Επιχειρήματα μέσα από τα σχολικά βιβλία υπέρ της χρήσης πίνακα στο Γ

Ξεκίνησε από bagelis, 29 Μαΐου 2010, 01:20:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Πέτρο σε αυτά που γράφεις η  λογική είναι κοινή, απλά αλλάζει η σύνταξη. Δεν μπορώ όμως να μαθαίνω ή να διδάσκω την αλγοριθμική λογική η οποία είναι παράλογη στον προγραμματισμό. 
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

petrosp13

Το πρόβλημα: "Να διαβάζει αριθμούς μέχρι να δοθεί το μηδέν. Στη συνέχεια να εμφανίζει τους αριθμούς ταξινομημένους" είναι άλυτο;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ntzios kostas

Όχι άλυτο δεν είναι, αλλά με τα εργαλεία που έχουμε δεν μπορεί να λυθεί.   
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gthal

Παράθεση από: bagelis στις 31 Μαΐου 2010, 02:26:22 ΜΜ
Αν ρωτάς εμένα σαν Βαγγέλη τι θα διδάσκω του χρόνου στα παιδιά, θα κάνω ότι και φέτος:
Μην χρησιμοποιείται πίνακες αν δεν ξέρετε μέγεθος.

Και να σου πω και κάτι? Δεν νομίζω ότι οι περισσότεροι εδώ μέσα κάνουν κάτι άλλο.
Πες τα ρε Βαγγέλη.
Πάνε να εξετάσουν τώρα, μ' αυτό το συγκαλυμμένο και διφορούμενο ερώτημα αν ξέρουν οι μαθητές πότε να χρησιμοποιήσουν πίνακα. Και "πιάσανε στα πράσα" όλη σχεδόν την Ελλάδα !!! Τι να πω ... Μπράβο ! Σπουδαίοι !
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Μαΐου 2010, 02:51:24 ΜΜ
Θεωρείς ότι είναι σωστό να δεχόμαστε άλλα σε ψευδογλώσσα και άλλα σε ΓΛΩΣΣΑ. Αυτό είναι το ερώτημα.
Και το άλλο ερώτημα, αμέσως μετά από αυτό:
Θεωρείς ότι έχει νόημα τότε Γιώργο να τις έχουμε και τις δυο?
Και αν ναι, ποιο ?
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Τι προσπαθούμε να τους δείξουμε μέσω της ψευδογλώσσας τελος πάντων;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gkipos

Παράθεση από: ntzios kostas στις 31 Μαΐου 2010, 03:16:19 ΜΜ
Όχι άλυτο δεν είναι, αλλά με τα εργαλεία που έχουμε δεν μπορεί να λυθεί.
Καλά ό,τι να 'ναι.

ntzios kostas

Δώσε gkipos εσύ τον αλγόριθμο και μετά θα αλλάξω την άποψη μου.

Παράθεση από: gkipos στις 31 Μαΐου 2010, 03:32:17 ΜΜ
Καλά ό,τι να 'ναι.


Θα σας δώσω ένα πρόβλημα:
Να γίνει αλγόριθμος που να ταξινομεί τα στοιχεία μίας στοίβας Ν θέσεων με δεδομένα την κορυφή της top.
Απάντηση: Απωθώ τα στοιχεία της στοίβας σε έναν πίνακα, τα ταξινομώ και στη συνέχεια τα ωθώ παλι στη στοίβα.

Θα μπορούσα να ταξινομήσω τα στοιχεία της στοίβας κατευθείαν. Όχι βέβαια. Μα είναι αλγόριθμος. Ε και! Η δομή στοίβα έχει κάποιους κανόνες είτε είναι αλγόριθμος ή πρόγραμμα. Έτσι και ο Στατικός Πίνακας.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Μαΐου 2010, 02:46:23 ΜΜ
Το στέκι δεν είναι κάποια μυστική οργάνωση για να μαζεύονται οι διαχειριστές και να καθορίζουν τι θα βγει προς τα έξω ως κοινή άποψη. Ο καθένας έχει τη γνώμη του και τη λέει ελεύθερα χωρίς σκοπιμότητες.
Ποτέ κανείς δεν είπε στον άλλο τι να πει.

Και να σου θεσω ένα ερώτημα:
Θεωρείς σωστό το να δέχεσαι άλλες λύσεις στην ψευδογλώσσα και άλλες στη ΓΛΩΣΣΑ; Πιστεύεις ότι είναι σωστό να πάει το παιδί στο εργαστήριο και να του πούμε "η λύση που έδωσες στην ψευδογλώσσα δε λειτουργεί" ;
Οι δομές είναι μέρος του αλγορίθμου. Για αυτό ένα μάθημα μόνο με ψευσογλώσσα (και χωρίς κάποια γλώσσα δίπλα του) είναι ελλιπές... εκτός βέβαια αν μιλάμε για δυναμικούς πίνακες, οπότε πάμε αλλού και ξεμακραίνουμε από το διδακτικό πακέτο.


Σίγουρα, δεν εννοούσα να μαζεύονται οι διαχειριστές και να έχουν κοινή γραμμή ή κάτι παρόμοιο... Απλά ήθελα να ρωτήσω αν μιλήσατε γιατί εσείς γνωρίζεστε καλύτερα και μιλάτε περισσότερο... Και πιστεύω ότι βαραίνει η γνώμη σας περισσότερο, καλώς ή κακώς...

Ένας διαχειριστής έχει φτιάξει την www.pseudoglossa.gr  και ένας άλλος διαχειριστής έφτιαξε τον διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ.....και αυτά τα 2 όπως λες εσύ για τον ίδιο αλγόριθμο που έδωσα πριν δεν λειτουργούν το ίδιο.....δεν παίζει ρόλο;?...

Θεωρώ σωστό να μάθει ο μαθητής να δουλεύει στην αρχή με πίνακες, και όταν έρθει η στιγμή του προγραμματισμού να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές... Και μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα πάντα, με έναν πίνακα λογικών θέσεων για σχολικούς αγώνες, ότι λύση θα δώσεις στην ψευδογλώσσα, αυτήν θα δώσεις και στη ΓΛΩΣΣΑ...
Και αν κάποια προβλήματα είναι καλύτερα να λύνονται με δυναμικές δομές, όπως το θέμα 3, ας μην το βάλουν στις εξετάσεις για να γίνει με στατικές..... Γι'αυτό άλλωστε δεν έγιναν και οι δυναμικές; Για να μην κρατάμε περίσσεια μνήμη από την αρχή;??...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

sstergou

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Μαΐου 2010, 02:51:24 ΜΜ
Θεωρείς ότι είναι σωστό να δεχόμαστε άλλα σε ψευδογλώσσα και άλλα σε ΓΛΩΣΣΑ. Αυτό είναι το ερώτημα.

Ναι, εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι είναι διαφορετικές.

Επίσης νομίζω ότι και η πρόθεση των συγγραφέων ήταν αυτή.

Αν είναι να δεχόμαστε τα ίδια τότε γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να δεχόμαστε αυτά της ψευδογλώσσας και όχι αυτά της γλώσσας. Ταιριάζουν πιο πολύ με τους σκοπούς του μαθήματος.

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Μαΐου 2010, 02:46:23 ΜΜ
Το στέκι δεν είναι κάποια μυστική οργάνωση για να μαζεύονται οι διαχειριστές και να καθορίζουν τι θα βγει προς τα έξω ως κοινή άποψη. Ο καθένας έχει τη γνώμη του και τη λέει ελεύθερα χωρίς σκοπιμότητες.
Ποτέ κανείς δεν είπε στον άλλο τι να πει.

Και να σου θεσω ένα ερώτημα:
Θεωρείς σωστό το να δέχεσαι άλλες λύσεις στην ψευδογλώσσα και άλλες στη ΓΛΩΣΣΑ; Πιστεύεις ότι είναι σωστό να πάει το παιδί στο εργαστήριο και να του πούμε "η λύση που έδωσες στην ψευδογλώσσα δε λειτουργεί" ;
Οι δομές είναι μέρος του αλγορίθμου. Για αυτό ένα μάθημα μόνο με ψευσογλώσσα (και χωρίς κάποια γλώσσα δίπλα του) είναι ελλιπές... εκτός βέβαια αν μιλάμε για δυναμικούς πίνακες, οπότε πάμε αλλού και ξεμακραίνουμε από το διδακτικό πακέτο.


Σίγουρα, δεν εννοούσα να μαζεύονται οι διαχειριστές και να έχουν κοινή γραμμή ή κάτι παρόμοιο... Απλά ήθελα να ρωτήσω αν μιλήσατε γιατί εσείς γνωρίζεστε καλύτερα και μιλάτε περισσότερο... Και πιστεύω ότι βαραίνει η γνώμη σας περισσότερο, καλώς ή κακώς...

Ένας διαχειριστής έχει φτιάξει την Ψευδογλώσσα  και ένας άλλος διαχειριστής έφτιαξε τον διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ.....και αυτά τα 2 όπως λες εσύ για τον ίδιο αλγόριθμο που έδωσα πριν δεν λειτουργούν το ίδιο.....δεν παίζει ρόλο;?...

Θεωρώ σωστό να μάθει ο μαθητής να δουλεύει στην αρχή με πίνακες, και όταν έρθει η στιγμή του προγραμματισμού να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές... Και μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα πάντα, με έναν πίνακα λογικών θέσεων για σχολικούς αγώνες, ότι λύση θα δώσεις στην ψευδογλώσσα, αυτήν θα δώσεις και στη ΓΛΩΣΣΑ...
Και αν κάποια προβλήματα είναι καλύτερα να λύνονται με δυναμικές δομές, όπως το θέμα 3, ας μην το βάλουν στις εξετάσεις για να γίνει με στατικές..... Γι'αυτό άλλωστε δεν έγιναν και οι δυναμικές; Για να μην κρατάμε περίσσεια μνήμη από την αρχή;??...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: sstergou στις 31 Μαΐου 2010, 03:36:50 ΜΜ
Ναι, εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι είναι διαφορετικές.

Επίσης νομίζω ότι και η πρόθεση των συγγραφέων ήταν αυτή.

Αν είναι να δεχόμαστε τα ίδια τότε γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να δεχόμαστε αυτά της ψευδογλώσσας και όχι αυτά της γλώσσας. Ταιριάζουν πιο πολύ με τους σκοπούς του μαθήματος.

Αυτό ακριβώς... ;)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

George

Παράθεση από: gpapargi στις 31 Μαΐου 2010, 02:46:23 ΜΜ
Και να σου θεσω ένα ερώτημα:
Θεωρείς σωστό το να δέχεσαι άλλες λύσεις στην ψευδογλώσσα και άλλες στη ΓΛΩΣΣΑ; Πιστεύεις ότι είναι σωστό να πάει το παιδί στο εργαστήριο και να του πούμε "η λύση που έδωσες στην ψευδογλώσσα δε λειτουργεί" ;


1. Όχι δεν το θεωρώ σωστό. ( τουλάχιστον από παιδαγωγική άποψη μιας και δεν μπορώ εύκολα να το στηρίξω με βάση το διδακτικό πακέτο). Και ακριβώς επειδή δεν μπορώ να λέω άλλα στη γλώσσα και άλλα στη ψευδογλώσσα δεν μπορώ να δεχτώ την ύπαρξη του  ΔΕΔΟΜΕΝΑ // Ν //  παρά μόνο με την προϋπόθεση ότι δηλώνει είσοδο που γίνεται κατά την εκτέλεση και όχι κάτι που είναι γνωστό εκ των προτέρων. Σε αυτό το συμπέρασμα με οδηγεί και το θεμα 3 του 2002.

2. Όσον αφορά το «Με τον όρο στατική δομή εννοείται ότι ... τη στιγμή της μετάφρασης και όχι κατά τη στιγμή της εκτέλεσης»  αν θυμάμαι καλά δεν είναι απόλυτα ακριβές. Αν θυμάμαι καλά ( αν όχι κάθε διόρθωση καλοδεχούμενη) στατικές είναι οι δομές που δεν αλλάζει το μέγεθος τους μετά τον ορισμό τους. Με βάση αυτό ορισμός του βιβλίου μπορεί να γίνει δεκτός μόνο για τη ΓΛΩΣΣΑ και όχι για την ψευδογλώσσα.

Συνδυάζοντας τα 1 και 2 που έγραψα παραπάνω πιστεύω ότι λύνονται τα περισσότερα από τα προβλήματα μας. Με αυτό το σκεπτικό α) το θέμα Γ ( αλγόριθμος )  είναι σωστό και με πίνακες μιας και  το μέγεθος είναι γνωστό πριν τη δημιουργία του πίνακα και δεν αλλάζει στη συνέχεια και β) μας αποτρέπει να χρησιμοποιήσουμε πίνακες σε περιπτώσεις όπως τιμή φρουρός  κτλ.

Όλα  αυτά όμως είναι προσωπικές απόψεις και βασίζονται σε κάποιες παραδοχές που δεν αναφέρονται ρητά στο διδακτικό  πακέτο. Σε κάποιες περιπτώσεις υπονοούνται αλλά δεν γίνεται να βαθμολογούμε με υπονοούμενα.

gkipos

Παράθεση από: ntzios kostas στις 31 Μαΐου 2010, 03:35:16 ΜΜ
Δώσε gkipos εσύ τον αλγόριθμο και μετά θα αλλάξω την άποψη μου.


Έχεις δίκιο για το συγκεκριμένο. Ό,τι να ναι έγω.

me_and_the_300

Όπως και να έχει συνάδελφοι θεωρώ ότι είναι παράδεκτο να μπαίνει θέμα στις πανελλήνιες το οποίο φέρνει τόσες αντιπαραθέσεις και αντικρουόμενες απόψεις ανάμεσα στην επιστημονική μας κοινότητα. Όταν εμείς οι ίδιοι δε μπορούμε να αποφασίσουμε το σωστό και το λάθος πάνω σε ένα θέμα, γιατι θα πρέπει να ζητηθεί απο τα παιδιά; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω!
Είμαι της άποψης τα θέματα να είναι δύσκολα αλλά να είναι σαφή. Δε νομίζω ότι τα παιδιά κέρδισαν κάτι απο όλο αυτό το θέμα. Έχω δει μαθητές μου να γουστάρουν θέματα δύσκολα επειδή κάτι αποκόμισαν. Από αυτό τι πήραν; Ότι ανα πάσα στιγμή ο καθένας μπορεί να στηριχθεί σε μια ασάφεια η σε κάτι εν τέλει που δεν είναι απόλυτα διευκρινισμένο και να τινάξει στον αέρα τις εξετάσεις;
Όσο για το θέμα με το ΓΡΑΨΕ και το Εμφάνισε ... πως είναι δυνατόν κάποιοι να προτείνουν να αφαιρεθεί έστω και 1 μόριο απο τη στιγμή που σε παλιότερα θέματα η ίδια η επιτροπή έχει κάνει το ίδιο "λάθος" παλιότερα; Έλεος ...