Εσπερινά 2010

Ξεκίνησε από Σπύρος Δουκάκης, 22 Μαΐου 2010, 08:27:31 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Μανόλης Παπαδάκης στις 22 Μαΐου 2010, 10:40:05 ΜΜ
Στο Α3 "... μετατραπούν σε σύνθετες εκφράσεις (συνθήκες)..."
Αν δεν έδινε τη διευκρίνηση (συνθήκες) νομίζω θα μπέρδευε κάπως το πράγμα.
Δηλαδή είναι απόλυτο αυτό που λέει το βιβλίο στις σελ 165-166 περί Λογικών ( χρήση σύγκρισης) και σύνθετων (χρηση λογικής πράξης) εκφράσεων;
Προσωπικά δεν του είχα δώσει τόση σημασία. Θεωρούσα τις συγκρισεις απλές λογικές εκφράσεις και τις λογικές πράξεις σύνθετες λογικές εκφράσεις όχι σκέτο σύνθετες εκφράσεις.

Συμφωνώ! Και εμένα μου χτύπησε κάπως αυτό! Οι σύνθετες λογικές εκφράσεις είναι λογικές εκφράσεις που περιέχουν και λογικούς τελεστές...

Σελ. 165: Λογική έκφραση: "Για τη σύνταξη μιας λογικής έκφρασης ή συνθήκης χρησιμοποιούνται σταθερές, μεταβλητές, αριθμητικές παραστάσεις, συγκριτικοί και λογικοί τελεστές, καθώς και παρενθέσεις. .."

Όμως στην επόμενη σελίδα πράγματι έχει επικεφαλίδα "Σύνθετες εκφράσεις" στο ίδιο επίπεδο διάρθρωσης με την επικεφαλίδα "Λογική έκφραση". !!!

Αυτό το βιβλίο δεν σταματά να μας εκπλήσσει...! Είναι πραγματικά ανεξάντλητο στην αλίευση ασαφειών...  :D

tropheus

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 22 Μαΐου 2010, 09:36:48 ΜΜ
Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις:

1. Στα θετικά βάζω ότι δεν υπήρχε ερώτηση ανάπτυξης!


Συνάδελφε θα μου επιτρέψεις να μη συμφωνήσω με αυτή την άποψη...
Αυτή τη στιγμή, στην αναφορά της εξεταστέας ύλης δε λέει κάπου ότι στις εξετάσεις "δε θα υπαρχουν ερωτήσεις ανάπτυξης".
Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες για να "πιάσει" έστω και αυτά τα λίγα μόρια που τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνουν "τα θέματα ανάπτυξης".
Όλοι οι μαθητές που αναζητούν μια θέση στις καλές σχολές πραγματικά ταλαιπωρούνται από τη θεωρία έτσι όπως δίνεται από αυτό το απαράδεκτο βιβλίο.

Και εγώ θα συμφωνούσα σε μια λογική που θα έλεγε όχι στη στείρα αποστήθηση και την παπαγαλία αλλά αυτό να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή του παιχνιδιού...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: tropheus στις 23 Μαΐου 2010, 10:17:40 ΠΜ
Αυτή τη στιγμή, στην αναφορά της εξεταστέας ύλης δε λέει κάπου ότι στις εξετάσεις "δε θα υπαρχουν ερωτήσεις ανάπτυξης".
Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες ...
Δεν είναι δυνατόν να αναφέρεται κάπου το τι δεν θα πέσει!

Ούτε λέει κανείς να μη διαβάζουν οι μαθητές τη θεωρία, γιατί τότε πώς θα απαντήσουν στα ερωτήματα θεωρίας ή/και πώς θα είναι σε θέση να λύνουν σωστά τις ασκήσεις;

Αλλά και από την άλλη, δεν υπάρχει πουθενά (αν δεν κάνω λάθος) καθορισμένο ότι θα πρέπει να πέφτουν και ερωτήματα ανάπτυξης...

Αντιγράφω από το ΠΔ 60/2006 (Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.), Άρθρο 15:
ΙΑ. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ...
Η γραπτή εξέταση στα μαθήματα αυτά περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
1. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Η γραπτή εξέταση στο μάθημα αυτό περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του. Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.
...


Παράθεση από: tropheus στις 23 Μαΐου 2010, 10:17:40 ΠΜ
Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες για να "πιάσει" έστω και αυτά τα λίγα μόρια που τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνουν "τα θέματα ανάπτυξης".
Όλοι οι μαθητές που αναζητούν μια θέση στις καλές σχολές πραγματικά ταλαιπωρούνται από τη θεωρία έτσι όπως δίνεται από αυτό το απαράδεκτο βιβλίο.

Και εγώ θα συμφωνούσα σε μια λογική που θα έλεγε όχι στη στείρα αποστήθηση και την παπαγαλία αλλά αυτό να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή του παιχνιδιού...
Ας μην κρυβόμαστε λοιπόν: Τα θέματα που πέφτουν κάθε χρόνο είναι αυτά που κυρίως καθοδηγούν τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος, και αντίστοιχα τον τρόπο μελέτης των μαθητών, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόδοση των μαθητών. Όπως γίνεται και με τις εξετάσεις οδήγησης. Μαθαίνουν όλοι να κάνουν με μηχανικές κινήσεις αριστερό - δεξιό παρκάρισμα, οπισθογωνίες, αναστροφές, αλλά τελικά οδήγηση δεν μαθαίνουν...!

Αφού λοιπόν πέφτουν ερωτήσεις ανάπτυξης, τότε κάθονται οι μαθητές και μαθαίνουν παπαγαλία τη θεωρία για να είναι καλυμμένοι... Οπότε φτάνουμε μετά να λέμε ότι αν δεν βάλουν τέτοια θέματα τότε θα πάει χαμένος ο χρόνος τους... και η κατάσταση διαιωνίζεται...

Σίγουρα το θέμα είναι πολύπλοκο, έχει πολλές διαστάσεις, όλοι γνωρίζουμε τα υπέρ και τα κατά, και δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποιο είναι το καλύτερο...

Όμως δεν μπορώ να δεχτώ εύκολα ότι αφού έτσι γινόταν κάτι και παλιότερα, άρα έτσι πρέπει να συνεχίσει... Ούτε μπορώ να δεχτώ ότι μιλάμε για "παιχνίδι" που θα πρέπει να είναι όλα "στημένα" από την αρχή, ακόμα και σε ποιο λεπτό θα μπει το γκολ...

Σπύρος Δουκάκης

Οι λύσεις και ο σχολιασμός των θεμάτων από την ΕΠΥ

http://www.epy.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=271

tropheus

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2010, 01:31:35 ΜΜ
Δεν είναι δυνατόν να αναφέρεται κάπου το τι δεν θα πέσει!
Προφανώς !!!

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2010, 01:31:35 ΜΜ
Ούτε λέει κανείς να μη διαβάζουν οι μαθητές τη θεωρία, γιατί τότε πώς θα απαντήσουν στα ερωτήματα θεωρίας ή/και πώς θα είναι σε θέση να λύνουν σωστά τις ασκήσεις;

Μπορείς να απαντήσεις ορθά στα ερωτήματα τύπου Σ-Λ, αντιστοίχισης, στα "θεωρητικά" και στις ασκήσεις, χωρίς να έχεις παπαγαλήσει τη θεωρία...


Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2010, 01:31:35 ΜΜ
Αλλά και από την άλλη, δεν υπάρχει πουθενά (αν δεν κάνω λάθος) καθορισμένο ότι θα πρέπει να πέφτουν και ερωτήματα ανάπτυξης...

Πράγματι δεν είναι καθορισμένο ότι θα βάλουν θέμα ανάπτυξης αλλά αυτό δε σημαίνει ότι "είναι θετικό στοιχείο εάν δε βάλουν ερώτηση ανάπτυξης". Αυτό αδικεί αυτόν που έκατσε και την έμαθε !!! Έστω παπαγαλία... ΕΚΑΤΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΑΘΕ...


Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2010, 01:31:35 ΜΜ
Ας μην κρυβόμαστε λοιπόν: Τα θέματα που πέφτουν κάθε χρόνο είναι αυτά που κυρίως καθοδηγούν τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος, και αντίστοιχα τον τρόπο μελέτης των μαθητών, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόδοση των μαθητών. Όπως γίνεται και με τις εξετάσεις οδήγησης. Μαθαίνουν όλοι να κάνουν με μηχανικές κινήσεις αριστερό - δεξιό παρκάρισμα, οπισθογωνίες, αναστροφές, αλλά τελικά οδήγηση δεν μαθαίνουν...!

Οδηγική συνείδηση δεν έχουμε ... αυτό είναι το πρόβλημα μας...



Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2010, 01:31:35 ΜΜ
Αφού λοιπόν πέφτουν ερωτήσεις ανάπτυξης, τότε κάθονται οι μαθητές και μαθαίνουν παπαγαλία τη θεωρία για να είναι καλυμμένοι... Οπότε φτάνουμε μετά να λέμε ότι αν δεν βάλουν τέτοια θέματα τότε θα πάει χαμένος ο χρόνος τους... και η κατάσταση διαιωνίζεται...
Σίγουρα το θέμα είναι πολύπλοκο, έχει πολλές διαστάσεις, όλοι γνωρίζουμε τα υπέρ και τα κατά, και δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποιο είναι το καλύτερο...

Και εγώ είμαι υπερ του να ξεκαθαριστεί το θέμα γιατί κάθε χρόνο βλέπω μαθητές να ταλαιπωρούνται πάρα πολύ με το θέμα της παπαγαλίας.... Δεν τους φτάνει το ΑΟΔΕ ... 

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 23 Μαΐου 2010, 01:31:35 ΜΜ
Όμως δεν μπορώ να δεχτώ εύκολα ότι αφού έτσι γινόταν κάτι και παλιότερα, άρα έτσι πρέπει να συνεχίσει... Ούτε μπορώ να δεχτώ ότι μιλάμε για "παιχνίδι" που θα πρέπει να είναι όλα "στημένα" από την αρχή, ακόμα και σε ποιο λεπτό θα μπει το γκολ...

Νομίζω πως ένα από τα ζητούμενα των Πανελληνίων είναι η σφαιρική εξέταση των μαθητών σε όλη την ύλη και αφού αυτή περιλαμβάνει και την παπαγαλία τότε πρέπει να εξετάζονται και σε αυτό το κομμάτι... Αν μας πουν το αντίθετο τότε δε θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα (θα ήμουν και υπέρ)...
Μέχρι τότε όμως, προσωπικά, θεωρώ ότι Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων χωρίς ερώτημα(-τα) ανάπτυξης δε συμβάλλουν στην πλήρη αξιολόγηση της προσπάθειας που κατέβαλε όλο το χρόνο ο μαθητής...


Με εκτίμηση...

Vangelis

Σχετικά με το Β1
Το προεδρικό διάταγμα προβλέπει 4 θέματα άρα θα πρέπει να υπάρχει θέμα Β.   Το νέο τετράδιο έχει βαθμολογία ανα ερώτημα θέματος με το μορφή Β1, Β2,...Β5
άρα θα πρέπει να υπάρχει και Β1.  Αυτά...

Να συμπληρώσω ότι και η ανάκληση της γνώσης είναι ένα γωνστικό επίπεδο και θα πρέπει να εξετάζεται αποτις εξετάσεις έστω και με λίγους βαθμούς 

Loukritia

Παράθεση από: andreas_p στις 22 Μαΐου 2010, 09:57:19 ΜΜ

   Β1.  ....  Είναι πάρα πολλές οι 20 μον. !
   Υπάρχει και Β2 ;

Συνάδελφοι, υπενθυμίζω πως με τα νέα τετράδια είναι υποχρεωμένοι να έχουν υποερωτήματα στα θέματα- έστω και ένα μόνο υποερώτημα, πρέπει να έχει ξεχωριστή αρίθμηση!

Τι αμέλεια να μην βάλουν το ΝΑΙ/ΟΧΙ στο δ.ρ. Δεν τους ζητήθηκε διευκρίνιση από του μαθητές άραγε;
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

Vangelis

Πληροφορία της τελευταίας στιγμής ανανφέρει ότι  στους μαθητές δόθηκε νέο σχήμα με σημειωμένο το Αληθές - Ψευδές.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Vangelis στις 24 Μαΐου 2010, 02:02:13 ΠΜ
Πληροφορία της τελευταίας στιγμής ανανφέρει ότι  στους μαθητές δόθηκε νέο σχήμα με σημειωμένο το Αληθές - Ψευδές.

Γνωρίζει κανείς να το επιβεβαιώσει;

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: Loukritia στις 24 Μαΐου 2010, 12:03:54 ΠΜ
Συνάδελφοι, υπενθυμίζω πως με τα νέα τετράδια είναι υποχρεωμένοι να έχουν υποερωτήματα στα θέματα- έστω και ένα μόνο υποερώτημα, πρέπει να έχει ξεχωριστή αρίθμηση!

Ακούγεται λογικό αυτό που λέει η Loukritia.

denispyr

Θα μπορούσε ο διαχειριστής αυτού του φόρουμ να μεταφέρει τη συζήτηση στο φόρουμ Εξετάσεις 2009-2010? (και να σβήσει κι αυτό το μνμ?  :))
Διονύσης

manpap

Στάλθηκε διευκρίνηση για το ΑΛΗΘΗΣ ΨΕΥΔΗΣ.
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

StefAlex

... εννοώ το εξής:

Υποθέτω ότι η ζητούμενη έκφραση είναι η:  x>0 KAI x MOD 3=0 ...

Αν το x είναι αρνητικός τι γίνεται; Θυμίζω το: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf όπου αναφέρει: "Επομένως, ασκήσεις ή προβλήματα που δίνονται στους μαθητές για επεξεργασία και απαιτείται η χρήση της MOD πρέπει πάντοτε να αναφέρονται σε θετικούς ακέραιους αριθμούς."

Εάν πάει κάποιος στην διεύθυνση http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf
θα δει το εξής προς το τέλος
Π.χ. 4*(7 MOD 2) = 1  είναι σωστό ;;;  και γιατί ;;;;
Ευχαριστώ..

Σπύρος Δουκάκης

Πράγματι στο έγγραφο ξέφυγε και υπάρχει το σχετικό λάθος.

Δες και το link: https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1211.msg8046#msg8046

Παράθεση από: StefAlex στις 31 Δεκ 2010, 11:48:59 ΠΜ

Εάν πάει κάποιος στην διεύθυνση http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/aepp_div_mod.pdf
θα δει το εξής προς το τέλος
Π.χ. 4*(7 MOD 2) = 1  είναι σωστό ;;;  και γιατί ;;;;
Ευχαριστώ..


Ως προς το πρώτο που θέτεις...
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2916.msg26737#msg26737

Παράθεση από: StefAlex στις 31 Δεκ 2010, 11:48:59 ΠΜ
... εννοώ το εξής:

Υποθέτω ότι η ζητούμενη έκφραση είναι η:  x>0 KAI x MOD 3=0 ...

Αν το x είναι αρνητικός τι γίνεται;