Γενικά > Διαγωνισμοί

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

(1/2) > >>

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ:
Μπορεί κάποιος που έχει παλαιότερα συμμετάσχει με τους μαθητές του σε παρόμοιο διαγωνισμό πληροφορικής να με ενημερώσει σχετικά με   τα θέματα που δίνει ο διαγωνισμός και τις γλώσσες προγραμματισμού που προτείνει ( είναι αυστηρά μονο  C , PASCAL και JAVA). Θέλω να γνωρίζω αν είναι στις δυνατότητες των μαθητών του σχολείο μου,  oι μαθητές μου  διδάσκονται μόνο scratch  και τη Γλώσσα της   Γ λυκείου . Να το  προχωρήσω για  συμμετοχή ποια είναι η γνώμη σας;

ακολουθεί ο σύνδεσμος του διαγωνισμού


http://www.pdp.gr/default.asp?pid=1&la=1

 Ευχαριστώ προκαταβολικά όποιον  μου δώσει σύντομα μία απάντηση.

pgrontas:
Με δεδομένο ότι είσαι σε γενικό Λύκειο η προετοιμασία μπορεί να γίνει μόνο στα πλαίσια κάποιου προγράμματος (πολιτιστικού κτλ.) όπου θα τους μάθεις τη γλώσσα αρχικά και να λύνουν απλά προβλήματα με αυτήν. Εγώ επέλεξα C και θεωρώ ότι είναι η καλύτερη γλώσσα για τον διαγωνισμό + για όσους επιλέξουν να συνεχίσουν. Το πρόβλημα της Α φάσης είναι συνήθως βατό στην πλειοψηφία των μαθητών, ειδικά αν στην Γ Γυμνασίου στο Scratch έκαναν και λίγα προβληματάκια όπως ελάχιστα κτλ.. Η καλύτερη τάξη για να επικεντρωθείς είναι η Α Λυκείου, ώστε να προσπαθήσουν και του χρόνου.

Τώρα στην Β φάση τα πράγματα αλλάζουν καθώς ακόμα και τα πιο εύκολα θέματα είναι πολύ πιο δύσκολα και από τα 'δυσκολα' του ΑΕΠΠ. Αυτό αποθαρρύνει πολλούς μαθητές που δεν μπορούν να τα παρακολουθήσουν. Εκεί κατά τη γνώμη μου ως τελική εναλλακτική πρέπει να ενθαρρύνεις το googlάρισμα και την τροποποίηση παραπλήσιων λύσεων που θα βρουν τα παιδιά. Δεν απαγορεύεται και θα τους ωφελήσει περισσότερο από να τους τα λύσεις εσύ.

Δυστυχώς το συμπέρασμα που έχω βγάλει είναι ότι ο ΠΔΠ δεν είναι κάτι που θα κάνει το γενικό πληθυσμό να αγαπήσει την πληροφορική. Είναι για τους πολύ καλούς και στόχο έχει την εύρεση μαθητών για τις ολυμπιάδες πληροφορικής. Θέλει επιμονή και πολύ ενασχόληση από τα παιδιά παρά τις αποτυχίες.

Αυτά με κάθε επιφύλαξη γιατί η τελευταία μου εμπειρία ήταν πριν από 4 χρόνια.

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ:
 σε ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκρισή σου.

dski:
Θα συμφωνήσω απόλυτα με το φίλο και συμμαχητή  :) Παναγιώτη. Έχοντας κι εγώ κάποια εμπειρία από τον ΠΔΠ (προετοιμασία μαθητών γυμνασίου (σε Pascal την οποία θεώρησα ευκολότερη για το γυμνάσιο από τη C) και βοήθεια σε κάποιους μαθητές λυκείου) μπορώ να πω ότι πράγματι συνήθως το θέμα της Α' Φάσης είναι διαχειρίσιμο από μαθητές που έχουν κάποια επαφή με προγραμματισμό ή απλά έχουν μια "θετική" έφεση αλλά συχνά μπαίνουν αρκετές τεχνικές δυσκολίες που δυσκολεύουν τα πράγματα. Π.χ. το φετινό πρόβλημα της Α' φάσης δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο στη λύση του, έχει όμως κάποιες τεχνικές δυσκολίες αφού απαιτεί είτε ταξινόμηση είτε χρήση δυναμικών δομών (π.χ λίστα) και καθώς υπάρχει περιορισμός χρόνου (1 sec) πιθανώς η χρήση π.χ. της "φυσαλίδας" που μαθαίνουν οι μαθητές στη Γ' Λυκείου να μην "περνάει" για μεγάλες τιμές του Ν (άρα θα πρέπει κανείς να διδάξει και να υλοποιήσει την QuickSort). Αυτό για μένα ήταν όλες τις φορές ένα από τα πιο "προβληματικά" σημεία. Ακόμη και αν οι μαθητές κατανοήσουν τον αλγόριθμο επίλυσης, δεν είναι εύκολο να προλάβει κανείς να τους διδάξει όλα τα τεχνικά ζητήματα ώστε να τον υλοποιήσουν σε μια πραγματική γλώσσα προγραμματισμού. Αν υπάρχει χρόνος και διάθεση πάντως μπορείς να το δοκιμάσεις.

Στη Β' φάση πράγματι το επίπεδο ανεβαίνει κατακόρυφα. Εδώ, πέρα από τα τεχνικά θέματα, μπαίνουν και αλγοριθμικές δυσκολίες που απέχουν πολύ από το επίπεδο της ΑΕΠΠ. Γενικά ο διαγωνισμός απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους και ενώ μέχρι πριν κάποια χρόνια υπήρχε μια χαλαρότητα στη Β' φάση ώστε να περνούν αρκετά παιδιά στα τελικά (όπου τα θέματα είναι πολύ δύσκολα) παρατηρώ ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια ο πήχης έχει ανέβει και προκρίνονται λιγότεροι. Αν και είχα 1-2 μαθητές που "πωρώθηκαν" με το διαγωνισμό (και προσπάθησαν πολύ μόνοι τους) για τον πολύ κόσμο το επίπεδο είναι πολύ υψηλό καθώς το ζητούμενο είναι να βρεθούν οι άριστοι που θα στελεχώσουν τις ομάδες για τους διεθνείς διαγωνισμούς. Έτσι ο διαγωνισμός αυτός καθ' εαυτός δεν λειτουργεί ως "κράχτης" για τους πολλούς να ασχοληθούν με την πληροφορική (ίσως μάλιστα κάποιοι "τρομάξουν" από το επίπεδο δυσκολίας) όμως αν αποτελέσει απλά ένα στόχο και ένα κίνητρο και όχι αυτοσκοπό τότε μπορεί να λειτουργήσει θετικά αφού είναι σίγουρα μια καλή αφορμή να έρθουν οι μαθητές σε επαφή τον προγραμματισμό σε ένα πιο "πραγματικό" επίπεδο πέρα από την ΑΕΠΠ και την Ψευδογλώσσα.

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ:
ευχαριστώ πολύ για το χρόνο όλων σας

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση