.
Η μία ερμηνεία είναι "η αναπαράσταση μπορεί να γίνει με κάποιον από αυτούς τους τρόπους ("ή τον Α ή τον Β ή τον Γ"). Εδώ η απάντηση είναι "Σωστό", αφού τουλάχιστον με τον δεύτερο (πιστεύω και με τον πρώτο) μπορούν να αναπαρασταθούν όλα τα προβλήματα.

Η δεύτερη ερμηνεία (που πιστεύω ότι ήταν και η πρόθεση του βιβλίου) είναι "η αναπαράσταση μπορεί να γίνει με οποιονδήποτε από αυτούς τους τρόπους (υπονοώντας ότι ισχύουν όλοι και διαλέγουμε τον Α, τον Β ή τον Γ)". Εδώ η απάντηση είναι "Λάθος"

Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως τα ή έπρεπε να αντικατασταθούν με και ;
(Αλήθεια όμως, ισχύουν οι δύο πρώτοι τρόποι για όλα τα προβλήματα ; Με μια πρώτη εκτίμηση, νομίζω πως ναι.)
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: jsari στις 04 Οκτ 2010, 09:17:42 ΠΜ
Όλα αυτά που λέτε είναι σωστά.

Αλλά το είτε ... είτε σημαίνει ή ... ή. Δείτε και εδώ http://el.thefreedictionary.com/%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5 (http://el.thefreedictionary.com/%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5).

Με βάση λοιπόν την ερμηνεία του είτε ... είτε η απάντηση πρέπει να θεωρηθεί σωστή.

Όσο αναφορά την λογική της ερώτησης πιστεύω ότι μπήκε για να καλύψει την ύλη της ενότητας 1.2 (δείτε το παράδειγμα 1).
Τίτλος: Απ: Αναπαράσταση προβλήματος
Αποστολή από: gthal στις 04 Οκτ 2010, 12:46:11 ΜΜ
Διάβασα την 1.2 και δε μπορώ να πω ότι με καλύπτει.
Η φραστική και διαγραμματική αναπαράσταση αναφέρονται στην 1.3 και είναι δύο τρόποι αναπαράστασης της δομής ενός προβλήματος (άλλη μια λέξη που θα 'πρεπε να υπάρχει στην ερώτηση).

Διότι, μπορεί να αναπαρασταθεί (με την έννοια του "διατυπωθεί") ένα πρόβλημα διαγραμματικά ; Χωρίς προηγουμένως να έχει αναλυθεί;