Έρευνα για την ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 13 Νοε 2009, 05:55:19 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

#15
Ανακοινώθηκε και από την ΠΕΚΑΠ:
στο site: http://www.pekap.gr/
και στο blog: http://pekap.blogspot.com/

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: pentsas στις 14 Νοε 2009, 04:00:33 ΜΜ
Την  συμπλήρωσα την έρευνα συνάδελφοι. Έχω όμως κάποια ερωτήματα να θέσω:

1. Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα αποτελέσματα της έρευνας;

2. Ποια είναι τα κίνητρα που σας ώθησαν να κάνετε την συγκεκριμένη έρευνα;

3. Η έρευνα γίνεται στα πλαίσια  κάποιου μεταπτυχιακού ή είναι καθαρά δικό σας ενδιαφέρον;

4. Θα μπουν τα αποτελέσματα της έρευνας (μετά την παρουσίασή τους σε κάποια ημερίδα/διημερίδα) σε κάποια συρτάρια ή θα αποτελέσουν εφαλτήριο πίεσης σε αυτιά που δύσκολα ακούνε;

Διότι ο χρόνος ολονών μας είναι πολύτιμος!
Ο Παναγιώτης και ο Σπύρος με υπερκάλυψαν!

Συμπληρώνω ότι στο λίγο καιρό παρουσίας μου στο Στέκι, αλλά και όσο χρόνο είμαι στην εκπαίδευση, θέλω να πιστεύω πως ό,τι κάνω πηγάζει από την επιθυμία μου να προσφέρω κι εγώ από διάφορες μεριές ό,τι μπορώ. Με το μεταπτυχιακό μου ασχολήθηκα προ δεκαετίας, διδακτορικό ποτέ δε θέλησα να αρχίσω, αλλά ποτέ δεν έχω πάψει να σκαλίζω και να μπλέκομαι σε διάφορα. Μέχρι του σημείου καμιά φορά να με κυνηγάνε και οι κότες! Βέβαια όλα αυτά μου ροκανίζουν όλο σχεδόν τον προσωπικό μου χρόνο, μέχρι του σημείου να μαλώνω και με τη γυναίκα μου! Έχω δοκιμάσει τα πάντα! Δεν γίνεται τίποτα! Πέρα όμως από την πλάκα, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αν δεν κάνουμε κάτι κι εμείς ως εκπαιδευτικοί που είμαστε συνεχώς δίπλα στα παιδιά, κανένας σοφός δεν θα αποφασίσει να χρησιμοποιήσει το μαγικό ραβδί του και να τακτοποιήσει με μιας όλα τα προβλήματα. Δες τε τι γίνεται και στην καθημερινότητα! Όλοι ψάχνουν να βρουν ποιος φταίει για όλα τα κακά που συμβαίνουν: για την οικονομία, για την εγκληματικότητα, για την παιδεία... Προσπαθούμε να εξηγήσουμε τα πάντα με υπερβατικό τρόπο! Όλα τα καλά οφείλονται σε κάποιους που θεοποιούμε, ενώ όλα τα κακά σε κάποιους που δαιμονοποιούμε! Μάλιστα πολλές φορές είναι οι ίδιοι που απλά τους αλλάζουμε ιδιότητα! Και για να επιστρέψουμε στα γήινα, για την πληροφορική στην εκπαίδευση, μέχρι πότε θα λέμε ότι φταίνε οι συγγραφείς των βιβλίων, φταίνε οι σύμβουλοι, φταίνε οι υπουργοί, φταίνε οι πρώην και οι επόμενοι... Από πού προήλθαν όλοι αυτοί; Με παρθενογένεση; Και εμείς, που εννοείται ότι δε φταίμε ποτέ, εμείς τι κάνουμε;

Και επειδή αρχίζω και ξεφεύγω, και όλα τα παραπάνω αρχίζουν να μοιάζουν με λογύδριο, σταματάω!  :-X

lykos

Δε μπορεί κανείς να δεί όλες τις ερωτήσεις πριν (ή και χωρίς) να απαντήσει?

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: lykos στις 15 Νοε 2009, 10:14:53 ΜΜ
Δε μπορεί κανείς να δεί όλες τις ερωτήσεις πριν (ή και χωρίς) να απαντήσει?

Όχι δεν μπορεί για δύο λόγους:

α) Ερευνητικά και βιβλιογραφικά, περιορίζεται η απώλεια της αυθόρμητης απάντησης, που είναι πολύ σημαντικό για το ερωτηματολόγιο και αυτό επιτυγχάνεται με ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Μεγάλα ερευνητικά εργαλεία έχουν σε κάθε σελίδα μάλιστα μόνο μία ερώτηση για να επιτυγχάνεται ο στόχος αυτός.

β) Δεν διαθέτει ο πάροχος μία τέτοια δυνατότητα.

Υπάρχει κάποιος λόγος που θέλεις να δεις όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσεις;

ΣΔ

gpapargi

#19
Παράθεση από: sdoukakis στις 15 Νοε 2009, 11:45:32 ΜΜ
Υπάρχει κάποιος λόγος που θέλεις να δεις όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσεις;

Η αλήθεια είναι ότι μου πέρασε κι εμένα από το μυαλό αυτό. Ο λόγος είναι ότι θα ήθελα να καταλάβω το σκεπτικό του ερωτηματολογίου, δηλαδή τι πάει να ελέγξει για να επιβεβαιώσω μέσα μου ότι ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Έτσι κι αλλιώς διαβάζοντας στο τέλος τα συμπεράσματα της έρευνας (πχ σε δημοσίευση) θα ήθελα να δω τις ερωτήσεις, όπως ακριβώς και οι επιστήμονες που διαβάζουν πχ ένα πείραμα φυσικής διαβάζουν και το πως ακριβώς στήθηκε το πείραμα για να νιώσουν μέσα τους ότι όντως ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Δεν αρκεί ένα "κάναμε πείραμα και βγάλαμε αυτό συμπέρασμα". Αρκετές φορές υπάρχουν διαφωνίες για τον τρόπο που στήθηκε το πείραμα ή προτάσεις για αυξημένη ακρίβεια στο μέλλον. 

Να ρωτήσω κι εγώ κάτι: Υπάρχει η δυνατότητα προσωρινής αποθήκευσης; Όπως τα είπαμε στο μειλ, δυστυχώς  έμεινα από χρόνο γιατί συνέβει κάτι απρόοπτο. θα ήταν πολύ βολικό αν μπορούσα να το ξεκινήσω, να σώσω και στη συνέχεια να το συνεχίσω. Μπορεί δηλαδή να το απαντήσω χαλαρά σε 3 δόσεις. Εννοείται πως πρέπει να υπάρχει κωδικός.

edit:΄Έκανα ένα μικρό λάθος στη διατύπωση. Δεν μου πέρασε από το μυαλό να δω όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσω. Μου πέρασε από το μυαλό απλά να τις δω. Μπορώ να απαντήσω και να τις δω μετά  :)

lykos

ΠαράθεσηΥπάρχει κάποιος λόγος που θέλεις να δεις όλες τις ερωτήσεις πριν απαντήσεις;
Οχι! Ρώτησα για να μάθω (και τελικά έμαθα) αν υπάρχει κάποιος λόγος που είναι έτσι.

Σπύρος Δουκάκης

Αυτό που ζήτησε ο Γιώργος έχει γίνει.

Κάποιος μπορεί να ξεκινήσει να συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο, να σταματήσει και να κλείσει τον υπολογιστή του και να ανοίξει ξανά τον ίδιο υπολογιστή και να συνεχίσει από το σημείο που το έχει αφήσει! (Μην σταματήσετε μόνο όταν ολοκληρώσετε το πρώτο μέρος. Συνεχίστε στο δεύτερο και σταματήστε μετά).

Άρα όλοι όσοι έχετε αφήσει αναπάντητα ερωτηματολόγια σας προτρέπουμε με τον τρόπο αυτό να τα συμπληρώσετε.

Βέβαια για το σκοπό της έρευνας είναι προτιμότερο να το συμπληρώσετε όλο μαζί, διασφαλίζοντας ψυχολογικά ζητήματα που έχουν σημασία.
(Σκεφτείτε να έχετε κάνει μάθημα σε έναν που δεν κατανοεί μετά από τρία μαθήματα πώς δουλεύει το Όσο και στη συνέχεια να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο ή και το ανάποδο)
Άλλη διάθεση στη μία περίπτωση, άλλη στην άλλη.

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης


sstergou


stratosg

Καλησπέρα σας, αν και πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε που δίδασκα το μάθημα, μιας και τώρα είμαι σε ΕΠΑ.Λ. θεωρώ καλή κίνηση την ανάπτυξη ενός ερωτηματολογίου που διερευνά τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος. Νομίζω πως μόνο θετικά μπορούν να προκύψουν.

Βέβαια καλό θα ήταν να γίνει και μια παρόμοια κίνηση για το αντίστοιχο μάθημα του Δομημένου Προγραμματισμού που αν και μετρά πολλά χρόνια παρουσίας στα ΕΠΑ.Λ. μόνο τα δυο τελευταία εξετάζεται Πανελλαδικά και πιστέψτε με είναι υπέρ αρκετά για να αποκαλυφθούν τα τραγικά που γράφονται στο εγχειρίδιο του μαθήματος.

Τώρα θα μου πείτε γιατί τόσα χρόνια δεν αντιδρούσε κανείς από τα ΕΠΑ.Λ; Γιατί τόσα χρόνια, εγώ τουλάχιστο ακολουθούσα την πεπατημένη της ΑΕΠΠ. Δυστυχώς όμως τώρα εξετάζεται σε Εθνικό επίπεδο και όχι από εμένα. Έτσι λοιπόν πρέπει να υπακούσουμε στις επιταγές του βιβλίου και πιστέψτε με αυτό δεν μας επιτρέπει να είμαστε ευέλικτοι όσο θα θέλαμε.

Ευλόγως θα εκφράσετε λοιπόν την απορία γιατί σας τα λέω αυτά. Ίσως γιατί τα περάσατε προ δεκαετίας κι έχετε μια σχετική εμπειρία, ίσως πάλι γιατί το δικό σας εγχειρίδιο είναι κατα πολύ καλύτερο από το δικό μας, σίγουρα όμως γιατί στην ουσία το μάθημα το δικό μας και το μάθημα το δικό σας είναι ακριβώς το ίδιο και εδώ παρατηρείται ο εξής τραγέλαφος. Έχετε καλύτερο βιβλίο, έχουμε περισσότερες ώρες κι εργαστήριο, το οποίο πραγματικά βοηθά, με αποτέλεσμα όλοι οι μαθητές να έχουν εν γένει ελλείψεις.

Εννοείται βεβαίως πως συμπλήρωσα το ερωτηματολόγιο. Καλή δύναμη για τη συνέχεια και καλά αποτελέσματα, για το καλό όλων μας.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Σπύρος Δουκάκης

Έχεις δίκιο! Μετά από τις συζητήσεις που είδα στο forum, άνοιξα το βιβλίο και έπαθα πλάκα.

Άλλη φιλοσοφία, άλλη προσέγγιση. Ιστορικά και έχοντας ζήσει τη δημιουργία των δύο συγγραμμάτων, βρισκόμενος κοντά σε ανθρώπους και από τις δύο συγγραφικές ομάδες, πρέπει να πω ότι τους διέπει αντιδιαμμετρική φιλοσοφία. Οι της ΑΕΠΠ έχουν την ψευδογλώσσα ως το Α και το Ω του μαθήματος και είναι υποστηρικτές της αλγοριθμικής ελευθερίας, ενώ η άλλη ομάδα είναι - ήταν (δεν υπάρχει πλέον ως ομάδα) πασκαλίστες!

Μέγα, λοιπόν, το θέμα! Εκεί χρειάζεται η μαγκιά της εξουσίας να κάνει το άλμα και να αντικαταστήσει το βιβλίο... (αν βέβαια πρέπει)!

Ως προς το ερωτηματολόγιο τώρα. Στράτο, αυτό ελπίζουμε και εμείς. Φαίνεται ότι η τόση μεγάλη εμπειρία που έχει συγκεντρωθεί από εμάς θα μας βοηθήσει να κάνουμε βήματα μπροστά.

Συνάδελφοι, αν και το ερωτηματολόγιο είναι μεγάλο, μην το αφήνετε στη μέση ή τουλάχιστον μπείτε ξανά για να το ολοκληρώσετε... Η συμμετοχή είναι ικανοποιητική, αλλά όσο πιο πολλοί συμμετέχετε τόσο δυνατότερη η φωνή μας.

ΣΔ

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: gpapargi στις 16 Νοε 2009, 09:21:30 ΠΜ
Ο λόγος είναι ότι θα ήθελα να καταλάβω το σκεπτικό του ερωτηματολογίου, δηλαδή τι πάει να ελέγξει για να επιβεβαιώσω μέσα μου ότι ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Έτσι κι αλλιώς διαβάζοντας στο τέλος τα συμπεράσματα της έρευνας (πχ σε δημοσίευση) θα ήθελα να δω τις ερωτήσεις, όπως ακριβώς και οι επιστήμονες που διαβάζουν πχ ένα πείραμα φυσικής διαβάζουν και το πως ακριβώς στήθηκε το πείραμα για να νιώσουν μέσα τους ότι όντως ελέγχει αυτό που πάει να ελέγξει. Δεν αρκεί ένα "κάναμε πείραμα και βγάλαμε αυτό συμπέρασμα". Αρκετές φορές υπάρχουν διαφωνίες για τον τρόπο που στήθηκε το πείραμα ή προτάσεις για αυξημένη ακρίβεια στο μέλλον. 

Έχεις απόλυτο δίκιο Γιώργο σε αυτά που γράφεις.
Πάντως, αν μη τι άλλο, βέβαιο ότι θα κριτικάρουν αρνητικά το ερωτηματολόγιο ποιοτικοί ερευνητές, οι οποίοι με μία άλλη προσέγγιση εκμαιεύουν απαντήσεις και βγάζουν συμπεράσματα.
Θα έλεγα ότι ασφαλέστερος τρόπος είναι το μοντέλο της ερευνητικής τριγωνοποίησης. Μαζεύονται ποσοτικά δεδομένα, μαζεύονται ποιοτικά δεδομένα και επιβεβαιώνεις τα μεν με τα δε και αντιστρόφως.
Εμείς έχουμε στο μυαλό μας την ιδέα της ποιοτικής μελέτης των αποτελεσμάτων από τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην έρευνα, ώστε να αναδειχτεί ποιοτικά πλέον ο βαθμός αποδοχής των αποτελεσμάτων.
Επιπλέον,
α) δεν έχουμε επιλέξει τυχαία δειγματοληψία,
β) η διερεύνηση του θέματος βασίζεται στις δηλώσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών μέσω του ερωτηματολογίου και όχι στην πρακτική εφαρμογή τους

Πάντως οι μέθοδοι και η μεθοδολογία έρευνας, αλλά και οι περιορισμοί της έρευνας θα είναι ξεκάθαροι στα συμπεράσματα και ο καθένας μπορεί να κάνει την κριτική του.

ΣΔ

gthal

Παράθεση από: sdoukakis στις 16 Νοε 2009, 04:14:41 ΜΜ

Κάποιος μπορεί να ξεκινήσει να συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο, να σταματήσει και να κλείσει τον υπολογιστή του και να ανοίξει ξανά τον ίδιο υπολογιστή και να συνεχίσει από το σημείο που το έχει αφήσει! (Μην σταματήσετε μόνο όταν ολοκληρώσετε το πρώτο μέρος. Συνεχίστε στο δεύτερο και σταματήστε μετά).

Άρα όλοι όσοι έχετε αφήσει αναπάντητα ερωτηματολόγια σας προτρέπουμε με τον τρόπο αυτό να τα συμπληρώσετε.


Εγώ πάντως μπαίνω για να το συνεχίσω και παίρνω αυτό:
You can only answer this survey once.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: gthal στις 18 Νοε 2009, 12:12:49 ΜΜ
Παράθεση από: sdoukakis στις 16 Νοε 2009, 04:14:41 ΜΜ

Κάποιος μπορεί να ξεκινήσει να συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο, να σταματήσει και να κλείσει τον υπολογιστή του και να ανοίξει ξανά τον ίδιο υπολογιστή και να συνεχίσει από το σημείο που το έχει αφήσει! (Μην σταματήσετε μόνο όταν ολοκληρώσετε το πρώτο μέρος. Συνεχίστε στο δεύτερο και σταματήστε μετά).

Άρα όλοι όσοι έχετε αφήσει αναπάντητα ερωτηματολόγια σας προτρέπουμε με τον τρόπο αυτό να τα συμπληρώσετε.


Εγώ πάντως μπαίνω για να το συνεχίσω και παίρνω αυτό:
You can only answer this survey once.


Αυτό σημαίνει ότι ολοκλήρωσες το πρώτο μέρος και σταμάτησες. Μήπως θυμάσαι σε ποια ερώτηση σταμάτησες; Αν όχι τι περιεχόμενο είχε;
Σου στέλνω και ένα pm και αν δουλέψει στείλε απάντηση

ΣΔ

gthal

Ναι τώρα το συμπληρώνω... και "θυμάται" τις απαντήσεις μου    :)
(περίεργο! είχα συμπληρώσει αρκετές σελίδες... ήμουν ακόμα στο 1ο μέρος ?!?!?  :o )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός