Σχολιασμός θεμάτων

Ξεκίνησε από evry, 12 Ιουν 2018, 10:32:02 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mikezante

Με μια μικρή δειγματοληψία, οι μαθητές έχουν μπερδευτεί άσχημα στο Θεμα Γ
Γεράσιμος Βαρδακαστάνης
mikevard@hotmail.com

soc_h

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Ιουν 2018, 01:15:44 ΜΜ
Δική μου αποψη ότι είναι αρκετά πιο δύσκολα για τον μέσο μαθητή σε σχέση με περσι

Και γω συμφωνώ, είναι πιο δύσκολα από πέρσι για να γράψεις πολύ καλά έως άριστα.
Σωκράτης

Crazy_Waters

Θεωρώ τα θέματα αρκετά πιο δύσκολα από πέρισυ. Προσωπικά βρήκα πολλές αστοχες επιλογές και λίγα καλά σημεία. Ειδικά το παρακάτω

"Το δείγμα νερού αναλύεται και ανιχνεύονται οι ρύποι. Η επικινδυνότητα ενός ρύπου εκφράζεται με έναν ακέραιο αριθμό από το 1 έως και το 10. Στην κλίμακα αυτή η μεγαλύτερη τιμή αντιστοιχεί σε υψηλότερη επικινδυνότητα. Ένας δείκτης της επικινδυνότητας των υδάτων είναι η επικινδυνότητα εκείνου του ρύπου που έχει τη μέγιστη τιμή"

το θεωρώ επίτηδες δυσνόητο και απαράδεκτο για Γενικές Εξετάσεις. Περιμένω και αύριο να δω τις οδηγίες, ειδικά για τον τρόπο βαθμολόγησης του Β2, όπου προσωπικά θα έδινα όλες τις μονάδες στο Μέχρις_ότου.


petrosp13

Εγώ θα έλεγα και για να πιάσεις την βάση
Η θεωρία πέρσι ήταν 3 ερωτήσεις από μια σειρά
Φέτος είναι πάνω από 10 σειρές και ο αδύναμος μαθητής δεν θα μπόρεσε να την καλύψει, ειδικά την δεύτερη
Πέρσι είχαμε ένα απλό πίνακα τιμών και μια απλούστατη μετατροπή, ενώ φέτος 2 ασκήσεις συμπλήρωσης κενού που είχαν παγίδες και σκέψη
Το τρίτο θέμα φέτος έχει εύκολη λύση μεν, αλλά σαν πρόβλημα είναι δεδομένο ότι θα δυσκολέψει πολύ τον αδύναμο μαθητή, γιατί δεν θα καταλαβαίνει αρκετά από αυτά που διαβάζει
Το μόνο καλύτερο (αλλά πολύ παράξενο) είναι ότι έδωσαν πάρα πολλές μονάδες σε ένα υποπρόγραμμα που μόνο δύσκολο δεν είναι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

akalest0s

Συμφωνώ ότι τα θέματα είναι σαφώς πιο δύσκολα από πέρυσι. Ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα περσινά θεωρήθηκαν "πολύ δύσκολα".
- Πιο δύσκολο θέμα Α και Β από πέρυσι, που επιπρόσθετα σημαίνει ότι έμεινε λιγότερος χρόνος για τα υπόλοιπα
- Θέμα Γ, δεν το λες δύσκολο, αρκεί βέβαια να καταφέρει κάποιος να φτιάξει τις αρχικές λούπες. Μετά πήγαινε μόνο του, αν και εξακολουθούσε να θέλει προσοχή. Πιστεύω πολλοί θα έχουν μπερδευτεί στις αρχικές λούπες.
- Θέμα Δ, δύσκολο θέμα, κυρίως στην κατανόηση. Σαφώς πιο δύσκολο από το Δ το περσινό ("είχε 3 υποπρογράμματα" λέγατε κάποιοι.. και τι έγινε; σε πήγαινε χέρι-χέρι αγκαζέ η εκφώνηση!)

Γενικά, θα συμφωνήσω με το
Παράθεση- έμφαση σε βασικές επεξεργασίες και στη στρατηγική λήψης απόφασης για την επίλυση προβλήματος, με απαίτηση καλής κατανόησης
Οι εκφωνήσεις μπορούσαν να είναι πιο σαφείς. Πχ, δεν λέμε "να εμφανίζει αλφαβητικά", λέμε "να εμφανίζει με αλφαβητική σειρά". Επίσημες εξετάσεις είναι, δεν γράφουμε στο περίπου. Υποτίθεται.
Τέλοσπάντων, πλην του Β2, τα υπόλοιπα μου φάνηκαν μια χαρά θέματα. Είμαι από τους καθηγητές που επιμένουν πολύ στην εκμάθηση προσεκτικής "αποκωδικοποίησης" της εκφώνησης. Πιστεύω αυτό είναι πολύ σημαντικό μέρος του μαθήματος.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

epsilonXi


εγώ πάλι έχω την αίσθηση ότι φέτος θα χαθεί η μεσαία βαθμολογία

πιστεύω ότι θα έχουμε περισσότερα γραπτά κάτω από τη βάση (γιατί η μεγάλη μάζα θα κλάψει Α4,Β,Γ,Δ), περισσότερα πάνω απ'το 17 (γιατί τα βρίσκω γενικά ευκολότερα από προηγούμενες χρονιές), και οι ενδιάμεσες βαθμολογίες θα πάρουν χαμηλά ποσοστά


πολλές μονάδες στη συμπλήρωση κενού,
πολλές μονάδες στο διάγραμμα,
πολλές μονάδες στο υποπρόγραμμα,
λίγες μονάδες στο μοναδικό ερώτημα που ήθελε ανάλυση

pvs

Τα θέματα θεωρώ ότι πρέπει να τα σχολιάζουμε πάντα με βάση σε ποιούς απευθύνονται. Οκ χαίρω πολύ για εμάς εύκολα είναι αλλά για τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών που μας επιλέγει τους είναι δύσκολα. Πέρυσι τουλάχιστον περνούσαν εύκολα τη βάση ενώ φέτος μακάρι να βγω ψεύτης θα έχουμε τεράστιο θέμα ακόμα και για αυτό.
Δεν πειράζει ας στείλουν και άλλο κόσμο "απέναντι". Οι φυσικοί μια χαρά το παίζουν το παιχνίδι. Εμείς είμαστε οι έξυπνοι.

ολγα

Πολύς έλεγχος εγκυρότητας δεδομένων!
Θέμα Α3: 2+2+6 μονάδες
Θέμα Γ1β: 3 μονάδες
Θέμα Δ2: 1 μονάδα
Σύνολο: 14 μονάδες, δηλαδή περίπου 3 μονάδες στις 20!

Σάκης Δημόπουλος


tsabatman

Μάλλον η επιτροπή που βάζει τα θέματα θα πρέπει να αναθεωρήσει τις απόψεις τις σε κάποια σημεία. Δεν μπορεί να πιάνει κάποιος το 8 με συμπλήρωση κενών και ΣΩΣΤΌ ΛΆΘΟΣ .Δηλαδή αν τα άκουγε η τα αντέγραφε πολύ εύκολα ;

akalest0s

Παράθεση από: pvs στις 13 Ιουν 2018, 05:02:05 ΜΜ
Τα θέματα θεωρώ ότι πρέπει να τα σχολιάζουμε πάντα με βάση σε ποιούς απευθύνονται. Οκ χαίρω πολύ για εμάς εύκολα
Φαντάζομαι αυτό είναι προφανές. Όταν λέει κάποιος ότι τα θέματα είναι εύκολα, δε νομίζω να εννοεί ότι ο ίδιος τα έλυσε εύκολα.

Για την κατανομή μονάδων συμφωνώ απόλυτα ότι θέλει βελτίωση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Obelix

  Σε σχέση με πέρυσι:
  -- Πιο δύσκολα έφτανε κάποιος στο 10.
  -- Σαφώς πιο εύκολο  θέμα Γ από πέρυσι κατ'εμένα.
  -- θέμα Δ με χειρότερη διατύπωση και ίδιου επιπέδου πάνω - κάτω.
  -- Συνολικά, δεν θα τα χαρακτήριζα δυσκολότερα.

Σχετικά με τη διαβάθμιση, δεν μου φάνηκε άσχημη. Ακόμη και στη συμπλήρωση, υπήρχαν κενά που τα βρήκαν σχεδόν όλοι και κενά που πολλοί έχασαν μόρια.
Πιστεύω πως ήταν θέματα για να ξεχωρίσει ο μαθητής του 14 από αυτόν του 16 , ο μαθητής του 16 από τον μαθητή του 18 και αυτός του 18 από τον αλάνθαστο.

Αρκετά σημαντικό και θετικό είναι το εξής στοιχείο τα τελευταία 2 χρόνια:
Για να γράψει ένας μαθητής πάνω από 90, έπρεπε να έχει κατανοήσει σε βάθος το σύνολο της ύλης, να έχει "μπει στο κλίμα" του μαθήματος, να είναι εύστροφος
και να διαθέτει την απαιτούμενη ικανότητα αποκωδικοποίησης των εκφωνήσεων. Παιδιά με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι προφανώς λίγα, αλλά ανταμείβονται
θεωρώ περισσότερο από παλαιότερα έτη. Με άλλα λόγια, όσο και να διάβαζε κάποιος με "τυφλοσούρτηδες" δεν έγραφε....
Δεν ξέρω αν διαφωνεί κάποιος στο τελευταίο, αλλά νομίζω πως αποτυπώνεται και στις βαθμολογίες.




pvs

Παράθεση από: akalest0s στις 13 Ιουν 2018, 10:10:57 ΜΜ
Φαντάζομαι αυτό είναι προφανές. Όταν λέει κάποιος ότι τα θέματα είναι εύκολα, δε νομίζω να εννοεί ότι ο ίδιος τα έλυσε εύκολα.

Για την κατανομή μονάδων συμφωνώ απόλυτα ότι θέλει βελτίωση.
Χωρίς καμία πρόθεση "τσακωμού" εσύ πιστεύεις ότι η πλειοψηφία των μαθητών που επιλέγει την κατεύθυνσή μας μπορεί να φτάσει έστω και το 14 με αυτά τα θέματα?Δεν θέλω θέματα για το "σωρό" αλλά θέλω θέματα που να μπορεί κάποιος από το Α Β να φτάσει το 10 και μετά ας παλέψει τα Γ Δ και ότι καταφέρει. Στα περσινά θέματα αυτό το είχαν καταφέρει στα φετινά εδώ είμαστε και θα το δεις το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση θα αυξηθεί και θα υπάρξει συσσώρευση βαθμολογίας μεταξύ 12-13. Οι δε αριστούχοι θα είναι πολλοί λιγότεροι.   

Καρκαμάνης Γεώργιος

Κάνοντας μια εκτίμηση στα θέματα θα έλεγα τα εξής:
- Κάλυπταν μεγάλη έκταση της εξεταστέας ύλης.
- Ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας.
- Υπήρχαν ερωτήματα, που για να τα απαντήσουν οι υποψήφιοι έπρεπε να τα κατανοήσουν σωστά.
- Αφορούσαν τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
- Ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής εύκολα έπιανε τις 80-85 μονάδες. Από εκεί και πέρα για να αγγίξει κάποιος υποψήφιος τις 100 μονάδες, έπρεπε, να ήταν πολύ συγκεντρωμένος, χρειάζονταν να κάνει σωστή ερμηνεία και σαφή κατανόηση ορισμένων ερωτημάτων.
-Υπήρχε λανθασμένη κατανομή μονάδων σε ορισμένα ερωτήματα πχ το ερώτημα Δ4 του οποίου η λύση αποδίδονταν σε 20 σειρές μοριοδοτούνταν με 4 μονάδες και το ερώτημα Δ5 του οποίου η λύση ήταν 7 σειρές μοριοδοτούνταν με 8 μονάδες.
- Επίσης δόθηκαν πολλές μονάδες (σύνολο 30) σε ασκήσεις συμπλήρωσης κενών.

akalest0s

#29
Παράθεση από: pvs στις 13 Ιουν 2018, 10:52:15 ΜΜ
Χωρίς καμία πρόθεση "τσακωμού" εσύ πιστεύεις ότι η πλειοψηφία των μαθητών που επιλέγει την κατεύθυνσή μας μπορεί να φτάσει έστω και το 14 με αυτά τα θέματα?Δεν θέλω θέματα για το "σωρό" αλλά θέλω θέματα που να μπορεί κάποιος από το Α Β να φτάσει το 10 και μετά ας παλέψει τα Γ Δ και ότι καταφέρει.
Δεν διδάσκω πολλά χρόνια, για να έχω πιο πλήρη εικόνα. Αυτά που αναφέρεις όμως δεν μου φαίνονται (τα αποκλειστικά) κριτήρια θεμάτων. Ας κάνουμε την δουλειά μας καλύτερα και εμείς, ξέροντας ότι περιμένουμε αυξημένη δυσκολία στο τέλος.

ΠαράθεσηΣτα περσινά θέματα αυτό το είχαν καταφέρει στα φετινά εδώ είμαστε και θα το δεις το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση θα αυξηθεί και θα υπάρξει συσσώρευση βαθμολογίας μεταξύ 12-13. Οι δε αριστούχοι θα είναι πολλοί λιγότεροι.
Συμφωνώ. Όπως είπα, φέτος ήταν πιο δύσκολα, και μάλιστα ατυχώς, στα θέματα Α και Β.

... και για να εξηγηθώ λίγο καλύτερα. Εμένα δεν με πειράζει ο φετινός αυξημένος βαθμός δυσκολίας. Με ενοχλεί όμως ασκήσεις που πάνε να κάνουν μια εξυπνάδα και τα κάνουν θάλασσα (Β2), να μην υπάρχει κλιμάκωση δυσκολίας (έστω στο περίπου), να μπαίνουν ασαφή θέματα ή παπαγαλίστικα (το πιο πικραμένο κομμάτι είναι τα έρμα τα Σ-Λ.. ). Συγκεκριμένα, στα Γ και Δ, θεωρώ αποτυχία τα τυποποιημένα θέματα με λύσεις "μανιέρα". Εκφωνήσεις 10 γραμμών απλά για να εφαρμόσεις έναν bubblesort ή να βρεις έναν πίνακα Μ.Ο., χωρίς κανέναν προβληματισμό και χωρίς σκέψεις "ανάλυσης προβλήματος"; No, thank you.. ας το λύσει όλος ο ντουνιάς, ποιο το όφελος; Να έρθουν πολλά παιδιά στην κατεύθυνσή μας γιατί είμαστε "εύκολοι"; Τέσπα, μάλλον βγαίνουμε offtopic.

Παράθεση από: ObelixΑρκετά σημαντικό και θετικό είναι το εξής στοιχείο τα τελευταία 2 χρόνια:
Για να γράψει ένας μαθητής πάνω από 90, έπρεπε να έχει κατανοήσει σε βάθος το σύνολο της ύλης, να έχει "μπει στο κλίμα" του μαθήματος, να είναι εύστροφος
και να διαθέτει την απαιτούμενη ικανότητα αποκωδικοποίησης των εκφωνήσεων. Παιδιά με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι προφανώς λίγα, αλλά ανταμείβονται
θεωρώ περισσότερο από παλαιότερα έτη. Με άλλα λόγια, όσο και να διάβαζε κάποιος με "τυφλοσούρτηδες" δεν έγραφε....
Δεν ξέρω αν διαφωνεί κάποιος στο τελευταίο, αλλά νομίζω πως αποτυπώνεται και στις βαθμολογίες.
Συμφωνώ απολύτως.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK