Θέμα Β

Ξεκίνησε από gpapargi, 23 Μαΐου 2011, 09:35:13 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gpapargi

Εδώ συζητάμε για το θέμα Β´ των Πανελλήνιων Εξετάσεων Γ´ Τάξης Ημερησίων Γενικών Λυκείων.

Απαγορεύεται η δημοσίευση λύσεων πριν τις 12:30.
Γιώργος Παπαργύρης

kpde

έξυπνη η χρήση αντίστροφων ονομάτων σε πραγματικές και τυπικές.. με τη βαθμολόγηση δεν ξέρω τι θα γίνει σε περίπτωση αβλεψίας του μαθητή :( βγαίνουν άλλα αντί άλλων..

Stefevan

ΩΧ.... τώρα το είδα... και λέω πόσες επαναλήψεις πια!! μέχρι που το ξανακοίταξα!!

spantoulis

η ίδια παγίδα κάθε φορά. πόσο πια να μπερδευτούν. Το έχουν πάρει χαμπάρι πλέον
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

EleniK

Αρκετές επαναλήψεις ώστε να μπερδευτούν σε κάποια οι μαθητές.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

mhtsaras2

κ<-- ελεγχος(χ)

συναρτηση ελεγχος(χ):λογικη
μεταβλητες
ακαιραιες :χ
λογικες :ελεγχος
αν χ>1 τοτε
ελεχγος<--αληθης
αλλιως
ελεγχος<--ψευδης
τελος_αν

αυτο μπορει να πιαστει σαν σωστο??

spantoulis

Παράθεση από: mhtsaras2 στις 23 Μαΐου 2011, 02:08:30 ΜΜ
κ<-- ελεγχος(χ)

συναρτηση ελεγχος(χ):λογικη
μεταβλητες
ακαιραιες :χ
λογικες :ελεγχος
αν χ>1 τοτε
ελεχγος<--αληθης
αλλιως
ελεγχος<--ψευδης
τελος_αν

αυτο μπορει να πιαστει σαν σωστο??
Αντί για τη μια εντολή που ζητάει αυτό είναι 10 γραμμές κώδικας. Εσύ πώς το βλέπεις. Στέκει?
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

petrosp13

Και επίσης δεν είναι στο Θέμα Β
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

mhtsaras2

ουπς σορρυ το σβηνω αμεσα :)

kyrlef

Πολλά παιδιά είχαν πρόβλημα στον αν έπρεπε να εμφανίσουν μόνο τις τιμές του κυρίου προγράμματος ή και της διαδικασίας. Ποια η γνώμη σας ;

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: kyrlef στις 23 Μαΐου 2011, 02:39:51 ΜΜ
Πολλά παιδιά είχαν πρόβλημα στον αν έπρεπε να εμφανίσουν μόνο τις τιμές του κυρίου προγράμματος ή και της διαδικασίας. Ποια η γνώμη σας ;

Ήδη ειπώθηκε..

Παράθεση από: aperdos στις 23 Μαΐου 2011, 02:36:34 ΜΜ
Η δεύτερη ένσταση είναι στη διατύπωση του Β2. Θεωρώ ότι έπρεπε να υπάρχει διατύπωση της μορφής "κατά την εκτέλεση του προγράμματος και του υποπρογράμματος", γιατί αρχικά λέει "Δίνεται πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Όπως διατυπώθηκε ίσως να μπέρδεψε κάποιους μαθητές να γράψουν τις τιμές που εμφανίζονται μόνο στο πρόγραμμα. 

Είναι μία διατύπωση που δεν είναι λανθασμένη, αλλά πιθανώς να μπέρδεωε κάποιους μαθητές.

michaeljohn

Από την εκφώνηση
"...Κατά την εκτέλεση του προγράμματος..."
είναι σαφές ότι πρέπει να δώσουν τις τιμές που θα εμφανιστούν και από το κυρίως πρόγραμμα και από τα υποπρογράμματα.

evry

Πιστεύω ότι αν έλεγε "κατά την εκτέλεση του κυρίου πρόγραμματος" ή κάπως διαχώριζε το κύριο πρόγραμμα από τη διαδικασία εκεί ίσως να υπήρχε πρόβλημα.
Αλλά από τη στιγμή που λέει πρόγραμμα και πρόγραμμα = κύριο πρόγραμμα + διαδικασία δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα.
Συμφωνώ ότι κάποιοι μαθητές μπερδεύτηκαν αλλά αν έλεγε κατά την εκτέλεση του προγράμματος και του υποπρογράμματος δεν θα ήταν πλεονασμός στην εκφώνηση?
Θέλω να πω είναι δυνατόν να εκτελεστεί το πρόγραμμα χωρίς να εκτελεστεί το υποπρόγραμμα?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: evry στις 23 Μαΐου 2011, 02:45:43 ΜΜ
Πιστεύω ότι αν έλεγε "κατά την εκτέλεση του κυρίου πρόγραμματος" ή κάπως διαχώριζε το κύριο πρόγραμμα από τη διαδικασία εκεί ίσως να υπήρχε πρόβλημα.
Αλλά από τη στιγμή που λέει πρόγραμμα και πρόγραμμα = κύριο πρόγραμμα + διαδικασία δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα.
Συμφωνώ ότι κάποιοι μαθητές μπερδεύτηκαν αλλά αν έλεγε κατά την εκτέλεση του προγράμματος και του υποπρογράμματος δεν θα ήταν πλεονασμός στην εκφώνηση?
Θέλω να πω είναι δυνατόν να εκτελεστεί το πρόγραμμα χωρίς να εκτελεστεί το υποπρόγραμμα?

Άρα ο πλεανασμός είναι στο "Δίνεται πρόγραμμα και υποπρόγραμμα"  αφού το πρόγραμμα περιλαμβάνει και το υποπρόγραμμα. Το θέμα είναι ότι κάποιοι μαθητές μπερδεύτηκαν.
Δεν ξέρω αν ζητήθηκε διευκρίνηση από κάποιο εξεταστικό κέντρο. Στο δικό μας όλες που ζητήθηκαν αφορούσαν το Α4 και φυσικά δεν απαντήθηκαν.

Sergio

Το (οριακά) μεμπτό είναι η πρώτη φράση της εκφώνησης στο Β2: "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα".  Οι παρακάτω εναλλακτικές διατυπώσεις είναι (πιστεύω) πιο ορθές:

1) Δίνεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα και μία διαδικασία
2) Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα

Βέβαια η δεύτερη θα μπέρδευε κάποιους από τους μαθητές που δεν έχουν εμπεδώσει το γεγονός ότι "Πρόγραμμα είναι το σύνολο των τμημάτων που αποτελούν τη λύση του προβλήματος".  Με άλλα λόγια το γεγονός ότι "κάθε πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα τμήματα: ένα κύριο (πρόγραμμα) και κανένα ή περισσότερα υπο(προγράμματα)"

Συνηθίζω να λέω στους μαθητές πως αυτή η "παρεξήγηση - παρανόηση" ξεκινάει από .. τη δεσμευμένη λέξη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της ΓΛΩΣΣΑΣ (όπως και μία άλλη γνωστή "παρεξήγηση - παρανόηση" από τη λέξη Αλγόριθμος της Ψ/Γ)..  Συνεχίζω λέγοντάς τους πως το ίδιο "ολίσθημα" συμβαίνει και στην Pascal με τη λέξη Program αλλά όχι στη C με την αντίστοιχη λέξη main.

Πάντως,, από μόνη της η φράση "..κατά την εκτέλεση του προγράμματος.." είναι σωστή
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)