Θέμα Γ

Ξεκίνησε από evry, 12 Ιουν 2018, 10:34:44 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εδώ σχολιάζουμε το Θέμα Γ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mikezante

Με μια γρηγορη ματιά


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ θεμαΓ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΑΘΡ, ΑΠΟΘΗΚΗ, μαξ, παραμονη, τεμπ, πληθος, ν, εισοδος, εξοδος, διαφορα, διακινηση
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: απ
ΑΡΧΗ
  ΑΘΡ <- 0
  ΑΠΟΘΗΚΗ <- 0
  ν <- 0
  μαξ <- 0
  παραμονη <- 0
  τεμπ <- 0
  πληθος <- 0
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
                                                                             !Γ1
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΔΙΑΒΑΣΕ εισοδος, εξοδος
      διαφορα <- εισοδος - εξοδος
      τεμπ <- ΑΠΟΘΗΚΗ + διαφορα
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ τεμπ >= 0 ΚΑΙ τεμπ <= 170
    ΑΠΟΘΗΚΗ <- τεμπ
                                                                             !Γ2
    ΑΝ εισοδος > μαξ ΤΟΤΕ
      μαξ <- εισοδος
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
                                                                             !Γ3
    διακινηση <- διακινηση + εισοδος + εξοδος
    ν <- ν + 1
                                                                             !Γ4
    ΑΝ ΑΠΟΘΗΚΗ >= 10 ΤΟΤΕ
      παραμονη <- παραμονη + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
                                                                             !Γ5
    πληθος <- πληθος + ΑΠΟΘΗΚΗ
    ΓΡΑΨΕ "Τελος Εισαγωγης. ΝΑΙ/ΟΧΙ;"
    ΔΙΑΒΑΣΕ απ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ απ = 'ΝΑΙ'
  ΓΡΑΨΕ μαξ
  ΓΡΑΨΕ διακινηση/ν
  ΓΡΑΨΕ παραμονη
  ΓΡΑΨΕ πληθος/ν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

gthal

Σωστό μου φαίνεται, κι εμένα με μια γρήγορη ματιά ;)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pstasinos

Στο Γ5 νομίζω λέει στο τέλος κάθε μέρας να εμφανίζει ... μήπως πρέπει να μπεί μεσα στη δομή επανάληψης ;

tkon

Ένας μαθητής μου εκανε το συγκεκριμένο θεμα με χρήση πινάκων

methenitis

Και εμένα ενας!!

akalest0s

Κανονικά δεν γίνεται με χρήση πινάκων, γιατί δεν γνωρίζεις για πόσες μέρες θα γίνει εισαγωγή. Και εμένα, ένας έβαλε 30 ημέρες (επανάληψη 30 φορές). Είναι νομίζω βασικό σημείο της άσκησης, να καταλάβεις ότι δεν μπορείς να ελέγξεις έτσι την επανάληψη εισαγωγής, αλλά είσαι υποχρεωμένος να την ελέγξεις μόνο από το Γ1β.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Άρης Κεσογλίδης

Πιστεύω ότι υπάρχει μία "ασάφεια" ή είναι πιο "αόριστο" το ερώτημα Γ1.β .
Εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει πρώτα να μπουν κάποια κιβώτια, και μετά να βγουν κάποια, και κάνω 2 ξεχωριστούς ελέγχους.

-----------------------
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εισ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  εισ + αποθ <= 170
      αποθ <-  αποθ + εισ

      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εξερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εξ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  αποθ – εξ  >= 0
      αποθ <-  αποθ – εξ
--------------------------------------

Άλλοι, κάνουν "εισερχόμενα μείον εξερχόμενα" και βλέπουν τότε αν χωρούν.

Θεωρώ ότι όπως είναι γραμμένη η εκφώνηση, πρέπει και τα 2 να ληφθούν σωστά.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

tkon

Εβαλε εναν μετρητη για τις μερες
Και στην συνέχεια δημιούργησε πίνακα

akalest0s

Στα πλαίσια της ΓΛΩΣΣΑΣ, αυτό είναι αδύνατον, από όσο ξέρω. Χρειάζεται να έχει δηλωθεί ο πίνακας στις μεταβλητές, μαζί με το μήκος του. Όλη η λογική της στατικής δομής αυτής, είναι αυτή. Δεσμεύεται ο χώρος στη μνήμη, από την αρχή του προγράμματος, για πίνακα δεδομένων θέσεων. Φυσικά αυτά είναι αστειότητες στον προγραμματισμό, αλλά στα πλαίσια του μαθήματος, έτσι είναι.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

andreas_p

Όχι ... ΑΠΟΘΉΚΗ <- τεμπ

Αλλά ...

ΑΠΟΘΗΚΗ  <- ΑΠΟΘΉΚΗ + τεμπ

andreas_p

Από πουθενά  δεν προκύπτει  η σειρά ...
Άρα το Γ1.β ΔΕΝ έχει ασάφειες.
Δείτε παρόμοιο θέμα : 27/05/2009 Θέμα 3ο (Τρένα)

gthal

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 13 Ιουν 2018, 03:01:49 ΜΜ
Πιστεύω ότι υπάρχει μία "ασάφεια" ή είναι πιο "αόριστο" το ερώτημα Γ1.β .
Εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει πρώτα να μπουν κάποια κιβώτια, και μετά να βγουν κάποια, και κάνω 2 ξεχωριστούς ελέγχους.

-----------------------
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εισ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  εισ + αποθ <= 170
      αποθ <-  αποθ + εισ

      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
            ΓΡΑΨΕ  'Δώσε πλήθος εξερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων'
            ΔΙΑΒΑΣΕ  εξ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  αποθ – εξ  >= 0
      αποθ <-  αποθ – εξ
--------------------------------------

Άλλοι, κάνουν "εισερχόμενα μείον εξερχόμενα" και βλέπουν τότε αν χωρούν.

Θεωρώ ότι όπως είναι γραμμένη η εκφώνηση, πρέπει και τα 2 να ληφθούν σωστά.
Νομίζω ότι αυτή είναι ακόμα καλύτερη ιδέα
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

epsilonXi

κι εγώ με τον κεσογλίδη είμαι

να κάνεις χωριστά έλεγχο για εισερχόμενα και για εξερχόμενα

γιατί αλλιώς μπορεί να σου λένε ότι μπαίνουνε 200 και βγαίνουνε 200, ημερήσια διακίνηση 400, στην αποθήκη έχεις 0, οπότε όλα καλά και άγια
δεν είναι σωστό

...δε νομίζω ότι το σκέφτηκαν έτσι βέβαια σην επιτροπή, αλλιώς θα παιρνε κάτι παραπάνω από 3 μόρια
τώρα με τρία μόρια, τι παραπάνω να δώσεις και τι να κόψεις;



evry

Και εδώ η εκφώνηση είναι ξεκάθαρη:
Να διαβάζει για κάθε μέρα το συνολικό πλήθος .....  στο τέλος της ημέρας.
Δηλαδή υπάρχει ένα σύστημα το οποίο δεν ενημερώνεται με κάθε ξεχωριστή είσοδο και έξοδο, αλλά  στο τέλος συνολικά. Αναγκαστικά θα πάμε με κάτι του στυλ
Κώδικας: Pascal
X <- X + εισέρχομενα - εξερχόμενα

Δεν μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις για τη χρονική αλληλουχία των γεγονότων.

Πάντως πράγματι αυτή η άσκηση μοιάζει πολύ σαν ιδέα με εκείνη με τα τρένα το 2009.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr