Αξιολόγηση θεμάτων "να βρείτε τι εμφανίζει"

Ξεκίνησε από Wizard, 12 Μαρ 2009, 05:19:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Παράθεση από: michaeljohn στις 01 Απρ 2009, 08:57:52 ΜΜ
Σαν βαθμολογητές επίσης θεωρούμε ότι, πως ό,τι γράφει ο μαθητής δεν είναι προϊόν  υποκλοπής....παρ'όλο που μερικές φορές είμαστε βέβαιοι για το αντίθετο.
Σίγουρα, αν δούμε το θέμα τυπικά είμαστε υποχρεωμένοι να θεωρήσουμε ότι αυτά που γράφει ο μαθητής δεν είναι προϊόντα υποκλοπής. Ωστόσο γνωρίζοντας την κατάσταση που επικρατεί προσωπικά πιστεύω ότι η πλειοψηφία των μαθητών (>50%) αν δεν αντιγράφει τα πολλαπλών επιλογών και τις τιμές που ζητούνται τότε σίγουρα τα διασταυρώνει. Έχω συζητήσει το θέμα με πολλούς μαθητές.

Παράθεση
Ο α' μαθητής έχει στο καθαρό μόνο τον πίνακα τιμών(που δε ζητείται) χωρίς να λέει τι τιμές εμφανίζονται, ούτε να έχει ειδική στήλη εμφάνισης
Δεν θα του έδινα με τίποτα όλες τις μονάδες αλλά δεν θα του έκοβα και πολλές. Εξαρτάται και από την εικόνα του υπόλοιπου γραπτού. Πάντως θα έκοβα λίγο, εφόσον φυσικά ο πίνακας τιμών είναι σωστός

Παράθεση
και ο β' μαθητής να δίνει σαν απάντηση μόνο το τελευταίο ζεύγος τιμών, να έχει πίνακα τιμών στο πρόχειρο και όχι στο καθαρό ,αφού απλά δεν ζητείται.
τι γίνεται εδώ;
Αν ο πίνακας τιμών είναι σωστός, θα του έκοβα ελάχιστα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θέτω ένα άλλο ερώτημα:

Πρέπει ο βαθμολογητής να βλέπει το πρόχειρο των μαθητών;

evry

#17
Απαντώ στην ερώτηση με ερώτηση

Πρέπει ηθικά ή πρέπει τυπικά?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος


ntzios kostas

Προσωπικά θα έλεγα ότι δεν κοιτάω καθόλου το πρόχειρο. Τον πίνακα τιμών ο μαθητής μπορεί να το έχει κάνει πάνω στα θέματα με ένα μολυβάκι και στη συνέχεια να το σβήσει. Εννοείται πως δεν βρήκε στην τύχη τους αριθμούς εξόδου. Αν τώρα ο μαθητής αντέγραψε δεν με απασχολεί για την διαμόρφωση του βαθμού του, ιδίως στο συγκεκριμένο θέμα που δεν αποδεικνύεται κιόλας. Θεωρώ κατά την διόρθωση ότι ο έλεγχος για τυχών αντιγραφή έγινε από τους συνάδελφους επιτηρητές.

Τώρα αν εμφανίσει τις 2 από τις 10 τιμές, είτε αυτές είναι οι δύο τελευταίες ή οι δύο πρώτες θα πάρει 2 μόρια. Αν δω πίνακα τιμών και δεν δω να εμφανίζεται τίποτα ή μία πράξη στην αρχή του εβγαλε όλα τα αποτελέσματα λάθος δεν θα του δώσω κανένα μόριο. Προσπαθώ να εφαρμόσω ακριβώς την πρόταση βαθμολόγησης από το βαθμολογικό, που στο προηγούμενο παράδειγμα με τους 10 αριθμους μου είπε να βάζω ένα βαθμό για κάθε ένα σωστό αποτέλεσμα. Κανένα σωστό αποτέλεσμα = 0.

Τώρα αν ο μαθητής εμφανίσει 15 τιμές και μέσα σε αυτές και οι 10 που πρέπει να εμφανιστούν το βαθμολογικό με αφήνει ακάλυπτο και προσπαθώ να κόβω κάτι για κάθε λάθος απάντηση.

Καλημέρα σας
Κώστας
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry


  Η διαφορά είναι πως τυπικά από όσο ξέρω δεν πρέπει να λαμβάνεις το πρόχειρο υπόψη σου, έτσι δεν είναι? Από την άλλη αν στο πρόχειρο δεις ότι ο μαθητής το έχει λύσει σωστά αλλά δεν έχει προλάβει να το περάσει στο καλό ή για παράδειγμα έχει τον πίνακα τιμών όπου φαίνεται ξεκάθαρα πως έχει μόνο ένα λάθος στην αρχή και τα υπόλοιπα βάση αυτού είναι σωστά, τι κάνεις?
    Ξαναλέω ότι προφανώς υπάρχουν οδηγίες βαθμολόγησης, και πρέπει να τις τηρούμε όλοι μας, όμως αν είναι να βαθμολογούμε ξερά μερικά νούμερα τότε δε νομίζω ότι είμαστε απαραίτητοι. Και ένα scanner μια χαρά μπορεί να κάνει τη δουλειά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θεωρώ ότι το πρόχειρο δεν πρέπει να το λαμβάνει υπόψη κανείς βαθμολογητής και να εξετάζει μόνο ότι υπάρχει στο καθαρό.
Αν βλέπουμε το πρόχειρο ψάχνοντας για πίνακα τιμών τότε γιατί να μην βλέπουμε το πρόχειρο και όταν συναντάμε και κάποιο άλλο λάθος; Έτσι κάθε φορά που θα υπάρχει ένα λάθος,  θα γυρνάμε στο πρόχειρο και θα αναρωτιόμαστε : μήπως το έκανε σωστά στο πρόχειρο και στην βιασύνη του το αντέγραψε λάθος;
Τα παιδιά βαθμολογούνται σε αυτό που γράφουν στο καθαρό και το ξέρουν αυτό(για όλα τα μαθήματα)

evry

φυσικά και το πρόχειρο δεν λαμβάνεται υπόψη. Μερικές φορες όμως, ειδικά στα θέματα εμφάνισης τιμών που θέλεις να δεις τον τρόπο σκέψης του μαθητή και όχι να βαθμολογήσεις ξερα μερικά νούμερα το πρόχειρο πιστεύω ότι βοηθάει τον βαθμολογητή να εκφέρει άποψη
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Καλημέρα σας.

Το συγκεκριμένο θέμα (τα τελευταία 9 χρόνια που διορθώνω - βαθμολογώ) μας έχει ταλανίσει και μας έχει οδηγήσει σε κόντρες του τύπου "κόβω α και όχι β".

ΜΙΑ είναι η λύση.

Η επιτροπή θεμάτων να δώσει μια πιο προσεκτική και σαφή διατύπωση (και όχι ένα ξερό "Τι θα εμφανίσει"), κλείνοντας έτσι τις κερκόπορτες της  αντιγραφής.

evry

Αν κλείσουν οι κερκόπορτες τις αντιγραφής θα ανοίξουν οι κερκόπορτες τις αποτυχίας και δεν νομίζω ότι θέλουν αυτo. Από ότι έχουν δείξει το μονο που τους νοιάζει είναι τα στατιστικά των εξετάσεων και η ανακοίνωση τους.Να μην φαίνεται μεγάλη η αποτυχία ώστε να είναι όλοι ευτυχισμένοι

Παράθεση από: andreas_p στις 03 Απρ 2009, 09:45:39 ΠΜ
Η επιτροπή θεμάτων να δώσει μια πιο προσεκτική και σαφή διατύπωση (και όχι ένα ξερό "Τι θα εμφανίσει"), κλείνοντας έτσι τις κερκόπορτες της  αντιγραφής.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Συμφωνώ Ανδρέα και Ευριπίδη ...
Το πρόβλημα με αυτού του τύπου τα θέματα προέρχεται απο την μη χρησιμοποίηση της έννοιας του πίνακα τιμών απο το βιβλίο και τετράδιο του μαθητή. Πουθενά δεν αναφέρεται ο πίνακας τιμών, κι όσο κι αν είναι αυτονόητο για όλους εμάς που διδάσκουμε, η επιτροπή "φοβάται" να ζητήσει ξεκάθαρα κάτι που μπορεί να θεωρηθεί "εκτός ύλης" ή καλύτερα κάτι που δεν περιγράφεται/αναφέρεται στο βιβλίο-τετράδιο μαθητή.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Καρκαμάνης Γεώργιος

Υπάρχει και ένας άλλος τρόπος που μπορεί να μας βοηθήσει η επιτροπή:

Να μας στείλει ορισμένες οδηγίες για την βαθμολόγηση τέτοιων θεμάτων και να μην αφήνει στα κατά τόπους βαθμολογικά να κανονίζεται η βαθμολογηση και κατανομή των μορίων.

andreas_p

Ας το κάνει ...

Αλλά το καλύτερο θα ήταν να προσέξει τη διατύπωση των θεμέτων.

Vangelis

Η λύση όπως ανέφεραν και άλλοι συνάδελφοι είναι να ζητείται ο πίνακας τιμών.  Επειδή όμως τυπικά δεν υπάρχει πουθενά η μορφή που πρέπει να έχει ένας τέτοιος πίνακας θα πρέπει η επιτροπή σύνταξης θεμάτων να δημιουργεί έναν και να τον αποστέλλει μαζί με την εκφώνηση του θέματος.
Εναλλακτικά θα πρέπει να υπάρχουν αρκετά "εμφάνισε" για να δημιουργείται έμμεσα  ένας τέτοιος πίνακας.