ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

thana$i$

Στον υπόλοιπο κόσμο ....

Computer science previously formed an option in group 5 of the Diploma Programme curriculum but now lies within group 4.As such, it is regarded as an experimental science, alongside biology, chemistry, design technology, physics and environmental systems and  societies. This group change is significant as it means DP students can now select computer science as their group 4 subject rather than having to select it in addition to mathematics as was previously  the case.
http://www.ibo.org/en/programm...
In January 2013, the government announced that GCSE Computing will count as a science option in the English Baccalaureate (EBacc) for secondary school league tables from 2014 (published in January 2015) – alongside Physics, Chemistry and Biology.
http://www.ocr.org.uk/qualific...

NiColas1957

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 07 Απρ 2015, 10:22:56 ΠΜ
Επίσης δεν γίνεται να θέλω να πάω στην Οικονομικό και να μην μπορώ να δηλώσω παράλληλα και Μαθηματικό.

+1

nikosx

Το να μη μπορεί να δηλώσει κάποιος για παράδειγμα και Πληροφορική Καποδιστριακού και Μηχ/κων Υπολογιστών Πάτρας είναι σαν να μη μπορεί να δηλώσει και Χημικό και Χημικών Μηχ/κων, έλεος.
Εδώ και 2 χρόνια ψάχνουμε να βρούμε λύση για το άνοιγμα των πεδίων (δηλαδή να μπορεί να δηλώσει ο μαθητής και Νομική αλλά και Φυσιοθεραπεία) και κάνουμε τώρα κάτι αποκλεισμούς άνευ προηγουμένου.
Το ζήτημα πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

vagst

#468
Του χρόνου θα δώσω πανελλαδικές με το νέο σύστημα,Διαλέγοντας την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (Τεχνολογική) ανοίγω σχολές του 5ου πεδίου ΜΟΝΟ ,δηλαδή  Οικονομικά και Πληροφορική ενώ αν πάω στη Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (Θετική) ανοίγω σχολές του 2ου πεδίου το οποίο αναφέρεται ως 2ο Επιστημονικό πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές).Η κύρια όμως απορία μου είναι η κατηγοριοποίηση των σχολών σε πεδία,για παράδειγμα το ΗΜΜΥ πέρσι ήταν στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο - Τεχνολογικές Επιστήμες ενώ η Πληροφορική στο  2ο Επιστημονικό Πεδίο - Θετικές Επιστήμες.Το ΗΜΜΥ και η Πληροφορική σύμφωνα με το Νέο Σύστημα που εκτιμάτε ότι θα βρίσκονται,σε ποιο πεδίο;Με λίγα λόγια πρόκειται να διαχωριστούν οι σχολές που είναι συναφείς με την Πληροφορική σε διαφορετικά πεδία,έτσι πρέπει να επιλέξω αναμέσα σε σχολές όπως ΗΜΜΥ και σχολές "καθαρής Πληροφορικης" σωστα;

pmkr

Εμείς φέτος είχαμε 4 ώρες Α λυκείου έκανα 2
5 ώρες Β Λυκειου 4 ώρες ΑΕΠΠ και 8 ώρες επιλογή Γ λυκειου
Δεδομένου οτι μονο 1 τμήμα ΑΕΠΠ θα βγει (άντε να ειναι 3 ωρο)
Το νέο ωράριο ειναι 2+5+3 =10 ώρες +3 εργατηριο 13 και δεν είμαι μόνος μου
Εχει στη διάθεση ... Θα ψάχνουμε ώρες του χρόνου. Και καλα εμείς . Όσοι το καρβέλι το
βγάζουν εξω σε φροντιστήρια τι θα γίνουν;
Πρεπει να κινητοποιηθούμε πριν ειναι αργά.

pthomop

Παράθεση από: pmkr στις 07 Απρ 2015, 02:58:22 ΜΜ
Εμείς φέτος είχαμε 4 ώρες Α λυκείου έκανα 2
5 ώρες Β Λυκειου 4 ώρες ΑΕΠΠ και 8 ώρες επιλογή Γ λυκειου
Δεδομένου οτι μονο 1 τμήμα ΑΕΠΠ θα βγει (άντε να ειναι 3 ωρο)
Το νέο ωράριο ειναι 2+5+3 =10 ώρες +3 εργατηριο 13 και δεν είμαι μόνος μου
Εχει στη διάθεση ... Θα ψάχνουμε ώρες του χρόνου. Και καλα εμείς . Όσοι το καρβέλι το
βγάζουν εξω σε φροντιστήρια τι θα γίνουν;
Πρεπει να κινητοποιηθούμε πριν ειναι αργά.
Δεν θα έχουμε ώρες του χρόνου. Ήμαστε η μόνη ειδικότητα με τοσο μεγάλο αριθμό στην διάθεση των ΠΥΣΔΕ. και τώρα θα έχουν πρόβλημα και οι έχοντες οργανική.

fupat2

#471
Παράθεση από: pmkr στις 07 Απρ 2015, 02:58:22 ΜΜ
Πρεπει να κινητοποιηθούμε πριν ειναι αργά.

http://minedu.gov.gr/publications/docs2015/15_04_06_dt_sist_eisagi.pdf

Καταρχήν πρέπει να βρεθεί ποιός-ποιοί έγραψαν το συγκεκριμένο δελτίο τύπου. Ποιοί είναι αυτοί που από την μια θέλουν να αποφασίζουν για όλους εμάς, αλλά από την άλλη δεν τολμούν να βάλουν το όνομά τους κάτω από το κείμενο;

Κατά δεύτερον ως γνωστό υπάρχει πρόγραμμα που το ταίζεις μαθήματα και καθηγητές και σου φτιάχνει ωρολόγια προγράμματα. Μήπως  θα μπορούσαμε να φτιάξουμε κάτι ανάλογο να το ταίζουμε μαθήματα και σχολές και να μας βγάζει πιθανούς συνδυασμούς για το πως μπορεί να είναι το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων; Προσπαθώ να σκεφτώ κάποιον αλγόριθμο, αλλά δεν ξέρω από που να το πιάσω...
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

kostas76

Σχετικά με τις ώρες:Θα είναι σίγουρα λιγότερες σε όλα τα σχολεία;Επειδή ο κλάδος εχει περάσει τα πάνδεινα όλα αυτά τα χρόνια, πολλοί είναι εκείνοι που λένε "παλι καλα έχουμε μαθημα στις πανελλήνιες".Ίσως  εν μέρει να έχουν δίκαιο. Πρέπει ομως να συνεχίσουμε να παλεύουμε για τα αυτονοητα:ότι η πληροφορική ειναι σχολη θετικών επιστημών.Τελικά ο αγώνας αυτος του κλάδου μας έχει άραγε τέλος;

seibei

Παράθεση από: Spyridon στις 06 Απρ 2015, 10:14:09 ΜΜ
Μα έχουν απαντήσει οι ΜΙΣΕΣ θετικές σχολές  ΕΠΙΣΗΜΑ  ότι θέλουν ΑΕΠΠ και ΟΧΙ χημεία και εσύ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙΣ να εξεταστεί η πληροφορική για την πρόσβαση σε  αυτές; ΠΌΣΟ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ;;

Αυτό πρέπει να σταλεί στον Κουρακη. Άμεσα.  Αυτή η απόφαση του υπουργείου πάει κόντρα στην ίδια τη βούληση των μισών θετικών σχολών.

Πόσο αυτονόητο είναι για μας, η επιθυμία των σχολών να είναι η βασική αρχή κατάρτισης του συστήματος εισαγωγής.
Αλλά υπάρχουν, δυστυχώς, και τα ΝΠΔΔ. Δεν αλλάζει αυτή η χώρα.

nikosx

#474
Επιπρόσθετα.
Τα μαθήματα κατά το Υπουργείο που ανοίγουν τα Παιδαγωγικά είναι τα Μαθηματικά (για τη Θεωρητική) και η Ιστορία (για τη Θετική), δύο μαθήματα δηλαδή που λείπουν από το πρόγραμμα σπουδών των αντίστοιχων κατευθύνσεων. Τα παιδιά της 3ης κατεύθυνσης που διδάσκονται και τα 2 παραπάνω μαθήματα για να ανοίξουν τα Παιδαγωγικά πρέπει να πάρουν Ιστορία Γενικής! Αυτό είναι και το μοναδικό παράδειγμα σε όλο το σύστημα που μαθητές παρακολουθούν το ίδιο μάθημα 2 φορές (και Γενικής και Κατεύθυνσης). Δηλαδή ο μαθητής που επέλεξε Μαθηματικά-Πληροφορική-Οικονομία κάνει περισσότερη Ιστορία ακόμα και από το μαθητή της Θεωρητικής.
Αν σκεφτεί κάποιος το σύστημα που κυκλοφορούσε μέχρι πρόσφατα, τα μαθήματα που χρειαζόταν ένας μαθητής για τα Παιδαγωγικά ήταν Μαθηματικά-Ιστορία-Φυσικές Επιστήμες. Οπότε, για να ανοίξει κάποιος τα Παιδαγωγικά από την 3η κατεύθυνση θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να έχει αυτή τη δυνατότητα μέσω Φυσικών Επιστημών (όπως η Φυσική) και όχι μέσω της Ιστορίας Γενικής και έτσι μάλλον θα άνοιγε και ταυτόχρονα κάποιες σχολές του 2ου πεδίου.   
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

pvs

Ως εργαζόμενος σε φροντιστήριο από σήμερα ξεκίνησαν τα "καλά" μαντάτα. Δυστυχώς παιδιά που είχαν αποφασίσει ότι θα ακολουθήσουν σπουδές πληροφορικής επιλέγουν τη θετική λόγω ΗΜΜΥ αλλά και εν γένει καλύτερων σχολών. Τα παραπάνω βέβαια αφορούν όσους δουλεύουμε στον ιδιωτικό τομέα αλλά νομίζω ότι αποτελεί προδιάθεση για το τι θα γίνει και στα σχολεία του χρόνου αν δεν αλλάξει κάτι έστω και την ύστατη ώρα.

Obelix

Στα φροντιστήρια που εργάζομαι, μια αρχική εκτίμηση έδειξε πως πολλοί μαθητές θα διαλέξουν την 3η ομάδα. Στη 2η θα πάνε μόνο οι άριστοι, με αποκλειστικούς στόχους τύπου ΗΜΜΥ, Πολιτικοί Μηχανικοί και Ιατρικές. Μάλιστα οι ιδιοκτήτες μου λέγαν "είναι βέβαιο ότι θα έχεις περισσότερες ώρες"...
Προφανώς, ακόμη και τα αν τα παραπάνω επαληθευτούν, δεν είμαι της άποψης ότι το σχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.Τα αναφέρω ως ενδεικτικά του κλίματος.

dski

Πάντως, σαν δείγμα του πόσο εκτός κοινής λογικής είναι το νέο σύστημα όσο αφορά την πληροφορική και την επιλογή κατευθύνσεων, δύο άνθρωποι εκτός εκπαίδευσης με τους οποίους συζήτησα λίγο το νέο εξεταστικό μου είπαν ο ένας ότι φυσικά η πληροφορική πρέπει να πάει στις θετικές επιστήμες και όχι στα οικονομικά ενώ ο άλλος, χωρίς να προλάβω να μπω σε λεπτομέρειες, μόλις του είπα ότι από την 3η κατεύθυνση με μαθηματικά και πληροφορική δε μπορείς να μπεις σε θετική σχολή είπε αυθόρμητα "Και γιατί δε βάζουν και τη φυσική εκεί να μπορείς;".

Το θέμα πάντως με τη φυσική έχει και περισσότερη ουσία (πέρα από τις περισσότερες επιλογές για τους μαθητές) αφού στις σχολές πληροφορικής η φυσική είναι σχεδόν απαραίτητη σε πολλά μαθήματα...

Πιστεύω ότι μόνο οι μαθητές (και οι οικογένειές τους...) μπορούν να αλλάξουν αυτή την κατάσταση. Ίσως να μπορούν λίγο να επηρεάσουν και οι σχολές...

Keep Growing

Παράθεση από: odysseas στις 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ
... Πιστεύω (και το έχω ξαναγράψει) ότι ο μοναδικός τρόπος να πετύχουμε τους στόχους μας είναι να καταβάλλουμε μια συλλογική προσπάθεια σύνταξης της δικής μας διδακτικής πρότασης για όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την οποία στη συνέχεια θα διεκδικήσουμε.

...είμαι σίγουρος ότι, από μυαλό μας περισσεύει.  Για το τομάρι του καθενός όμως. Μερικές είναι οι λαμπρές εξαιρέσεις και αυτές , ως λαμπροί δον κιχώτες, παλεύουν με ανεμόμυαλους. Συλλογικά, ο δείκτης ευφυίας μας, αγγίζει τα αστρονομικά μεγέθη παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιπέδου δημοτικού ...
τι περιμένουμε λοιπόν! Ίσως την επόμενη ημερίδα ανοικτού κώδικα, τον επόμενο διαγωνισμό ρομποτικής ....   
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Καρκαμάνης Γεώργιος

Βέβαια σε όλο αυτό το σκηνικό που έχει στηθεί  για το νέο εξεταστικό σύστημα θα πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά  και να προσέξουμε μην τυχόν βρεθεί το μάθημα ΑΟΘ στη θέση της ΑΕΠΠ ως  βασικό εξεταζόμενο πανελλαδικός μάθημα στη τρίτη ομάδα προσανατολισμού  και εμείς γίνουμε επιλογής στη θέση του ΑΟΘ.