Θέμα Α

Ξεκίνησε από gpapargi, 23 Μαΐου 2011, 09:34:37 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Παράθεση από: gpapargi στις 24 Μαΐου 2011, 02:02:18 ΜΜ
Καλύπτεται από το βιβλίο στο σημείο που λέει ότι η εκχώρηση γίνεται μεταβλητή <-- παράσταση
Όπως όταν έχουμε αριθμητικές παραστάσεις το αποτέλεσμα είναι αριθμητική τιμή (αριθμός) και μπορεί να εκχωρηθεί σε αριθμητική μεταβλητή, έτσι και όταν έχουμε λογικές παραστάσεις το αποτέλεσμα είναι λογική τιμή και μπορεί να εκχωρηθεί σε λογική μεταβλητή.

Απόλυτα σωστό.. απλά έχω την αίσθηση ότι απαιτεί λίγο υψηλότερες ικανότητες φορμαλισμού από τους μαθητές και γι αυτό δεν υπάρχει πουθενά σχετικό παράδειγμα στο βιβλίο, στο τετράδιο μαθητή ή στο βιβλίο καθηγητή (αντίθετα υπάρχουν πολλά άστοχα - κατά τη γνώμη μου - παραδείγματα όπου αντί για λογική μεταβλητή χρησιμοποείται αριθμητική μεταβλητή με 0 και 1, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα ..)

Προσωπικά θεωρώ ότι σε ένα μάθημα που για πρώτη φορά βλέπουν οι μαθητές στη Γ' Λυκείου, είναι απαραίτητο να γίνεται η διάκριση του διδακτικά σκόπιμου από το "δευτερεύον".  Ο χρόνος ούτως ή άλλως είναι συμπιεσμένος και μόνο μέσα από μία ιεράρχηση διδακτικών στόχων μπορεί να παραχθεί το μέγιστο παιδαγωγικό αποτέλεσμα.  Με αυτό το σκεπτικό προσωπικά ερμηνεύω και την απουσία οποιουδήποτε σχετικού παραδείγματος (αποτίμησης λογικής έκφρασης και εκχώρησης σε λογική μεταβλητή) από το διδακτικό πακέτο.

Παλαιότερα ήμουν ένθερμος υποστηρικτής τέτοιων παραδειγμάτων.  Μετά από μία συζήτηση όμως εδώ στο στέκι -αρκετά χρόνια πριν- πείσθηκα (από τον Vangelis αν θυμάμαι καλά) για την παιδαγωγική απ-αξία εκείνης μου της άποψης.  Εξακολουθώ βέβαια να το διδάσκω εν τούτοις βλέπω πως ακόμα και οι καλοί μαθητές δεν το αφομοιώνουν με τη μία, ενώ οι μέτριοι καμιά φορά με την ..καμία και, όταν το καταλάβουν έχουν μια αμηχανία στο να το χρησιμοποιήσουν (ακόμα και το απλούστερο: Αν βρέθηκε τότε ..)

Εν ολίγοις, προσωπικά δεν θα το επέλεγα για θέμα κι ας φροντίζω να προετοιμάζω τους μαθητές μου για την αντιμετώπισή τους.  Απ' την άλλη, 3 μονάδες είναι όλες κι όλες.  Θεωρώ όμως πως οποιαδήποτε λύση από τις προαναφερθείσες (είτε ανόητη αλλά σωστή σύνθετη λογική έκφραση είτε ακόμα και κατασκευή και κλήση – σωστής - συνάρτησης) πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

mokasa

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Μαΐου 2011, 12:15:38 ΜΜ
Για ποιο λόγο το λες; Πρόβλημα θα υπήρχε αν η συνθήκη ήταν Σ=1000 ...
Για τον ίδιο λόγο που θα υπήρχε πρόβλημα αν ήταν Σ=1000 (πράγμα το οποίο μπορεί να μην επιτευχθεί ποτέ, αλλά μπορεί και να επιτευχθεί κατά τύχη)
υπάρχει πρόβλημα και με το Σ>1000. Μπορεί να επιτευχθεί ή και όχι, αν ο χρήστης δίνει πάντα αρνητικούς ή εναλλάξ αρνητικό - θετικό ίδιας απόλυτης τιμής. Δεν υπάρχει προκαθορισμένη τιμή τερματισμού (π.χ. ο αριθμός μηδέν) αλλά ούτε και μέγιστο πλήθος (π.χ. Κ = 100). Προφανώς μπορεί να έχω άδικο, αλλά μου γεννήθηκε η απορία ...

Sergio

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 24 Μαΐου 2011, 12:15:38 ΜΜ
Για ποιο λόγο το λες; Πρόβλημα θα υπήρχε αν η συνθήκη ήταν Σ=1000 ...

..υποθέτω πως ο η ολοκληρωμένη σκέψη του Νίκου μάλλον ήταν κάπως έτσι (Νίκο συγγνώμη αν υποθέτω για λογαριασμό σου :) ):

Πρόβλημα θα υπήρχε αν η συνθήκη ήταν Σ=1000 και οι αριθμοί που εισάγονται είναι όλοι αρνητικοί.  Δηλαδή αν ο αλγόριθμος είχε τη μορφή:


Σ <- 0
Αρχή_επανάληψης
   Αρχή_επανάληψης
      Διάβασε Χ
   Μέχρις_ότου Χ < 0
   Σ <- Σ + Χ
Μέχρις_ότου Σ > 1000
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Πάντως θεωρώ πως η επιλογή του Α5.β (Τι λέγεται υποπρόγραμμα) ήταν πολύ εύστοχη αφού δεν υπάρχει πουθενά διατυπωμένος ορισμός (σε πλαίσιο για παπαγάλους) μέσα στο βιβλίο.  Θέση ορισμού μπορεί να λάβει η τελευταία παράγραφο της σελίδας 206, όμως ο "ανόητος παπαγάλος" που μαθαίνει απ έξω τα πράσινα πλαίσια, αυτόςν δεν τον .. είχε ;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Lorien στις 24 Μαΐου 2011, 02:23:13 ΜΜ
Για τον ίδιο λόγο που θα υπήρχε πρόβλημα αν ήταν Σ=1000 (πράγμα το οποίο μπορεί να μην επιτευχθεί ποτέ, αλλά μπορεί και να επιτευχθεί κατά τύχη)
υπάρχει πρόβλημα και με το Σ>1000. Μπορεί να επιτευχθεί ή και όχι, αν ο χρήστης δίνει πάντα αρνητικούς ή εναλλάξ αρνητικό - θετικό ίδιας απόλυτης τιμής. Δεν υπάρχει προκαθορισμένη τιμή τερματισμού (π.χ. ο αριθμός μηδέν) αλλά ούτε και μέγιστο πλήθος (π.χ. Κ = 100). Προφανώς μπορεί να έχω άδικο, αλλά μου γεννήθηκε η απορία ...
Παράθεση από: ptsiotakis στις 24 Μαΐου 2011, 12:41:31 ΜΜ
εφόσον μπορεί να επιτευχθεί (με την κατάλληλη είσοδο αριθμών) άθροισμα αριθμών  > 1000 ή και = 1000
τότε δεν υπάρχει πρόβλημα



πρόβλημα θα υπήρχε αν φεριπείν η εκφώνηση ανέφερε πως οι αριθμοί που δίνονται (Χ) είναι αρνητικοί


Γιάννης Σ.

Καλά παιδιά αν δείτε τις απαντήσεις που δίνουν τα παιδια στο Α4 θα πάθετε πλάκα!
Όλο κάτι μακρυνάρια του στυλ
κ<--αληθής ή όχι(χ>1) και αληθής κτλ
κρίμα...
Μαλ... της επιτροπής το ερώτημα.

Sergio

Παράθεση από: Sergio στις 23 Μαΐου 2011, 04:10:51 ΜΜ
Λύσεις σαν αυτές:

αλλά και άλλες, όπως:

κ <- χ>1 Η Ψευδής

κ <- χ>1 ΚΑΙ Αληθής

και (σίγουρα) αρκετές άλλες, θα δούμε πολλές και, εφόσον δίνουν το σωστό αποτέλεσμα, δε μπορούν να χάσουν μονάδα..

Εντούτοις αναδεικνύουν πιστεύω μία παρανόηση των μαθητών της μορφής: "..λογική παράσταση είναι ό,τι έχει λογικούς τελεστές.." κάτι το οποίο ασφαλώς δεν είναι σωστό (πλήρες) αφού αυτό προσδιορίζει ΣΥΝΘΕΤΗ λογική παράσταση.  Λογική παράσταση είναι και μία σύγκριση, δηλαδή μια ΑΠΛΗ λογική παράσταση.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

petrosp13

Θα παρακαλούσαμε όσοι βαθμολογούν γραπτά, να κρατήσουν στατιστικά ως προς το Α2.5, το Α4 και τις ερωτήσεις ανάπτυξης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

#53
Όσον αφορά το Α2.5 δεν νομίζω ότι έχει νόημα να γίνει κάτι τέτοιο, διότι όπως φαίνεται για άλλη μια φορά οι επιτηρητές στάθηκαν στο ύψος τους!!!
Σχετικά με το Α4 σίγουρα το έχουν απαντήσει λίγοι, αλλά είναι λιγότεροι από αυτούς που έχουν λύσει με πίνακα το Γ !!!!!
Τέλος όσον αφορά τις ερωτήσεις ανάπτυξης έχω να πω τα παρακάτω:
   Οι ερωτήσεις είναι τέτοιες που ναι μεν πιάνουν 12 μονάδες (κακώς κατά τη γνώμη μου) αλλά μπορούν να απαντηθούν από σκεπτόμενους μαθητές οι οποίοι δεν έχουν αποστηθίσει ορισμούς. Στο δικό μου βαθμολογικό (που είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα από όσο ξέρω) αλλά και σε άλλα (είμαι σίγουρος) όποιος πλησιάζει τους ορισμούς με δικά του λόγια αλλά και με παραδείγματα παίρνει αν όχι όλες τις περισσότερες μονάδες.
  Οπότε από την θεωρία δεν έχουν χαθεί πολλές μονάδες. Το πρόβλημα είναι στο θέμα Γ αλλά αυτό θα το αναλύσω στο αντίστοιχο thread.

Τέλος θα πω κάτι έξυπνο που είδα , κάποιος μαθητής έγραψε:
  " Τμηματικός προγραμματισμός είναι ......... και ένα παράδειγμα φαίνεται στο θέμα Β2 !!!!!!!!!!!!!!!!  "
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

χαχαχα! (για τον τμηματικό)

petrosp13

Παράθεση από: evry στις 26 Μαΐου 2011, 12:06:54 ΠΜ
Οι ερωτήσεις είναι τέτοιες που ναι μεν πιάνουν 12 μονάδες (κακώς κατά τη γνώμη μου) αλλά μπορούν να απαντηθούν από σκεπτόμενους μαθητές οι οποίοι δεν έχουν αποστηθίσει ορισμούς. Στο δικό μου βαθμολογικό (που είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα από όσο ξέρω) αλλά και σε άλλα (είμαι σίγουρος) όποιος πλησιάζει τους ορισμούς με δικά του λόγια αλλά και με παραδείγματα παίρνει αν όχι όλες τις περισσότερες μονάδες.
  Οπότε από την θεωρία δεν έχουν χαθεί πολλές μονάδες. Το πρόβλημα είναι στο θέμα Γ αλλά αυτό θα το αναλύσω στο αντίστοιχο thread.

Κι όμως, αυτό θέλω να τονίσω
Μαθητές που τα καταφέρνουν στον προγραμματισμό και συνήθως δεν αρέσκονται στην αποστήθιση, θα αυτοσχεδίασαν και θα έχασαν έστω 3-4 μονάδες στις 3 ερωτήσεις αποστήθισης
Αυτές είναι που τελικά μπορεί να τους κόστισαν αρκετα, ίσως και έναν βαθμό κάτω από 90/100, με μερικές απροσεξίες σε προγραμματιστικά θέματα (όπως το Α4 και το Α2.5, ή την σάρωση κατά γραμμές στο Δ4)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Ένα λεπτό να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, ούτε μένα μου αρέσει η θεωρία αλλά αυτή η θεωρία γραφόταν, το μόνο με το οποίο διαφωνώ είναι ο τμηματικός προγραμματισμός, αλλά αν κάποιος δεν ξέρει να απαντήσει τι είναι υποπρόγραμμα ή τι είναι παράμετρος , γιατί πρέπει να πάρει 100;
Επίσης όσον αφορά τα Α4 και το Α2.5 ή τη σάρωση κατά γραμμές.
Θα διαφωνήσω μαζί σου για τον όρο απροσεξίες και θα σου πω γιατί. Συμφωνούμε ότι τα θέματα ήταν σε γενικές γραμμές βατά? Συμφωνούμε ότι ένας καλός (όχι άριστος) μαθητής είχε τελειώσει άνετα σε 2 ώρες και του έμενε ακόμα μια ώρα? Όταν έχεις μια ώρα ακόμα να τα τσεκάρεις δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα απροσεξίας.
Επίσης όσον αφορά το Α2.5 κατά τη γνώμη μου ήταν το καλύτερο ερώτημα όλου του διαγωνίσματος, γιατί απαιτεί πραγματικά σκέψη.΄
Για το Α4 πάλι δείχνει έλλειμμα κατανόησης των λογικών εκφράσεων/μεταβλητών/τιμών κλπ για όσους δεν το έκαναν.
Όσον αφορά τη σάρωση κατά γραμμές θεωρώ θεμελιώδες στο εύκολο αυτό θέμα να μπορεί ο μαθητής να αντιληφθεί ότι όταν θέλεις τους ψήφους που δίνεις πας κατά γραμμές και όταν θέλεις αυτούς που παίρνεις πας κατά στήλες. Αυτό δεν είναι ούτε απροσεξία ούτε κακή στιγμή, είναι πάλι έλλειμμα κατανόησης σχετικά με το μοντέλο που βρίσκεται πίσω από το πραγματικό πρόβλημα που περιγράφεται.

Αυτά,
πακέτο φέτος η βαθμολόγηση, δεν μας έφτανε το πέρασμα κάθε υποερωτήματος στο τετράδιο, έχουμε τώρα και οκταψήφιους κωδικούς, που χωράνε ίσα ίσα στο σχετικό πλαίσιο
τουλάχιστον φέτος τα γραπτά βαθμολογούνται εύκολα. Πιστεύω ότι θα έχουμε πολύ λίγες αναβαθμολογήσεις

Παράθεση από: petrosp13 στις 26 Μαΐου 2011, 12:19:41 ΠΜ
Κι όμως, αυτό θέλω να τονίσω
Μαθητές που τα καταφέρνουν στον προγραμματισμό και συνήθως δεν αρέσκονται στην αποστήθιση, θα αυτοσχεδίασαν και θα έχασαν έστω 3-4 μονάδες στις 3 ερωτήσεις αποστήθισης
Αυτές είναι που τελικά μπορεί να τους κόστισαν αρκετα, ίσως και έναν βαθμό κάτω από 90/100, με μερικές απροσεξίες σε προγραμματιστικά θέματα (όπως το Α4 και το Α2.5, ή την σάρωση κατά γραμμές στο Δ4)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Δώσε μου μια περιγραφή της έννοιας "παράμετρος" διαφορετική από την "μεταβλητή που επιτρέπει το πέρασμα τιμής από το ένα τμήμα προγράμματος στο άλλο" η οποία θα είναι αυτοσχεδιασμός μαθητή και θα πάρει όλες τις μονάδες
Πολύ δύσκολα θα δώσεις ΟΛΕΣ τις μονάδες σε άλλον ορισμό δυστυχώς
Για να μην μιλήσω για το "υποπρόγραμμα" που οι απαντήσεις θα αγγίξουν το χάος σε εύρος
Είναι στην κρίση του βαθμολογητή να το κρίνει; Κι αυτός που έγραψε ακριβώς τον ορισμό κερδίζει κάτι παραπάνω;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Οι παράμετροι είναι μεταβλητές με τις οποίες επικοινωνούν τα υποπρογράμματα με κυρίως πρόγραμμα ή
οι παράμετροι είναι μεταβλητές τις οποίες χρησιμοποιούμε για να περάσουμε τιμές από το κύριο πρόγραμμα στο υποπρόγραμμα αλλά και αντίστροφα

όσο για το υποπρόγραμμα πάλι υπάρχουν πολλοί ορισμοί που αγγίζουν το τέλειο και δεν είναι απαραίτητα αυτολεξεί.

Παράθεση από: petrosp13 στις 26 Μαΐου 2011, 12:42:13 ΠΜ
Δώσε μου μια περιγραφή της έννοιας "παράμετρος" διαφορετική από την "μεταβλητή που επιτρέπει το πέρασμα τιμής από το ένα τμήμα προγράμματος στο άλλο" η οποία θα είναι αυτοσχεδιασμός μαθητή και θα πάρει όλες τις μονάδες
Πολύ δύσκολα θα δώσεις ΟΛΕΣ τις μονάδες σε άλλον ορισμό δυστυχώς
Για να μην μιλήσω για το "υποπρόγραμμα" που οι απαντήσεις θα αγγίξουν το χάος σε εύρος
Είναι στην κρίση του βαθμολογητή να το κρίνει; Κι αυτός που έγραψε ακριβώς τον ορισμό κερδίζει κάτι παραπάνω;

Ας μην φέρνουμε την καταστροφή, το μάθημα δεν είναι ΑΟΔΕ, όσοι διορθώνουν ξέρουν πολύ καλά πως να διακρίνουν αν ο μαθητής έχει κατανοήσει αυτές τις έννοιες και πίστεψέ με σχεδόν κανένας καθηγητής πληροφορικής δεν βαθμολογεί με βάσει το πόσο καλά έχει αποστηθίσει ο μαθητής τους ορισμούς
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

sstergou

Οι πραγματικές παράμετροι όμως μπορεί να είναι και σταθερές στις συναρτήσεις. Αυτό το λέει κάπου;