Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: Βρακόπουλος Αθανάσιος στις 03 Απρ 2003, 12:13:03 ΜΜ

Τίτλος: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: Βρακόπουλος Αθανάσιος στις 03 Απρ 2003, 12:13:03 ΜΜ
Στο βιβλίο του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» υπάρχουν τα παρακάτω 6 (έξι) λάθη και παραλείψεις κατά την άποψή μου:
Στα δεδομένα δηλώνεται και ο τύπος των μεταβλητών ή έγινε από παραδρομή;
1. Είναι στο μόνο παράδειγμα που ορίζονται οι τύποι των μεταβλητών.
ΣΕΛΙΔΑ 48
Αλγόριθμος Πολλαπλασιασμός_αλά_ρωσικά

Δεδομένα // Μ1,Μ2 ακέραιοι //

2. Τι υπολογίζεται στον αλγόριθμο της σελίδας 72

Αλγόριθμος Fibonacci2
Δεδομένα // n //
Αν n< 1 τότε
 Fib <- n
Αλλιώς
 Fib <- fib (n-1) + fib (n-2)
Τέλος _Αν
Αποτέλεσμα // fib //
Τέλος Fibonacci2

Τι είναι το fib συνάρτηση; δεν έχει ορισθεί.
Πως τερματίζει ένα πρόγραμμα σε γλώσσα προγραμματισμού «ΓΛΩΣΣΑ»
Με
Α ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ή
Β ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ και όνομα προγράμματος
Διότι ενώ στην θεωρία αναφέρει ως τερματισμό του προγράμματος την πρώτη περίπτωση, στην συνέχει σε πολλά παραδείγματα υιοθετεί την δεύτερη περίπτωση
3. Όπως αυτό που ακολουθεί την παράγραφο 7.10 Δομή Προγράμματος
4.Στην σελίδα 158 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Κόστος_Υπολογιστών»,
5.Στην σελίδα 175 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Άθροισμα» και
6.Στην σελίδα 188-189 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Στατιστική».

Στο Τετράδιο του Μαθητή υπάρχουν τα παρακάτω 12 λάθη και παραλήψεις:

1. Στον αλγόριθμο της σελίδας 33 του τετραδίου του Μαθητή υπάρχει ο παρακάτω αλγόριθμος τι εκφράζουν τα L,M γιατί δεν δηλώνονται στα δεδομένα;
Ο σωστός αλγόριθμος θα ήταν:
Αλγόριθμος Αραιός
Δεδομένα // sparse, n, L, M //
! sparse πίνακας μονοδιάστατος 3*Ν θέσεων
! L:γραμμές του δισδιάστατου αραιού πίνακα
!M:στήλες του δισδιάστατου αραιού πίνακα
για κ από 0 μέχρι Ν με βήμα 3 επανάλαβε
 i <- sparse [k+1]
 j <- sparse [k+2]
 result <- sparse [k+3]
Αν i <=L και j< =M τότε
Result[I, j] <- sparse [k+3]
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα // result //
Τέλος Αραιός


2 Αν και εκτός ύλης ο αλγόριθμος της δυαδικής αναζήτησης στην σελίδα 39 δεν τερματίζει ποτέ
Το σωστό:
Αλγόριθμος Δυαδική_αναζήτηση
Δεδομένα // ΟΝΟΜΑ, ΚΑΤ //
low <- 1
high <- 50
found <- 0
όσο low <= high επανάλαβε
 mid <- ( low + high) div 2
 Aν KAT [mid] < ΟΝΟΜΑ τότε
 low <- mid +1
 αλλιώς_αν KAT [mid] > ONOMA τότε
 high <- mid -1
 αλλιώς
 found <- mid
      low <- high +1
 Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα // found //
Τέλος Δυαδική_αναζήτηση

3 O αλγόριθμοq στην σελίδα 39 «Αλγόριθμος Δύο_μικρότεροι» βρίσκει τους δύο μικρότερους μόνο αν στον πίνακα υπάρχουν διαφορετικές τιμές. Αν στην πρώτη και δεύτερη θέση του πίνακα υπάρχει ίδια τιμή, η οποία είναι η μικρότερη του πίνακα, τότε ο αλγόριθμος δεν βρίσκει την δεύτερη μικρότερη τιμή.
Ο σωστός:
Αλγόριθμος Δύο_μικρότεροι
Δεδομένα // Μ //
Low1 M[1]
ΜΑΧ M[1]
Για i από 2 μέχρι 50
      Αν Μ< Low1 τότε
            Low1 M
      Τέλος_Αν
      Αν Μ>ΜΑΧ τότε
            ΜΑΧ M
      Τέλος_Αν
Τέλος_επανάληψης
Low2 ΜΑΧ
Για i από1 μέχρι 50
      Αν (Μ<> Low1 και Μ< Low2 τότε
            Low2 M
      Τέλος_Αν
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα // Low1, Low2//
Τέλος Δύο_μικρότεροι


4 Στην σελίδα 49 στο παράδειγμα 3 «Αλγόριθμος Ευθεία_Ανταλλαγή»
στην σειρά Δεδομένα έπρεπε να υπήρχε : Δεδομένα //Α,Ν//

5 Στην σελίδα 52 στο παράδειγμα
Αλγόριθμος Fibonacci
Δεδομένα //Ν//
Αν Ν<=1 τότε
      Fib  N
Αλλιώς
      J  0
      k  1
      Για i από 1 μέχρι N
            J  J+K
            K J-K το σωστό K J+K
      Τέλος_επανάληψης
      Fib  J
Τέλος_αν
Αποτελέσματα // Fib//
Τέλος Fibonacci
Τελικά τι θα υπολογίσει σαν Ν-οστό όρο της ακολουθίας Fibonacci

6 Στην σελίδα 53 στην άσκηση ΔΤ3
Πρέπει να προστεθεί η γραμμή "Δεδομένα //Ν//&#8221; μετά την γραμμή «Αλγόριθμος Fibonacci»


7 Στην σελίδα 55 στην άσκηση ΔΣ43
Πρέπει στην γραμμή "Δεδομένα //Α//&#8221; να προσθέσουμε και το Ν δηλαδή να γίνει "Δεδομένα //Α,Ν//&#8221;.

8 Στην σελίδα 63 στο παράδειγμα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τροχιά_μπάλας πρέπει να διαγραφεί το όνομα του προγράμματος από την τελευταία σειρά
Δηλαδή αντί για ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Τροχιά_μπάλας να γίνει ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

9 Στην ίδια σελίδα στο πρόγραμμα σε γλώσσα Pascal στο τελευταίο end λείπει η τελεία (.)

10 Στην σελίδα 64 στο παράδειγμα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Υπολογισμός_δόσεων πρέπει να διαγραφεί το όνομα του προγράμματος από την τελευταία σειρά
Δηλαδή αντί για ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Υπολογισμός_δόσεων να γίνει ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

11 Στην σελίδα 73 στο πρόγραμμα σε Pascal υπάρχει η εντολή endif πράγμα απαράδεκτο για την Pascal.

12 Στην σελίδα 93 στο πρόγραμμα σε Pascal λείπει το do στο τελευταίο for.

Τελικά ρωτώ
Πόσο αυστηρά μπορείτε να βαθμολογήσετε τους μαθητές:
Αν αντί Δεδομένα //Α // γράψουν Διάβασε Α.
Αν αντί για ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ γράψουν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ όνομα_προγράμματος
Αν ξεχάσουν να δηλώσουν μια μεταβλητή.
Αν βάλουν τις συναρτήσεις και τις διαδικασίες πριν από το κυρίως πρόγραμμα.
Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: Sergio στις 04 Απρ 2003, 10:05:14 ΜΜ
Πολύ καλή η σκέψη σου Θανάση, και ... πλούσια σε ... διαμάντια η συγκομιδή (ο ... 'δαίμων' φαίνεται χτύπησε και ... ξαναχτύπησε :))   Μόνο που έκανες post χωρίς να έχεις κάνει προηγούμενα login οπότε δεν θα φαίνεται στις αποστολές σου (αν θές, ξανα κάνε το post σαν BAL αυτή τη φορά)

Άνοιξες ένα πολύ καλό θέμα στο οποίο όλοι μπορούμε να συνεισφέρουμε προσφέροντας τις παρατηρήσεις μας, και κάποια στιγμή να στείλουμε τα συμπεράσματά μας ομαδικά στο Π.Ι.

Το διδακτικό πακέτο που χρησιμοποιείται στα σχολεία είναι για τους μαθητές το βασικό βοήθημα (αναφορά) για τις εξετάσεις οπότε αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς από αυτό το 'ηλεκτρονικό βήμα' (όπως εύστοχα το περιέγραψες) είναι να εντοπίσουμε και να καταγράψουμε τις (όποιες) ατέλειες.

Συνάδελφοι... τον ... οβολό σας :)   Αν έχετε βρεί κανένα άλλο λάθος (πλεονασμό / ατέλεια ...) σε κάποιο από τα 3 βιβλία (Βιβλίο Μαθητή, Τετράδιο Μαθητή, Βιβλίο Καθηγητή) στείλτε το.

Κάποια στιγμή, όταν συγκεντρωθούν αρκετά, τα οργανώνουμε ανά βιβλίο & σελίδα ώστε να έχουμε όλοι μιά συνολική εικόνα.

Προηγούμενα βέβαια, ελέξτε τις διορθώσεις που έχει δημοσιεύσει το ΠΙ για τα τρία βιβλία, στο http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/anaptyxh.html

Σέργιος
Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: koyan στις 04 Φεβ 2004, 11:26:08 ΠΜ
Και η δικιά μου συνεισφορά (παρακαλώ διορθώστε με εάν κάνω λάθος και δεν είναι πράγματι λάθος ή πλεονασμός κάποιο από τα παρακάτω):

1) Σελ 189, παράδειγμα "στατιστική"
Έχει τμήμα κώδικα για εισαγωγή δεδομένων, όπου "γεμίζει" τον πίνακα, αλλά παρακάτω, 18η και 19η σειρά του προγράμματος βλέπουμε:
   ΓΡΑΨΕ 'Δώσε τον ',i,'-ο αριθμό'
    ΔΙΑΒΑΣΕ Χ


Όπου ξαναγεμίζει τον πίνακα, στην ουσία μην χρησιμοποιόντας τα δεδομένα που του έδωσε ο χρήστης.

2) Σελ 193, παράδειγμα "Θερμοκρασίες_2"
4η σειρά από το τέλος, διαβάζουμε:
   ΓΡΑΨΕ 'Μέση θερμοκρασία ', i , ' Πόλης:', Μέση[j]
Θα έπρεπε να λέει
   ΓΡΑΨΕ 'Μέση θερμοκρασία ', j   , ' Πόλης:', Μέση[j]
Αφού η μεταβλητή που μας δείχνει την πόλη είναι η j και όχι η i

Καλημέρα
Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: KillBill στις 30 Ιαν 2005, 12:13:02 ΜΜ
Τετράδιο του μαθητή στο παράδειγμα 1 σελίδα 100:

1ο λάθος
------------
έχουμε την εντολή Διάμεσος<--Υπολογισμός_Διαμέσου(Στοιχεία) ενώ η συνάρτηση Υπολογισμός_Διαμέσου έχει οριστεί να δέχεται 2 παραμέτρους. Το σωστό είναι λοιπόν
Διάμεσος<--Υπολογισμός_Διαμέσου(Στοιχεία, Πλήθος)

2ο Λάθος
------------
Στον ορισμό της διαδικασίας Ταξινόμησε(Πίνακας, Ν) δεν δηλώνονται οι τύποι των παραμέτρων Πίνακας και Ν
Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: Βρακόπουλος Λ. Αθανάσιος στις 11 Φεβ 2005, 12:30:46 ΜΜ
Από την Έκδοση Δ 2004 του βιβλίου  
Ας δούμε και ένα άλλο σημαντικό λάθος  κατά την άποψή μου.
Βρίσκεται στο παράδειγμα 1 της σελίδας 98.
Εκεί έχει το  εξής πρόβλημα : Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει τα ονόματα 50 αεροπορικών εταιρειών και τις αντίστοιχες εισπράξεις τους. Να τυπώνει τα ονόματα των εταιρειών που έχουν εισπράξεις περισσότερες από τον μέσο όρο.

Και η λύση:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΕΡΟΠ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

ΑΡΧΗ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
ΜΕΧΡΙΣ_ΌΤΟΥ Ν<=50

Όπως καταλάβατε το Ν δεν πρέπει να διαβασθεί αφού καθορίζεται ότι οι εταιρείες είναι 50.
Αλλά και αν χρειαζόταν να διαβασθεί. Στην περίπτωση που η εκφώνηση ήταν : Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει τα ονόματα Ν αεροπορικών εταιρειών όπου Ν<=50 και τις αντίστοιχες εισπράξεις τους. Να τυπώνει τα ονόματα των εταιρειών που έχουν εισπράξεις περισσότερες από τον μέσο όρο.
Τότε στην δομή επανάληψης θα έπρεπε να ελέγχουμε και αν το Ν είναι αρνητικός δηλ

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
ΜΕΧΡΙΣ_ΌΤΟΥ Ν>0 και  Ν<=50

Περιμένω τις απόψεις σας.

Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: pfan στις 21 Φεβ 2005, 07:29:15 ΜΜ
Θα συμφωνήσω ότι θα πρέπει να κλειδώσουμε το Ν ώστε ο χρήστης να μην μπορεί να εισάγει τιμές κάτω από το 0 γιατί από την στιγμή που ο πίνακας είναι μια στατική δομή δεδομένων πρέπει να δηλωθεί από την αρχή ο αριθμός των θέσεων πίνακα. Από την στιγμή που η εκφώνηση θα λέει ότι πρέπει να γίνει εισαγωγή του αριθμού των εταιρειών θα πρέπει να ξεκαθαρίζει και ποιο είναι το ανώτατο όριο των εταιρειών (εφόσον χρειάζεται η δομή του πίνακα που στην συγκεκριμένη άσκηση είναι απαραίτητη). Επομένως αν υποθέσουμε ότι το ανώτατο όριο είναι το 50 τότε το Ν πρέπει να κλειδωθεί από 1 έως και 50 ώστε ο χρήστης να μην βγει εκτός ορίων του πίνακα.
Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: pian στις 26 Ιαν 2006, 12:50:19 ΜΜ
ΒΜ13  Κ1
Σημείο      : 1η παράγρ. 4η γραμμή.
Λάθος       : επιλογής
Διόρθωση : ειδικότητας
Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: pian στις 26 Ιαν 2006, 01:04:24 ΜΜ
Κεφ. 2
1)
ΒΜ37  
Σημείο      : στο  Π5
Λάθος       : Επίλεξε
Διόρθωση : Επίλεξε   age
2)
ΒΜ38  
Σημείο      : στο  Π6
Λάθος       : 1.70
Διόρθωση : 1,70  (βλέπε σελ. 46)
3)
ΒΜ38
Σημείο      : Σχ. 2.5  Δ.Ρ.
Λάθος       : Είναι Δ.Ρ. πολλαπλής. (ΑΝ ... ΤΟΤΕ ... ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ)
Διόρθωση : να γραφεί το σωστό που αντισοιχεί σε εμφωλευμένη δομή.
4)
ΒΜ42  
Σημείο      :
Λάθος       : Λείπει η σύνταξη της Μέχρις_ότου και της  Για.
Διόρθωση :  να προστεθεί (όπως γίνεται με την  Όσο).
5)
ΒΜ44  
Σημείο      : Π11  2η γραμμή
Λάθος       : βήμα
Διόρθωση : με_βήμα
6)
ΒΜ44  
Σημείο      : τελευταία παράγραφος, 4η γραμμή
Λάθος       : πως
Διόρθωση : πώς
7)
ΒΜ45
Σημείο      : 2η παράγρ. 6η γρ.
Λάθος       : πως
Διόρθωση : πώς
8)
ΒΜ48  
Σημείο      : στον αλγόριθμο αλά_ρωσικά
Λάθος       : Μ2 <-- [Μ2/2]
Διόρθωση : Μ2 <-- Μ2 div 2  ή  Μ2 <-- Α_Μ(Μ2/2)
9)
ΒΜ48
Σημείο      : στον αλγόριθμο αλά_ρωσικά
Λάθος       : Δεδομένα  // Μ1, Μ2  ακέραιοι //
Διόρθωση : Δεδομένα // Μ1, Μ2//

Θα συνεχίσω με  Κεφ. 3

Ανδρέας

Τίτλος: Re: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: andreas στις 02 Φεβ 2006, 12:13:48 ΜΜ
αα           Κεφ.          σελ.         Σημείο       Διόρθωση
1.      3ο       62      2η γρ.      FIFO   LIFO

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: θανος στις 04 Μαΐου 2006, 11:30:32 ΜΜ
μια απορια. . .
Σελ 127
'Σταδιακα ομως. . .που ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ πολλες λεπτομεριες απο . . .'
'Αυτη η αυξανομενη ταση ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ της αρχιτεκτονικης του. . .'

αποκρυβω=κρύβω κάτι από άλλον

Μηπως θελει να πει το αντιθετο? ?
Δηλαδη:

'Σταδιακα ομως. . .που φανερώνουν πολλες λεπτομεριες απο . . .'
'Αυτη η αυξανομενη ταση φανερωσης της αρχιτεκτονικης του. . .'

Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: andreas_p στις 12 Μαΐου 2006, 01:18:15 ΜΜ
Ναι Θάνο εννοεί  "φανερώνει".
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: filippos στις 12 Μαΐου 2006, 01:30:24 ΜΜ
Όχι ρε παιδιά, σωστό είναι το κείμενο που αναφέρετε στη σελίδα 127. 

Οι γλώσσες 4ης γενιάς, αποκρύπτουν λεπτομέρεις από τις τεχνικές υλοποίησης.  Αναφέρεται στις λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζει κανείς προκειμένου να προγραμματίσει σε γλώσσες 3ης γενιάς.    Για παράδειγμα, η SELECT της SQL δομείται εύκολα άποκρύπτοντας την επαναληπτική διαδικασία που θα έπρπεπε κανείς να υλοποιήσει για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα με γλώσσα 3ης γενιάς. 

Και γενικότερα, κάθε γενιά "αποκρύπτει" όλο και κάτι παραπάνω, προσφέροντας ένα επιπλέον επίπεδο αφαίρεσης ώστε να προσεγγίζει περισσότερο το πρόβλημα και να απομακρύνεται από τις λεπτομέρειες υλοποίησης.
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: Επισκέπτης στις 17 Μαΐου 2006, 10:09:56 ΠΜ
Μιλώντας για SQL.....  Τελικά τα παιδιά να την θεωρούν γλώσσα 4ης γενιάς (σχολικό βιβλίο σελ.129) ή υψηλού επιπέδου-3ης γενιάς (σχολικό βιβλίο σελ. 128) ;
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: xthao στις 15 Ιουν 2006, 05:03:36 ΜΜ
Πάντως το πιο ωραίο, αυτό που αχρηστεύει κάθε έννοια ψηφιακού συστήματος και περατότητας και που μπορεί να περνάει και για μεγάλο παιδαγωγικό τέχνασμα είναι στη σελίδα 166 (βοήθειά μας!): "...Στην περίπτωση των πραγματικών αριθμών θεωρούμε ότι οι αριθμοί μπορούν να έχουν άπειρο αριθμό ψηφίων."

Αυτό στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, όπου υποτίθεται ασχολούμαστε με τις λεπτομέρειες της υλοποίησης αλγορίθμων σε προγραμματιστικό περιβάλλον κι ενώ προηγούμενα στη σελίδα 149 υπάρχει σχόλιο για την παράσταση των αριθμών με συγκεκριμένο πλήθος bytes και νωρίτερα στο πρώτο μέρος του βιβλίου στη σελίδα 45 έχουμε πάρει μια γερή δόση από λειτουργίες χαμηλού επιπέδου με αφορμή τον πολλαπλασιασμό αλά ρωσικά.

Ας μην είμαστε αγνώμονες, ο πρόλογος μας έχει ήδη προειδοποιήσει, "... το βιβλίο αυτό δεν προορίζεται για να διαβαστεί σειριακά.".
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: manpap στις 31 Ιαν 2007, 12:37:55 ΜΜ
σελ 44: ... το βήμα δε μπορεί να είναι μηδέν γιατί τότε ο βρόχος εκτελείται επ άπειρο.
σελ 178: Καμία αναφορά σε τέτοιο περιορισμό
οπότε σε αλγόριθμο
Για ι από 100 μεχρι 10 με_βημα 0   : Συντακτικό λάθος και κριτήριο αποτελεσματικότητας (δεν είναι εκτελέσιμη) και περατότητας (εκτελείται απ άπειρο)
ενώ σε Πρόγραμμα
Για ι από 100 μεχρι 10 με_βημα 0   : Καμία επανάληψη γιατί το 0 θεωρείται θετικό και άρα ή σύγκριση δίνει
ΟΣΟ ι<=10, που δεν ισχύει γιατί το ι είναι 100.
Προτεινόμενη διόρθωση: Προσωπικά θεωρώ καλύτερη την 2η αναφορά (όπως ορίζεται στα προγράμματα)


Επίσης στη σελίδα 173 θα έπρεπε να προσθέσει εκεί που λέει "η λίστα τιμών ..., ότι μπορεί να είναι συνθήκη (όπως στο παράδειγμα σελ 37.
Προτεινόμενη διόρθωση: Παράδειγμα του βιβλίου που να χρησιμοποιεί όλες τις περιπτώσεις λίστας τιμών (και την ΑΠΟ .. ΕΩΣ όπου δεν ορίζει ότι οι ακραίες τιμές περιλαμβάνονται)

Τι λέτε και εσεις?
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: anasta στις 31 Ιαν 2007, 11:11:13 ΜΜ
Παράθεση από: Βρακόπουλος Αθανάσιος στις 03 Απρ 2003, 12:13:03 ΜΜ

1. Στον αλγόριθμο της σελίδας 33 του τετραδίου του Μαθητή υπάρχει ο παρακάτω αλγόριθμος τι εκφράζουν τα L,M γιατί δεν δηλώνονται στα δεδομένα;
Ο σωστός αλγόριθμος θα ήταν:
Αλγόριθμος Αραιός
Δεδομένα // sparse, n, L, M //
! sparse πίνακας μονοδιάστατος 3*Ν θέσεων
! L:γραμμές του δισδιάστατου αραιού πίνακα
!M:στήλες του δισδιάστατου αραιού πίνακα
για κ από 0 μέχρι Ν με βήμα 3 επανάλαβε
i <- sparse [k+1]
j <- sparse [k+2]
result <- sparse [k+3]
Αν i <=L και j< =M τότε
Result[I, j] <- sparse [k+3]
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα // result //
Τέλος Αραιός


Sto paradeigma auto leipei h parakatw entolh :
ΔΙΑΒΑΣΕ L, M
opou o xrhsths thelei na mathei an sthn grammh L kai sthlh M tou arxikou disdiastatou pinaka uparxei mh mhdeniko stoixeio.
o algorithmos tou paradeigmatos psaxnei ston modiastato pinaka.
to "AN i=L kai j=M TOTE" briskei to mh mhdeniko stoixeio k to epistrefei.
to "ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (i>L 'Η (i=L ΚΑΙ j>M)) ΤΟΤΕ" termatizei ton algorithmo gia na mhn psaxnei askopa
kai to ΑΛΛΙΩΣ κ<-κ+1 apla metakinei ton deikth gia ton elegxo twn upoloipwn omadwn-triadwn.
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος Α
Αποστολή από: nplatis στις 06 Μαρ 2007, 03:53:22 ΜΜ
Σελ. 138, στο κεφ. 6.

Οι παράγραφοι 2-3 αναφέρουν ότι από το πηγαίο πρόγραμμα ο μεταγλωττιστής παράγει το αντικείμενο πρόγραμμα, το οποίο κατόπιν ο συνδέτης/φορτωτής το συνδέει με τις βιβλιοθήκες και παράγει το εκτελέσιμο πρόγραμμα, «το οποίο είναι το τελικό πρόγραμμα που εκτελείται από τον υπολογιστή» (το κείμενο μέσα στα εισαγωγικά ακριβής αντιγραφή από το βιβλίο, η υπογράμμιση δική μου).

Παρόλα αυτά το Σχήμα 6.5 έχει στη μέση την ένδειξη «Τελικό πρόγραμμα», εκεί που θα περίμενε κανείς να είναι το «Αντικείμενο πρόγραμμα».

Τελικά τι από τα δύο ισχύει; (Για τις εξετάσεις, φυσικά, καθώς στην πραγματικότητα το κείμενο είναι σωστότερο.)


Να επισημάνω επίσης ότι στο σχετικό διαγώνισμα που έφτιαξε η ομάδα από το «Στέκι», στο θέμα 2.ΙΙ.Α φαίνεται να ζητείται η σειρά του σχήματος -- παρόλα αυτά εγώ όταν βλέπω «τελικό πρόγραμμα» έχω μία τάση να το βάζω στο τέλος :-)
Τίτλος: Μαγικό Τετράγωνο σελίδα 41
Αποστολή από: KillBill στις 23 Μαρ 2007, 08:25:02 ΠΜ
Στον αλγόριθμο του Μαγικού τετραγώνου Τετράδιο του Μαθητή σελίδα 41 πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές:

H εντολή κ<--n-1 πρέπει να αλλαχθεί σε k<--n (αυτό αναφέρεται και στις διορθώσεις του Π.Ι)
H εντολή l<--n-1 πρέπει να αλλαχθεί σε l<--n (αυτό δεν αναφερόταν)

Να σημειωθεί ότι ο αλγόριθμος αυτός είχε μπει στα θέματα ΟΕΦΕ 2006 χωρίς τις απαραίτητες διορθώσεις με αποτέλεσμα κάποια στοιχεία να παραμένουν συνεχώς μηδέν και οι μαθητές να χάσουν πολύ χρόνο ψάχνοντας το λάθος που τελικά υπήρχε στον ίδιο τον αλγόριθμο
Τίτλος: Σειριακή Μέθοδος Αναζήτησης
Αποστολή από: Βρακόπουλος Αθανάσιος Λ. στις 16 Απρ 2008, 11:38:33 ΠΜ
Αντιγράφω απο το βιβλίο σελίδα 65:
Η σειριακή μέθοδος αναζήτησης είναι η ποιο απλή, αλλά και η λιγότερη αποτελεσματική μέθοδος αναζήτησης
(δικά μου σχόλια Τότε γιατί παρουσιάζεται σαν μέθοδος αναζήτησης )

Παρακαλώ ας μου εξηγήσει κάποιος από τους συγγραφείς του βιβλίου και όχι μόνο, τι σημαίνει το "λιγότερη αποτελεσματική".

Μήπως ότι  κάποιες φορές η σειριακή αναζήτηση δεν μπορεί να δώσει αποτέλεσμα, άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέθοδος αναζήτησης.
Που είναι Λάθος.


Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: gpapargi στις 16 Απρ 2008, 12:49:34 ΜΜ
Το "λιγότερο αποτελεσματική" σημαίνει ότι είναι πολύ αργή. Αν ο πίνακας είναι ταξινομημένος τότε μπορεί να εφαρμοστεί η δυαδική αναζήτηση που είναι ασύγκριτα γρηγορότερη.

Πχ σε ταξινομημένο πίνακα με 233 = περίπου 8.5 δισεκατομμύρια θέσεις η σειριακή αναζήτηση θέλει έλεγχο σε κάθε ένα από 233 τα στοιχεία του πίνακα (στη χειρότερη περίπτωση). Η δυαδική θέλει μόνο 33 βήματα. 

Προφανώς εδώ αγγίζεται το θέμα της αλγοριθμικής ποιότητας που έχει τεθεί πολλές φορές στο παρελθόν.
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: evry στις 16 Απρ 2008, 01:37:47 ΜΜ

   Νομίζω ότι με αποτελεσματική μάλλον θέλει να πει αποδοτική. Το αποτελεσματική δε μου φαίνεται και πολύ σωστό
Τίτλος: Απ: Τα λάθη πλεονασμοί στο βιβλίου του μαθήματος ΑΕσΠΠ
Αποστολή από: alkisg στις 17 Απρ 2008, 12:49:46 ΠΜ
Η πρόταση "λιγότερο αποτελεσματικός αλγόριθμος" εμένα μου φαίνεται συνώνυμο του "λιγότερο αποδοτικός αλγόριθμος".

Αυτό που δεν μου κολλάει είναι η λέξη "αποτελεσματικότητα" στα κριτήρια των αλγορίθμων. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι καλή η μετάφραση της λέξης "effectiveness", π.χ. θα μπορούσαν απλά να έλεγαν ότι "οι εντολές ενός αλγορίθμου θα πρέπει να είναι πραγματοποιήσιμες".

Γράφω όλο το κομμάτι από το βιβλίο του Knuth επειδή δεν το βρήκα στο google, και αρκετοί συνάδελφοι ρωτάνε συχνά για παράδειγμα αλγορίθμου που παραβιάζει την "αποτελεσματικότητα".

Παράθεση από: Knuth, Donald, The Art of Computer Programming, Volume 1: Fundamental Algorithms
Effectiveness. An algorithm is also generally expected to be effective. This means that all of the operations to be performed in the algorithm must be sufficiently basic that they can in principle be done exactly and in a finite length of time by a man using pencil and paper. Algorithm E uses only the operations of dividing one positive integer by another, testing if an integer is zero, and setting the value of one variable equal to the value of another. These operations are effective, because integers can be represented on paper in a finite manner and there is at least one method (the "division algorithm") for dividing one by another. But the same operations would not be effective if the values involved were arbitrary real numbers specified by an infinite decimal expansion, nor if the values were the lengths of physical line segments, which cannot be specified exactly. Another example of a non effective step is, "If 2 is the largest integer n for which there is a solution to the equation xn + yn = zn in positive integers x, y, and z, then go to step E4." Such a statement would not be an effective operation until someone succeeds in showing that there is an algorithm to determine whether 2 is or is not the largest integer with the stated property.

Παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με το παραπάνω κείμενο του Knuth, η ψευδογλώσσα παραβιάζει το κριτήριο της "αποτελεσματικότητας", αφού δέχεται συγκρίσεις αριθμών με άπειρα δεκαδικά ψηφία (το έχει ξανααναφέρει ο Γιώργος εδώ). :)