Γενικό Λύκειο > Δομή επανάληψης

Ασκήσεις στις δομές επανάληψης

(1/2) > >>

Vagelis:
Προτείνετε ασκήσεις... Άλυτες ή λυμένες

mxeg:
Να γίνει αλγόριθμος που να δέχεται 24 τιμές θερμοκρασίας (μία για κάθε ώρα) σε μια πόλη,
και να εμφανίζει τις ώρες που έχουμε μέγιστο
(να σημειωθεί ότι σαν μέγιστο θεωρούμε μία τιμή που
είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη και από την επόμενη θερμοκρασία. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΑΚΡΑ)

Sergio:
Πως θα προτείνατε στους μαθητές να λύσουν την παραπάνω άσκηση; ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ τη χρήση πινάκων;

pfan:
Νομίζω ότι ο mxeg τοποθέτησε σωστά την άσκηση αυτή στη κατηγορία των επαναλήψεων. Είναι δύσκολη άσκηση και για καλούς μαθητές. Το να συνειδητοποιήσει ο μαθητής ότι πρέπει να κρατά τις δυο προηγούμενες δεν είναι εύκολο αλλά αν η άσκηση λυνόταν με πίνακες θα έχανε όλη την ουσία της.

Με την ευκαιρία αυτή έχω να σας προτείνω μια άλλη άσκηση με παρόμοια τεχνική που πιστεύω ότι είναι πιο προσιτή στους μαθητές και δεν τους δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν πίνακες

Ένα παιδικό ψηφιακό θερμόμετρο έχει ένα αισθητήρα θερμότητας που παίρνει δείγματα της θερμοκρασίας κάθε ένα δευτερόλεπτο. Η διαδικασία θερμομέτρησης σταματά όταν για δεκαπέντε δευτερόλεπτα η θερμοκρασία παραμένει σταθερή και εμφανίζει το αποτέλεσμα. Να αναπτύξετε αλγόριθμο που να προσομοιώνει την παραπάνω διαδικασία. Δηλαδή κάθε ένα δευτερόλεπτο να διαβάζει την θερμοκρασία και η διαδικασία να σταματά όταν η θερμοκρασία παραμείνει σταθερή για 15 δευτερόλεπτα.

Επαναλαμβάνω ότι αυτές είναι ασκήσεις για συγκεκριμένους μαθητές και όχι για το σύνολο της τάξης. Την συγκεκριμένη άσκηση απλώς την δίνω στους μαθητές για το σπίτι και την επόμενη μοιράζω την λύση χωρίς να ασχοληθώ πολύ με αυτή. Δεν θα πρέπει να οδηγήσουμε το μάθημα σε αδιέξοδο για τους μαθητές αναζητώντας ασκήσεις με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, ας μην κάνουμε τον κλάδο μας σαν τον κλάδο των μαθηματικών όπου κάθε χρονιά οι ασκήσεις δυσκολεύουν και με αυτό τον τρόπο πιστεύουν ότι αναβαθμίζετε το μάθημα τους.  

mxeg:
Πολύ σωστά τοποθέτησε το θέμα η συνάδελφος Πύρζα, με χρήση πινάκων η άσκηση θα έχανε την ουσία της ενώ με επανάληψη θα γινόταν αρκετά δύσκολη. Ελπίζω να μην χρειαστεί οι μαθητές να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους ασκήσεις, πρέπει όμως να τις αναφέρουμε, έστω και στα γρήγορα, τουλάχιστον για να ακούσουν τον τρόπο.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση