Γενικό Λύκειο > Εξετάσεις 2015-2016

Θέμα Γ

<< < (2/8) > >>

dski:
@odysseas
Στο βιβλίο πάντως της Β' Λυκείου υπάρχει αναφορά σε δύο σημεία σε κλιμακωτό υπολογισμό. Η πρώτη αναφορά γίνεται στην άσκηση 25 σελ. 52 (κλιμακωτό επιτόκιο) ενώ η δεύτερη είναι στο παράδειγμα 2.40 σελ. 67 (υπολογισμός κόστους διαφημιστικού σποτ) το οποίο επιλύεται με χρήση υποπρογράμματος (που είναι εκτός ύλης στη Β' Λυκείου). Δε θα διαφωνήσω ότι μια επεξήγηση θα ήταν χρήσιμη αλλά από την άλλη δε θεωρώ ότι η έννοια του "κλιμακωτού" υπολογισμού είναι άγνωστη στους μαθητές σε βαθμό που να θεωρηθεί προβληματική η εκφώνηση της άσκησης.

epsilonXi:
Και για τη Γ λυκείου, και για τους απόφοιτους, πιστεύω ήταν από τα πιο απλά θέματα για πολλά χρόνια τώρα, ενώ τα θεωρώ σαφέστατα.

Το Γ3 των αποφοίτων, για να βρούνε τα δύο μικρότερα μεγέθη, ίσως ήταν το μοναδικό αλατοπίπερο, και καλώς ή κακώς παίρνει τις μονάδες που τού αναλογούν με βάση τη δυσκολία του.

karaberis:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Μαΐ 2016, 02:21:41 μμ ---Κατάφερα να εντοπίσω τον όρο "κλιμακωτά" σε μία μόνο άσκηση (για το σπίτι) στο τετράδιο μαθητή. Γιατί θεωρείται αυτονόητο ότι ένας μαθητής θα πρέπει να ξέρει ακριβώς τι σημαίνει χωρίς καμία επεξήγηση; Δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα το συγκεκριμένο σημείο;

--- Τέλος παράθεσης ---

Η ουσία της παρατήρησης είναι σωστή, με την έννοια ότι ένας μαθητής που προετοιμάζεται μόνος του (για οποιονδήποτε λόγο που δεν είναι της ώρας να εξετάσουμε) δεν είναι υποχρεωμένος με μια ή δύο αναφορές σε ένα θέμα να μπορεί να το αφομοιώσει. Βέβαια, εξαιτίας του τρόπου εισαγωγής των μαθητών, οι περισσότεροι ή θα το ακούσουν από κάποιον καθηγητή ή θα το δουν σε κάποιο βοήθημα ή θα το δουν σε θέματα παλαιοτέρων ετών.
Η παρατήρηση θα ταίριαζε περισσότερο στα ερωτήματα που έχουν μπει από τη "νέα" ύλη. Για παράδειγμα, γιατί είναι υποχρεωμένος ένας μαθητής, ΧΩΡΙΣ να έχει κάνει ΠΟΤΕ χρήση κάποιου προγραμματιστικού περιβάλλοντος που υποστηρίζει καθολικές μεταβλητές, να κατανοήσει και να αποδώσει σωστά τα ζητούμενα του ερωτήματος Α3? Ομοίως και για το ερώτημα Α2. Για να μην μιλήσουμε για το κεφ. 5. Μάλλον ο καημένος θα καταφύγει σε απομνημόνευση, όπως κάνουν και πολλοί καθηγητές ή φροντιστήρια που δίνουν απαντήσεις. Προς αποφυγήν λαθών, παραθέτουν αυτολεξεί την παράγραφο που "περιέχει" την απάντηση.

odysseas:
Εγώ πάντως στο θέμα του "κλιμακωτού" επιμένω και δεν το θεωρώ τετριμμένο. Έχω δύο εξαιρετικές μαθήτριες που στηρίχθηκαν αποκλειστικά στο μάθημα του σχολείου για να δώσουν το μάθημα. Προφανώς είχαμε κάνει 2-3 σχετικές ασκήσεις, αλλά θυμηθείτε ότι η δομή επιλογής διδάσκεται στην αρχή της χρονιάς. Το θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να μην συγκράτησαν τον όρο και το θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένο να διαμαρτύρονται για το θέμα όταν έχουν καλύψει απόλυτα την ύλη και δεν έχουν δει πουθενά αυτόν τον όρο.

Δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα ότι αναφέρεται στο βιβλίο της Β' ή στα βοηθήματα γιατί προφανώς αυτά δεν είναι τμήμα της εξεταστέας ύλης.

karaberis:

--- Παράθεση από: odysseas στις 27 Μαΐ 2016, 06:14:35 μμ ---Εγώ πάντως στο θέμα του "κλιμακωτού" επιμένω και δεν το θεωρώ τετριμμένο. Έχω δύο εξαιρετικές μαθήτριες που στηρίχθηκαν αποκλειστικά στο μάθημα του σχολείου για να δώσουν το μάθημα. Προφανώς είχαμε κάνει 2-3 σχετικές ασκήσεις, αλλά θυμηθείτε ότι η δομή επιλογής διδάσκεται στην αρχή της χρονιάς. Το θεωρώ απολύτως φυσιολογικό να μην συγκράτησαν τον όρο και το θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένο να διαμαρτύρονται για το θέμα όταν έχουν καλύψει απόλυτα την ύλη και δεν έχουν δει πουθενά αυτόν τον όρο.

Δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα ότι αναφέρεται στο βιβλίο της Β' ή στα βοηθήματα γιατί προφανώς αυτά δεν είναι τμήμα της εξεταστέας ύλης.

--- Τέλος παράθεσης ---

Προσωπικά πιστεύω ότι έχει μεγάλη σημασία η καλή επανάληψη:

Μεταξύ άλλων, τους λες ότι κατ'ελάχιστον πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά (άριστα) τους εξής αλγόριθμους:

1) Πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά
2) Κλιμακωτή χρέωση
3) Σειριακή αναζήτηση
4) Ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής
5) Συγχώνευση

και από πέρσι

6) Δυαδική αναζήτηση
7) Ταξινόμηση επιλογής

και τα κλασικά σε πίνακες (μιν/μαξ, αθροίσματα κλπ).

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση