ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΦ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 22 Απρ 2021, 01:23:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

ΑΝΕΒΑΖΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ   ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΟΡΦΗ WORD, ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΕΙ Ο,ΤΙ ΘΕΛΕΙ

ΥΓ1--> ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΞΑΝΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟ ΚΑΡΑΜΑΟΥΝΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ

ΥΓ2--> ΣΤΟ ΘΕΛΑ Α4 ΜΕ ΤΗΝ ΟΥΡΑ, ΕΓΩ ΑΚΟΛΟΥΘΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΩΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ, ΑΣ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΠΑΛΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ, ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΕΙ    :angel: >:D :D

ΥΓ3--> ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΕΥΚΟΛΙΑ, ΣΤΟ Β1 ΠΧ ΕΧΩ ΜΕ ΠΕΖΑ ΣΤΗΝ ΕΚΦΩΝΗΣΗ, ΑΣ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΙ ΕΔΩ ΤΗ ΓΝΩΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ     :angel: >:D :D

ΥΓ4--> ΣΤΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Γ ΕΙΔΑ ΠΩΣ ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ ΑΝΑΠΟΔΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ "ΧΑΝΕΙ" ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ

    ΑΝ ΜΠΛΕ=10 ΤΟΤΕ
        ΓΡΑΨΕ 'ΝΙΚΗ ΟΙ ΜΠΛΕ'
        ΓΡΑΜΜΗ<--2     ! ΑΝΤΙ 1
    ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ 'ΝΙΚΗ ΟΙ ΚΟΚΚΙΝΟΙ'
        ΓΡΑΜΜΗ<--1  ! ΑΝΤΙ 2
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ


George Eco

Καλημέρα!
Καλό είναι, αναγνωρίζω Β2 και Γ ;)
έχω μόνο μία ένσταση.
Διαφωνώ με το Α4 και νομίζω υπάρχει thread που συζητάμε το γιατί.
Σε ουρά υπάρχει ουρά. Ο πίνακας πρέπει να είναι encapsulated. Δεν έχουμε random access στην ουρά. FIFO έχουμε.
Οπότε μάλλον δε μου αρέσει πολύ ως θέμα στα πλαίσια του μαθήματος, αλλίως κατά τα άλλα, ωραία δουλειά Μανώλη.

ΥΓ2: Υο ΥΓ2 το διάβασα εκ των υστέρων  :D
ΥΓ3: Σε αλγορίθμους ψευδογλώσσας, ό,τι θες βάζεις, πεζά κεφαλαία. Δεν είπες ΠΟΥΘΕΝΑ σε ΓΛΩΣΣΑ οπότε, είσαι super και τα Γ, Δ θέματα νομίζω είσαι οκ. Το Δ είναι δικό σου;




Λαμπράκης Μανώλης

ΓΙΑ ΤΟ Α4 ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΞΑΝΑ Η ΙΔΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΥΓ2 ... ΧΕΧΕΧΕ  :angel: >:D ... Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΚΑΝΕΙ Ο,ΤΙ ΘΕΩΡΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

George Eco


Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: George Eco στις 22 Απρ 2021, 01:43:48 ΜΜ
Το Δ είναι δικό σου;  :)

???

ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ "ΔΙΚΑ ΜΟΥ" ΕΙΝΑΙ, ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΤΟΝ ΤΡΟΧΟ ΠΡΟΦΑΝΩΣ (ΠΧ ΘΕΜΑ Β, ΘΕΩΡΙΑ, ΣΛ ΚΤΛ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΕΓΩ ΔΙΑΛΕΞΑ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΩ) , ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑ  ... Γ ΚΑΙ Δ ΕΙΝΑΙ ΞΑΝΑ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑ .. ΓΙΑΤΙ ??

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Μανώλη πολυ ωραια δουλεια και σε ευχαριστούμε που την μοιράζεσαι για άλλη μια φορά μαζι μας.
Το εχω ρίξει μια ματια και μου αρεσε. Τριτο και τεταρτο θέμα για δυνατούς λύτες. ειδικα για το 4ο θέμα respect. Πολύ μου άρεσε αλήθεια, και με ωραίες επεξεργασίες. Και επειδη ξέρω τον Μανώλη, αγαπητε George Eco, πιο δικο του δεν γινεται .... Για να καταλάβεις πως γεννάει ασκήσεις ο Μανώλης ο οποίος ειναι μηχανή παραγωγής ασκήσεων, προσπαθώ να φανταστώ τι ιδέες Θα του έρθουν όταν με το καλό γεννηθεί το παιδάκι και καθώς θα μεγαλώνει ,από τις καμπύλες βάρους και ύψους, αριθμός δοντιών, πιο μετά το βούρτσισμα...    ;D ;D ;D

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 22 Απρ 2021, 05:11:03 ΜΜ
Μανώλη πολυ ωραια δουλεια και σε ευχαριστούμε που την μοιράζεσαι για άλλη μια φορά μαζι μας.
Το εχω ρίξει μια ματια και μου αρεσε. Τριτο και τεταρτο θέμα για δυνατούς λύτες. ειδικα για το 4ο θέμα respect. Πολύ μου άρεσε αλήθεια, και με ωραίες επεξεργασίες. Και επειδη ξέρω τον Μανώλη, αγαπητε George Eco, πιο δικο του δεν γινεται .... Για να καταλάβεις πως γεννάει ασκήσεις ο Μανώλης ο οποίος ειναι μηχανή παραγωγής ασκήσεων, προσπαθώ να φανταστώ τι ιδέες Θα του έρθουν όταν με το καλό γεννηθεί το παιδάκι και καθώς θα μεγαλώνει ,από τις καμπύλες βάρους και ύψους, αριθμός δοντιών, πιο μετά το βούρτσισμα...    ;D ;D ;D


Φϊλε Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια (αν και λίγο υπερβολικό σε βρίσκω  >:D :angel: :laugh: )  ,,, να μαστε καλά να συζητάμε ασκήσεις για το μάθημα ,,, μακάρι να μου δώσει έμπνευση η κόρη ...



ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ


Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: George Eco στις 22 Απρ 2021, 01:43:48 ΜΜ
Το Δ είναι δικό σου;  :)

Γιώργο θα εκτιμούσα μια απάντηση στο γιατί  να μην είναι  δικό μου ( λέω ξανά δεν ανακαλυψα τον τροχό, αλλά οι συγκεκριμένες ιδέες και επιλογές των διαγωνισμάτων με τη συγκεκριμένη μορφή, σύσταση, δικές μου είναι).. Γιατί με κάνει να αναρωτιέμαι, αν δεν είναι δικό μου πως θα μπορούσα να το παρουσιάσω εδώ πέρα;;; ως τι;;;

George Eco

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 22 Απρ 2021, 09:47:13 ΜΜ
Γιώργο θα εκτιμούσα μια απάντηση στο γιατί  να μην είναι  δικό μου ( λέω ξανά δεν ανακαλυψα τον τροχό, αλλά οι συγκεκριμένες ιδέες και επιλογές των διαγωνισμάτων με τη συγκεκριμένη μορφή, σύσταση, δικές μου είναι).. Γιατί με κάνει να αναρωτιέμαι, αν δεν είναι δικό μου πως θα μπορούσα να το παρουσιάσω εδώ πέρα;;; ως τι;;;
Το ρωτάω γιατί μου άρεσε δε σε αμφισβητώ ρε συ!!!
Αναθεματισμένο chat!!! Παρεξήξηση!

Λαμπράκης Μανώλης

Ωραια χαίρομαι, ευχαριστώ για την απάντηση
Καλή συνέχεια σε όλους

George Eco

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 23 Απρ 2021, 12:45:37 ΜΜ
Ωραια χαίρομαι, ευχαριστώ για την απάντηση
Καλή συνέχεια σε όλους
Μανώλη οι αυθεντικές ασκήσεις να ξέρεις μου αρέσουν πολύ. Ελπίζω να μη πήγες να πάθεις έμφραγμα από την αποτυχημένη φιλοφρόνηση που έκανα.

ntzios kostas

#12
Παράθεση από: George Eco στις 22 Απρ 2021, 01:39:25 ΜΜ

ΥΓ3: Σε αλγορίθμους ψευδογλώσσας, ό,τι θες βάζεις, πεζά κεφαλαία. Δεν είπες ΠΟΥΘΕΝΑ σε ΓΛΩΣΣΑ οπότε, είσαι super και τα Γ, Δ θέματα νομίζω είσαι οκ. Το Δ είναι δικό σου;

Δεν καταλαβαίνω που θα ήταν το πρόβλημα αν ήταν πρόγραμμα. Νομίζω αυτό είναι καιρός να ξεπεράσουμε.

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 22 Απρ 2021, 01:23:52 ΜΜ

ΥΓ2--> ΣΤΟ ΘΕΛΑ Α4 ΜΕ ΤΗΝ ΟΥΡΑ, ΕΓΩ ΑΚΟΛΟΥΘΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΩΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ, ΑΣ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΠΑΛΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ, ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΛΛΑΞΕΙ
Δεν ξέρω Μανώλη σε ποια συζήτηση αναφέρεσαι, γιατί ψάχνω και δεν την βρίσκω. Αλλά το θέμα αυτό δεν μπορεί να είναι ουρά στην οποία επιτρέπεται η προσπέλαση του πίνακα. Είναι δηλαδή ουρά αλλά μετά δεν είναι.
Γενικότερα τις πράξεις της στοίβας και της ουράς πρέπει να τις διδάσκουμε με υποπρογράμματα και οι πίνακες να είναι κλειδωμένοι. Δηλαδή δεν έχεις πρόσβαση σε αυτούς πέραν από τις κάλεσε εισαγωγή(...) Και τηςν αντίστοιχης της εξαγωγής.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα Κώστα, ελπίζω να μη δημιουργείται κάποια σύγχυση με το θέμα αυτό, θα μπορούσα ίσως να βάλω να αδειάζει πχ η ουρά και ταυτόχρονα να βρεθεί το μεγαλύτερο στοιχείο... Ειναι ελεύθερη η επιλογή, προφανώς κάποιος μπορεί να μη το χρησιμοποιήσει... Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις

Λαμπράκης Μανώλης

#14
Καλησπέρα σε όλους .. έφτιαξα μία διαφορετική εκδοχή για το Α4 με την ουρά (γιατί δεν μπορούσα να κοιμηθώ από το άγχος μη μπερδεψα κάποιον   :angel: >:D :laugh:) ...  νομίζω πιο "προβλεπόμενη"  και σύμφωνα με το σχολικό (όσο γίνεται) ... πείτε μου αν θέλετε τη γνώμη σας για αυτό

Να συμπληρώσετε τα κενά, ώστε το ακόλουθο τμήμα αλγορίθμου που χρησιμοποιεί  ουρά Α[Ν] χαρακτήρων και τους δείκτες «εμπρός» και «πίσω», θα εκτελεί τα ακόλουθα: αν η ουρά είναι άδεια, θα εμφανίζει μήνυμα «Άδεια ουρά», διαφορετικά, θα εκτελεί διαδοχικά εξαγωγές μέχρι αυτή να αδειάσει. Πριν κάποιο στοιχείο γίνει εξαγωγή θα εμφανίζεται. Θα εμφανίζει επίσης το πλήθος των στοιχείων που υπήρχαν μέσα στην ουρά.  (θεωρείστε πως οι τιμές των Α[Ν], εμπρός, πίσω είναι γνωστές).

Αν ΚΕΝΟ1 τότε
      Εμφάνισε ' Άδεια ουρά'
Αλλιώς
       πλήθος_στοιχείων<-- ΚΕΝΟ2
       Αρχή_επανάληψης
               Εμφάνισε Α[ΚΕΝΟ3]
               ΚΕΝΟ4<-- ΚΕΝΟ5+1
       Μέχρις_ότου ΚΕΝΟ6 > ΚΕΝΟ7
       Εμφάνισε πλήθος_στοιχείων
       εμπρός<--0
       πίσω<--0
Τέλος_αν       
     


με λύση

Αν ΕΜΠΡΟΣ=0 ΚΑΙ ΠΙΣΩ=0 τότε
      Εμφάνισε ' Άδεια ουρά'
Αλλιώς
       πλήθος_στοιχείων<-- ΠΙΣΩ-ΕΜΠΡΟΣ+1
       Αρχή_επανάληψης
               Εμφάνισε Α[ΕΜΠΡΟΣ]
               ΕΜΠΡΟΣ<--ΕΜΠΡΟΣ+1
       Μέχρις_ότου ΕΜΠΡΟΣ > ΠΙΣΩ
       Εμφάνισε πλήθος_στοιχείων
        εμπρός<--0
        πίσω<--0
Τέλος_αν         
                                                                                                                                                                   

George Eco

Παράθεση από: ntzios kostas στις 25 Απρ 2021, 05:09:48 ΜΜ
Δεν καταλαβαίνω που θα ήταν το πρόβλημα αν ήταν πρόγραμμα. Νομίζω αυτό είναι καιρός να ξεπεράσουμε.
Δεν είπα πουθενά πως θα υπήρχε πρόβλημα.

maragos

Στο θέμα Α1. το 5 γιατί είναι Λάθος ?
Ευχαριστω .....

Λαμπράκης Μανώλης

καλημέρα

αντιγράφω από το σχολικό παράγραφος 6.5

"Η ιδέα του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού ή της αντικειμε-
νοστραφούς σχεδίασης έχει τις ρίζες της σε πολύ απλοϊκή ιδέα. Ένα
πρόγραμμα περιγράφει "ενέργειες" (επεξεργασία) που εφαρμόζονται
πάνω σε δεδομένα. Ένα βασικό ερώτημα που τίθεται είναι αν η φιλο-
σοφία, η δομή του προγράμματος είναι προτιμότερο να στηρίζεται στις
"ενέργειες" ή στα δεδομένα. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα προσδιο-
ρίζει και τη βασική διαφορά ανάμεσα στις παραδοσιακές προγραμματι-
στικές τεχνικές και στην αντικειμενοστραφή προσέγγιση.
Η αντικειμενοστραφής σχεδίαση εκλαμβάνει ως πρωτεύοντα δομικά
στοιχεία ενός προγράμματος τα δεδομένα, από τα οποία δημιουργούνται
με κατάλληλη μορφοποίηση τα αντικείμενα (objects). "






tanius76

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 06 Ιουν 2021, 09:14:37 ΠΜ
καλημέρα

αντιγράφω από το σχολικό παράγραφος 6.5

"Η ιδέα του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού ή της αντικειμε-
νοστραφούς σχεδίασης έχει τις ρίζες της σε πολύ απλοϊκή ιδέα. Ένα
πρόγραμμα περιγράφει "ενέργειες" (επεξεργασία) που εφαρμόζονται
πάνω σε δεδομένα. Ένα βασικό ερώτημα που τίθεται είναι αν η φιλο-
σοφία, η δομή του προγράμματος είναι προτιμότερο να στηρίζεται στις
"ενέργειες" ή στα δεδομένα. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα προσδιο-
ρίζει και τη βασική διαφορά ανάμεσα στις παραδοσιακές προγραμματι-
στικές τεχνικές και στην αντικειμενοστραφή προσέγγιση.
Η αντικειμενοστραφής σχεδίαση εκλαμβάνει ως πρωτεύοντα δομικά
στοιχεία ενός προγράμματος τα δεδομένα, από τα οποία δημιουργούνται
με κατάλληλη μορφοποίηση τα αντικείμενα (objects). "

Πιστεύετε ότι ο ορισμός αυτός είναι πλήρης ;
ή χρειάζεται εκείνος του βιβλίου ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ;
Προσωπικά διδάσκω αυτόν.

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα

είναι ένα από τα κομμάτια που αποτελούν πονοκέφαλο όπως πολλά άλλα...από το βιβλίο Πληροφορική η ενότητα με τον Αντικειμενοντραφή είναι εκτός ύλης πλέον ... οπότε έχουμε μόνο την παράγραφο 6.5 που κάνει μία απλή αναφορά ... κανονικά ίσως δεν θα έπρεπε να μας απασχολήσει καθόλου (εφόσον είναι μία παλή αναφορά και η αντίστοιχη ενότητα βγήκε), τώρα τι να πω ...

tanius76

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 08 Ιουν 2021, 08:52:38 ΠΜ
Καλημέρα

είναι ένα από τα κομμάτια που αποτελούν πονοκέφαλο όπως πολλά άλλα...από το βιβλίο Πληροφορική η ενότητα με τον Αντικειμενοντραφή είναι εκτός ύλης πλέον ... οπότε έχουμε μόνο την παράγραφο 6.5 που κάνει μία απλή αναφορά ... κανονικά ίσως δεν θα έπρεπε να μας απασχολήσει καθόλου (εφόσον είναι μία παλή αναφορά και η αντίστοιχη ενότητα βγήκε), τώρα τι να πω ...
πραγματικός πονοκέφαλος!
Με το ένα βιβλίο από την εποχή του Νώε....

dpa2006

Πολύ καλή αναφορά για OO
https://en.wikipedia.org/wiki/Object-oriented_programming

ΠαράθεσηObject-oriented programming (OOP) is a programming paradigm based on the concept of "objects", which can contain data and code: data in the form of fields (often known as attributes or properties), and code, in the form of procedures (often known as methods).

A feature of objects is that an object's own procedures can access and often modify the data fields of itself (objects have a notion of this or self). In OOP, computer programs are designed by making them out of objects that interact with one another.[1][2] OOP languages are diverse, but the most popular ones are class-based, meaning that objects are instances of classes, which also determine their types.

Many of the most widely used programming languages (such as C++, Java, Python, etc.) are multi-paradigm and they support object-oriented programming to a greater or lesser degree, typically in combination with imperative, procedural programming. Significant object-oriented languages include: (list order based on TIOBE index) Java, C++, C#, Python, R, PHP, Visual Basic.NET, JavaScript, Ruby, Perl, Object Pascal, Objective-C, Dart, Swift, Scala, Kotlin, Common Lisp, MATLAB, and Smalltalk.


πολύ καλά βιβλία και αναφορές έχει ο

Bertrand Meyer (2009). [/size]Touch of Class: Learning to Program Well with Objects and Contracts[/size]. Springer Science & Business Media. p. 329. [/size]Bibcode[/size]:[/size]2009tclp.book.....M[/size]. [/size]ISBN[/size][/size]978-3-540-92144-8[/size].[/size]



Υπάρχει φυσικά και η άλλη άποψη, οπότε για πληρότητα καλό θα είναι να αναφέρεται:


Krubner, Lawrence. "Object Oriented Programming is an expensive disaster which must end". smashcompany.com. Archived from the original on 14 October 2014. Retrieved 14 October 2014.

       
  • [/size]
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science