Κεφάλαιο Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού

Ξεκίνησε από petrosp13, 11 Φεβ 2020, 10:42:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Θεωρώ ότι οι εκφωνήσεις των ασκήσεων που ζητάνε δημιουργία κλάσεων με ιδιότητες και μεθόδους είναι ελλιπέστατες
Θεωρώ ότι οι λύσεις που δόθηκαν είναι αρκετά αμφισβητούμενες σε διάφορα σημεία
Θεωρώ ότι αν δοθεί αντίστοιχο θέμα, θα πρέπει να είναι πλήρες (να μην αφήνει πράγματα στην φαντασία του λύτη), να κατευθύνει σε μια (το πολύ δυο) λύσεις και να μην έχει υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας
Διαφορετικά, ανοίξαμε άλλον ένα ασκό του αιόλου στο μάθημα μας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

panosz

Παράθεση από: petrosp13 στις 11 Φεβ 2020, 10:42:03 ΜΜ
Θεωρώ ότι οι εκφωνήσεις των ασκήσεων που ζητάνε δημιουργία κλάσεων με ιδιότητες και μεθόδους είναι ελλιπέστατες
Θεωρώ ότι οι λύσεις που δόθηκαν είναι αρκετά αμφισβητούμενες σε διάφορα σημεία
Θεωρώ ότι αν δοθεί αντίστοιχο θέμα, θα πρέπει να είναι πλήρες (να μην αφήνει πράγματα στην φαντασία του λύτη), να κατευθύνει σε μια (το πολύ δυο) λύσεις και να μην έχει υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας
Διαφορετικά, ανοίξαμε άλλον ένα ασκό του αιόλου στο μάθημα μας

Καλησπέρα !

100+
Panos

ilias_s

Δυστυχώς και εγώ διαπιστώνω πως οι εκφωνήσεις είναι λίγο "σούπα"... Στις εκφωνήσεις πολλά πράγματα δεν αποσαφηνίζονται πλήρως ή δεν αναφέρονται καν και αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να δουλέψει η φαντασία του μαθητή-λύτη! Δεν το βλέπω καλό για ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα..!

Κανονικά οι όποιες εκφωνήσεις στις εξετάσεις θα πρέπει να είναι πιο συγκεκριμένες και δε βλέπω το συμπληρωματικό υλικό να περιέχει έστω μία άσκηση με τέτοιες προδιαγραφές ώστε να έχουμε μία ιδέα για το τι να περιμένουμε και να προετοιμάσουμε και τους μαθητές. Αισθάνομαι πως βαδίζουμε λίγο "στα τυφλά" στο συγκεκριμένο θέμα...

gthal

Παράθεση από: petrosp13 στις 11 Φεβ 2020, 10:42:03 ΜΜ
Θεωρώ ότι οι εκφωνήσεις των ασκήσεων που ζητάνε δημιουργία κλάσεων με ιδιότητες και μεθόδους είναι ελλιπέστατες
Θεωρώ ότι οι λύσεις που δόθηκαν είναι αρκετά αμφισβητούμενες σε διάφορα σημεία
Θεωρώ ότι αν δοθεί αντίστοιχο θέμα, θα πρέπει να είναι πλήρες (να μην αφήνει πράγματα στην φαντασία του λύτη), να κατευθύνει σε μια (το πολύ δυο) λύσεις και να μην έχει υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας
Διαφορετικά, ανοίξαμε άλλον ένα ασκό του αιόλου στο μάθημα μας
+1
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

Για παράδειγμα
Στην δραστηριότητα που θέλει να υλοποιήσουμε διάγραμμα κλάσεων για ένα κοινωνικό δίκτυο, στην λύση που έχει δοθεί υπάρχει οντότητα "Αίτημα Φιλίας", ενώ θα ήταν πιο απλή υλοποίηση να αποτελεί συνεργασία μεταξύ οντοτήτων "Χρήστης" με μια αντίστοιχη μέθοδο εντός της κλάσης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias_s

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Φεβ 2020, 01:23:05 ΜΜ
Για παράδειγμα
Στην δραστηριότητα που θέλει να υλοποιήσουμε διάγραμμα κλάσεων για ένα κοινωνικό δίκτυο, στην λύση που έχει δοθεί υπάρχει οντότητα "Αίτημα Φιλίας", ενώ θα ήταν πιο απλή υλοποίηση να αποτελεί συνεργασία μεταξύ οντοτήτων "Χρήστης" με μια αντίστοιχη μέθοδο εντός της κλάσης

Συμφωνώ απόλυτα! Όχι είναι πιο απλό, είναι απολύτως λογικό και απεικονίζει καλύτερα την πραγματικότητα αν πούμε πως το Αίτημα_Φιλίας() είναι μέθοδος ένος αντικειμένου της κλάσης Χρήστης. Στο κάτω κάτω το Αίτημα Φιλίας είναι μία ενέργεια ενός Χρήστη. Φυσικά, να πούμε και του στραβού το δίκιο, αυτό που προτείνεται ως λύση δεν μπορεί να θεωρηθεί και λάθος καθώς και η εκφώνηση αφήνει τον μαθητή να ενεργήσει όπως καταλαβαίνει... Εγώ θα το χαρακτήριζα "ανορθόδοξο" καθώς με την ίδια λογική και στο παράδειγμα με τα λουλούδια θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η Αποστολή Ανθοδέσμης είναι ένα αντικείμενο.

Ως βαθμολογητής θα έπαιρνα και τη δική σου πρόταση για σωστή αλλά και αυτή των ενδεικτικών λύσεων για σωστή, με την προϋπόθεση πως θα είχε γίνει κατάλληλη τεκμηρίωση (όπως στις ενδεικτικές λύσεις). Ας ελπίσουμε πως τόσο "χύμα" θέμα δε θα βάλουν αλλιώς βλέπω και οι βαθμολογητές να βαθμολογούν όπως θέλουν (ειδικά στα προφορικά)...

Γενικά όμως αυτά προσωπικά δεν μου αρέσουν... Από βδομάδα που θα είμαι στην συγκεκριμένη ενότητα νομίζω πως θα την διδάξω με τον τρόπο που περιγράφεις αν και θα τους παραθέσω και την ενδεικτική λύση.

petrosp13

Υπάρχουν δραστηριότητες που δίνουν 10-15 οντότητες να μπουν σε ιεραρχίες κλάσεων
Στις λύσεις βγαίνουν 4 ιεραρχίες για την ίδια άσκηση, δηλαδή έδωσαν 10-15 λέξεις που δημιουργούν 4 διαφορετικές ιεραρχίες, δηλαδή είναι χαώδεις και πολύ διαφορετικές  μεταξύ τους και αφήνουν και πολλά στην φαντασία του λύτη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

akalest0s

Δυστυχώς έχετε δίκιο. Συμφωνώ με όλη τη κουβέντα.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

G.S.

'Όλοι εκεί καταλήγουμε, από που να τις πιάσεις αυτές τις ασκήσεις και που να τις αφήσεις...
Τελικά πόσο πιθανό είναι να επιλεγεί ένα αντίστοιχο θέμα για τις εξετάσεις, όταν υπάρχει τέτοιο χάος στα "προτεινόμενα" θέματα του σχολικού βιβλίου; Μήπως το συγκεκριμένο κεφάλαιο βάζει από μόνο του σοβαρή υποψηφιότητα  να το δούμε μόνο σαν θεωρία στο πρώτο θέμα και όχι στο Β;
Μεγάλη κουβέντα να την πούμε στους μαθητές, οπότε δεν το λέμε, αλλά νομίζω η αλήθεια εκεί κρύβεται.
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

George Eco

Συμφωνώ Πέτρο.
Και κλάσεις σε τι γλώσσα θα τις δηλώσουμε; Σε... ΓΛΩΣΣΑ;
Ειλικρινά δεν έχω ιδέα με ποιο σκεπτικό γίνονται τέτοια πράγματα.

epsilonXi

προσωπικά θεωρώ και αυτό λέω στα παιδιά, ότι τα πράγματα είναι αρκετά αόριστα και υποκειμενικά, και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο δεν πρέπει να αγχώνονται

θυμάμαι στη σχολή μας έλεγε ο καθηγητής ότι σε μια περιγραφή ψάχνουμε τα ουσιαστικά για να εντοπίσουμε (πιθανές) κλάσεις και τα ρήματα για να εντοπίσουμε σχέσεις

P.Tsiotakis

η κ. Σγουροπούλου που έγραψε την ενότητα απάντησε στην ημερίδα του Ιουλίου σε ερώτηση σχετικά με την υποκειμενικότητα της εξέτασης (θεματοδότη/βαθμολογητή/εξεταζόμενου) ότι διδάσκει το μάθημα στο πρώην ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΑΔΑ και ότι διορθώνεται αντικειμενικά και είναι σημαντικό ζήτημα για τους μαθητές της κατεύθυνσης της Πληροφορικής.
Βεβαίως είχε άδικο στο πρώτο και δίκο στο δεύτερο. Το κεφάλαιο αυτό πρέπει να αφαιρεθεί από την τρέχουσα μορφή του μαθήματος της Πληροφορικής.

Την ερώτησή μου (από απόσταση) ότι οι φοιτητές της στο πρώην ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΑΔΑ δεν διδάκονται το μάθημα αυτό, δεν της την έδωσαν για απάντηση από αμέλεια.

Κώστας Τ.

Συμφωνώ απόλυτα με όλους τους παραπάνω.
Είχα δει αντιδράσεις καθηγητών που "πανηγύριζαν" όταν μπήκε το κεφάλαιο στο μάθημα γιατί υπήρξε "το βήμα παραπάνω", ένα "update" στο μάθημα.
Τώρα βέβαια που φτάσαμε αισίως στο κεφάλαιο για να το διδάξουμε, κλαίμε.

Δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό, γιατί να μπει ο (υποτιθέμενος πάντα - "ζωγραφικός" - όχι υποστηριζόμενος απο τη ΓΛΩΣΣΑ) αντικειμενοστραφής και όχι πχ η πολυπλοκότητα. Χάλια και τα 2 θα μου πεις, αλλά σε σχετικότητα με το μάθημα δεν χρειάζεται να συζητήσουμε ποιο κεφάλαιο απο τα 2 είναι πιο κοντά.

ApoAntonis

Το διάβασα αρκετές φορές ξανά και ξανά και κάθε φορά κρεμάει το σαγόνι μου.

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 15 Φεβ 2020, 12:14:24 ΜΜ
η κ. Σγουροπούλου που έγραψε την ενότητα απάντησε στην ημερίδα του Ιουλίου σε ερώτηση σχετικά με την υποκειμενικότητα της εξέτασης (θεματοδότη/βαθμολογητή/εξεταζόμενου) ότι διδάσκει το μάθημα στο πρώην ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ - ΠΑΔΑ και ότι διορθώνεται αντικειμενικά και είναι σημαντικό ζήτημα για τους μαθητές της κατεύθυνσης της Πληροφορικής.


akalest0s

Μια από τα ίδια. Προσπαθώντας να κρατηθώ εποικοδομητικός, πάλευα αρκετή ώρα να μη σχολιάσω..

ΠαράθεσηΤο κεφάλαιο αυτό πρέπει να αφαιρεθεί από την τρέχουσα μορφή του μαθήματος της Πληροφορικής.
+1
Πόσο πιο καθαρά να το πει κανείς;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK