Τελευταία μηνύματα

#11
Γενικά / Νέα βιβλία Πληροφορικής Γυμνασ...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 19 Σεπ 2024, 10:22:26 ΠΜ
Στο Γυμνάσιο που δουλεύω, μόλις χθες μας έστειλαν αρκετά κουτιά με ρομποτάκια "R4" και εφτά (7) κουτιά με εκπαιδευτικό hardware τύπου Arduino, υπό την ονομασία "S2".

Το πρώτο πράγμα που θα έκανε κάθε λογικός άνθρωπος, θα ήταν να δεί πού ακριβώς μιλάει το νέο βιβλίο γι' αυτά. Βρίσκουμε, λοιπόν, ότι γιά τη σύνδεση με το εκπαιδευτικό hardware μιλάει το κεφάλαιο (ενότητα) 3, στο νέο βιβλίο της Γ' Γυμνασίου - αν και δεν είδα κάτι ειδικά γιά τα ρομποτάκια.
Μέχρις εδώ, όλα καλά. (Ή σχεδόν.)

Το δεύτερο πράγμα (γιά τον λογικό, κλπ) είναι να βρεί ποιά προγράμματα συνδέονται με το εκπαιδευτικό hardware. Κι εδώ ο διαιτητής βγάζει τις κόκκινες κάρτες βροχηδόν!

Πάμε μαέστρο!

  • Η εταιρεία (https://polytech.com.gr/) που προμηθεύει τα εκπαιδευτικά kits, έχει την ιστοσελίδα της στα Αγγλικά (εντάξει, γνωρίζουμε κι απ' αυτά), αλλά ειλικρινά δεν ξέρω πού έχει την αναφορά γιά τα προγράμματα, που "τρέχουν" τα kits. Είναι τίποτε κρατικά μυστικά και τά 'χει σε κρύπτη; :)  Μπορεί να έχει τους συνδέσμους προς αυτά σε υποσελίδες που δεν έψαξα, αλλά βαρυέμαι, σχεδόν αρνούμαι να κάθομαι να ψάχνω αυτονόητα πράγματα.

Στο βιβλίο, τώρα:

  • Μας παραπέμπει στο site https://www.tinkercad.com/ (γιά πρόγραμμα προσομοιώσεων hardware), αλλά δεν μου αρέσει καθόλου το ότι εκεί πρέπει να κάνουμε εγγραφή χρήστη.
  • Επίσης, όσον αφορά το site της κατασκευάστριας του Arduino https://www.arduino.cc./ (όπου πάλι μας παραπέμπει το βιβλίο - και πολύ σωστά), βλέπουμε ότι γιά Linux έχει πρόγραμμα σε AppImage!!!

Πανέξυπνο!... Να καθήσω να εγκαταστήσω σε 100- χρήστες το AppImage (δεν νομίζω ότι το συμπεριλαμβάνει η "εξαγωγή image" των school scripts, ώστε να το βλέπουν όλοι από τον server), και να το κάνω εκτελέσιμο άλλες τόσες φορές! Θα μου πείς, να το εγκαταστήσω στους τοπικούς δίσκους (είτε στα Windows 10, είτε στο Ubuntu 24). Ναι, οκ, μόνον 21 τερματικά, κι ο server 22! Δέ λέω, γλυτώνω αρκετό κόπο! :) :)

----------------

Επειδή τα ψηφιακά ηλεκτρονικά και η Πληροφορική απαιτούν "τετράγωνη" λογική, συνεπώς δεν γίνεται να διδάσκονται αυτά μέσω παραλογισμού, έχει κανείς να προτείνει κάτι καλύτερο, όσον αφορά τα υποστηρικτικά προγράμματα;
Υπόσχομαι, βέβαια, να το ψάξω και προσωπικά - αρκεί να προλάβω, πρίν φτάσω στο οικείο κεφάλαιο.

Κάθε υπόδειξη θα εκτιμηθεί δεόντως!

Ευχαριστώ!

#12
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 19 Σεπ 2024, 09:21:18 ΠΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 19 Σεπ 2024, 08:12:54 ΠΜΕυριπίδη είσαι σίγουρος ότι αυτό είναι καλή πρακτική για φέτος;
Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου, πχ., θεωρείς ότι διαθέτουν την ωριμότητα στον προγραμματισμό για να πραγματευτούν τα θέματα του νέου βιβλίου της γ;
Οι δικοί μου σίγουρα, όχι. Προσωπικά, είχα σκοπό να ξεκινήσω με το παλιό (εννοώ βασικές προγραμματιστικές δομές και ίσως μέσω edublocks ίσως με scratch) και μετά τα Χριστούγεννα να διαπραγματευτώ τα θέματα του καινούριου.

Ή πχ. στην Β γυμνασίου: το νέο βιβλίο έχει το δυαδικό σύστημα στην Α, που σημαίνει ότι οι μαθητές της Β δεν θα το δουν καθόλου.

Το ίδιο και στη Γ. Πχ. οι περσινοί της Β μου φαίνεται απίθανο να έχουν διδαχθεί ή πόσο μάλλον να έχουν εξοικοιωθεί με υποπρογράμματα ώστε να πας κατευθείαν στην αναδρομή. Οι περσινές οδηγίες στη Β έχουν 5 ώρες συνολικά για τον προγραμματισμό, ενώ απλά αναφέρουν την λέξη διαδικασία.

Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα, για πρώτη χρονιά ίσως και για 2 χρονιές, να υπάρχει ένα mix & match ανάλογα με τις καταστάσεις και μάλιστα και μεταξύ τάξεων, είτε μεταξύ νέου και παλιού, είτε μόνο μεταξύ νέου.
Πχ. στο παραπάνω στη Β σκέφτομαι να δώσω το υλικό του παλιού + το υλικό του νέου της Α όμως ή μόνο το υλικού του νέου της Α.
Ναι σωστό είναι αυτό. Αυτά θα πούμε και στην ενημέρωση. ότι θα είναι δύσκολο στην αρχή με τρία νέα βιβλία να θεωρείς ότι έχουν γίνει τα προηγούμενα. Το mix & match είναι η καλύτερη λύση.
Απλά στη Γ καλό θα ήταν να δουν λίγο κώδικα σε Python.
Για την αναδρομή οκ είναι αρκετά απαιτητικό.
Γενικά αφήνουμε αρκετό χώρο στους εκπαιδευτικούς να αυτενεργήσουν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των μαθητών που έχουν κα τις πρότερες γνώσεις
#13
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 19 Σεπ 2024, 08:12:54 ΠΜ
Παράθεση από: evry στις 18 Σεπ 2024, 11:34:35 ΜΜΕρώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε από το νέο βιβλίο που φέτος το λέμε πρόσθετο υλικό, αλλά μπορούμε όπου θέλουμε να αξιοποιούμε το παλιό, όπου είναι επικαιροποιημένο


Ευριπίδη είσαι σίγουρος ότι αυτό είναι καλή πρακτική για φέτος;
Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου, πχ., θεωρείς ότι διαθέτουν την ωριμότητα στον προγραμματισμό για να πραγματευτούν τα θέματα του νέου βιβλίου της γ;
Οι δικοί μου σίγουρα, όχι. Προσωπικά, είχα σκοπό να ξεκινήσω με το παλιό (εννοώ βασικές προγραμματιστικές δομές και ίσως μέσω edublocks ίσως με scratch) και μετά τα Χριστούγεννα να διαπραγματευτώ τα θέματα του καινούριου.

Ή πχ. στην Β γυμνασίου: το νέο βιβλίο έχει το δυαδικό σύστημα στην Α, που σημαίνει ότι οι μαθητές της Β δεν θα το δουν καθόλου.

Το ίδιο και στη Γ. Πχ. οι περσινοί της Β μου φαίνεται απίθανο να έχουν διδαχθεί ή πόσο μάλλον να έχουν εξοικοιωθεί με υποπρογράμματα ώστε να πας κατευθείαν στην αναδρομή. Οι περσινές οδηγίες στη Β έχουν 5 ώρες συνολικά για τον προγραμματισμό, ενώ απλά αναφέρουν την λέξη διαδικασία.

Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα, για πρώτη χρονιά ίσως και για 2 χρονιές, να υπάρχει ένα mix & match ανάλογα με τις καταστάσεις και μάλιστα και μεταξύ τάξεων, είτε μεταξύ νέου και παλιού, είτε μόνο μεταξύ νέου.
Πχ. στο παραπάνω στη Β σκέφτομαι να δώσω το υλικό του παλιού + το υλικό του νέου της Α όμως ή μόνο το υλικού του νέου της Α.
#14
Linux / Απ: ΣΕΠΕΗΥ με Ubuntu 22.04/LTS...
Τελευταίο μήνυμα από exanemou - 19 Σεπ 2024, 12:17:54 ΠΜ
ευχαριστώ
#15
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 18 Σεπ 2024, 11:34:35 ΜΜ
Παράθεση από: mandarinos στις 18 Σεπ 2024, 10:34:29 ΠΜΚαλημέρες!

Έριξα μιά ματιά στα νέα βιβλία Πληροφορικής του Γυμνασίου.

Ερώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε αυτά αντί γιά το παλιό βιβλίο; ή με βάση την ύλη του παλιού βιβλίου συζητάμε και τα θέματα των νέων βιβλίων;
Ερώτημα 2: Εάν δεν υπάρχουν Arduino / ρομποτάκια / λοιπό παρόμοιο hardware, παρακάμπτουμε τα αντίστοιχα κεφάλαια; (Λογικά, ναι.)
Ερώτηση 3: Γιατί τόσο μικρή αναφορά στην Python;

Ευχαριστώ!

Ερώτημα 1: Ξεκινάμε να διδάσκουμε από το νέο βιβλίο που φέτος το λέμε πρόσθετο υλικό, αλλά μπορούμε όπου θέλουμε να αξιοποιούμε το παλιό, όπου είναι επικαιροποιημένο.
Ερώτημα 2: Όχι δεν παρακάμπτουμε τίποτα. Ανάλογα με τον εξοπλισμό που έχουμε επιλέγουμε μια από τις τρεις δραστηριότητες/πλατφόρμες. Αν δεν έχουμε καθόλου εξοπλισμό τότε αξιοποιούμε τους εξομοιωτές που έχει κάθε πλατφόρμα.

Ερώτηση 3: Μικρή???
Εδώ είδαμε και πάθαμε να την βάλουμε, αρκετοί εκπαιδευτικοί αντιδρούν με αστείες δικαιολογίες, άρα έπρεπε να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση από το Scratch στην Python μέσω του EduBlocks
Επίσης είναι Γ Γυμνασίου και το μάθημα είναι μονόωρο, δεν είχαμε πολλές επιλογές.
Εμφανίζεται πάλι στον επιστημονικό προγραμματισμός όμως  ;)

#16
Καλησπέρα! Θα ήθελα να ρωτήσω τι πρακτικές ακολουθεί το κάθε σχολείο σχετικά με την καταχώρηση των απουσιών και την τήρηση βιβλίου φοίτησης σε έντυπη μορφή...
Εκτός από την καταχώρηση των απουσιών στο myschool, συμπληρώνετε και έντυπο βιβλίο φοίτησης για κάθε τμήμα ? Ευχαριστώ!
#17
Linux / Απ: ΣΕΠΕΗΥ με Ubuntu 22.04/LTS...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 18 Σεπ 2024, 09:23:35 ΜΜ
Όχι την έκδοση server, το σκέτο.

- - - - - - -

Αυτός δεν είναι ο server που θέλουμε στα σχολεία, αλλά (αν θυμάμαι καλά) είναι server ιστοσελίδων και emails (με έτοιμα εργαλεία προς τούτο), ασύμβατος με τη λειτουργία LTSP.
Εάν βάλουμε επάνω του τα school scripts, ο υπολογιστής θα "κρεμάσει". Επίσης, αυτή η έκδοση είναι "headless", δηλαδή χωρίς γραφικό περιβάλλον, το οποίο πρέπει να προσθέσουμε εμείς μετά. (Αρκετή φασαρία γιά τους "αμύητους", διότι πρώτα απαιτεί windows manager και μετά το γραφικό περιβάλλον· και μάλιστα, συγκεκριμένα ζευγάρια manager / GUI.)

Εν ολίγοις, η έκδοση Ubuntu server δεν είναι αυτό που ζητάμε.

(Παθώς και μαθώς όλα τα ανωτέρω... καθ' ό,τι, όταν πρωτοέβαλα Ubuntu στον σχολικό server, θεώρησα ότι αυτό που έγραφε το εγχειρίδιο της Τεχνικής Στήριξης γιά σκέτο Linux -όχι έκδοση server- ήταν αβλεψία.
Σκέφτηκα ότι, αφού λέει "Ubuntu server", γιατί να μή βάλω αυτό; Αλλά, άλλος ο server γιά images -όπως στο σχολείο-, άλλος ο server γιά υπηρεσίες επάνω στο www.)
#18
Linux / Απ: ΣΕΠΕΗΥ με Ubuntu 22.04/LTS...
Τελευταίο μήνυμα από exanemou - 18 Σεπ 2024, 01:03:16 ΜΜ
Aπο εκεί θα διαλέξω 22.04.5 LTS και μετά την επιλογή Server install image φαντάζομαι . Σωστά;
#19
Linux / Απ: ΣΕΠΕΗΥ με Ubuntu 22.04/LTS...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 18 Σεπ 2024, 11:43:47 ΠΜ
Όποιες παλιές εκδόσεις έχει ακόμη on-line η Canonical, εδώ: https://releases.ubuntu.com/
#20
Linux / Απ: ΣΕΠΕΗΥ με Ubuntu 22.04/LTS...
Τελευταίο μήνυμα από exanemou - 18 Σεπ 2024, 10:56:10 ΠΜ
Χαίρετε
Από που θα κανω λήψη του UBUNTU MATE 22.04 64 bit ;